Gå til innhold

Har du ADD?


Fremhevede innlegg

Gjest Lille kine
Skrevet

jeg fikk 101 poeng, har alltid visst at jeg har ADD, men jeg vil ikke gå på medisiner. Jeg er sta :-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

You scored a total of 72

It is highly likely that you are presently suffering from adult attention deficit disorder, according to your responses on this self-report questionnaire. You should not take this as a diagnosis of any sort, or a recommendation for treatment. However, it would be advisable and likely beneficial for you to seek further diagnosis from a trained mental health professional immediately.

Gjest Gjest_sonja_*
Skrevet

JA! SOM JEG VISSTE,HAR HATT ADD SIDEN BARNDOMMEN

OG HAR BLITT MEDIINERT MED SSSRI PREPARAT CIPRAMIL

I SNART 5 ÅR! NÅ ER DET NOK,SKAL TIL UTREDNING,

GIDDER IKKE LEVE UTEN FØLELSER RESTEN AV LIVET!

:skratte:

Gjest Gjest_marte_*
Skrevet

Fikk 87... ble utredet for ADHD for fem år siden...

Resultatet var tvetydig, grunnet tidligere rusmisbruk ( mange med ADHD selvmedisinerer seg..)

Var faktisk i forrige uke hos fastlege og ba om å få hjelp til å teste ut ritalin:-)

Håper det kan hjelpe meg, og faktisk de rundt meg mest kanskje..

  • 1 måned senere...
Gjest Gjest_pain_*
Skrevet

fikk 106 jeg.

men jeg har jo fått diagnosen også.

Gjest ADHD-Man
Skrevet

115 poeng. Jeg har hatt ADHD hele livet. Tok det bare for gøy selv om jeg viste det :P

Skrevet

fikk 96 poeng jeg... uuups... je ghar egentlig aldri tenkt over at jeg kunne ha noe slikt, men jeg er temmelig sikker på at ene sønnen min sliter med det.

  • 4 uker senere...
  • 5 uker senere...
Gjest Gjest har ADD
Skrevet

You scored a total of 49

You appear to suffer from mild attention and concentration difficulties according to your responses to this self-report questionnaire. You should not take this as a diagnosis of any sort, or a recommendation for treatment. However, you may want to look into seeking further consultation with a trained mental health professional if you are experiencing any difficulties in daily functioning due to these difficulties or if you'd like a more in-depth answer.

Ble sjekket opp, ned og i mente for ADHD som barn og kom ut som "mer intelligent enn gjennomsnittet" og "langt fremme for min alder", så tipper jeg stoler litt mer på det ;) Likevel føler jeg meg av og til litt "ADHD", så hvem vet? ;)

Jeg begynner ærlig talt å bli litt lei av at folk ikke skjønner at

kognitiv funksjon og ADD/ADHD ikke har noe direkte sammenheng.

Mennesker med ADD har som regel en over gjennomsnittlig IQ.

Jeg f.eks har en IQ på 115 som er bedre enn 84% av befolkningen.

Og jeg kjenner en kar som har en IQ på over 130 som har ADHD.

Albert Einstein hadde mest sannsynlig ADD, pluss en haug med

andre mennesker med talent.

IQ og dysleksi har ingen sammenheng, IQ og dyskalkuli har ingen sammenheng,

IQ og ADD har en sammenheng(at de har høyere enn gjennomsnittet), IQ og ADHD

har ingen sammenheng. Skjønner lærevansker og lav intelligens er IKKE DET SAMME!!!!!

Faktisk så kan man har IQ på 160 og ADHD som lammer en fullstendig i skolearbeid.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Sånne uttalelser blir jeg kvalm av! "Er over gjennomsnittet itelligent og derfor har jeg ikke ADD/ ADHD" Hvordan tror du det får oss med ADHD seg til å føle oss, og hva gjør det med vårt omdømme? Mindre intelligente? Da kan jeg fortelle deg at de fleste med ADD/ADHD er OVER gjennomsnittet intelligente. Dette er et handicap, ikke psykisk utviklingshemming!!

faktis så er psykisk utviklingshemming et handicap i dagens samfunn

Gjest Martine
Skrevet

You scored a total of 84

Hmm.... Har aldri tenkt over at eg kanskje har ADD, men nå innser eg at eg vertfall har tendenser........ Det hadde jo forklart en god del.

Skrevet

54 poeng...

Tror ikke akkurat jeg har ADD da, mange fremfor meg på den listen ;)

Skrevet

You scored a total of 35

You appear to suffer from mild attention and concentration difficulties according to your responses to this self-report questionnaire. You should not take this as a diagnosis of any sort, or a recommendation for treatment. However, you may want to look into seeking further consultation with a trained mental health professional if you are experiencing any difficulties in daily functioning due to these difficulties or if you'd like a more in-depth answer.

Skrevet

161 poeng - vet at jeg har problemer men har desverre selvmedisinert meg med ulovlig grønt i 17 år :-(

har stått på trappen til legekontoret en stund men ikke turt og gå inn.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

78

Men føler meg rimelig frisk og velfungerende allikevel.....

86 her.. men det kom egentlig ikke noe sjokk, siden jeg har mistenkt i mange år jeg kan ha adhd :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...