Gå til innhold

Opptak til politi 07


Gjest Marie81

Anbefalte innlegg

Siden det er mulig å ettersende vitnemål og attester t.o.m. 1. februar, så antar jeg at PHS ikke regner ut snitt før etter det (med mindre de har special powers). Og før det er gjort kan ikke innkallinger sendes i posten :)

Trolig blir nok enda flere kalt inn i år siden det er oppretta flere opptaksnemder, noe som vil bety at karaktersnittet for å bli kalt inn synker.

Det er sant :) Ah, opprettet flere opptaksnemder også? Hvorfor?

Spent på årets tall jeg også! Hvor mange som søker, blir kallt inn og hvor mange som går videre til intervju.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest MikeDelta

Flere opptaksnemder er opprettet slik at flere kandidater kan vurderes. Det er en naturlig følge av at færre søker - da blir det viktigere å finne de som er kvalifisert blant (den stadig krympende) bunken av søkere.

Endret av MikeDelta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Marie81

Hei igjen!

I dag har jeg svømt :)

Ryggsvømmingen går fint, men synes ikke jeg har noen fremgang når jeg svømmer bryst eller crawl, går ikke noe fortere..

Hvordan trener dere andre til svømmedelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo :)

Dette forumet var jo supert. Synd jeg ikke har lett tidligere.

Jeg er igang med trening, men det er trått nå på vinteren med forkjølelser og snørrete neser.

Det første jeg gjorde etter en relativt laber treningsperiode i romjula, var å forstue håndleddet mitt kraftig. "Ingen trening på minimum 3 uker," sa legen min... Takk for den ja.. Er igang igjen nå da, men det ble en tøff start på året.

Har snakket med to fra hjemstedet mitt som også har søkt. De hadde vært inne på to intervjuer. Ett på den lokale politistasjonen, og ett på distriktskontoret. Flere som har vært borti dette? Vet at hun ene har søkt tidligere, men det trenger jo ikke ha noe med saken å gjøre.

Jeg krysser fingrene for at alt går min vei. Er så klar for dette nå at det vil være en forferdelig nedtur å få beskjed om at jeg ikke "får lov til" å bli det jeg har gått så hardt inn for både fysisk og psykisk.

Men, time will show.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie81

Velkommen Vihi - kjempehyggelig med flere :)

1888 søkere? Det var lite ! Dette blir spennende !

Jeg trener spenst om dagen, prøver å få en inn en god teknikk på

stillestående lengde. Skal i svømmehallen på søndag, håper jeg, og jobbe

med tipsene fra dagbladet :) + trene på dykkeøvelsen!

Er veldig klar for opptak snart

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooh, det der med stillestående lengde er ikke så lett.. Jeg drev med friidrett tidligere, så håper teknikken sitter der enda.. He he.. Men det begynner å bli noen år siden. :)

Satsen er det viktigste. Bygg opp en liten list, planke eller lignende og hopp og hopp :)

Spensthopp bortover er også bra. Prøv å rette ut kroppen mellom sats og landing. (Skyte brystkassa fremover).

Gruer meg mest for løpetesten. Jeg har aldri hatt kondisjon.. He he.. Og så hater jeg å løpe. Så det blir nok fint..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det har jeg skjønt. Og det er godt å vite. :) (At man ikke er alene altså, ikke at dere gruer dere)

Har faktisk ikke testet noe annet enn benkpressen enda. Der ligger jeg på ca 9. 10 på en god dag. trener benk to ganger i uka nå, så får det bli som det blir..

Hang-ups-biten er det verre med tror jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeDelta

Hvis du tar 9 - 10 i benken pr. dags dato, skal du helt fint klare karakter 2 på opptaket. Er ikke noe problem å øke antall repitisjoner så lenge du bare står på.

Bra at du trener benk to ganger per uke. Mange gjør den feilen at de trener benk fire ganger i uka før opptaket, og dermed overtrener seg, i verste tilfellet drar på seg en senebetennelse. Så to ganger i uka er bra - du kan jo variere litt med å f.eks kjøre 5x5 (tungt) på mandager og 3xmaks á 35kg på fredager?

Endret av MikeDelta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er kanskje ikke så dumt. Trene serier med 5 reps nå før opptaket, også heller begynne og avslutte økta med lite vekter for å beholde hurtigheten..

Trener vanligvis 3-4 styrkeøkter i uka, men kjører forskjellige muskelgrupper.

(Bryst+skuldre, ben+mage, rygg+biceps, bryst+triceps osv) Har IKKE lyst til å overtrene meg nå. Har hatt nok karantene i det siste ;)

Også må jeg vel begynne å løpe og svømme litt de dagene jeg ikke trener styrke.

Følger du noe spesielt opplegg?

Hva driver folk her inne med til vanlig egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeDelta

Trente selv en 3-splitt før, men har nå gått over til et fullkroppsprogram som jeg trener to ganger i uka for å få litt bedre tid til å jogge og svømme. Trener også stille lengde på de dagene jeg trener styrke. Nå trener jeg fire ganger i uka; styrke på mandag og fredag, løping på tirsdag og svømming på torsdag. Når opptaksbrevet kommer i posten er det godt mulig jeg slenger inn en ekstra dag, men passer også på at jeg skal få nok hvile.

Driver i dag med studier på Blindern (deltid) og jobb i vekterbransjen innenfor sykehus, psykiatri og asyl. Er også partipolitisk engasjert på fritida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vektererfaring er nok en stor fordel..

Jobber på flyplassen jeg da, for OSL, så takler mye forskjellig type mennesker, sikkerhetsrutiner og forståelsen for disse.

Håper det teller for noe på opptak, hvis jeg i det hele tatt blir kalt inn, det vet man jo ikke..

Nå får jeg avslutte her og komme meg på trening og hjem, men vi ses vel rundtomkring :) Ha en fin kveld!

Endret av Vihi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei og velkommen til tråden vår, Vihi! Hehe. Artig å følge med på dere og se om dere andre også kommer inn osv :) Interessant med de tallene, at det er enda lavere samt enda flere plasser! Er ganske gode sjanser for å komme inn i år da, så sant du står på opptaket..

Forresten, jeg går på årsstudium i juss, og skal i militæret til sommern (om jeg ikke kommer inn på PHS da)

Endret av sacred
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sacred: Årsstudium juss? Spesielle fag eller bare 1. avdeling på masterstudiet?

Jeg begynte på det våren 2005 (Masterstudiet i rettsvitenskap). Intensjonen var å bli politiadvokat, men jeg fant fort ut at det ble feil vei å gå.. Tok ferdig eksamen og fortsatte med jobbing..

Vært ganske deilig å bare jobbe litt. Men nå er jeg klar for å sette meg på skolebenken igjen kjenner jeg :)

Søker vel psykologi ved siden av PHS, sånn i tilfelle rottefelle.

Marie81 og MikeDelta: Hva slags studier driver dere med?

Absolutt en stor fordel for alle i år, med flere plasser og færre søkere. Men det er jo forferdelig kjipt om man ikke blir kalt inn engang.. Da får man ikke "bevist" noenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årsstudium juss her i Lillehammer. Er bare ett år, men har akkurat de samme fagene som 1. året i Bergen, bare minus ex. phil (som jeg allerede har) og ex. fac. Arve- og familierett, forvaltningsrett, kontraktsrett og velferdsrett :) Har funnet ut at jeg skal nok ikke på masterstudiet jeg heller ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...