Gå til innhold

Har du ADD?


Gjest Chrizzy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Tok testen og fikk 99 poeng og råd om å kontakte en psykolog øyeblikkelig. Det kan jeg si med en gang at det gidder jeg ikke. Sliter heller med meg selv slik som jeg er, framfor å gå igjennom en endeløs diagnostiseringsrunde med påfølgende neddoping og medisinering, og derpåfølgende stigmatisering for all fremtid. Så det så!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tweek
70 & up Adult ADHD

You scored a total of 76

It is highly likely that you are presently suffering from adult attention deficit disorder, according to your responses on this self-report questionnaire. You should not take this as a diagnosis of any sort, or a recommendation for treatment. However, it would be advisable and likely beneficial for you to seek further diagnosis from a trained mental health professional immediately

Jeg har allerede blitt anbefalt en utredning av legen min.. :sjenert:

Hadde vært intressant og kunne hjulpet meg, men min bror har gått gjennom det og det tok ufattelig lang tid og det inneholdt store papirbunker.

Endret av Tweek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Dette har jeg aldri tenkt over, men fikk faktisk mild ADHD i testen. Kjente meg igjen i en del her, men har hatt det slik etter en alvorlig hjernerystelse, så har ikke tenkt videre over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tweek

Jeg kjenner meg å igjen på en god del punkter. b.l.a at jeg sitter å rister med beinet eller ett eller annet selv om jeg sitter stille, jeg blir fort irritert og jeg "gir opp" ganske fort hvis det er litt vanskelig..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk 33 poeng. Men poengene man får kan mistolkes med tanke på andre sykdommer som gir noe av de samme symptomene som ADD. F.eks beveger jeg på meg når jeg sitter stille, for å ikke få krampe i beina, siden jeg har RLS - restles legs syndrome. Og jeg har konsentrasjonsvansker fordi jeg har vært deprimert, og konsentrasjonsvanskene henger derfor litt igjen. Men det er jo bare en test på nettet, så de som har fått høye tall bør ta det med en klype salt, samtidig som jeg ville hatt det i bakhodet.

Endret av Pax
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk 62 poeng. Grunnen er nok de spørsmålene som hadde med temperament og og følsomhet og fysisk urolighet. Jeg tror ikke jeg har noe AD/HD for det. Mange av disse "symptomene" kan like gjerne være tegn på at man er stresset, og det er nok det som er grunnen til at jeg er hissig, ukonsentrert, overfølsom og urolig.

Kjenner igjen mange av spørsmålene fra tester som gjelder stressethet og utbrenthet...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 poeng. Virker som et ikke alt for fjernt resultat. Men det stemmer ikke helt siden ting er litt surr.

Endret av pace
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Gjest Deception

Jeg fikk 44, men var nok litt snill mot meg selv. Jeg er rastløs og ukonsentrert som fy, og problemer med å sitte i ro. Men jeg har blitt reddet av disiplin og en sterk vilje, så da er det nok ikke så alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...