Gå til innhold

Har du ADD?


Gjest Chrizzy

Anbefalte innlegg

Har lenge tenkt at jeg kanskje har ADD, men aldri gjort noe med det. Ifølge testen bør jeg kontakte lege for utredning, men kjenner jeg meg selv rett kommer det ikke til å skje. Har jeg klart meg i snart 30 år uten å gjøre noe meg det klarer jeg meg sikkert videre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ankipanki

You scored a total of 100

It is highly likely that you are presently suffering from adult attention deficit disorder, according to your responses on this self-report questionnaire. You should not take this as a diagnosis of any sort, or a recommendation for treatment. However, it would be advisable and likely beneficial for you to seek further diagnosis from a trained mental health professional immediately.

Vurderer det faktisk, for det å oppdage at man ikke klarer å fullføre skoleoppgaver i en alder av 31 er en nedtur.... Og det faktisk for noe som er interessant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk 86 som score :)

Er skikkelig urolig. Så mye jeg må ha da!

Går det an å ha OCD + ADHD/ADD? Er bare feil med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk 86 som score :)

Er skikkelig urolig. Så mye jeg må ha da!

Går det an å ha OCD + ADHD/ADD? Er bare feil med meg.

jeg har ocd i tillegg til ADD. Ikke bakterier og telling eller sånnt, men perfeksjonisme, tellekanter i sokkeskuffen, deler i hjørnene på utetrappa med tannbørste og slike ting. Å hvis de "(ocd)reglene" jeg ha i hjemmet mitt blir brutt får jeg angst. Om noen bytter om plassen på skjeene og gaflene f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ocd i tillegg til ADD. Ikke bakterier og telling eller sånnt, men perfeksjonisme, tellekanter i sokkeskuffen, deler i hjørnene på utetrappa med tannbørste og slike ting. Å hvis de "(ocd)reglene" jeg ha i hjemmet mitt blir brutt får jeg angst. Om noen bytter om plassen på skjeene og gaflene f.eks.

Ok, kanskje jeg har det da.. Men vil ikke ha det diagnostisert (eller hva det heter!).

Har nok lidelser fra før av :)

Jeg har ikke sånn ocd, har mer telling. Utrolig irriterende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, kanskje jeg har det da.. Men vil ikke ha det diagnostisert (eller hva det heter!).

Har nok lidelser fra før av :)

Jeg har ikke sånn ocd, har mer telling. Utrolig irriterende!

ja alle disse diagnosene å lidelsene kan være noe hærk, men når jeg tar ritalinen for ADDen blir ocd'en borte. Uten ritalin bruker jeg vel 4-5timer på å vaske bestikkskuffen, men med bruker jeg 10minutter ca, omtrent som normale folk.

Uten ritalinen har jeg liksom har jeg endel diagnoser selv, men når jeg tar ritalin blir ADD'en, ocd'en og tvangsspisinga borte og jeg føler jeg bare har noen få diagnoser igjenn, for meg har derfor vært en lettelse!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, så rart at det påvirker sånt. Hadde vært deilig å bli kvitt tvangslidelsene, men samtidig liker jeg ikke å gå på medisiner.

Det er liksom vanskelig for meg å se for meg at jeg faktisk har ADHD eller ADD, men det var noen i familien som spurte om jeg ikke hadde det, hehe.. Men for å få en diagnose må en jo snakke med en psykolog, og slik kommunen er, vet jeg at jeg ikke får psykologisk hjelp. Med mindre jeg tar det privat og noen vil ha meg som kunde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, så rart at det påvirker sånt. Hadde vært deilig å bli kvitt tvangslidelsene, men samtidig liker jeg ikke å gå på medisiner.

Det er liksom vanskelig for meg å se for meg at jeg faktisk har ADHD eller ADD, men det var noen i familien som spurte om jeg ikke hadde det, hehe.. Men for å få en diagnose må en jo snakke med en psykolog, og slik kommunen er, vet jeg at jeg ikke får psykologisk hjelp. Med mindre jeg tar det privat og noen vil ha meg som kunde :)

du kan kreve å bli utredet add/adhd, om du ha noen av symtomene. jeg fikk kommet til pykolog for å bli utreda ganske knapt, å jeg tror det hjalp veldig at sjefen omtrent tvang med til det forde hun var helt bombesikker på at jeg hadde ADD og at jeg hadde blitt hjulpet både i dagliglivet og på jobb av medisiner. Når jeg la det frem på denne måten satt faktisk legen igang med å få psykolog med en gang(å legen min er så tafatt at han en gang sendte meg hjem med brukken arm). jeg har fått et helt nytt liv.

Om du blir utreda så vet du i alle fall. Ikke alle som får diagnosen trenger medisiner heller, men blir godt hjulpet av endringer i kosthold. og det er jo ikke sikkert du had ADD, man vet jo ikke før man er utreda ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

jEG er også til utredning nå, har voldsomme konsentrasjonsproblemer og oppmerksomhetssvikt når det er ting som ikke interesserer meg, fikk vel en score på 68 bare, men jeg har aldri greid å sette meg ned å lese en bok, til det er det for kjedelig og har ikke tålmodighet til det, dessuten svikter konsentrasjonen også, det har blitt ille etter at jeg først fikk en depresjonsdiagnose for noen år siden, da fikk jeg ordentlig problmer med konsentrasjonen, og ikke blitt bedre, blir sliten bare jeg må se folk i øynene og konsentrere meg om hva de prater om etter 10- 15 minutter.Psykologen min mistenkte jeg har det også, hun nevnte det først og da skyvde jeg det unna, det høres jo helt hårreisende ut tenkte jeg til å begynne med, men så...kanskje det stemmer allikevel.jeg kommer aldri i gang med noe, av hverken husarbeid eller andre ting, jeg er så passiv, for ikke å nevne hvor store angstproblmere jeg hadde før med å snakke foran en klasse, det var et rent helvete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

okei jeg fikk 55 poeng var det og sjansen er moderat ADHD, det var jeg som skrev forrige innlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

97 poeng her. Men så HAR jeg faktisk Adhd, som jeg fant ut i en alder av 17-18.

Forresten: ADD er ikke en betegnelse lenger etter som hva jeg har forstått. Alt går under AD/HD tydeligvis. :opplyser: Men pirk på meg om jeg har feil. :pisk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det som er skummelt med sånne tester på nettet, at det er lett og selvdiagnosere seg, å kjenne etter om en har f.eks det med å ikke klare å følge med i samtaler(jeg f.eks har alltid slitt med det, alt blir helt svart fordi jeg detter ut etter 2-3 setninger.. :sjenert: ), man vipper litt med bena om man sitter i en sofa, da er man liksom hyper.

Sier ikke at alle er sånn, men farlig mange tenker sånn og får da feildiagnosert adhd på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kittycat

97 poeng her. Men så HAR jeg faktisk Adhd, som jeg fant ut i en alder av 17-18.

Forresten: ADD er ikke en betegnelse lenger etter som hva jeg har forstått. Alt går under AD/HD tydeligvis. :opplyser: Men pirk på meg om jeg har feil. :pisk:

eh jo :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk 41 og mild, men vet veldig godt at jeg ikke har ADD. Har mye annet, som evne til å stresse meg veldig opp, og overtenke ting, og er utbrent, men er langt unna den sykdommen der. Så endel av symptomene går nok igjen i flere tilfeller av andre ting. Sitter gjerne stille og prater med folk og konsentrerer meg lenge av gangen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

97 poeng her. Men så HAR jeg faktisk Adhd, som jeg fant ut i en alder av 17-18.

Forresten: ADD er ikke en betegnelse lenger etter som hva jeg har forstått. Alt går under AD/HD tydeligvis. :opplyser: Men pirk på meg om jeg har feil. :pisk:

eh jo :P

Forstår ikke helt hva du sier jo til. Det er ingenting som heter ADD lenger. Det heter ADHD uoppmerksom type, og skiller seg fra de andre ADHD-typene som er hyperaktiv type og kombinert type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ADD går under ADHD, dvs at ADD er ikke lenger en egen betegnelse. Var hvertfall det legen min sa for 1.5 år siden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk 44, men var nok litt snill mot meg selv. Jeg er rastløs og ukonsentrert som fy, og problemer med å sitte i ro. Men jeg har blitt reddet av disiplin og en sterk vilje, så da er det nok ikke så alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...