Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 10. mars 2008 #121 Skrevet 10. mars 2008 HER jeg fikk 106 på testen, det var jo litt høyt da
Gjest Valiant Skrevet 10. mars 2008 #122 Skrevet 10. mars 2008 You scored a total of 16 You have answered this self-report questionnaire in such a way as to suggest that you do not likely currently suffer from an attention deficit disorder. You should not take this as a diagnosis or recommendation for treatment in any way, though.
Gjest blippetiblippblopp Skrevet 17. mars 2008 #123 Skrevet 17. mars 2008 Jeg fikk en score på 99... og blir utredet i disse dager... ...synd det tar så lang tid! Skulle ønske jeg fikk en spesialist på saken... min psykolog er ganske fersk i gamet..
Gjest StressTulla Skrevet 26. mars 2008 #124 Skrevet 26. mars 2008 Fikk 99 på testen... Har iløpet av livet fått så mange diagnoser, så aner ikke hva som er galt med meg. Normal er jeg iallefall ikke... Hver eneste fagperson i psykiatrien jeg er innom har sin egen mening... I dag er jeg 27 og sitter med Bipolar-diagnose. (Manisk deppressiv) Begynte i BUP da jeg var 15 og var der til jeg var 18. Ble henvist pga depresjoner, selvmordsforsøk, selvskading osv. Men fikk ikke noen diagnose da. De ville sende meg videre til voksenpsykiatrien da jeg ble 18, men jeg kuttet ut hele greia. BUP konkluderte forøvrig med at jeg var over gjennomsnittlig intelligent og jeg ble ikke medisinert der på noen måte fordi "jeg bare var sånn" i følge psykiateren. Alle hadde opp og nedturer som han sa. Alltid følt meg dum. Hatt bra karakterer på skolen, men alltid fått beskjed om at jeg er slurvete og kan bedre... Sov lite som barn, var "den irriterende skravlete ungen". Utrolig klønete (hadde en periode nesten klippekort på røntgenavd). Er forøvrig skikkelig klossete ennå. Først da jeg som 22-åring kom inn i Voksenpsykiatrien fikk jeg min første diagnose. Etter en times samtale med psykiatrisk sykepleier konstanterte hun med Emosjonellt ustabil personlighetsforstyrrelse. Jeg kjente igjen endel trekk, og slo meg litt til ro med det. Ble satt på antidepressiva, noe som ikke funka. Ble sendt på et 18-ukers intensiv gruppeterapi-opplegg, noe som hjalp meg å løse opp endel floker fra ungdommen. Ble mye mobba og hadde ekstremt lav selvtillit. Der fikk jeg diagnosene Dystemi og bipolar 2. Jeg går på stemningsstabiliserende og antideppressiva idag, men føler ikke at det hjelper på det konstante stresset jeg har i meg. Jeg er mindre deprimert, men humørsvingningene er der. Og jeg føler de er mer situasjonsbetinget enn det som er vanlig ved Bipolar. Etter dette opplegget gikk jeg til BUP og spurte om å få lese journalen min derfra, og hva stod der?? Jo, mistanke om ADHD/ADD! Noe INGEN hadde sagt noe om mens jeg var der, ingen utredning var foretatt mens jeg gikk der, og det var ikke snakk om noe sånt på Voksenpsykiatrisk. Jo mer jeg leser om ADD/ADHD, jo mer overbevist blir jeg. Men er det flere av dere voksne der ute som har opplevd å bli feildiagnosert iløpet av livet? Føles som om jeg går på høygir hele tiden. Selv om jeg ikke forlater huset på flere dager og sperrer meg inne pga stresset, så er jeg konstant sliten og stressa. Det sitter jo innvendig. Har 1000 prosjekter på gang. Blir ekstremt gira når jeg får en idè, og jobber rævva av meg i 2 uker, og så er jeg utbrent og mister interessen. Fullfører aldri! Er impulsiv som fy, og mangler helt den stemmen inni meg som burde være der og si: Stopp opp og tenk litt nå... Har ikke tatt ferdig videregående til tross for ørten forsøk. VET det ikke er evnene det står på, for gode karakterer får jeg når jeg klarer å konsentrere meg, men det er jo bare i korte perioder... Ser ikke detaljer, er rotete og ekstremt ustrukturert. Huff... Dette er vel mer hjertesukk, for jeg er så sliten etter 12 år i psykiatrien, ørten diagnoser og typer medisiner, og ennå fungerer jeg ikke i samfunnet... Har vært sykemeldt i 4 år nå. Er i yrkesrettet attføring, men ting er jo ikke forandret. Har mer enn nok med å strukturere hverdagen til sønnen min og meg her hjemme. Han sliter forresten også med konsentrasjonen, noe som er påpekt på skolen. (han går i 1. klasse nå). Nei... Får prøve å få igang utredning på begge. Men bare synd det tar så lang tid... Jaja. Spørs om noen kom til bunnen, men hovedspørsmålet var vel igrunnen om flere har gått mange omveier for å komme frem til riktig diagnose og om det er flere som har vært innom samme diagnoser som meg før de fikk ADHD-diagnosen. 1
Lipstick Skrevet 26. mars 2008 #126 Skrevet 26. mars 2008 You scored a total of 73. :gjeiper: Men jeg tar ikke testen så veldig alvorlig. Scorte nok litt på det at jeg til tider er ekstremt ukonsentert, har tusen tanker i hodet på en gang og har vanskelig for gjøre meg ferdig med det jeg holder på med.
absinthia Skrevet 17. april 2008 #128 Skrevet 17. april 2008 (endret) Mild adhd, men det ante jeg virkelig fra før. Har en sønn med ADD, ellers har snart "halve slekta" diagnosen. Siden de aller fleste klarer seg veldig bra og at samtlige er kreative og morsomme mennesker å være sammen med, ser jeg i mange tilfeller på dette som en slags "hell i uhell diagnose", dersom den ikke går betraktelig ut over livskvaliteten. Det er altså et slit, men følger også iblant fordeler med, dersom man har anledning til å lære seg teknikker for å bruke energien på riktig måte og/eller er mildt utsatt. Endret 17. april 2008 av absinthia
Gjest Bolledeig Skrevet 17. april 2008 #129 Skrevet 17. april 2008 73 her. Men jeg får ting gjort, og fungerer normalt, så da får jeg heller slå meg til ro med at jeg gjerne har 100 tanker i hodet samtidig
Gjest Emera Skrevet 20. april 2008 #130 Skrevet 20. april 2008 Jeg fikk 5 poeng. Moren min tok testen og fikk 109. Hun har hatt mistanke om ADHD lenge, og tenker på å få utredning.
Liisemoj Skrevet 20. april 2008 #131 Skrevet 20. april 2008 Fikk 68, og tror jeg skal snakke med legen jeg. Har hatt en mistanke om dette lenge, så kanskje like så greit å finne ut.
estrella Skrevet 23. april 2008 #134 Skrevet 23. april 2008 Hadde mild adhd, men jeg tror ikke det stemmer helt, fordi spørsmålene og svarene jeg ga henger veldig mye sammen med andre ting som går på hvordan jeg har det psykisk. Grunnen til at jeg f.eks sliter med å kunne kosentrere meg i år på skolen er fordi jeg veldig ofte er utrolig trist og redd(jeg er sinnsykt flinkt å skjule det da..så er kun psykologen og en lærer som vet det) osv.. Så at jeg har adhd tviler jeg på, svarene mine ble slik pga jeg sliter litt psykisk..
Aeryn Skrevet 24. april 2008 #135 Skrevet 24. april 2008 116 poeng, men det kom ikke som noen overraskelse siden jeg har ADHD-diagnose
Gjest Gjest_Amanda_* Skrevet 13. mai 2008 #137 Skrevet 13. mai 2008 Fikk 64 på testen, moderat ADHD, faktisk veldig veldig merkelig... Tror ikke helt denne testen er så veldig seriøs.. Jeg har jo ikke Adhd, teit! Da hadde jeg jo visst det for lenge siden! så idiotisk!!
Gjest Lamia Lenis Skrevet 13. mai 2008 #138 Skrevet 13. mai 2008 Jeg fikk 79. Også venter jeg på å få utredning hos legen. Hatt mistanke lenge.
Gjest Stearinpikken Skrevet 13. mai 2008 #139 Skrevet 13. mai 2008 Jeg fikk 95 poeng.. Jeg går også til utredning, og spykologen der har ingen tvil
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå