Gå til innhold

Har du ADD?


Gjest Chrizzy

Anbefalte innlegg

Fikk 5 poeng. Selvfølgelig har jeg ikke adhd, er en ganske rolig person.

Fikk sikkert noen poeng fordi jeg sa at "i like moving, and not sitting all the time"-spørsmålet. Jeg tolket det som at jeg liker å bevege meg/fysisk aktivitet, men ser nå at de kanskje mener at man er hyper om man beveger seg mye, haha.

FOR EN TULLETEST!

Anonym poster: 3f072130c816ad4de40c473a5637c109

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk 58 poeng jeg er til utredning nå, utsettelses syndromet kjenner jeg godt til.gjør jeg noe hjemme ? nei tar det lang tid før jeg eventuelt gjør husarbeid ? ja

Kommer jeg for sent og glemmer avtaler ? jepp

jeg sliter med tekst også og å lese bøker og blader, får ikke med meg vanskelig innhold ikke lett heller egentlig.

Har generet dårlig energi, sliter med depresjon og mange har kalt meg lat og tafatt, så har fått dårligselvtillit pga.det for jeg er så følsom som person.får se nå da i januar om jeg har diagnosen eller ikke.

Har gjort mange dumme ting, som å gjøre impulsive ting som å stjele og lyve en del til mennesker.har ingen konsentrasjon med å gjøre arbeid og kjeder meg lett på jobb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

You scored a total of 68

You appear to be suffering from a moderate amount of attention and concentration difficulties according to your responses to this self-report questionnaire. You should not take this as a diagnosis of any sort, or a recommendation for treatment. However, it would be advisable and likely beneficial for you to seek further diagnosis from a trained mental health professional soon to rule out a possible attention disorder.

jeg tar selvfølgelig denne testen med en klype salt, men må si at jeg synes det var interessant å se resultatet. jeg har konsentrasjonsproblemer utenom det vanlige. jeg har for eksempel aldri klart å lese en hel bok uansett hvor spennende den var. jeg sliter også med å lese et blad om ting jeg egentlig virkelig interesserer meg for. jeg startet på universitetet for noen år siden, men det var bare å glemme. klarte rett og slett ikke å komme meg gjennom pensum. nå går jeg en mer praktisk utdannelse med lite pugging og mer kreativt arbeid. likevel sliter jeg med å få ting gjort og det hoper seg på. tankene vandrer og jeg gjør ikke en dritt med det. jeg sliter veldig på grunn av dette. hadde vært deilig å fått en diagnose eller i hvertfall hjelp til å komme meg videre?

er det noen der ute som har fått ADD diagnosen og kan fortelle litt om det? eller som evt. kjenner seg igjen i det jeg skriver?

Anonym poster: d15db61b2d95d93b8406a741728cb320

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Annonse

  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
Gjest Guest

Based upon your responses to this adult ADD/ADHD screening quiz, you have replied in a way similar to people who have symptoms of moderate to severe attention deficit disorder. People who have answered similarly to you typically qualify for a diagnosis of ADHD or ADD, and have sought professional treatment for this mental health concern.

If you were diagnosed with ADHD, it would likely be of the Combined type, as you indicated significant symptoms of inattention and hyperactivity/impulsivity.

For ADD or ADHD to be diagnosed, usually the symptoms must occur in at least two different settings (like school and home, or work and home), and they must have lasted at least 6 months. Symptoms typically worsen in situations that require sustained attention or mental effort, or that are boring.

Jeg fikk 43 poeng, og tror nok at det er sant, siden jeg allerede har fått en diagnosen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Det ble diagnose, ja.

Fikk 62 poeng, og er under utredning for ADD. Så får vi se om testen fikk rett, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvinne 45

Hei. Jeg kjenner meg svært godt igjen i det du skriver. Jeg er i dag 45 år, har familie og høyere utdanning, men har alltid strevd fryktelig og har vært gjennom mye rart. Jeg har nok, som deg, en ganske høy teoretisk kapasitet, som har gjort det mulig å kompensere for mye av det man strever så veldig med. Men så blir man sliten.

Jeg har fått diagnosen ad/hd for ikke så lenge siden, men har møtt mye motstand, bl.a fordi det "ikke passer på meg". Nei, det er jo ikke så rart, for grunnen til at jeg i dag er syk og ufør er jo også delvis fordi jeg er utslitt av å skjule de sidene jeg alltid har skammet meg over. Følelsen av skam og skyld, fordi man tilsynelatende må streve så veldig med det som virker å falle så lett for andre, kan også være overveldende.

Idag vet jeg hvorfor det er slik.

Jeg anbefaler deg å gå videre med å finne ut av det. Ubehandlet ad/hd kan også over tid føre til økende angst som kan hindre deg ytterligere i å leve livet slik du ønsker. Dette svaret kunne vært mye lengre, men jeg stopper her med å oppfordre deg til å lese mer om adhd hos jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

hei

noen med add som kan fortelle litt om hvordan diagnoseprosessen var og om dere fant ut at dere hadde add eller fant ut at dere ikke hadde det. hva som skjer når man tar ritalin når man har add, og hvordan ritalin funker hvis man ikke har add. skal snakke med legen om dette og om jeg skal prøve ritalin så er det bra å vite hva som "burde" skje om jeg har add eller ikke. skulle ønske jeg kunne få bort uroen og konsentrasjonen og min indre hyperaktivitet og konstante uro



Anonymous poster hash: 24c7d...2ec
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...