Gå til innhold

Opptak til politi 07


Gjest Marie81

Anbefalte innlegg

Hei!

Det er ca 1500 som blir innkalt til fysiske tester. På hver test blir det kallet inn 25 stykker. På dag en i Oslo i går, møtte 20 stykker og en strøk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Marie81

For et par år tilbake var det mellom 25 og 30 % som strøk på de fysiske prøvene har jeg hørt.

Jeg har trent i dag og formen var over all forventning (ikke 100%, men veldig bra tatt i betraktning helsetilstanden i går..) !! :)

Gikk fint med 13 rep. i benken i dag, og ikke umulig at jeg klarer 2'er-kravet i hang-ups :hoppe: (litt vanskelig å si, siden jeg trener med stang og ikke bom).

Skal jogge lett og ta siste spenst-test på torsdag og så er jeg klar ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et par år tilbake var det mellom 25 og 30 % som strøk på de fysiske prøvene har jeg hørt.

Jeg har trent i dag og formen var over all forventning (ikke 100%, men veldig bra tatt i betraktning helsetilstanden i går..) !!  :)

Gikk fint med 13 rep. i benken i dag, og ikke umulig at jeg klarer 2'er-kravet i hang-ups  :hoppe:  (litt vanskelig å si, siden jeg trener med stang og ikke bom).

Skal jogge lett og ta siste spenst-test på torsdag og så er jeg klar ! :)

Hei, lykke til! ;)

Hvordan trener du spenst egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også imponert over hvor flinke dere alle er!! :D

Hvis alle er like inspirerende og hvis det er like godt miljø på PHS så gleder jeg meg til den dagen jeg blir student!

Jeg har fortsatt ikke fått brev, men jeg åpner postkassen i spenning hver dag.. Håper det kommer noe snart... (noe positivt selfølgelig!!)

Gleder meg til å få en rapport etter at dere har vært på opptak :) Jeg skal være med ei veninne som skal på opptak i slutten av mars, sånn for litt mental støtte kvelden før.. Blir nervøs av bare det, så lurer på hvordan det blir hvis jeg får innkallelse! Hehe :D

Vet dere hvor mange det er som får komme på opptak? Det skulle vel være flere opptaksnemder i år?

Håper dere alle blir friske!!

Hei

Jeg har også lest om flere opptaksnemder. Men trodde det ikke var før neste år... Men mulig jeg tar feil.

Jeg er i samme situasjon som deg da jeg heller ikke har fått brev ennå. Vestlandet du også kanskje? Det er nok på vei skal du se ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er det:-)

Men jeg tar det egentlig som positivt så lenge jeg ikke har fått negativt svar!!

Og er ikke i topp form enda, så det passe bra hvis jeg får opptak sent...:-)

Skal ta en kondisjonstest i kveld, så får se hvordan det går... Og nå skal jeg ta meg en liten svømmetur med stoppeklokken;-)

Er det noen som har gode tips ang. teknikk på benkpress? Tror jeg har mye å hente der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie81

Takk boe ! :) Brev kommer nok snart til deg !

Spenst: hopper i trapper, spentshopp (3*10)+ øver teknikk på stillestående lengde.

icee - lykke til med løpetest!

Er ikke så god teknisk på benk selv, men rådene jeg har fått er å spenne opp godt i kroppen, få skuldrene under deg, fylle lungene godt med luft før hvert løft, senke rolig ned og "sette fart opp" når stanga kommer til brystbeinet. Vet ikke om det hjalp..? :)

Jeg prøver å være flink til å ikke holde stanga på strake armer mellom hvert løft, blir fort sliten av det. Sette i gang neste løft nesten med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet også at du må få stanga fort opp igjen så fort den rører brystet, eksplosivt opp liksom.. :) Også er det visst viktig å holde beina stødig og stille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh dette er kjempebra tips. Virker som om man kan være ultrasterk og likevel kun klare et løft i bom.. teknikken der er et mysterium for meg.

Nå er jeg så livredd for alle som hoster rundt meg at jeg er blitt hun asosiale crazy på forelesning hehe

uansett hva spiser dere per dag for mest mulig opptak av god energi??.. er så lei kylling nå og tunfisken får pus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uansett hva spiser dere per dag for mest mulig opptak av god energi??.. er så lei kylling nå og tunfisken får pus

Jeg spiser akkurat det jeg vil :) Og det har jeg forsåvidt tenkt til å fortsette med..

Er ikke så innmari glad i godteri og fast-food mat osv, så det spiser jeg stort sett ikke allikevel. Prøver å variere litt, men tenker mest på hva jeg har lyst på, fremfor hva jeg "burde" spise..

Personlig synes jeg de godt kunne kommet tidligere med dette. Men kanskje noen vil få noen tips likevel.

He he, ja de kunne godt ha lagt ut dette sånn for ca 6 mnd siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie81

Jeg spiser det jeg pleier -sunt og variert + selvfølgelig mye proteiner.

Har aldri regnet kalorier etc, men så på det her om dagen - jeg spiser altfor lite :sjenert: Uups ! Så i dag har jeg spist og spist. Utrolig vanskelig å få i seg over 2500 kalorier.. Hvis ikke jeg skal avlegge Freia et besøk :ler: Men er ikke så sunt desverre. Noen som kan kosthold her som har noen gode tips til hva man skal spise dagen før den store dagen (evt. noe man ikke bør spise, tung mat kanskje)? (Her overlates ingenting til tilfeldighetene) :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie81
Nå har PHS lagt ut masse god info om treningsopplegg, generell info om øvelsene osv. her; http://www.phs.no/templates/Page.aspx?id=555

Personlig synes jeg de godt kunne kommet tidligere med dette. Men kanskje noen vil få noen tips likevel.

Hvor lenge har den linken vært der ?? Jaja, hjelper lite for meg. Jeg skal bare trappe ned gradvis på trening fram til opptak nå. Men håper dere andre som har bedre tid får noen verdifulle treningstips ! :):trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MikeDelta

Den linken der har ligget der maksimum en dag eller to. Synes det nesten er litt tåpelig at den legges ut nå som opptaksprøvene er i gang.

Svømmedelen kan være litt nyttig for meg å se på, men ble ikke akkurat kjempeoverbevist av styrkeopplegget de anbefaler. Men er jo kjempegrei veiledning for folk som skal søke i framtiden, ev. for de av oss som må søke igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie81

MikeDelta - søke igjen? Vi har da tenkt oss inn i høst, har vi ikke? :kgblunk: :ler:

I følge den linken der så har de samme rekkefølge på øvelsene som jeg hadde sist: - oppvarming - styrke - løping - svømming. Passer utmerket for min del ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeDelta
MikeDelta - søke igjen? Vi har da tenkt oss inn i høst, har vi ikke? :kgblunk:  :ler:

Selvfølgelig, men noen kan jo være så uheldige at de snubler under løpetesten og dunker hodet i ribbeveggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for tips til benk! Ja det hjalp veldig.. er ikke så flink med den pustingen :forvirret:

Men svømmingen gikk helt ok idag.. tror at jeg skal klare det greit hvis jeg får komme inn til slutt ;-)

Det som kan være smart når dere er på opptak er å ha med seg energi-drikk eller no for å holde oppe det. Jeg vet at iallefall jeg har god nytte av det når jeg skal trene en del :-) Men det kan selfølgelig være veldig individuelt også da. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie81

Bra tips hjalp :)

Takk for tips om energi-drikk, det hadde jeg faktisk ikke tenkt på. Pleier å drikke vann og heller få i meg karbohydrater etterpå. Men energi-drikke er nok det beste å ha med på opptak, får se om jeg finner en som ikke smaker altfor mye e-stoff :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...