Gjest pace Skrevet 20. juni 2007 #21 Skrevet 20. juni 2007 (endret) Jeg fikk 44, Søren heller!! Nå som jeg endelig hadde bygd opp litt selvmedlidenhet og trodde jeg jeg hadde en sterk grunn til å dose av og jobbe som avisbud resten av livet Endret 20. juni 2007 av pace
siebaeo Skrevet 20. juni 2007 #22 Skrevet 20. juni 2007 Hjælpes!!! Jeg fikk 35. Mild ADD.. hm.. det hadde forklart en del. Kan man få det etter hjernerystelser..? Eller er dette bare medfødt? Hva gjør man med det dersom man har det? Bør kanskje ikke frike for mye over en slik nett-test..
Gjest Frysepulver Skrevet 20. juni 2007 #23 Skrevet 20. juni 2007 You scored a total of 49 You appear to suffer from mild attention and concentration difficulties according to your responses to this self-report questionnaire. You should not take this as a diagnosis of any sort, or a recommendation for treatment. However, you may want to look into seeking further consultation with a trained mental health professional if you are experiencing any difficulties in daily functioning due to these difficulties or if you'd like a more in-depth answer. Ble sjekket opp, ned og i mente for ADHD som barn og kom ut som "mer intelligent enn gjennomsnittet" og "langt fremme for min alder", så tipper jeg stoler litt mer på det Likevel føler jeg meg av og til litt "ADHD", så hvem vet?
Hobgoblin Skrevet 21. juni 2007 #26 Skrevet 21. juni 2007 Jeg fikk 17. Det var egentlig en interessant test - har aldri tenkt at noen føler at sitt indre liv er som "tv med alle kanalene på" eller "statisk". Så da lærte jeg noe om hvordan ADHD kan oppleves!
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2007 #27 Skrevet 21. juni 2007 Jeg fikk 48, mild ADHD. Har nok ikke det; tror nok det har mye med ME'en min å gjøre. Prøvde å svare slik jeg ville svart før jeg fikk ME, og fikk en score på 4...
Gjest Deception Skrevet 21. juni 2007 #28 Skrevet 21. juni 2007 Søren heller!! Nå som jeg endelig hadde bygd opp litt selvmedlidenhet og trodde jeg jeg hadde en sterk grunn til å dose av og jobbe som avisbud resten av livet Der ser du! Og jeg var nok i tillegg litt snill på enkelte av punktene, også.
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2007 #29 Skrevet 21. juni 2007 denne testen er et fantastisk eksempel på å prøve å sykliggjøre friske mennesker. hårreisende!
Fibi Skrevet 21. juni 2007 #30 Skrevet 21. juni 2007 You scored a total of 49 Ble sjekket opp, ned og i mente for ADHD som barn og kom ut som "mer intelligent enn gjennomsnittet" og "langt fremme for min alder", så tipper jeg stoler litt mer på det Likevel føler jeg meg av og til litt "ADHD", så hvem vet? ADHD eller ADD har overhodet ingen sammenheng med intelligens, det kan ha endel å si for skoleferdigheter, men trenger ikke. Eksempelvis ligger barnet mitt foran de andre i klassen faglig selvom han har ADHD og er rimelig sterkt "angrepet" eller hva jeg skal kalle det. Mange med ADHD har tillegsvansker som dysleksi ol. Det påvirker selvfølgelig resultatene på skolen. Altså kan man fint ha ADHD og IQ på 170. Det var vel en avsporing... Vel, jeg fikk 98, med tanke på arveligheten er det sikker lurt med en test ja... 1
Frk Johansen Skrevet 21. juni 2007 #31 Skrevet 21. juni 2007 20 her.. Kan altså ta det helt med ro og avbryte folk akkurat når det passer meg. Hmmm, ganske interessant dette egentlig, fikk tatt mange problemstillinger på kornet.
Gjest Frk Åberg Skrevet 21. juni 2007 #32 Skrevet 21. juni 2007 (endret) Hjælpes!!! Jeg fikk 35. Mild ADD.. hm.. det hadde forklart en del. Kan man få det etter hjernerystelser..? Eller er dette bare medfødt? Hva gjør man med det dersom man har det? Bør kanskje ikke frike for mye over en slik nett-test.. Jeg fikk ca det samme som deg, rundt 35. Ville ikke akkurat latt meg bekymre over det. Som det står: det er ikke et diagnose-verktøy. Det sier nok like mye om personlighet som en eventuell ADD-diagnose. Folk har ulikt tempo og grad av rastløshet, uten at det trenger å oppfylle en diagnose. Ble sjekket opp, ned og i mente for ADHD som barn og kom ut som "mer intelligent enn gjennomsnittet" og "langt fremme for min alder", så tipper jeg stoler litt mer på det Likevel føler jeg meg av og til litt "ADHD", så hvem vet? Du har sikkert ikke ADD, men det er ikke noen sammenheng mellom ADD/ADHD og intelligens. Endret 21. juni 2007 av Frk Åberg
Gjest TuttaCalcutta Skrevet 21. juni 2007 #33 Skrevet 21. juni 2007 73 poeng! Jezez. Da har jeg jo ADHD! misvisende test!
Gjest Chrizzy Skrevet 21. juni 2007 #34 Skrevet 21. juni 2007 Jeg fikk faktisk 93 Jeg skjønner det ikke, jeg tror at jeg kanskje tolker spørsmålene på gal måte. Tror absolutt ikke at jeg har ADD! Man skal vel ikke ta disse testene så seriøst.
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2007 #35 Skrevet 21. juni 2007 Jeg fikk ikke overraskende 85 poeng. Jeg har tidligere mistenkt at jeg har ADHD/ADD fra barndommen, men aldri vært til utredning for det.
~white lady~ Skrevet 22. juni 2007 #36 Skrevet 22. juni 2007 Jeg fikk 52 poeng...tror ikke jeg skal ta denne testen så veldig seriøst...
momo Skrevet 22. juni 2007 #38 Skrevet 22. juni 2007 Jeg fikk 40, men tror det kommer av ME`n. Har nok ikke ADD.
Gjest Frysepulver Skrevet 22. juni 2007 #39 Skrevet 22. juni 2007 ADHD eller ADD har overhodet ingen sammenheng med intelligens, det kan ha endel å si for skoleferdigheter, men trenger ikke. Eksempelvis ligger barnet mitt foran de andre i klassen faglig selvom han har ADHD og er rimelig sterkt "angrepet" eller hva jeg skal kalle det. Mange med ADHD har tillegsvansker som dysleksi ol. Det påvirker selvfølgelig resultatene på skolen. Altså kan man fint ha ADHD og IQ på 170. Det var vel en avsporing... Vel, jeg fikk 98, med tanke på arveligheten er det sikker lurt med en test ja... Jeg fikk ca det samme som deg, rundt 35. Ville ikke akkurat latt meg bekymre over det. Som det står: det er ikke et diagnose-verktøy. Det sier nok like mye om personlighet som en eventuell ADD-diagnose. Folk har ulikt tempo og grad av rastløshet, uten at det trenger å oppfylle en diagnose. Du har sikkert ikke ADD, men det er ikke noen sammenheng mellom ADD/ADHD og intelligens. Vel, for å svare dere begge: Det ble tatt intelligenstester av meg og man kom frem til at jeg var urolig i timene etc fordi jeg kjedet meg. Jeg skjønte alt vi jobbet med og ble raskt ferdig og da lagde jeg spillopper for å få tiden til å gå
Wildy Skrevet 22. juni 2007 #40 Skrevet 22. juni 2007 78 Men føler meg rimelig frisk og velfungerende allikevel.....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå