Gå til innhold

Opptak til politi 07


Gjest Marie81

Anbefalte innlegg

Gjest MikeDelta
Jeg husker jeg hadde en diskusjon med noen om det hadde noe å si om man hadde bare 5 poeng eller akkurat 20. Jeg mente det var det samme uansett, mens den andre personen mente at opptaksnemda ville jo heller ha den med 5 poeng enn 20 poeng.. Hvis de var likestilte på intervjuet ellers da..

Hvis to kandidater er helt likestilt så vil nemda velge den av de med best karakter i norsk. Hvis begge har lik karakter i norsk så vil nemda velge den med best poengsum på det fysiske opptaket. Altså er det veldig, veldig sjelden poengsummen du får i det fysiske har noe å si, så lenge du er innenfor med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du har et poeng. Var noe med måten han (Gunnar Klem) formulerte seg på også. Han kunne sagt at antallet poeng ikke hadde noe å si, men han sa "Det spiller ikke så veldig stor rolle". Så i de tilfellene hvor det er tvil har nok disse marginene litt å si. Men sikkert i svært få tilfeller.

Endret av Vihi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at jeg ga beng i diktanalyse og gammalnorsk...

Gi meg en stiloppgave så er jeg i mitt ess. Tving meg til å lese prosa så går det ikke like bra.. Æsj.. Men men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei

Kriminologien er lærerikt og spennende. Forøvrig har vi bøker på pensumlisten som

også er på pensum ved politihøgskolen, bla Politiblikket.

Fadderen min i begynnelsen av skoleåret søkte politihøgskolen, men kom ikke inn, så gikk han grunnfag kriminologi og søkte samme året.. da kom han inn....

men om det var krimen som gjorde det eller om det var gode råd fra en av seminarlederne som har sittet i opptaksnemda, det vet jeg ikke .. ehheh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie81

Hehe, ikke godt å si! Neida, er jo et begrenset antall plasser og er det mange gode søkere er det vanskeligere å komme inn. Men kriminologi er nok sikkert et pluss.

Kom hjem fra svømming nå! Fikk prøvd svømmetesten selv om bassenget var litt fullt. Svømte på 2.25...går ikke så fort. Men så i brosjyren når jeg kom hjem at det holder til en 5'er. Så da får jeg bare svømme på når opptaket kommer :) Så lenge jeg står, så tar jeg igjen de poengene på løpetesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie81
Hva fikk du på løpetesten i fjor Marie?

Hehe, er faktisk ikke sikker. Når vi var ferdig med å løpe så fikk vi ikke tilbake poengskjemaene fordi vi skulle skifte for svømme-delen. Jeg ba sekundanten min sekundere meg til en 4'er. Mens jeg løp fikk jeg beskjed om at jeg lå 5 runder foran. Jeg grublet litt over hva han egentlig mente, men hadde egentlig nok med å løpe og puste :ler: Så var fornøyd så lenge jeg holdt et jevnt tempo (lå stabilt på"fem runder foran").

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 runder utgjør en 6'er. Altså 1101, så hvis du lå 5 runder foran en 4'er burde du ha toppet den testen maks.. :) En 4'er er ca 27,5 runde, og en 1'er er 31...

Så det er veldig bra Marie :)

Endret av Vihi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Marie81

:ler: Jo, takk for det! Men tror ikke jeg hadde så god kondis at jeg løp til toppkarakter i fjor. Så litt nysgjerrig på hva sekundant mente + hva slags karakter jeg fikk..

Jaja, får heller fokusere på løpetesten jeg har foran meg. Har som mål å løpe til en 3'er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er også en mann som smugtittet inn på dette fora!;)

Jeg har også søkt opptak i år å ble kalt inn til fysisketester i slutten av Mars. Desverre er jeg ikke like optimistisk som noen av dere da jeg ikke er i toppform om dagen, har slitt med en kneskade som akkurat har blitt god igjen så trening har det ikke blitt mye av de siste 3-4 månedene. Trener iherdig nå for å gjøre det beste ut av det.

Satser på 18 poeng på de fysisketestene;)

Er det mange andre her som vet når de skal inn til opptak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så masse som skjer her når jeg ikke har nett

Åh mike du bøyer fora riktig, det er nesten litt ekstra flott.

Altså jeg har fått brev... 20.mars skal man til pers.

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Marie81

Velkommen LarsThomas ! :) Får du 18 poeng på fysiske testene så er jo det mer enn bra nok! Vet ikke om jeg får noe mindre (og jeg har trent jevnt og trutt lenge! Svømmer som en snigle....). Viktigste er jo å komme under 20 poeng!

Jeg skal inn 6. mars. :-D

Gratulerer med brev Reverence !! (jeg husker riktig at du ikke har fått brev før nå?). Da er det bare å stå på !!

Mistenker at jeg er litt overtrent..Kroppen ville ingenting på trening i dag så reiste hjem tidlig. Burde kanskje hatt en fridag? Men har planer om å løpe litt + styrke overkropp i morgen..får se an hvordan kroppen kjennes i morgen. Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med brev Reverence! Og velkommen til tråden, LarsThomas!

Jeg er 21 om halvannen uke, så jeg har bare et jobbeår bak meg, og går på et årsstudium i juss nå. Tipper det blir militæret om jeg ikke kommer inn i år. Skal inn 7 mars.

Marie, overrasker meg kanskje ikke om du er overtrent om du har trent 5-6 dager i uka i mange måneder nå! Kanskje ta det med ro noen dager? Evt. spørre instruktører på senteret ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie81

Takk for tilbakemeld Sacred.

Han som er treneren min mener at opplegget jeg har nå er greit, så lenge jeg trener såpass variert. Ikke lett å droppe treningen nå som det nærmer seg opptak. Men skal prøve å ta fri lørdag og mandag tror jeg. Kan umulig skade :)

Har du bursdag på opptaksdagen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...