Gå til innhold

Opptak til politi 07


Gjest Marie81

Anbefalte innlegg

Gjest Marie81
Ahh Vihi den følelsen skjønner jeg godt, men det er jo sånn de behandler alle slike saker. Skal være sånn.. Ære glatt så ære glatt ..say it like it is. Hele panelet ja, jeg har også for meg at de sitter i bred front og vi i lynsjet, ensom positur, de har antagelig kjørt ut alle sammen en gang.. Hvor har vi denne forestillingen fra?  "Fame"? I want to live forever.. er sikkert slik det blir også.

Noen som har regnet ut hvor for mølla må gå gå hvis mans skal rekke å løpe ca 2000m per 10 minutt E.L.

(legger på litt i m slik at opp og ned leggning blir sannsynlig..?)

12 km/t - kan det stemme? I det tempoet blir det 2000 meter (2km) pr. 10'ende minutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest MikeDelta
Noen som har regnet ut hvor for mølla må gå gå hvis mans skal rekke å løpe ca 2000m per 10 minutt E.L.

12 km/t

Edit: Så ikke at Maria hadde svart :)

Endret av MikeDelta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk!

Da løper jeg det idag, men de sier at løpetesten tilsvarer 3000meter'n også kjent som kuper'n eller kondisjonsdelen av idrettsmerket i militæret. Der er det vel om å gjøre å løpe 3000m på 15min max...

hun sekretæren Gry på politihøgskolen som skal gi meg en opptaksdato er virkelig ikke til å stole på har lovet å ringen meg tidlig denne uka og gutta på sentralbordet er driiiiiiiiiiit lei av meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Synes å huske at en bok ble nevnt her tidligere..

Noen som har lest den? Eventuelt,hva synes du om boken?

Jeg husker ikke navnet på boken.

Takk;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ;)

Når dere blir spurt om hvilke arbeidsoppgaver politiet har,

hva svarer dere ? Hva er de mest sentrale oppgavene?

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes å huske at en bok ble nevnt her tidligere..

Noen som har lest den? Eventuelt,hva synes du om boken?

Jeg husker ikke navnet på boken.

"Politiblikket" av Liv Finstad.

Jeg har akkurat fått den i posten. Har ikke begynt enda. Var kapittel 8 som var mest sentralt i forhold til hva de så etter i søkerne tror jeg (Mener å huske det var sacred som sa det)

Noen som vet om det er lov å bruke treningshansker?

Hmm.. Vet ikke, men jeg tar de nå iallfall med. Blir man svett i hendene er det fort gjort å glippe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie81

Hei!

Hvordan går det med treningen folkens? Jeg har løpt en halvtime på mølla i dag + trent på stillestående lengde, samt litt styrke på bein og armer. Ska spinne i morgen og så blir det mest fri frem til opptaket.

Vil da tro at det skal være lov å bruke treningshansker på opptaket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om det er lov å bruke treningshansker?

Jeg brukte hansker på benken og det var klister på hangupsbommen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Politiblikket" av Liv Finstad.

Jeg har akkurat fått den i posten. Har ikke begynt enda. Var kapittel 8 som var mest sentralt i forhold til hva de så etter i søkerne tror jeg (Mener å huske det var sacred som sa det)

Stemmer! Bra bok, kapittel 8 er veldig sentralt :) Resten av boka er bra også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg rimelig forbanna.. Formen kjennes helt grei idag, og planen var å kjøre en "generalprøve" enten idag eller imorgen. Men løping, som jeg trenger mest, kan jeg tydeligvis bare glemme.

Igår, da jeg svømte, klarte jeg å sparke butt i stigen i et fraspark, så min venstre fot er helt blålilla, og det gjør JÆVL** vondt. I tillegg har jeg tydeligvis klart å få en vridning på det høyre kneet, slik at det føles som om det skal dette av.. :frustrert:

Er så forbanna frustrert at jeg nesten sitter og skriker til meg selv! Det bare kunne ikke gå bra! Er det mulig å ha så J*VLIG uflaks??

Nå skal jeg holde meg helt i ro frem til opptaket. Regner med at foten blir bedre i løpet av et par dager. Så får det kneet bare holde til jeg har løpt de ti minuttene og svømt 2. Hvis ikke så klipper jeg det av og bruker krykke. F*EN i HÆL*ETE!

:frustrert::sinna::kjempesinna::sur::kjempesinna::sinna::frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KJære krise :overrasket:

Du vet dette var det som ikke skulle skje

MEN jeg kan ikke tro annet enn at dette er den typen ting du går til legen for (den er blålilla og kneet er vridd!!!!!) og får utsettelse for.

Det vil jo kanskje være leget om en mnd,. og da kan du fortelle legen din at han skal dokumentere at du kan ta prøvene f.eks 2.MAI (da jeg skal ta dem..)

Dette ordner du, det er din verden, som min mor sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjørte hele testen i dag. Fytte katta den cooper-testen er tøff. Klarte meg med en 4-er, men dæven jeg var kvalm etterpå. Det verste blir i mitt tilfelle stille lengde. Har spenst som et kjøleskap :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie81
Kjørte hele testen i dag. Fytte katta den cooper-testen er tøff. Klarte meg med en 4-er, men dæven jeg var kvalm etterpå.  Det verste blir i mitt tilfelle stille lengde. Har spenst som et kjøleskap :forvirret:

:ler: Kjenner igjen den spensten der Var definitivt ikke kenguru i mitt forrige liv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Hilde K S

Av ren nysgjerrighet måtte jeg bare ta en titt på de fysiske kravene. Det var langt fra så ille som jeg hadde trodd. Jeg skal ikke søke på PHS, men jeg tror faktisk jeg skulle ha klart å komme meg inn. Jeg måtte ha trent meg opp på benkpress og tatt noen runder i svømmehallen, i tillegg til å heise seg opp på bommen.

Jeg fikk nesten lyst til å prøve, bare for å se om jeg hadde klart det. Jeg ler av meg selv nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av ren nysgjerrighet måtte jeg bare ta en titt på de fysiske kravene. Det var langt fra så ille som jeg hadde trodd. Jeg skal ikke søke på PHS, men jeg tror faktisk jeg skulle ha klart å komme meg inn. Jeg måtte ha trent meg opp på benkpress og tatt noen runder i svømmehallen, i tillegg til å heise seg opp på bommen.

Jeg fikk nesten lyst til å prøve, bare for å se om jeg hadde klart det. Jeg ler av meg selv nå.

Ok, men de fysiske kravene er jo ikke det som teller mest.. Alle kan trene seg opp fysisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av ren nysgjerrighet måtte jeg bare ta en titt på de fysiske kravene. Det var langt fra så ille som jeg hadde trodd. Jeg skal ikke søke på PHS, men jeg tror faktisk jeg skulle ha klart å komme meg inn. Jeg måtte ha trent meg opp på benkpress og tatt noen runder i svømmehallen, i tillegg til å heise seg opp på bommen.

Jeg fikk nesten lyst til å prøve, bare for å se om jeg hadde klart det. Jeg ler av meg selv nå.

Ja, da syns jeg du skal prøve. Ellers er det som moek sier; alle kan trene seg opp fysisk. Det er heldigvis flere kriterier som avgjør opptaket. Ellers hadde det ikke vært særlig betryggende å vite hvem som hadde jobben med å ivareta rettsikkerheten din..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...