Gå til innhold

Opptak til politi 07


Gjest Marie81

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Velkommen LarsThomas :)

Alder, bakgrunn, opprinnelse? (Neida, ikke spesielt nysgjerrig :ler: )

Jeg skal inn 6. mars.

Reverence: Jeg har ikke militæret. Har 1 avdeling på masterstudiet i juss pluss litt spansk. Var ferdig med vgs i 2004 så har bare jobbet etter det. Visste ikke helt hvilken vei jeg ville gå. Men nå er jeg veldig klar for å begynne på skolen igjen.

PS: Grattis med innkallelse :) Krysser det jeg har.

Man anbefaler vel gjerne en treningsfri uke per 8 eller noe Marie? Jeg har iallfall ikke noe annet valg enn å ta det med ro nå.. He he.. Blir vel kanskje en kjapp styrkeøkt + svømming imorgen og løping på lørdag. Spørs på formen. Fokuset er å bli bra. Tror ikke det gjør noe å ta et par rolige dager dersom du føler at du egentlig trenger det. Kjipt å gå på en smell nå før opptak. Hør på kroppen din ;)

Inatt drømte jeg forresten at jeg var på opptak.. Jeg møtte Marie og vi ble deretter delt på hver vår gruppe. Og opptaket foregikk på min gamle ungdomsskole av alle ting, ti min unna der jeg bor. Etter en stund oppdaget jeg at jeg hadde glemt alt utstyret jeg skulle ha til svømminga..... Og instruktøren bare lo av meg... Visste at moren min hadde fri, så jeg ringte henne og spurte om hun kunne låse seg inn hos meg og hente bagen, og deretter komme bort med den.. Men, nei, det gadd hun iallfall ikke, hun hadde da bedre ting å gjøre!

Det var skikkelig fælt. Jeg bare så hele drømmen gå i vasken.. He he... Tror jeg har tenkt litt for mye på dette her.. :)

Endret av Vihi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe uffda vihi... jeg har drømt noen ganger at jeg var på intervju jeg ehhe

Jeg lot være å trene 3 hele dager før jeg skulle på opptaket.. det kom godt med.

Presterte bra på de fysiske testene.. kroppen har godt av å hvile seg litt. tenk også hva man spiser i hvileperioden.. jeg holdt meg unna kjøtt og sånn.. spiste ris og poteter, og brødskiver med ost.. (jajaa litt makrell i tomat innimellom også da) og dra MELK....

men trenger ikke dra det såå langt som jeg gjorde da eheh

Smil og vær glad på opptaket og vis deg at du bryr deg om de andre. Meld deg frivillig til fks å sikre når andre tar benkpress... hei på folk og back dem opp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeDelta

Skulle egentlig svømme i dag, men kroppen var ikke helt i form kjente jeg, så sov heller lenge og tar det med ro i dag. På igjen i morgen med styrketrening + jogging. Så jobber jeg i helga, så da blir det dessverre ikke mulighet for å trene :(. Men, men. Får "håpe" det blir endel uttrykninger på jobb så blir det litt løping likevel - hehe.

Tips til alle: Gjør som Sunna sier. Ta minst to hele fridager før opptaksdagen. Om du vet at du ligger godt innenfor kravet så ta gjerne tre-fire dager. Gjør ikke noe å være godt uthvilt og restituert til opptaket.

Reverence: Har ikke militæret. Skulle egentlig ha siv. tjeneste, men fikk fritak pga. nye regler for oss som hadde ventet over to år på plass. Ferdig på vgs i 2002. Jobba og studert siden det + politisk engasjement på sia. Kommer jeg ikke inn i år blir jeg ferdig med bacheloren jeg har påbegynt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie81

:ler: Godt det ikke bare er meg som drømmer om opptaket!

Godt du er bedre Vihi, men ikke ta i for mye med en gang hvis du ikke er helt frisk, da tar det så mye lengre tid før du blir helt bra. Fortsatt god bedring :)

Jeg skal ta meg et par treingsfrie dager nå, så trene vanlig mandag-fredag neste uke (trappe gradvis ned på intensiteten/tyngden på vekter). Skal ta det veldig med ro lørdag-mandag før opptak. Men må holde kroppen litt i gang, føler at jeg blir daff hvis jeg tar helt fri.

Sunna: hvorfor holdt du deg unna kjøtt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vihi: Bra du ikke er nysgjerrig!;) Jeg er 21år (fyller 22 i år), førstegangs søker til Politiskolen. Jeg har ikke vært i militæret, får håpe det ikke teller negativt:( ??

Etter VGS har jeg studert Engelsk og jobbet med barn og psykiskutviklingshemmede, og bestemte meg for 1år siden at jeg SKAL bli politi!:) Så nå som jeg er frisk som en fisk skal jeg sette i gang hardkjøret å trene som en gal! :trene:

Er det noen som har vært på opptaket enda??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er bra bakgrunn. Er jo ingen med tydelig markeringsbehov her .. fin fin bakgrunn Er drømmen for alle å bli kriminalteknikker eller er det noen som vurderer up? hvordan er drømmepolitijobben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe! Morsomt å se at så mange andre har drømt om opptaket! :-)

For min del vil jeg satse på narkotikakriminalitet og/eller ungdomsgjenger/kriminalitet.. Hvis noen er interessert i sistnevnte tema så er; Vold, rasisme og ungdomsgjenger av Tore Bjørgo og Yngve Carlsson et godt alternativ :-)

Ellers skal jeg inn i luftforsvaret hvis jeg ikke kommer inn på PHS, noe jeg innstiller meg veldig på nå siden dette er første gang jeg søker:-) (og siden jeg ikke har fått svar enda:(....)

Hvordan går det med dere som skal i ilden nå snart da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie81

Hva som er drømmepolitijobben er jeg ikke helt sikker på - er så mye jeg kunne tenke meg å jobbe med innenfor politiet. Men det er det som er så flott med politiyrket - det er så variert og man har muligheter til å skaffe seg kompetanse og jobbe innenfor flere områder.

Kan tenke meg å jobbe med forebyggende arbeid, spesielt blant barn og unge. Ville også vært spennende å være etterforsker etterhvert. Forøvrig er det ingen kvinner som har kommet inn i Beredskapstroppen - kunne godt tenke meg å være blant de første der og jobbe med skarpe oppdrag.

Men ser for meg at i løpet av tiden på PHS (og når man kommer ut i arbeid etterpå) vil man få mer innblikk i politiyrket og det kan hende at det er andre emner som også kan bli aktuelle.

Takk for tips om bok icee !

Bare jeg kommer inn nå, klar som et egg :)

Skal reise og trene styrke nå og så blir det treningsfri i helgen (kroppen min trenger det). Motivasjonen er på topp, ikke så mange dagene igjen nå :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne tenkt meg å bli etterforsker eller jobbe i hundepatruljen!:)

Hvis jeg ikke kommer inn i år så kommer jeg nok til å studere psykologi eller kriminologi helt til jeg kommer inn!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :)

Artig og se alles erfaringer og forventninger. En spennende tid framover.

Jeg lurte egentlig på om noen her fra Bergen som har fått svar..??

Med andre ord så har jeg ikke fått brev ennå. Lurer på å ringe de!

Og må få si at hundepatruljen høres kult ut. Det er jo uendelig med muligheter når en først er kommet innen for porten. Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nok ganske nytteløst å ringe. Jeg prøvde å ringe før jeg fikk brev i posten, men de sa at det ikke var mulig å sjekke ut dette for alle som ringte, derfor gjorde de ingen unntak. Du må nok smøre deg med litt mer tålmodighet!:) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Marie81

Hei boe ! :) Begynner å bli mange her nå - så hyggelig ! :)

Hva er din bakgrunn? Søkt før? Brev kommer nok snart til deg også.

LarsThomas - jeg går psykologi nå, søkte det da jeg ikke kom gjennom opptaket på phs i fjor. Er veldig spennende og absolutt relevant når man skal jobbe med mennesker. Tenkte på krimologi også, men det har jo blitt forandret fra ett-årig til tre-årig studie (slik jeg har skjønt det), så det var ikke så veldig aktuelt siden jeg i tillegg har en bachelor-utdannelse fra før. Men kunne absolutt tenkt meg å tatt det faget også. Men får ikke gjort alt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeDelta

Personlig har jeg lyst til å jobbe i orden :). På sikt frister UEH. Forebyggende arbeid opp mot barn og ungdom virker også spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg har snust litt på det samme som LarsThomas egentlig. Det er definitivt etterforsker jeg er lysten på på langsikt. Innenfor vold/sedelighet eller aller helst drapsavsnittet, men er litt lysten på å titte innom hundetjenesten..

Kjøpe meg en rottweiler og trene den, det hadde vært veldig moro. (Fantastiske hunder)

Men som dere alle sier, mulighetene er uendelige, og nettopp dette er en viktig motivasjonsfaktor for meg.

Idag har jeg trent litt.. Gikk overraskende bra til å ha litt ettersmak av bihulebetennelsen.. Er jo bare på 2 dagen med penicillin. Litt tungt med benk idag, gikk til 12, men med hjelp på de to siste.

Men, fikk ros av de ansatte idag fordi de syns jeg var så flink til å trene, så det var moro :) Kjører jo bare min egen greie.. Var visst en av instruktørene som også hadde søkt seg inn på PHS, så nå blir jeg nødt til å finne ut hvem det er :)

Kanskje litt svømming ikveld, må se det an litt... Kjøre løpetesten imorgen.. Hvis hodet er bedre..

MikeDelta: UEH? Hva er det? Mulig svaret ligger rett foran nesa mi, men orker ikke tenke så langt idag :)

Endret av Vihi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Æsj, var å trenet litt nå. Sliter veldig med hangups, har ingen god følelse før opptaket nå!:(

UEH ser veldig spennende ut ja!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeDelta
Æsj, var å trenet litt nå. Sliter veldig med hangups, har ingen god følelse før opptaket nå!:(

Hang-ups er noe av det jeg sliter mest med også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...