Gå til innhold

Opptak til politi 07


Gjest Marie81

Anbefalte innlegg

Mente du meg MikeDelta?

Jeg er ikke nærheten av å trene med 80kg!;) hehe.. Vet ikke hva jeg ligger på nå, skal teste ut i morgen. Men jeg har nesten aldri tatt benk så jeg har nok en del å hente på teknikk i første omgang. Men hangups, benk og svømming blir de vanskeligste øvelsene for meg.

Svømte litt her om dagene, da klokket jeg inn 25m til ca 26sek, det er 2-3 sekunder for mye. I tillegg må jeg ta høyde for at jeg blir mer og mer sliten jo lenger jeg svømmer.

Hvordan ligger du ann fysisk Mike??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest MikeDelta
Mente du meg MikeDelta?

Jeg er ikke nærheten av å trene med 80kg!;) hehe.. Vet ikke hva jeg ligger på nå, skal teste ut i morgen. Men jeg har nesten aldri tatt benk så jeg har nok en del å hente på teknikk i første omgang. Men hangups, benk og svømming blir de vanskeligste øvelsene for meg.

Svømte litt her om dagene, da klokket jeg inn 25m til ca 26sek, det er 2-3 sekunder for mye. I tillegg må jeg ta høyde for at jeg blir mer og mer sliten jo lenger jeg svømmer.

Hvordan ligger du ann fysisk Mike??

Ligger ikke supert an. Blir spennende på opptaksdagen for å si det slik. Det som er irriterende er at jeg mangler 1 - 2 poeng for å være sikker på at jeg klarer det. Akkurat nå dupper jeg mellom en 2er eller 3er i benk, en 4er og en 3er i stille lengde og en 5er eller 4er i hang-ups. Hadde jeg hatt opptaket i mai kunne det nok gått ganske greit vil jeg tro, men nå blir det veldig spennende. Hadde også garantert klart å hente inn mer med en måned ekstra løping f.eks.

Svømming er også min dårligste øvelse. Har alltid vært en rimelig dårlig svømmer og måtte blant annet lære meg ryggsvømming da jeg for et år siden bestemte meg at det var politi jeg skulle bli. Jeg synes ikke 25m på 26 sekunder er dårlig, men det kommer seff an på hva du har som mål. Du klarer vel 75m på ca. 1,30, noe som gir deg en god mulighet til en 4er litt avhenig av hvor rask du er på ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei! Betryggende at det ikke bare er meg som er bekymret. Har en kompis som skal på opptak i April, han skulle teste 60kg benk her om dagen. Da løftet han 46 perfekt utførte løft!!!! Er ikke rart jeg er nervøs, jeg klarer kanskje 5!?;) hehe..

Jeg går for ;

Benk 4 poeng.

Hangups 5 poeng.

Svømming 4 poeng.

Lengde 4 poeng.

kondisjon 3 poeng.

Da klarer jeg meg akkurat!!;) hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MikeDelta: Mente du 80kg for gutta og 55 for jentene?

Prøvde løpinga igår, men ble først tull med stoppeklokka etter 12 runder, så da måtte jeg begynne på nytt.. Neste omgang kom jeg til 17 runder før det ble tull igjen... Da hadde jeg løpt 5 min og 20 sek. Så det går vel på et vis.. For jeg håpe. Måtte begynne på nytt igjen, og da ble vi uenige om hvor mange runder jeg hadde løpt, så måtte stoppe igjen etter 3 min. Da begynte jeg å bli temmelig sliten, så da ga jeg meg.. Sykla litt istedet.

Men tror det skal gå greit. Kjøre gjennom to ganger til i løpet av uka, også får jeg bare krysse fingrene.

Har enda ikke fått tatt tiden på svømminga, det er litt kjipt, men får gjøre det imorgen eller onsdag.

Jeg gruer meg egentlig mest til det fysiske. Er såpass sikker på motivasjonsgrunnlag og hva jeg vil at jeg håper på at det går greit på intervjuet. Selvfølgelig mange andre faktorer som spiller inn, men tror jeg har mitt på det tørre...

Endret av Vihi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie81

46 løft ???? Oj......... :ler:

Status på hva jeg tror (håper) resultatet blir for meg:

Benk: 2

Lengde: 5 (kanskje 4)

Hang-ups: 3

Løping: 3

Svømming: 5 (kanskje 4).

Så jeg har ikke solide marginer :) Men skal nok gå bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie81

Samme her Vihi! Jeg tenker mye på intervjuet, men gruer meg ikke til det. Tror det skal gå bra. Er mest de fysiske testene jeg er spent på.

9 dager igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg satser på:

Hang-ups: 1/2

Benk: 2/3

Løping: 5

Lengde: 2

Svømming: ? (Men i teorien kan jeg vel klare meg med en 6'er) Håpet er en 3.

PS: Benken må jo være 35 kg med vekter og stang, ikke 35 kg i tillegg til stanga? Da kommer jeg til å gå på en smell. 35 kg er vel 35 kg uansett hvordan du snur og vender på det.. Ser ut på bildet som om han som løfter har stang på 20 (hvis man tar under betraktning hvor mye vekter som er lagt på)

Endret av Vihi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer den med å være litt bekymret foran opptaket! :ler: Ikke sikker her i det hele tatt. Hadde forresten en diskusjon med 2 gutter her om dagen, de mente at om man sier ifra at man ikke kommer på opptaket (feks fordi man vet at man ikke kommer til å stå eller kanskje andre grunner) så får du ikke LOV å søke igjen i det hele tatt? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vel ikke være riktig? Får man ikke møtt pga f.eks en akutt operasjon, så betyr jo ikke det nødvendigvis at du er mindre skikket?

Det tror jeg bare er tull...

Marie, var det ikke du som avventet en undersøkelse av noe slag første året du søkte? Det ser jo ut som det har ordnet seg for henne iallfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det mener jo jeg og må være tull.. De får jo færre søkere hvert år og vil rekruttere flere, så kan ikke tenke meg de har råd til å utestenge søkere slik.

Også skrev jo speedbird dette;

Jeg vet om en i fjor som meldte at han ikke kunne møte, da ringte de fra opptakskontoret for å høre om han kunne komme en annen gang. Så det er sikkert ikke umulig om du er fleksibel.

Endret av sacred
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie81

Stemmer det Vihi. Første året jeg søkte måtte jeg ringe og melde avbud. Damen som tok i mot beskjeden på PHS understrekte at det ikke ville få noen betydning for min(e) fremtidige søknader. Men om man lar være å møte opp og ikke gir beskjed så er det nok ikke stjerne i boka.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Marie :) Ja, å ikke møte opp uten å si ifra er vel noe annet! Og man skal si ifra til politidistriktet man skal på opptak, ikke sant? Ikke der du bor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan jo havne i en del uforutsette situasjoner som setter deg tilbake, men er motivasjonen på topp tror jeg ikke det spiller stor rolle.

Jeg begynte året med å bli syk. Har gått med feber og hostet helt siden jul. Ble aldri ordentlig frisk og heller aldri ordentlig syk. Forstuet håndleddet mitt så jeg ikke fikk trent styrke på tre uker.. Og nå når jeg endelig har slutta og hangle fikk jeg bihulebetennelse. Og med min flaks så får jeg vel influensa pga dårlig immunforsvar etter penicillinkuren..

Men jeg skal på det opptaket, koste hva det koste vil.

Brekker jeg beinet derimot så skal jeg svelge ordene mine.

Tror du skal si ifra der du skal på opptak ja. Men det sto i brevet tror jeg? Husker ikke helt detaljert nå.

Endret av Vihi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Denne tråden ser ut til å fungere veldig godt. Bra å lese hvordan dere støtter og motiverer hverandre til opptaket. -PHS har faktisk lekt med tanken om å opprette et lignende forum for søkere og andre interesserte. Dette har dessverre ikke kommet på plass tidsnok for dere, men til neste opptak vil det forhåpentligvis være oppe å gå.

Det er naturlig at dere er opptatt av de fysiske testene, for de kommer jo tross alt først, men husk at intervjuet er vel så viktig. Bruk derfor litt tide på å forberede dere til dette også. Tenk f.eks i gjennom hvilke spørsmål dere kan bli stilt, og hvordan dere ville svart på disse. Dette kan synes som selvsagt nå, men vil komme godt med når dere endelig sitter der foran nemnda. Skulle det komme spørsmål dere ikke vet svaret på, er det helt ok å si det (….bare det ikke skjer for ofte). ;)

Ønsker dere lykke til videre! :klappe:

Burde kanskje legge til at jeg selv er student (første året) ved PHS. -Et valg jeg har ikke har angret på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie81

Hei Tobias!

Så hyggelig innlegg :) Tusen takk !

Motivasjonen er på topp i det forumet her.

Søkte du flere ganger før du kom inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Tobias!

Fint med en som faktisk er kommet inn på PHS også!:) Håper du kan være behjelpelig hvis noen trenger råd og tips de neste ukene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie81
Når skal førstemann inn i ilden egentlig???:) Gleder meg til å høre inntrykk og erfaringer!

Vihi og jeg skal inn 6. mars så vi er de første tror jeg ? Sammen med kjæresten til Sacred. Sacred skal inn dagen etter hvis jeg husker rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...