Gå til innhold

Har du ADD?


Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

You scored a total of 26

You appear to experiencing some type of attention and concentration problems which are often common amongst the general population, but border on the possibility of being more severe. It is unclear as to whether you suffer these problems severely enough to need to seek further diagnosis and treatment of them. You should not take your responses to this self-report questionnaire as a diagnosis or recommendation for treatment of any sort. Consult with a trained mental health professional if you are experiencing difficulties in your daily functioning that you are worried about.

Skrevet

Har søvnproblemer, tror det teller litt på disse spørsmålene. Fikk 19

Gjest StoreSky
Skrevet

88... og kan ha vært litt snill på et av spørsmålene. Hm..

  • 3 uker senere...
Gjest Gjest_Christine_*
Skrevet

You scored a total of 102

It is highly likely that you are presently suffering from adult attention deficit disorder, according to your responses on this self-report questionnaire. You should not take this as a diagnosis of any sort, or a recommendation for treatment. However, it would be advisable and likely beneficial for you to seek further diagnosis from a trained mental health professional immediately.

Forklarer hvorfor jeg ikke lærte å lese som liten.. tar meg en tur til legen i morgen :)

  • 2 uker senere...
Skrevet

Fikk 98..Har tatt flere tester på nett i dag og i går, og alle sier det samme. har begynt å granske meg selv, og har funnet ut at utrolig mye stemmer overens. Har veldig dårlige sosiale antenner, spesielt på jobb, sier feil ting, skjønner ikke vitser og ironi. Har hele livet blitt 'utstøtt' fra skole og jobb. Er nok fordi folk blir usikre på meg, og siden jeg ikke klarer å snakke, virker jeg overlegen og snerpete. Sluttet nettopp i en jobb, fordi jeg følte meg veldig alene, men jobbet som en helt, var utrolig dyktig. Begynte i et helt nytt miljø, med supre mennesker. Gikk knall i begynnelsen, men føler nå at jeg har blitt innesluttet, selv om folka er så hyggelige. Men finner ikke på noe å snakke om. kan sitte og planlegge i en evighet før jeg plutselig kommer på noe. Har fryktelig dårlig konsentrasjon, med mindre jeg er interessert, noe jeg har hatt problemer med helt siden barneskolen, måtte ha spesialundervisning i matte. denget hodet mitt og besvimte. veldig urolig, sitter ikke rolig, må gjerne ha på tv, sitte på nett og tygge på noe på èn gang, så jeg ikke kjeder meg. Har utrolig kort lunte. Ja, kunne skrevet mer. Skal ta meg en tur til legen i morgen, stoler ikke på nettet. Ble langt innlegg dette :jepp:

Skrevet

Oi da, jeg fikk 86 poeng. Har aldri trodd jeg har hatt adhd, men har alltid hatt tusen baller i lufta og er stadig på farten. Slo meg at jeg kunne ha det når venninna mi som er veldig lik meg i måten å gjøre ting på fortalte at hun har adhd/add. Sprøtt!!

Gjest Gjest_Mia
Skrevet

Fikk 105

Fikk diagnosen i sommer, har gått på Ritalin i ca en mnd nå.

Husker jeg tok denne testen for et år siden også, mens jeg var under utredning, men husker ikke hva jeg fikk den gang, men det var vel nok noenlunde det samme.

Når det gjelder intelligens har jeg en IQ på 115, så det er som andre har nevnt før, ikke nødvendigvis noen sammenheng mellom ADHD (ADD) og lav intelligens.

Skulle ønske jeg hadde tatt en test som dette for 20 år siden ... jeg er nå 34!

Skrevet

52 poeng her. Hvis jeg har mild ADD så blir jeg ikke så overrasket, for å si det sånn.

  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 4 uker senere...
Skrevet

You scored a total of 85.

Jeg har ADD og går på ritalin da.. :P

Gjest Mooonis
Skrevet

fikk nok 98 ja :P

så det stemmer nok ganske så greit :)

Skrevet
ADHD eller ADD har overhodet ingen sammenheng med intelligens, det kan ha endel å si for skoleferdigheter, men trenger ikke. Eksempelvis ligger barnet mitt foran de andre i klassen faglig selvom han har ADHD og er rimelig sterkt "angrepet" eller hva jeg skal kalle det.

Mange med ADHD har tillegsvansker som dysleksi ol. Det påvirker selvfølgelig resultatene på skolen.

Altså kan man fint ha ADHD og IQ på 170. ;)

Visste du ikke at ADHD står for: Alle Dumme Har Det.....? :fnise:

Gjest humhum
Skrevet

You scored a total of 95

It is highly likely that you are presently suffering from adult attention deficit disorder, according to your responses on this self-report questionnaire. You should not take this as a diagnosis of any sort, or a recommendation for treatment. However, it would be advisable and likely beneficial for you to seek further diagnosis from a trained mental health professional immediately.

Om dette er en seriøs test så forklarer det ganske mye...var mange spørsmål jeg ble overraska over, for jeg følte det var direkte til meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...