Gå til innhold

Opptak til politi 07

Anbefalte innlegg

sacred

Takk Marie! Godt å vite at jeg er på vei, hehe. Lykke til på fredag, la oss vite hvordan det går.

Speedbird - ja, litt småkjipt å prøve å huske alt det du skrev, men skal prøve.. :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Marie81

Takker! Jeg skal gi tilbakemelding :-)

Tips - skriv ned alt du husker fra egenerklæring nå, så kan du ta det frem før du

skal på intervju. Du husker det ihvertfall bedre nå, enn om noen måneder...

Lenke til innlegg
Del på andre sider
sacred

Bra og bra, det er vel en ganske normal lønn vil jeg tro. Det varierer jo også, etter hva slags tjeneste du gjør. Jeg vil også tro du kanskje får tillegg, for kveld og slikt? Uansett leste jeg dette svaret fra en politimann;

"Man begynner med en lønn på ca 250 000kr - 300 000kr men det kommer helt an på hvor mye man jobber skift. Det er ikke helt uvanlig å tjene 350 000kr i året uten at man jobber seg i hjel. Men man tjener mer hvis man har en ekstra utdannelse innenfor politi"

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Marie81

Da er jeg ferdig med egenerklæring og interju :-)

Var ikke helt fornøyd med egenerklæring, synes jeg burde

skrevet bedre, men han som invtervjuet meg mente den var

god. Ble glad da :-)

Intevjuet gikk fint. Var inne til intervju i fjor også, så ble

ikke noe nytt eller overraskende i år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
sacred

Gratulerer med første steget :) Hvilken sak skrev du om? Egenerklæringen var nok god når politibetjenten synes det! Var det de samme spørsmålene i intervjuet denne gangen som i fjor? Vet du noe om når innkallelse til opptak blir sendt ut? Blir alle sendt ut samtidig, eller får f.eks. alle innkalling en måned før..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Supraspinatus
Gratulerer med første steget :) Hvilken sak skrev du om? Egenerklæringen var nok god når politibetjenten synes det! Var det de samme spørsmålene i intervjuet denne gangen som i fjor? Vet du noe om når innkallelse til opptak blir sendt ut? Blir alle sendt ut samtidig, eller får f.eks. alle innkalling en måned før..

De blir sendt ut til ca lik tid for de som skal på opptak samme sted..

Jeg var på opptak i bodø, og jeg og han jeg bodde sammen med fikk papirene med en dags mellomrom. ca 4uker før tror jeg... Jeg var på opptak i mars, men jeg vet at noen i oslo var på opptak i mai...

;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Marie81

Hei igjen!

Jeg har noen eksamener nå i høst. Fikk beskjed om levere resultatene av de senest

20 februar for da ble alle mapper lukket og svar sendt ut.

Først opptak i Oslo er 26. februar. Så de sender nok ut svar i løpet av februar.

Jeg skrev om gjengkriminaliteten-problematikken.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
sacred

Ja, det er jo opptak i Oslo i mai også. Det er fra uke 9 til uke 19. Kjenner en som var på opptak imidten av mai i Kristiansand i fjor. Mai hadde vært kjekkest, hehe. Lenger tid å trene på.. Februar er liksom ikke lenge til i det hele tatt! :( Er ikke helt klar enda..

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Marie81

Hehe, jeg har trent i hele år så jeg vil gjerne ha det så tidlig som mulig og

bli ferdig med det.

De to andre gangene jeg ble kalt inn var det i februar, så håper.. :-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Marie81

Benkpress går greit, klarer 9 repetisjoner på 35 kg. Målet er å klare 13. Har noen måneder igjen, så det skal nok gå :-)

Men må trene mer spenst, er ikke et naturtalent på stillestående lengde.. :-)

Hva føler du at du klarer best?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Supraspinatus

Det går bare bedre og bedre...

Et tips for å trene spenst er å hoppe med ekstra vekt på seg..

tren spesifikt! Ikke minst tren på den løpingen, for de som slet med teknikken for å komme seg opp og ned sløste mye tid

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

sacred

Er vel ingen jeg føler jeg kan best, men merker fortest fremgang på benkpressen. Hvor mange rep. klarte du på opptaket i fjor da? Synes du ligger veldig bra ann allerede!

Takk for tipset, speedbird. Litt usikker hvordan jeg skal trene spenst, ja.. Og de løpingen har jeg også hørt at det er lurt å trene spesifikt på det. Men jeg har ingen gymsal tilgjengelig å trene i.. :(

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Supraspinatus

Du trenger ingen gymsal til det! tren ute på gresset feks.. eller ta med noe du kan legge deg på, så gjør det ikke noe om det er litt kaldt. Trene under vanskeligere forhold skader jo ikke..;)

En annenting er jo å få opp maks O2-opptak også, ved å trene langintervalltrening.

Løpe i ca 3000m-tempo i 4 minutter, pause i 2

gjenta dette i 5-6 drag...

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest MikeDelta

Er gutt så føles litt rart å registrere seg på Kvinneforum liksom, men hva gjør man ikke for å diskutere opptak til PHS? Hehe...

Søkte også denne uka (torsdag for å være presis). Spenstig, spenstig. Var flink gutt og svarte godt og langt på alle spørsmål i erklæringa. Men ingen andre som fikk litt mer samfunnsretta spørsmål på det innledende intervjuet da? Fikk blant annet spørsmål om hva jeg synes om asylpolitikken i Norge og bruk av vold i tjeneste. Kan jo bare ha vært spesielt for meg?

Vel, håper jeg blir kalt inn til tester så sent som mulig:) Ligger på 8 rep i benken nå, skal klare å komme meg opp til 13. Blir jeg kalt inn i mai går jeg for toppkarakter. Svømmingen er vanskeligst, men satser på en femmer i bassenget (ligger an til 6 nå). Noen som vet hvor mye denne lille karmen man står på i spensthopp har å si for total distanse? Ligger på en firer per dags dato - altså over to meter på bar bakke. Men øver stadig for å øke der også. Et tips til jentene; kjør tunge knebøy (4 sett med 5 rep) og ta to spensthopp rett etter hvert sett. Skal vistnok være bra spensttrening. Ellers kjør intervalltrening som speedbird påpeker. Personlig har jeg slitt litt med beinhinnebetennelse, men har kjøpt nye joggesko nå som jeg håper skal fikse biffen.

Stå på folkens. Kanskje vi alle sammen starter på PHS i 2007? :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Supraspinatus

Hehe... du ser nok ikke meg der MikeDelta ;)

Svømmingen var den vanskeligste, gjerne fordi svømming er teknikk og mer teknikk!

Jeg siktet også på 5 i svømming, men klarte mirakuløst 4 hehe..

Listen i spenst hadde veldig lite å si for min del.

Da jeg var på opptak tok alle guttene 16-18 reps i benken, det var generelt et veldig høyt fysisk nivå på de jeg var sammen med.

men som påpekt tidligere fysisken er ikke alfa-omega! Les mye om politiet, gjør dere kjent og vær virkelig sikker på at dere er motivert

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest MikeDelta

Jaja, én mindre å konkurrere mot ;)

Hvor folk ligger på den fysiske skalaen er nok rimelig tilfeldig fra pulje til pulje. Uansett; ligger man innenfor 20 poeng så er man videre og jobben er gjort. Det aller viktigste er intervjuet. Mange tror at bare de har bestått det fysiske så er jobben gjort. Dem om det :)

Var du på opptak i Oslo? Da svømte du vel i knøttebassenget på 12,5m. De fleste sier at man klarer å forbedre en karakter der i forhold til 25m basseng.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Supraspinatus

Var i bodø, der hadde de 17meters basseng tror jeg.. måtte bytte teknikk midt i bassenget der de hadde satt en stol...

Ikke bekymre dere over intervjuet, tenk heller på motivasjonen deres!

Lenke til innlegg
Del på andre sider
sacred

Velkommen, MikeDelta! Hyggelig, hyggelig, hehe. Hvor er du fra? Gammel? Føler dette blir en livlig tråd hvor vi kan heie hverandre fram og dele tips osv. Jeg fikk ikke slike samfunns spørsmål på det intervjuet.. Er det opp til denne politibetjenten å finne på spørsmål, eller får de tilsendt en liste fra PHS feks?

Jeg trener knebøy nå, 6-8 rep, 4 sett. Hehe, får kanskje påkoste meg to spensthopp også. Oppover eller bortover? :roll: Har ikke testa meg selv på noen av kravene enda.. Men merket at svømmingen var mye tyngre enn jeg trodde. Hørt flere si at de synes svømmingen var tyngre enn løpingen, og da har jeg bare tenkt "pff, det går vel ikke ann" hehe, men det er vel individuelt også, hva som er verst for deg. Jeg er ikke fan av løping.. Har fått slikt intervallprogram av instruktøren min, 4 minutter fort løping, 4 (eller 3? husker ikke i farta) sakte, evt. gåing.

Lykke til til deg også! Håper vi kan alle være 1. klassinger 2007 ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...