Gå til innhold

Opptak til politi 07


Gjest Marie81

Anbefalte innlegg

Ja, greit å være forberedt.. Blir sikkert som den testen hos fastlegen. Eller; en av testene hos fastlegen... Følte at jeg omrent bodde der den dagen... :)

Men må ærlig innrømme at jeg ikke akkurat gleder meg til å bære den urinprøven rundt i bagen en hel dag.. :) He he.

Prøvde snuingen idag, på svømmingen altså. Syns det gikk ganske greit. Brukte noen forsøk på å få de til men.. Syns egentlig det vanskeligste var å vite når du skulle gå under vann for å forberede deg på å snu. Beregne avstanden altså, ikke for liten avstand, ikke for stor.. Men det er vel en treningssak. Svømme en del fremover, så går det vel bra tilslutt..

Men speedbird, du som har gjort dette før, hvor mange personer er tilstede ved intervjuet andre dag, dersom man mot formodning skulle komme seg dit..?

Urinprøven er ikke narkotest altså, det sjekker bare en sånn papirlapp og ser fargen og sammenligner med en tabell. Tror det er protein i urin de måler.

Når det gjelder andre dagen, så var det sånn at alle som bestod de fysiske testene fikk intervjutid. Tror de satt av 30min per pers, selv om det av og til tok mer og andre ganger mindre tid. Vi avtalte med en politimann at vi skulle møte der et gitt klokkeslett. feks kl 13. Når jeg kom satt det et par før meg. Kan være lurt å møte tidlig og sitte å tenke på hva du skal svare når de spør om deg. Så slipper du å virke uforberedt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for tips.

Tenkte egentlig litt mer på hvor mange som er tilstede under intervjuet. Hvor mange personer som stiller spørsmål.

aaah.. hehe

sorry 'bout that...

det var 4 stk tror jeg.. 4 eller 5...

Har hørt at de kan finne på sprell ved feks å bytte plasser osv. men det var lungt når jeg var der. Det er en som snakker til deg, og ofte en som skyter inn spørsmål fra siden.

Det er normalt å bli litt nervøs. Tenk litt på kroppspråket ditt, og kjenn deg selv så burde det gå bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sweet Sacred, det skaper håp.. jeg begynner å bli gal av å vente.. drikker øl i desperasjon og sånne ubrukelig ting..mye øl egentlig, etterfulgt av sjokolade og null trening.. absolutt bunnnivå på motivasjonen nå..

Ah det fiffige kroppspråket. hva er engetlig smart å satse på der ? jeg trodde nemmelig jeg var inne på en veldig avbalansert og nydelig fremføring på første intervju, men fikk beskjed om at jeg fiklet nervøst med hendene.. jeez louise..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat lest ut en bok om kroppsspråk... Ikke kryss hendene foran kroppen (Armene i kors osv). Prøv å holde kroppen "ubeskyttet", da virker du mer åpen og ærlig. Det samme hvis håndflatene dine eksponeres. Og hvis du "fikler" med hendene virker du nervøs.. Uansett om du tror du gjør det på en lur måte (fikler med mansjettknapper ol), det gir et inntrykk av at du ikke er tilpass med den situasjonen du er i. (Det er man jo kanskje ikke heller, men man kan fort vippe over på feil side)

Gester opptrer i kombinasjoner og sammenhenger og forstås deretter..

Viktig at det ikke blir forknytt også. Det skal ikke virke påtatt.

Takk speedbird. Ble sittende siden av en på julebordet som har vært nestsjef i Oslo Politidistrikt i ti år nemlig.. Og lurte litt på om han prøvde å skremme meg litt :) He he.. Da fik jeg jo det bekreftet.

I bunn og grunn sa han det viktigste var å være seg selv... Og det er jo sant.

Reverence; Den holdninga der vet du at du ikke kommer inn med. Sånn som jeg ser det har du enda lenger tid på å forberede deg. Ikke bruk den på å bryte ned det grunnlaget du allerede har... Ikke ment som en "mamma-tale", bare for din egen del :)

Endret av Vihi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra bra, takk veldig fine tips. Hadde jo ikke drukket siden oktober og jeg vet jo at det tar bort formen på null komma nix. Gleder meg faktisk til intervuet, har sittet i et liknende før og hvis man er ærlig hele veien, tar den tiden det tar å høre spørsmålene og førdøye dem, kommer man godt ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tipsene, Vihi! Jeg blir lett nervøs i slike sammenhenger egentlig, først når jeg tenker over at jeg er nervøs, da blir det verre. Dessuten hjelper det vel ikke å sitte på gangen og se på de som kommer ut, og tenke enda mere på det.. Hehe. Vet ikke om jeg har nevnt det før, men hørte at i fjor var det en jente inne på intervju som tydeligvis var litt lavmælt. Så lederen i nemndaen ba henne stikke huet ut av vinduet og rope til forbipasserende; "STOPP, DETTE ER POLITIET!" :ler:

Også hørt at telefonen der inne kan ringe, folk kan fly ut og inn av rommet osv, bare for å teste om du blir lett distrahert og slikt.. Mye rart altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie81

Vil da tro at de har forståelse for at man kan være litt nervøs i intervju-situasjonen.

Tror det er viktig å senke skuldrene, puste godt og prøve å slappe av. De ønsker bare å finne ut hvem du er og om det stemmer overenes med det du har skrevet i egenerklæringen din.

Drømte om intervjuet i natt :ler: tror det er på tide at jeg kommer meg inn til opptak snart :ler:

Gleder meg, er ikke lenge igjen nå! I dag skal jeg svømme, prøve meg på å snu. Pluss teste dykketesten igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag dro jeg til politistasjonen for å få det nye heftet, men dama i informasjons skranken bare tittet dumt på meg da jeg spurte etter den nye brosjyra om opptaksprøvene med bilder. "Neimen, opptaket er over, det var 4 desember det -- du er for sen ute". Hehe. Prøvde å forklare, men hun sa de ikke hadde fått noen nye brosjyrer.. :(

Løp løpetesten i dag igjen. Holdt faktisk ut i 10 minutter denne gangen, dog spyklar på slutten :ler: Ble 1190 meter på meg, en 5'er. Vil ikke påstå det er særlig bra, men er jo bare 11 meter fra en 4'er, så det skal jeg vel klare. Ellers slik det ligger ann per i dag så kommer jeg ikke inn. Men er enda noen uker igjen, vi får se, vi får se..

Testet lengde også, kommer aldri i verden til å klare en 4'er der, jeg hopper ca litt over 160. En 4'er er jo 177..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie81

Vet ikke om jeg klarer å forflytte meg 177 cm jeg heller, men skal gjøre mitt beste :ler:

Du hadde opptak 7. mars sacred ? Hvis ikke det kolliderer med intervju-tidene så kommer jeg og heier på deg på løpedelen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeDelta

I dag har jeg vært å trent - på PHS faktisk! Trente benk, hang-ups og stille lengde med ei fyr jeg kjenner som går der. Klarte ny rekord i stille lengde også; 2,52 meter :). Får bare håpe jeg klarer det på opptaket!

Svømmebassenget er virkelig knøttlite. Med et godt fraspark legger man halvparten av bassenget bak seg. Så å trene på gode vendinger som mange her gjør er nok ikke den dummeste ideen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff Marie, ikke gjør det da, jeg blir flau! :ler:

MikeDelta, så bra med ny rekord :klappe: Og jeg er veldig glad for at bassenget er lite ja, virker som om man kan fint tjene inn et poeng på gode fraspark ja! Skal trene på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie81

Kan droppe det sacred :ler: Hadde stor heia-gjeng i fjor. Vi som var på opptak sammen var flinke til å heie hverandre frem :) Er ikke dumt det når man løper rundt og rundt og rundt.. :)

Kjempebra MikeDelta !!! :klappe:

Har trent svømming i dag, går lettere og lettere. Synes ikke det var så vanskelig å snu, håper å få det til på opptak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg begynner å få sommerfugler i magen.. Det pleier å være et godt tegn, men jeg blir allikevel nesten kvalm av å tenke på det... :kvalm:

Ai ai..

Jeg vil gjerne ha heiagjeng :) He he, rettere sagt; tror jeg trenger det på løpinga....

Jeg kunne godt tenke meg å skrike: "STOPP! DETTE ER POLITIET!" ut av vinduet.

Tror det kunne vært moro.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie81

Jeg vil gjerne ha heiagjeng :) He he, rettere sagt; tror jeg trenger det på løpinga....

Skal heie på deg Vihi (hvis ikke vi kommer i samme heat, da vet jeg ikke om jeg har pust til det :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg må ønske dere som skal i ilden masse lykke til, dere virker enormt motiverte og i tillegg oppegående så dere blir nok fine poltifolk!

nok skryt, har søkt om sent opptak pga praksis i midtøsten så kanskje derfor jeg ikke får svar.. jeg ringte skolen i dag for å mase .. snill gammel politimann som sa: is i magan, du måå ha is i magan...

En ting til, testet 10min på mølla med styrke 13km/t og det er jo gaselle sprint

måtte kutte. 11,5 er maks hvis jeg skal holde i 10min og da er man all different shades of purple

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie81

Takk Reverence ! :) Motivasjonen er på topp her !!

Ikke umulig at du får brevet sent pga ønske om sen opptaksprøve. De prioriterer sikkert å sende ut brev til de som skal til opptak de nærmeste ukene.

Aner ikke hvor fort jeg løper. Skal ta testen på søndag, er veldig spent, har ikke løpt den siden opptak i fjor. Er småforkjøla så lurer på hvordan lungene vil reagere. Men er bare 10 minutter så skal prøve å presse meg maks.

Et lite tips - tenk på hva slags bukse dere har på under løpetest. Var et par på opptak i fjor som fikk tendens til brannsår på knærne under løpetesten. Og på sleping av dukka - prøv å rett dere opp så mye som mulig. Virker tungt når du drar dukka, men blir mye lettere jo rettere du er i ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeDelta
En ting til, testet 10min på mølla med styrke 13km/t og det er jo gaselle sprint

måtte kutte. 11,5 er maks hvis jeg skal holde i 10min og da er man all different shades of purple

Prøv å f.eks løpe 13km/t i 3 - 5 minutter, så ned til 10km/t, så 13km/t i 3 - 5 minutter osv. Kjør i hvertfall fire drag eller flere. Oppvarming og nedkjøring kommer i tillegg. Om det blir alt for mye, så senk farten litt.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg er veldig motivert selv, men den løpinga... Arg.

Jeg løp bare kortdistanse når jeg drev med friidrett, og liker best å kjøre harde intervaller med 19 km. Korte intervaller.. Er ikke noe glad i denne jogginga. Men det får bare stå til. Etter opptaket trenger jeg jo ikke holde på så fælt uansett.. Med løping altså.. Løper jeg fort nok så trenger jeg jo ikke løpe så langt før jeg får tak i skurken? He he :ler:

Men MikeDelta, skal prøve den intervallen din.. He he. Går forhåpentligvis greit.

Reverence; Ja, er nok bare å ha is i magen.. :) Tror det er vanlig at de sender ut ca 1 mnd før. Det vil jo si at du ikke nødvendigvis trenger å få svar før i april.. Og takk for skryt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...