Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Marie81
Skrevet

Grattis Hedhunter ! :klappe: Kjempebra !

Lykke til på intervju. Trekk pusten, senk skuldrene og vær deg selv :)

Går sikkert kjempefint.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bravo Head

ahh

Eksamenslesing ødelegger treningen helt, håper det går bra MJ! :grine:

Skrevet

Gratulerer HeadHunter!!! :) og lykke til imorgen!

Ønsker også deg lykke til Vega! Stå på! :)

Skrevet

Grattis HedHunter!

Gode greier! Krysser alt for at intervjuet går bra i dag!!

Klem fra Lina :klem:

Skrevet

Ferdig!!!

Intervjuet er ingenting å grue seg til. Bare vær deg selv. Takk for mange nyttige tips og støtte foran opptaksprøvene folkens!

Skrevet

Så bra!! :) Hva ble du spurt om da? Noen tips i den anledning?? :) Gratulerer med utført opptak!!!

Gjest Marie81
Skrevet
Ferdig!!!

Intervjuet er ingenting å grue seg til. Bare vær deg selv. Takk for mange nyttige tips og støtte foran opptaksprøvene folkens!

Gratulerer med overstått opptak ! Håper vi ses på PHS til høsten :-D

Skrevet

Takk:)

1. Fortelle om meg selv. Oppvekst osv.

2. Politiets arbeidoppgaver

3. Hvor jeg ser for meg selv i politiet

4. Hvorfor jeg vil bli politi

5. Mine negative sider

6. Hvordan jeg ville takle sterke intrykk i tjenesten

Husker ikke alt.

Vi 3 som var inne i dag fikk forskjellige spm.

Good luck:P

Skrevet

javell. Da var de fysiske testene unnagjort.

Her kommer en liten oppsummering om hvordan dagen har vært:

Vi startet med dykking etterfølgt av svømming. De to øvelsene jeg fryktet mest, så det var jo greit å få det ut av verden fortest mulig.

Vi måtte kjøre 15 minutter til en svømmehall, så bar det rett i garderoben og så rett i bassenget. Ingen oppvarming, så jeg tenkte at det her kan jo bli interessant.

Dykkingen gikk greit med alle utenom en, som ikke klarte å dykke i det hele tatt :( Men han fikk være med resten av dagen.

Vær forberedt på at instruktøren hiver ut ringene litt forskjellig.

Vi startet ved et hjørne. Den første ringen lå ca. 1.5 meter foran meg, og den andre ringen lå til høyre for meg i andre hjørnet (5-6 meter fra første) så jeg måtte svinge under vann.

Jeg klarte 2.14 på svømmingen, og fikk en 5'er.

Det jeg la merke til var at mange startet hardt og holdt det tempoet i 3-4 runder, men så gikk de fire siste rundene mye senere. Det var en som svømte på 2.43, og han fikk også være med resten av dagen.

De fikk beskjed om at selv om de strøyk, så skulle de se på helhetsvurderingen.

Når jeg var ferdig med svømmingen var det så vidt jeg kunne stå oppreist pga. all melkesyra i lårene! Takk for oppvarmingen instruktører!!;)

Etter kjøreturen tilbake til leiren, ble vi loset gjennom en ti minutter lang oppvarming, før min gruppe begynte med benk, lengde og bom.

Benk:

Jeg har hele tiden innstilt meg på å ta 13 repitisjoner på benken, men i dag klarte jeg 18:D 1 poeng der.

Det hjelper veldig at de andre pusher på og er oppmuntrende.

Lengde:

Har kun testa lengdehoppingen 2-3 ganger, så jeg visste bare sånn ca. hvor langt jeg klarte.

I dag hoppet jeg 2.73 - 2 poeng :D

Bom:

I bom gikk det rett åt hellvete. Jeg starta bra og tok 5 bra repitisjoner, men instruktøren kommenterte av og til at jeg måtte slippe meg helt ned slik at armene var i rett stilling, noe som gjorde meg usikker.

Så begynte jeg å "kippe" beina, og noen repitisjoner ble ikke godkjent.

Jeg endte opp på 8 reps. 1 ifra 3'eren:(

Løpingen:

Fy faen jeg var nervøs rett før jeg skulle springe. Vurderte å gå på do for å spy litt, men jeg holdt det inne:)

Jeg valgte å gå til den instruktøren som pusha hardest, og var mest engasjert. Råder dere til å gjøre det, for det hjalp på motivasjonen!

Før du begynner løpingen går du og instruktøren gjennom taktikken: hva slags karakter du går for, og hvor mange runder du må ha.

Hver runde sier instruktøren hvordan du ligger ann i løypa sammenliknet med de tidene din ønskede karakter krever.

Husk på å ha brystet og skuldrene helt nedi matta. De forklarte før løpingen hvordan man skulle legge seg ned. Vi fikk beskjed om at det var ett fett for de hvordan vi la oss ned, bare brystet og skulderbladene var nedi matta.

Jeg fikk kjeft en gang fordi skuldrene mine ikke var helt nedi. Til mitt forsvar må jeg jo få sagt at ryggen min er litt lut, så jeg måtte presse skuldrene nedi matta hver gang så ikke mister nazi-instruktør strauk meg:p

IKKE START for hardt på løpstesten. Jeg gikk for 5'er og lå de første 8-10 rundene 6-10 sekunder foran 5'eren, men så gikk det nedover, og instruktøren justerte meg ned til 6'er. Er usikker på hvor mange meter jeg sprang, men jeg fikk iallefall 6'er.

Vi fikk lov til å drikke vann under løpingen - bare få en av de andre til å gi deg det.

Totalt: 18 poeng.

Gled dere til følelsen av å være ferdig med de fysiske testene. Har aldri vært så glad før:)

Etter løpingen gikk vi i tur og orden inn til legen. Der skjer det ikke så mye interessant.

Du stikker en test-pinne nedi urinen din, og legen ser på det.

Legen snakket litt om tidligere arbeidsplasser, og hvorfor jeg vil bli politi.

That's it.

Skrevet

Hei folkens!

Grattis HeedHunter med alt vel gjennomført! Og til deg Vega: Lykke til på siste intervjuet! Går så fint skal du se!

Er det mange som strøk desse dagene dere var inne?

Gleder meg synsykt til torsdagsettermiddag når jeg er ferdig med dei fysiske! Huff, skal jammen bli godt!

Skrevet (endret)
...De fikk beskjed om at selv om de strøyk, så skulle de se på helhetsvurderingen.

Hei Vega,

Det var en bra tilbakemeldig, og GRATULERER med 'bestått'.

Det var interessant at de som i utgangspunktet strøk på en øvelse allikevel fikk fortsette ut dagen, og at en "helhetsvurdering" ble gitt ved slutten av dagen. Vet du hvordan dette endte til slutt?

Og, lykke til på intervju i morgen :)

Endret av thacyoon
Gjest Marie81
Skrevet

Flott Vega ! :klappe:

Lykke til på intervju i morgen ! :)

Skrevet
Hei Vega,

Det var en bra tilbakemeldig, og GRATULERER med 'bestått'.

Det var interessant at de som i utgangspunktet strøk på en øvelse allikevel fikk fortsette ut dagen, og at en "helhetsvurdering" ble gitt ved slutten av dagen. Vet du hvordan dette endte til slutt?

Og, lykke til på intervju i morgen :)

Ja, jeg og mange andre syns det var merkelig at de ikke ble sendt rett i dusjen. Håper det ikke bare er noe som har blitt praktisert i Kristiansand, siden det er ganske urettferdig for de som faktisk står på alle testene.

Hva som skjer med de som strøk vet jeg ikke. Mulig de kommer inn til intervju, men jeg tviler på de blir tatt med i opptaksnemdas vurdering.

Skrevet

Gratulerer til alle som har stått! Kjempebra :klappe: !!

Hmm synes det var litt merkelig at de fikk være med resten av dagen, de fikk altså fortsette og ta de andre øvelsene? Jeg kan jo ikke se for meg at de faktisk ble kalt inn til intervju dagen etter, de strøk jo faktisk.. Men at de kunne være med resten og ta resten av øvelsene for "moro" eller erfaringens skyld er jo greit.

Skrevet

Gratulerer til HedHunter med god gjennomføring :)

Vega: Gratulerer med bestått fysisk test og lykke til imorgen!!

Så til dette med helhetsvurdering. Jeg snakket med hun ene jenta som strøk den dagen jeg og Marie81 var inne, og hun endte på 21 poeng. Hun hadde fått beskjed om at det kunne hende de kontaktet henne senere, ettersom hun var såpass nærme kravet.

Men hun fikk IKKE intervjutid dagen etter.

Jeg tror dette kun er en helgardering ifall det viser seg at for mange av søkerne ikke er skikket. Da kan de evt kalle inn "reserver" for å se om noen av disse egner seg, slik at de får fylt opp studieplassene.

Skrevet

Gratulerer Vega:) kjempe bra! Like mange poeng som meg;)

Reverence: Lykke til på eksamen. Gruer meg enormt. Opptaket har tatt opp all plassen i hodet mitt, så har ikke lest stort:( Dårlig prioritering..

Skrevet

Hei alle sammen!

Nå har jeg fulgt med på dette forumet i ett par uker, og måtte tilslutt registrere meg jeg også ;)

Jeg er 33 år gammel og 2. gangssøker. Jeg var gjennom opptaksprøver og Intervju i april 2006 i Bergen.

Jeg skal inn til opptaksprøver den 17.april 07' i Bergen (Haakonsvern).

Jeg har fått mange gode tips her av dere og har noen tips selv, som kanskje noen kan ha nytte av:

Svømming:

Hvis du ikke kan crawle, så prøv å lære deg det. Du kan lære det på 1-2 uker, og du sparer lett 10-20 sec. på 100 m. (Gikk selv fra 2.40 til 1.51 på noen uker)

Mat:

Spis fisk til middag dagen før opptaket. Dette gir mye energi og du blir "lettere i kroppen" dagen etter, enn om du spiser kjøtt. Anbefaler også at du spiser havregryn eller lignende til frokost på den fysiske dagen. ...og ta med matpakke.

Trening:

La kroppen hvile de 2-3 siste dagene før de fysiske testene. Alle jeg har snakket med (inkl. meg selv), har gjort det like bra eller bedre på selve dagen, enn det de har gjort på forhånd på trening. Man yter alltid bedre når det virkelig gjelder ;)

I fjor klarte jeg 16 poeng. I år blir jeg glad om jeg klarer 18. Jeg er veldig glad i mat, og det går hardt utover "hang-ups" i bom :);)

Til Thacyoon,

Leverte du søknad til Phs den 23.nov i fjor? ...og var du en av de siste som var inne til "samtale"?

Skrevet

Velkommen ;)

Hadde ikke ventet å finne en oppdatering her så sent/tidlig :)

Blir spennende å følge alle fremover. Er blitt en liten klikk her nå. Hyggelig.

Ønsker deg iallfall hell og lykke ;)

Skrevet (endret)
Velkommen ;)

Hadde ikke ventet å finne en oppdatering her så sent/tidlig :)

Blir spennende å følge alle fremover. Er blitt en liten klikk her nå. Hyggelig.

Ønsker deg iallfall hell og lykke ;)

Hehe takk for det Vihi ;)

Jobber nattevakt i natt.. snart hjem og sove... Zzzzzz ;)

Her er forresten litt lesestoff fra Politiinstruksen:

http://www.hordaland.politiet.no/politiinstruksen/index.htm

Endret av Blackout
Skrevet
Jobber nattevakt i natt.. snart hjem og sove...  Zzzzzz  ;)

Me too... :sove:

Har drevet med frekvensanalyse av et monoalfabetisk substitusjonschiffer..

Jada, forstå det den som vil.. Det er vel for spesielt interesserte vil jeg anta..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...