Gå til innhold

Har du ADD?


Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja ADHD er gjerne arvelig, jeg har en nevø som har det, en gutt, så det ligger vel i familien ja, men symptomene hos jenter og gutter kan være forskjellig, Jeg har sannsynligvis ADD, som typisk jenter og kvinner kan få

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke mye av dette HELT NORMALT da? Hvem kjenner seg ikke igjen i noe av det som liksom skal være kriteriene?

Anonym poster: 0f98faf15da0b89ce1724604e9d7ff65

  • 2 uker senere...
Skrevet

Oi.... Har visst eg har masse av problemene dei spurte om, fikk 85 poeng. Har alt snakt med legen om dette men Ting Tar Tid! :(

  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg fikk 98! Er 100 det høyeste man kan få?

Skrevet

Er ikke mye av dette HELT NORMALT da? Hvem kjenner seg ikke igjen i noe av det som liksom skal være kriteriene?

Anonym poster: 0f98faf15da0b89ce1724604e9d7ff65

Selvfølgelig opplever vi alle konsentrasjonsvansker, mangel på impulskontroll og urolighet i kroppen. De fleste mennesker er innom disse forskjellige problemene. Forskjellen for de med ADHD er at disse ellers sporadiske problemene er relativt kroniske. Mennesker med ADHD kan vel strengt tatt få til mye som andre uten ADHD gjør, men det blir vanvittig mye vanskeligere. Du må hele tiden kjempe i oppoverbakke.

  • 2 uker senere...
Skrevet

Her tror jeg svaret ligger på mange av de tingene jeg sliter med- fikk 83 poeng...og dette er ikke den første testen jeg har tatt, alle har gitt høy score så det er nok ingen tvil. Jaja, legetime neste!

Anonym poster: 9d51edd5b53eeaedce03e5dd4f97d7e7

Skrevet

virker som om veldig mange får høyt score.

Anonym poster: d270499e6014b40127acf996214acd7d

  • 2 uker senere...
Skrevet

89...

skal til utredning nå.

alltid visst det har vært noe galt, men bare trodd jeg ikke passet inn i denne verden og bare ikke er som alle andre.

Skrevet

Fikk 70, høy sannsynlighet for ADD.

Jeg har faktisk alvorlig vurdert å be om å bli utredet for dette, ettersom jeg har slitt med enorme konsentrasjonsvansker og dårlig humør hele livet. Kjente meg så veldig igjen i spørsmålene her med full action i hodet hele tiden. Tanker og dagdrømmer som aldri stopper, det surrer på full pinne absolutt hele tiden...

Anonym poster: 2ee19934baee04f2fda1201133e6cf98

Skrevet

HER

87 poeng. Fikk adhd diagnosen for.. hmm 2-3 år siden. Ikke kult. -Spesielt fordi psykiateren er en steinaldermann som ikke ønsker å tro at det fins andre medisiner enn de jeg har prøvd (ritlin, strattera og conserta). Det FINS rett og slett ikke andre alternativer (MOTSATT av det jeg har lest på adhd formum, men nå er ikke jeg lege heller da.)

Skrevet

Jeg fikk 84 og jeg har mistenkt det tidligere, og ofte blitt spurt av forskjellig folk om jeg har ADHD.

Dette har aldri blitt testet,men nå skal jeg starte på skolen snart, og det hadde vært deilig å kunne sitte fokusert i ro i mer enn en halvtime.

Hvordan tester man ADHD?

Syns det er flaut å gå til legen fordi jeg mistenker at jeg er syk liksom :sjenert:

men virker som om mange her fikk høgt score!

Det er aldeles ikke flaut! Det gjelder DEG. Gå til legen og så sier du at du skal henvises vidre til noen som kan dette. -Ikke værre enn det. Det var det jeg sa til min fastlege, som jeg hadde hatt i mange år, han synes det var litt merkelig fordi han hadde aldri tenkt på det (det hadde heller ikke lærerne mine heller på barneskolen for den sak skyld..) Legen skal henvise deg, om ikke annet til psykolog.

  • 3 uker senere...
Skrevet

er det noen som vet om en side hvor det står en del om ADD ?

synes alle sider jeg finner kun tar seg av ADHD, hvor det bare står om H'en!

Skrevet

Hvilken av medisinene virker best?

det er ekstremt forskjellig fra person til person. noen kan få veldige bivirkninger som andre ikke får, eller virke på en annen måte enn en det man har behov for.

er det noen som vet om en side hvor det står en del om ADD ?

synes alle sider jeg finner kun tar seg av ADHD, hvor det bare står om H'en!

om jeg husker rett skal det finnes en artikkel på adhdnorge sine sider om add, jenter med adhd tror jeg den heter...

Anonym poster: 4429d3278ce5f3ca5262a93575078568

  • 3 uker senere...
Gjest Kristine
Skrevet

Jeg fikk 97, men er 17 år, og har en mor som ikke er villig til å teste meg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...