Gå til innhold

Har du ADD?


Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg synes ikke du skal kvie deg for å ta det opp med fastlegen og fortelle henne dine bekymringer. Hun kan riktignok ikke sette en diagnose, men henviser deg til en psykolog som kan hjelpe deg videre. Kanskje du kan printe ut resultatene dine og ta dem med? Eller finne noen annen info, en liste over symptomer, du kan printe ut og krysse av på hva som stemmer med deg. Hun er nødt å ta deg seriøst uansett, så ikke vær redd for det.

Lykke til!

PS: Godt de fant at du hadde hjerne da! :ler:

Tusen takk for svar! Det er ikke så lett å henvende seg om slike ting til en kvinne du absolutt ikke kjenner, og når du har 10 fingre opp i enn viss plass, bobler over av tiltakslyst og har en 10 meter høy mur rundt deg, da har du problemer... *nynner på jokke og valentinerne*

Det var det eneste positive med undersøkelsen det; jeg har det skriftlig at jeg FAKTISK har en hjerne... *ler*

Bikerpus

Videoannonse
Annonse
Gjest Frysepulver
Skrevet
Hun sikter til smådisputtene tidligere i tråden, og ja, det var nok ditt innlegg det ble diskutert rundt, Frysepulver.

Var det jeg fikk litt inntrykk av også... ;)

Som jeg trodde jeg hadde forklart tidligere i tråden:

Nei, folk med ADD/ADHD er IKKE mindre intelligente

Jeg ble testet for dette som barn da jeg var i overkant aktiv.

Det ble konkludert med at jeg ikke hadde ADHD (eller MBD som det ble kalt den gang)

Det BLE derimot konkludert med at jeg var lengre fremme enn andre barn på min alder sånn intelligensmessig sett og man sa videre da at jeg nok var aktiv fordi jeg kjedet meg på skolen, trengte mer utfordrende oppgaver osv. Ved å gi meg dette håpet man at jeg ville roe ned sprellene mine.

Håper det oppklarte saken :)

  • 2 uker senere...
Skrevet

Fikk høyere score sist gang jeg tok den testen..

En stor del av meg mistenker at jeg har adhd..

Da jeg gikk i niende var noen fra BUP på skolen for å ta en anonym test på jentene for å undersøke om noen av oss kanskje kunne ha ADHD.. Dette var fordi det er vanskeligere og oppdage ADHD blandt jenter..

Når jeg svarte på det som sto i testen ble jeg veldig mistenksom..Men testen var jo anonym så fikk jo aldri svaret på det..

I journalen min på skolen har det til og med i alle år stått at jeg har ADHD(!) UTEN at jeg har fått stilt noen diagnose..

Har gått til BUP for andre grunner enn ADHD og da sa de jeg hadde noe som het NLD.. Noe som ligner litt på ADHD eller hva de sa..

Men siden jeg ikke har blitt utredet for ADHD vet jeg fortsatt ikke helt sikkert at jeg har det men mistanken er der ofte..

Tar alltid så lang tid med slike utredninger..

Vært igjennom det så mange ganger før for andre ting så vet hvor slitsomt det kan være :tristbla: ..

Lurer på om jeg noen gang får vite om jeg har det.. :sjenert:

Gjest Gjest_Kim_*
Skrevet

Fikk 111 poeng.

har alltid vist jeg har ADHD, men klarer ikke å somle meg til å få rekvisisjon til psykolog for å gjøre noe med det.

Jeg har alle symptomene og jeg tror det må vere ganske tydelig for folk rundt meg at noe er "galt"

Har nå blitt over 30, men kan ikke akkurat si at symptomene avtar, snarere tvert imot, sliter med hyppige jobbytter og vanskligheter med å slappe av, noe som medfører at jeg er konstant sliten, noe som igjen fører til frustrasjon osv osv...

Har planer om å gå skole i løpet av nærmeste fremtid, så jeg bør nok få utredet greiene av en spesialist.

  • 3 uker senere...
Gjest Håvard!
Skrevet

Jeg fikk 87! har fått den del komentarer frå familien, at jeg burde gå videre med det! og min bror som fikk diagnosen for 2 år siden har vert overbevist om at jeg har adhd lenge!

Gjest puselabb
Skrevet

Jeg fikk 34 poeng. Hm...vet at jeg har mye humørsvingninger, kort lunte og blir lett irritert, men trodde ikke jeg var på kanten til ADHD av den grunn.

  • 3 uker senere...
Gjest Gjest_mamo_*
Skrevet

Jeg fikk 110....... Har alltid visst at det har vært noe rart med meg, men ADHDtanken har aldri streifet meg.. Nå begynner jeg å lure.. Hvis folk får 9 poeng, og jeg får 110!!? Kanskje ta en tur til legen. Det hadde forklart utrolig mye...

Urolig... :tristbla:

  • 1 måned senere...
Gjest vimselot
Skrevet

Jeg tok testen, selv om jeg vet at jeg ikke har adh. Svarte ærlig, fikk null points...

Men jeg sliter med mye annet rart, angst osv. Som kan igjen føre til vansker med å holde konsenstrajonen på rett sted, tenke for mye negativt osv, men jeg er litt bevisst på det, likevel detter jeg i myra gjentatte ganger...

Og er veldig egoistisk i blant, og ender opp med dårlig samvittighet fordi jeg kun tenker på meg selv og unngår f.eks. familien og venner osv. Men alt går i perioder, de tilgir meg, fordi de vet jeg sliter, de sliter ikke selv heldigvis, og jeg unner ingen å være nevrotisk, eller man kalles vel for nervevrak...

Vet ikke, men jeg oppfattes vel som ei normal jente/dame som har en god porsjon tørr humor, men jeg plager sjelden andre med mine indre "mangler"...

Har jeg ekstra angst, ser jeg bare arrogant ut. Jeg kamuflerer meg...og jeg vet det selv.

Skrevet

Jeg fikk toppscore på testen da jeg tok den tidligere, og har nå fått diagnosen ADHD "på ordentlig".

  • Liker 1
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
Gjest me, myself and I
Skrevet

denne testen forklarer en del for meg:] endeliig noe som kan hjelpe meg litt videre!

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

Jeg fikk 71 poeng... Men tror nok heller det kommer av diverse andre problemer :)

Skrevet

Ouch, haha jeg fikk 110. Har nylig startet på utredning da, så det kan stemme det.

Skrevet

Fikk 99 poeng. Er under utredning, så det stemmer nok det.

Skrevet (endret)

93...

Men jeg har tenkt dette allerede selv noen år, helt siden jeg lærte om dette i universitetet i pedagogiske fag og fant ut at 9 ut av 10 mulige kjennetegn var akkurat som meg (det eneste som ikke matchet var dårlige resultater; gode resultater kan jeg få til, men bare i siste litt og uten søvn og masse kaffe) ;)

Endret av mrs_bond
  • 2 uker senere...
Skrevet

Går til en overlege som tror at jeg har AD/HD hovedsaklig uoppmerksom type (ADD). Fikk 56 poeng her, men det er mulig jeg har misforstått spørsmålene fordi de er på engelsk og jeg har dysleksi. Dessuten er jeg ikke hyperaktiv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...