Gå til innhold

Opptak til politi 07


Gjest Marie81

Anbefalte innlegg

Nei, nå er det min tur til å være spent. Enten har han etternavn langt bak i alfabetet, eller kanskje ikke tilgang på nett, eller kanskje noe helt annet? Æsj, hater å vente ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei folkens,

Bra tråd dette!

Jeg skal på opptaksprøver i Bergen (Haakonsvern) 11 april kl 0800

Er det andre her inne som skal på opptak i Bergen?

Mvh,

Oldingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens,

Bra tråd dette!

Jeg skal på opptaksprøver i Bergen (Haakonsvern) 11 april kl 0800

Er det andre her inne som skal på opptak i Bergen?

Mvh,

Oldingen

Velkommen til deg også! Hyggelig med masse nye folk her altså. He he, hvor gammel er du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie81

Har ikke helt oversikten, men lykke til dere som har opptak i nærmeste fremtid!

Håper på fyldige referater !! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til deg også! Hyggelig med masse nye folk her altså. He he, hvor gammel er du da?

Hei Sacred,

Jeg er 36 år, og det merkes når jeg trener til opptaksprøvene :)

Men, men ... jeg er da ikke sååå gammel ;)

Mvh,

Oldingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Marie81
Hei Sacred,

Jeg er 36 år, og det merkes når jeg trener til opptaksprøvene  :)

Men, men ... jeg er da ikke sååå gammel  ;)   

Mvh,

Oldingen

Velkommen ! :) Og lykke til med trening til opptak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 36 år, og det merkes når jeg trener til opptaksprøvene  :)

Men, men ... jeg er da ikke sååå gammel  ;)   

Velkommen ;) Desto mer tilfredsstillende når du består testene! Og hvis en 36-åring er gammel, da vet vi ikke å sette pris på erfaring i arbeidslivet :)

Hva fikk deg til å endre karrierevalg? (Antar at du har drevet noen år med noe annet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei (igjen),

Dette er tredje gang jeg søker, de to første gangene ble jeg ikke kalt inn pga for dårlige karakterer fra videregående, men dette er nå fikset - så denne gangen kom innkallingen. Tidligere har jeg hovedsaklig jobbet innen Data/IT bransjen, samt forsvaret.

Opptaksprøvene ja.... jeg synes de er tøffe, men absolutt oppnåelig for den som er motivert. Og som andre har påpekt her - firkantløpingen er knalltøff :)

Vel, lykke til alle dere som skal på opptak, eller har vært på opptak - eller som skal søke PHS nå til høsten ;)

Mvh,

Oldingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende :) Da må du ha masse lykke til. Og når du først har forvillet deg inn her må jeg minne om at oppdateringer er påkrevet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende :) Da må du ha masse lykke til. Og når du først har forvillet deg inn her må jeg minne om at oppdateringer er påkrevet  :ler:

Selvsagt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei (igjen),

Dette er tredje gang jeg søker, de to første gangene ble jeg ikke kalt inn pga for dårlige karakterer fra videregående, men dette er nå fikset - så denne gangen kom innkallingen. Tidligere har jeg hovedsaklig jobbet innen Data/IT bransjen, samt forsvaret.

Opptaksprøvene ja.... jeg synes de er tøffe, men absolutt oppnåelig for den som er motivert. Og som andre har påpekt her - firkantløpingen er knalltøff  :)

Vel, lykke til alle dere som skal på opptak, eller har vært på opptak - eller som skal søke PHS nå til høsten  ;)

Mvh,

Oldingen

Hei! Jeg skal inn til opptak Bergen jeg også. Dette er min første søknad. Men skal ikke før den 18 April. 36 er ikke gammelt...

Er litt nu\ysgjerrig på det med karakterer, for jeg og ment å ikke ha nok, men det har jeg tydligvis. Litt rart da jeg har ca 30++ med poeng fra videregående ;) . Maks 35, pluss 3 poeng fra militæret og alderspoeng, det er vel åtte, er 24 år. Om jeg da skulle ha 35 så blir det 46 poeng... kanskje dette holder..?

Noen som har oppdateringer fra opptaket :) ??

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til thacyoon! Vet ikke om noen som skal inn i Bergen.

Skal selv inn til opptak i Oslo i morgen klokken 0800. Hvile dag i dag.

Kommer med en oppdatering de nermeste dagene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LYKKE TIL MJ DU KLARER DET SOM FAN!!!

Si fra hvis jeg skal komme bort med noe snacks.. sov .. se på film laxxx

Få mr loverboy til å masere deg under føttene

:klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg skal inn til opptak Bergen jeg også. Dette er min første søknad. Men skal ikke før den 18 April. 36 er ikke gammelt...

Er litt nu\ysgjerrig på det med karakterer, for jeg og ment å ikke ha nok, men det har jeg tydligvis. Litt rart da jeg har ca 30++ med poeng fra videregående ;) . Maks 35, pluss 3 poeng fra militæret og alderspoeng, det er vel åtte, er 24 år. Om jeg da skulle ha 35 så blir det 46 poeng... kanskje dette holder..?

Noen som har oppdateringer fra opptaket  :) ??

Lykke til

Hei,

Jeg tror at de kandidatene som består fysiske tester og "består" intervju - blir sortert etter konkurransepoeng. De 432 kandidatene med best poengsum blir tilbudt studieplass, og noen ekstra (f.eks 50 stk) blir satt på reserveliste. Det typiske magiske tallet for å være blandt de 432 er rundt 48-51 poeng...... dette varierer selvsagt fra år til år. Kanskje snittet er ekstra lavt i år siden det er få søkere (1888) til mange plasser (432).

Denne linken har flere tall:

http://www.pf.no/index.gan?id=4587&subid=0

Oldingen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til thacyoon! Vet ikke om noen som skal inn i Bergen.

Skal selv inn til opptak i Oslo i morgen klokken 0800. Hvile dag i dag.

Kommer med en oppdatering de nermeste dagene:)

Lykke til M*J

Stå på!

Gi alt!

;)

Mvh,

Oldingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror at de kandidatene som består fysiske tester og "består" intervju - blir sortert etter konkurransepoeng. De 432 kandidatene med best poengsum blir tilbudt studieplass, og noen ekstra (f.eks 50 stk) blir satt på reserveliste. Det typiske magiske tallet for å være blandt de 432 er rundt 48-51 poeng...... dette varierer selvsagt fra år til år. Kanskje snittet er ekstra lavt i år siden det er få søkere (1888) til mange plasser (432).

Hvor mange poeng får man i alderspoeng per år? Er det fra og med fylte 20 eller 21? Og hvor mange sånne poeng er 60 studiepoeng ved feks universitet? Den sammenhengen mellom vekttall og sammenlagtpoeng har jeg aldri helt fått taket på.. Noen som vet? Så blir jeg glad :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange poeng får man i alderspoeng per år? Er det fra og med fylte 20 eller 21? Og hvor mange sånne poeng er 60 studiepoeng ved feks universitet? Den sammenhengen mellom vekttall og sammenlagtpoeng har jeg aldri helt fått taket på.. Noen som vet? Så blir jeg glad :)

Vihi,

En får 2 alderspoeng pr år fra og med det året en fyller 20, og til og med det året en fyller 23 - maksimalt 8 poeng. En får 3 poeng for førstegangstjeneste, ELLER folkehøyskole (ikke begge deler). Samt 0.5 poeng for fordypningsfag, f.eks 2MX-2FY osv...

Er du minst 23 år og har jobbet i minst 5 år kan du bruke 23/5 regelen ved opptak til høyere utdanning. Da er det fagene: Norsk, Naturfag, Matematikk (1MY/MX), Engelsk, Nyere Historie og samfunslære som skal benyttes ved utregning.

F.eks bruker jeg 23/5 regelen. Snittkarakter er 5.3 - dette skal ganges med 10, dermed 53 poeng. Så kommer 8 for alder, og 3 for førstegangstjeneste, totalt 64 konkurransepoeng (som gjelder til enhver høgskole/universitet/PHS)

Håper det var litt oppklarende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker jeg 23/5 regelen. Snittkarakter er 5.3 - dette skal ganges med 10, dermed 53 poeng. Så kommer 8 for alder, og 3 for førstegangstjeneste, totalt 64 konkurransepoeng (som gjelder til enhver høgskole/universitet/PHS)

Håper det var litt oppklarende  :)

Ok. Da var det med alderspoeng som jeg antok. Dette emd fordypningspoeng osv hadde jeg noenlunde oversikten på.

Men så fort man regner med alderspoeng/videreutdanning så er man jo i sekundær kvote. Skal man ikke da få uttelling for studier også?

Jeg har ett år med juss fra UiO. Det er 60 studiepoeng, i tillegg til de poengene jeg har fra videregående (pluss fordypning, alderspoeng osv).

Hvor mange konkurransepoeng tilsvarer disse 60 studiepoengene fra UiO?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...