Gå til innhold

Har du ADD?


Fremhevede innlegg

  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk 92 poeng. og det er mange som mener jeg har det . Klarer ikke lese en bok engang. har aldri klart å følge med på skole. Kjæresten min som er medisinert pga adhd mener at jeg har værre symptoner enn det han noen gang har hatt.

Men føler at jeg ikke har ork til å ta det opp med legen. Føler at jeg har slette med det hele livet der ppt, bup, barnevern, politi, psykolog og psyriatere har vært blande inn alle veier siden jeg var 7 år men ingen forstår noe som helst og ingen gjør noe som helst.Jeg skjønner det nå at det enten er adhd , men hvorfor har ingen av de andre skjønt noe av det når det er de som er utdanna til å finne det ut. Jeg er bare sliten av meg selv.

Skrevet

79, her.

Har visst ADHD/ADD. Tanken har faktisk slått meg tideligere også, så kanskje jeg bør ta meg en tur til legen... :forvirret:

  • 2 uker senere...
Skrevet

Finnes testen på norsk? Jeg kan ikke engelsk.

Kan noen oversatte teksten?

Vil jo ta den testen men skjønner ikke engelsken. Usj :(

Skrevet

Jeg scorte 72 :)

Venter selv på plass for å bli utredet på eget initiativ grunnet store konsentrasjonsproblemer fra barneskolenivå av frem til midten av tyveårene. "Håper" å få diagnosen, så er det lettere for meg å skjønne hva som skjer.

  • 3 uker senere...
Skrevet

fikk 75 poeng:) ingen bombe, da jeg er veldig klar over at jeg mest sansynlig har ADHD.

Skrevet

74 poeng, og det stemmer nok. Har fått tilbud om utredning, men funker godt nok i hverdagen til at jeg ikke gidder.

Skrevet

56 men jeg tror det var pga de temprament spørsmålene er arvelig belasta med sikkelig mye drama folk i familien min :skratte: .Håper jeg

Skrevet

Finnes testen på norsk? Jeg kan ikke engelsk.

Kan noen oversatte teksten?

Vil jo ta den testen men skjønner ikke engelsken. Usj :(

Hei hvis du går på google oversetter kan du oversette der også svare på spørmålene deretter.

  • 2 måneder senere...
Gjest Mr. ADD
Skrevet

Tok testen og fikk 99 poeng og råd om å kontakte en psykolog øyeblikkelig. Det kan jeg si med en gang at det gidder jeg ikke. Sliter heller med meg selv slik som jeg er, framfor å gå igjennom en endeløs diagnostiseringsrunde med påfølgende neddoping og medisinering, og derpåfølgende stigmatisering for all fremtid. Så det så!

Flott! Styr unna alt av medisiner. ADD er en STYRKE. Har hatt det hele livet. Var skoletaper, ble mobbet på skolen, var langsom, treg, hadde dårlig motorikk, problemer med tidoppfatning.....det så svart ut.

MEN, jeg har alltid hatt en evne til å "føle" meg fram til noe jeg ikke kan vitenskapelig bevise. Jeg SER andre. Menneskser er i det hele tatt svært gjennomsiktige. Jeg føler at jeg kan lese de fleste, enten de er "vellykkede", eller "tapere". To idiotiske ord. Bort med dem! Jeg er musikalsk. Jeg komponerer elektronisk musikk. Jeg er flink med ord, jeg er reflektert, og jeg tenker på en annen måte enn "normale" mennesker. Det tok meg 40 år å innse at jeg, og andre med ADD er kreative og reflekterte mennesker. Jeg er redd verden trenger oss. Allerede i 5 års alder så jeg at mennesket var i ferd med å distansere seg fra naturen. Det viser seg at jeg hadde rett! Det er bare å se på det forunderlige samfunnet vi lever i. Nav sier: Vær produktiv. Alle skal jobbe! Hvorfor det? Jo, fordi produskjonsapparatet skal holdes i gang. Alt dreier seg om penger, og mennesket og det økologiske kretsløp drukner i "økonomisk vekst". Reis dere alle sammen fra den idiotiske kollektive nedtrykkingen fra mennesker rundt dere som ikke har forstått et kvekk, med unntak av 3. gradslikninger med 2 ukjente, og statistikk, og annet faenskap. For dere er det motsatt, tror jeg: Kunnskap og visdom kan ikke komme utenifra og inn, men innenfor og ut! Ved å skape, lærer dere å reflektere over ting som dere kan lære bort til "de som ikke forstår". Ingenting religiøst eller noe "new age" piss over dette.

Finn deres egen vei! "Ikke la skolen komme i veien for deres utdannelse", og gå med hevet hode. Dere er unike mennesker, som virkelig har noe å tilføye verden. Ikke la dere narre av flotte fine ord, og andre "adekvate synonymer". Dere er ikke alene!

Som en nyttårsgave til dere, les denne:

http://www.livingwithadd.com/index.shtml

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

fikk 81, har hatt diagnosen i årer et år nå, å medisering redda livet mitt. absolutt alt har falt på plass - DEILIG!!!

  • Liker 1
Gjest Silvermist
Skrevet

Jeg fikk 28 poeng, men det er null sjanse for at jeg har ADHD. Er ytterst bedagelig anlagt. Resultatet beror nok litt på temperamentet mitt som er....velutviklet :fnise:

Gjest Sobril
Skrevet

You scored a total of 37

You appear to suffer from mild attention and concentration difficulties according to your responses to this self-report questionnaire. You should not take this as a diagnosis of any sort, or a recommendation for treatment. However, you may want to look into seeking further consultation with a trained mental health professional if you are experiencing any difficulties in daily functioning due to these difficulties or if you'd like a more in-depth answer.

Skrevet

102, men jeg har ADD, er på utprøving av medisiner at the moment, men ingen resultat enda!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk 28 poeng, men det er null sjanse for at jeg har ADHD. Er ytterst bedagelig anlagt. Resultatet beror nok litt på temperamentet mitt som er....velutviklet :fnise:

man kan være veldig bedagelig annlagt å ha add, hos jenter er det ofte den veien.

  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...