Gå til innhold

Opptak til politi 07


Gjest Marie81

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Aha. Tror det er lagt opp litt annerledes i Oslo. Vi hadde blant annet erstatningsrett, fast eiendom og kjøps- og avtale. Forvaltning og velferd var ikke før 2. avdeling tror jeg.

Ja, psykologi er jo veldig kjekt å ha med seg, og det gjelder jo forsåvidt uansett hvilket yrke man ender opp i..

Nei, jeg er veldig spent.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, visste ikke at 1. året var forskjellig fra stedene :) Men ja.. Samme fagene som i Bergen. Foreleseren min i forvaltningsrett underviser i det på UiB også. Det er forøvrig et DØDSkjedelig fag! Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeDelta

Gode spensttips ViHi. Testa de på treninga i går og merket merkbar framgang når jeg tenkte på å "skyte ut" brystet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hey..

Jeg fikk brev.

Sikker på at jeg var grønn i trynet idet jeg åpnet det..

Men det har gått bra foreløpig.

Kalt inn til opptak den 6 mars. Klokka 8.00 sharp..

Ser jeg noen av dere der? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeDelta

Hehe - jeg var kvalm da jeg åpna brevet jeg og. Tenkte bare "faen - nå blir jeg kalt inn om et par uker".

Har opptak 8. mars jeg 08:00 - to dager etter deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd det ikke var samme dag da :) Men sånn er det.

Kommer jeg meg gjennom testene dag 1 så kan jeg iallfall forberede deg på hva som venter dag 2 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeDelta

Tar vel ikke så lang tid å regne ut poengene til folk :). De har sikkert unnagjort endel på forhånd også har de sett an med de som ligger i grenseland om de sender inn vitnemål senere.

Men jeg skal ærlig innrømme at jeg gjerne skulle hatt opptaket i mai. Nå er jeg neimen ikke sikker på om jeg klarer det :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sant nok. Mitt er datostemplet 29.01, så forhåpentligvis lå jeg ikke i grenseland ;)

Jeg ble veldig usikker selv, men det er bare å kjøre opp intensiviteten det. Man får én sjanse, og da får man bare gjøre det beste ut av det. Problemet er sikkert ikke å komme seg gjennom(?), men å få det til så bra som man gjerne skulle ønsket.

Sikker på at dette går helt supert. Dessuten kan man gjøre mye fremgang på 4 uker!

Endret av Vihi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjæresten min fikk også 6 mars 08.00 i Oslo, Vihi! Hehe. Så da ses dere. Han fikk hjem til foreldrene sine i Fredrikstad da.. Selvom vi bor i Lillehammer.. og det stod lillehammer adressen hans på forsiden. Snodige greier. Jeg har ikke fått mitt enda.. Nå er jeg nervøs, vil ikke ha så tidlig som i mars :(

Det er bare en mnd til! Dere får ha lykke til på innspurten i treningen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis dere som har blitt innkalt til opptak!

Tenkte jeg skulle minne dere på at fysisk testen ikke er alfa-omega. Husk å bruke litt tid på lese hvordan politiet er bygget opp, hva de forskjellige enhetene gjør. Hva dere vil gjøre, hva som er motivasjon og andre ting som de kan finne på å spørre om. Prøv å huske hva dere skrev på det papiret dere skrev da dere var på politistasjonen, spesielt det med positive og negative egenskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Marie81

Gratulerer med brev !!! :):klappe:

Takk for tips Speedbird!

Jeg har ikke fått brev enda, kiler litt i magen!

Håper det kommer noe i postkassa i morgen! Hadde vært morsomt om jeg ble kalt inn samtidig som dere andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie81

Hei igjen!

Leste over de fysiske testene.

På svømming synes jeg det er forandret. "Det skal benyttes slyngbenspark. Armene kan i denne fasen være med på å skape framdrift, men skal hele tiden være under vannflaten". Ergo - ikke crawl?

Slyngbenspark - er det det man bruker i brystsvømming?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeDelta

Har alltid vært slik. Slyngbenspark er det samme som elementær rygg, altså samme type beinspark som benyttes ved vanlig brystsvømming. Men dette gjelder altså bare de siste 25m. De første 75m kan du crawle om du vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...