Gå til innhold

Opptak til politi 07

Anbefalte innlegg

Hei:)

Jeg kommer fra Haugesund! Har ikke søkt tidligere, så alt er spennende og nytt:)

Treningen går det så som så med, men jeg satser på at det skal gå greit. Benk og hang-ups er iallefall bra, mens svømmingen og stillestående er litt værre...

Skal teste hvordan jeg ligger an i slutten av uka, så det blir spennende! :)

Hvor er dere fra da?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vihi

Jeg er 21. Fra et lite sted sikkert ingen av dere har hørt om.. He he, 5 min fra Eidsvollsbygningen, yes, der har du meg ;)

PS: Velkommen icee :)

Endret av Vihi
Lenke til innlegg
Del på andre sider
sunna

Hvis du hoppa 2,15 cm på flat mark.. skal jeg love deg du kommer til å hoppe mye lengre på opptaket....

man står nemlig på en "planke", tar litt hvitt pudder bak på beina slik at man

ser hvor bakerste bein lander.... siden man står litt høyere over landinsstedet så hopper man automatisk en del lengre.. men husk for å hoppe langt er det viktig å ha rett teknikk.. bruk armene som en pendel og så løftet opp beina og strekt dem langt fram..

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest MikeDelta

Jeg merka vel en liten forbedring jeg med planke + at du kan ha tærene litt utenfor den planken (maks 3cm).

Er forøvrig 23 år og fra Oslo.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Vihi

Sunna: Det høres bra ut. To cm til utgjør jo et poeng for meg, så det må jeg da få til. Er du elev der, eller har du bare vært gjennom opptaket tidligere?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
sunna

Hei igjen alle sammen,

Jeg har vært på opptak tidligere. Var på opptak i fjor, altså til inntaket 2006.

Kom ikke inn vel å merke.

Nå studerer jeg Kriminologi ved Universitetet i Oslo. Der er det forøvrig mange medstudenter som har søkt opptak før, og igjen i år, både gutter og jenter.

Når jeg var på opptak så ble de fleste overrsaket over hvor mye lengre de hoppet.

Jeg hoppet 2,17.

Er forøvrig 85 modell, bor i Oslo nå, men er opprinnelig fra Stathelle ( om noen vet hvor det er, ligger i nærheten av porsgrunn/skien)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
sacred

Ikke dårlig :)

Speedbird! Et spørsmål til deg. Du sa du snudde deg 180 grader når du skulle legge deg ned på ryggen på løpetesten, også rullet til siden for å komme deg opp. Er ikke det ikke lov da?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
sunna

Siden han gjorde det og kom inn så har de nok tillatt å legge seg ned på den måten.

Jeg ble overrasket over nettopp det at di ikke var så veldig strenge ang

hvordan man la seg ned og kom opp igjen..

Han ene instruktøren sa blandt annet til en av guttene jeg var på opptak med

: "siden du har bukse på deg, kan du bare skli bortover matta" og det gjorde han..

Hvis du gjør noe "feil" eller noe de ikke tillater så får du en advarsel,

så det er ikke på hode og ræva ut...

Men en ting.. Den dukken man skal slepe 15 meter er faktisk overrsakende tung. (bevisstløs vissen dukke ) alle guttene sto på den, men 3 jenter klarte ikke dette da jeg var inne. De måtte gå rett i dusjen. Der var det ingen kjære mor.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Vihi

Prøvde som tidligere nevnt å dra brodern rundt i en gymsal her på søndag, og syntes det gikk overraskende bra. Han veier 76 kg. Det verste er å få dokka opp. Prøvde i snøen med venninna mi, og det var mye tyngre. Spørs litt hva slags klær man har på seg også tror jeg.. sverger til bomull på den =)

Og som Marie sa tidligere; Det er lettere dess rettere man er i ryggen...

Men sunna: Skal du inn på opptak i år også? Evt når?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Marie81

Ang. dukka; alle klarte det når jeg var på opptak. Vi fikk gode instruksjoner og tips på hvordan vi skulle slepe den + fikk prøve oss fram litt før testen.

Jeg hadde ikke trent på noe sleping før testen og det gikk fint (bortsett fra blodutredelser på begge håndledd etterpå...ikke laget av de mykeste tekstiler den dukka....) :)

I dag skal jeg prøve benken igjen, satser på å være oppe i flere rep i dag!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

sunna

Har ikke søkt opptak i år,

pga går litt å lurer på om jeg skal gjøre ferdig bachelor i Krim før jeg skal søke,

har vurdert å søke i des i år igjen, men blir ikke helt enig med meg selv. Kjekk å ha en bachelor, pluss at man samtidig har mulighet for master.

Vi har en drapsetterforsker på instituttet vårt som tar doktorgrad nå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet noen hvor mange det er som blir kalt inn til opptak i år? Har hørt at det blir flere opptaksnemder og dermed flere som får komme til opptak...

Er forresten 20 år :-)

Og dere som har vært på opptak før: Hvor mange er det som har opptak "sammen"?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er kriminologien Sunna? Vanskelige fag? Har vurdert det jeg også hvis jeg ikke kommer inn på PHS på et par år...:-) Må være en stor fordel for deg! :)

Ha en fin dag folkens!

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Supraspinatus
Ikke dårlig :)

Speedbird! Et spørsmål til deg. Du sa du snudde deg 180 grader når du skulle legge deg ned på ryggen på løpetesten, også rullet til siden for å komme deg opp. Er ikke det ikke lov da?

Altså jeg rullet ikke i løperetningen, men la meg ned på ryggen med hodet i løperetningen. når jeg hadde vært nedi med skuldrer osv som det står i instruksjonen, så rullet jeg over på magen mens jeg reiste meg opp, så ble det omtrent som en sånn start som man ser sprintere osv har. Er ikke sikkert det funker for noen andre enn meg, men jeg følte jeg fikk det bra til.

fikk ingen klager..

var dette litt bedre forklart?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
sacred

Ja, takk speedbird! Var det jeg trodde du mente også, både jeg, kjæresten og en venn av oss prøvde denne varianten og synes den funket mye bedre. Men så var det litt uenighet om det var lov osv :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Supraspinatus
Ja, takk speedbird! Var det jeg trodde du mente også, både jeg, kjæresten og en venn av oss prøvde denne varianten og synes den funket mye bedre. Men så var det litt uenighet om det var lov osv :)

Det er jo bare å gjøre det, og se om de sier noe. Tviler på at de kaster deg ut med mindre du prøver å jukse eller noe. Dessuten når man er sliten blir det mindre og mindre korrekt utført uansett... ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...