Gå til innhold

Opptak til politi 07


Gjest Marie81

Anbefalte innlegg

Velkommen, MikeDelta! Hyggelig, hyggelig, hehe. Hvor er du fra? Gammel? Føler dette blir en livlig tråd hvor vi kan heie hverandre fram og dele tips osv. Jeg fikk ikke slike samfunns spørsmål på det intervjuet.. Er det opp til denne politibetjenten å finne på spørsmål, eller får de tilsendt en liste fra PHS feks?

Jeg trener knebøy nå, 6-8 rep, 4 sett. Hehe, får kanskje påkoste meg to spensthopp også. Oppover eller bortover? :roll: Har ikke testa meg selv på noen av kravene enda.. Men merket at svømmingen var mye tyngre enn jeg trodde. Hørt flere si at de synes svømmingen var tyngre enn løpingen, og da har jeg bare tenkt "pff, det går vel ikke ann" hehe, men det er vel individuelt også, hva som er verst for deg. Jeg er ikke fan av løping.. Har fått slikt intervallprogram av instruktøren min, 4 minutter fort løping, 4 (eller 3? husker ikke i farta) sakte, evt. gåing.

Lykke til til deg også! Håper vi kan alle være 1. klassinger 2007 ;)

Bortover først og fremst, du må bli flink på det du skal gjøre.. men du kan også trene litt høydespenst. Knebøy, spretthopp, hoppe over flere hinder på rad feks. hinke. Utenom knebøy bør du også trene stående leggpress

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest MikeDelta

Takk takk Sacred :). Ja, hadde vært hyggelig om man kunne støtte hverandre litt her. Er fra Oslo og er 23 år. Samfunnsspørsmålene kom vel sikkert pga. bakgrunnen jeg har. De tilpasser det vel litt til den enkelte kanddiat. Fikk også spørsmål om hvem politimesteren i Oslo var, men det kunne jeg ikke :P

Spensthopp bortover ja, slik som man skal ta på opptak. Leggpress er også en god idé, men jeg vil da anbefale at du kjører 50% av 10rm ca. og med eksplosiv utførelse. Du kan også gjøre det sittende i benpressmaskin. Svømmingen er tung, men den blir nok lettere når man trener løping OG svømming fast. Tror mye av det som holder meg tilbake nå er at jeg blir så sliten, ikke teknikken - de siste 25 på bryst er smerte :) Første 25m så bruker jeg ca. 30sekunder, noe som betyr at jeg med bedre kondis hvertfall kan få unna brystdelen på rundt 1min og 30sek. Ryggdelen må jeg bare få inn bedre teknikk på rett og slett. Da burde 5'ern var godt oppnåelig.

Løping er noe drit, men må man så må man. Håper bare beina mine blir friske slik at jeg også kan starte på mitt 40-minutter intervallprogram. Du burde teste deg på de forskjellige øvelsene så fort som mulig så du vet hvordan du ligger an. Mye lettere å få framskritt da også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugh ja, får vel skjerpe meg litt. Har du søkt før? Hva slags bakgrunn har du, siden du mener det var en grunn til at du ble stilt slike spm? :)

Det som er småkjipt er at jeg skal være hjemme i en 3-4 ukers tid i jula, og altså borte fra treningssenteret der jeg bor og studerer.. Hørte at jenter "mister" muskelstyrken fortere enn gutter om de tar opphold, så da må jeg vel finne på noe lurt, kan ikke gå en hel måned uten å trene. Lurer på om jeg skal påkoste meg et klippekort på treningssenteret hjemme eller noe sånt.. Det er bare så innmari dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeDelta

Er førstegangssøker. Har bakgrunn blant annet som politisk aktiv, så antar at det er grunnen :). Forventer mer grillings på hovedintervjuet.

Snakk med treningssenteret hjemme - man kan sikkert få til en avtale eller noe om du sier det bare er for 3 - 4 uker? Hvis ikke er jo push-ups("mannevariant") noe du kan i verste tilfelle bedrive istedenfor. Går jo på mye av de samme musklene som benkpress. Ellers kan du jo sette opp din egen bom/stang så du kan ta opptrekk. Stille lengde kan du øve uansett. Ski istedenfor løping? Svømming blir det verre med, men det er kanskje et tjern/innsjø du kan bade litt i? Kaldt og forfriskende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal definitivt høre med Spenst hjemme, ellers skal man nok alltids få til et eller annet! Er faktisk heldig når det gjelder svømming, er en svømmehall omtrent 300 meter fra der jeg bor hjemme ;) Som også er billig. Så det blir nok mye svømmetrening i juleferien hvertfall!

Endret av sacred
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugh ja, får vel skjerpe meg litt. Har du søkt før? Hva slags bakgrunn har du, siden du mener det var en grunn til at du ble stilt slike spm? :)

Det som er småkjipt er at jeg skal være hjemme i en 3-4 ukers tid i jula, og altså borte fra treningssenteret der jeg bor og studerer.. Hørte at jenter "mister" muskelstyrken fortere enn gutter om de tar opphold, så da må jeg vel finne på noe lurt, kan ikke gå en hel måned uten å trene. Lurer på om jeg skal påkoste meg et klippekort på treningssenteret hjemme eller noe sånt.. Det er bare så innmari dyrt.

Det er bra med litt pause av og til. 3-4 uker er ikke nok til at du mister muskelstyrke, men du kan gå litt ned i treningsvekter du bruker fordi kroppen ikke er vant til det. Det går like fort opp igjen så ikke bekymre deg for juleferien! Du bør ha en pause ca hver 6 uke også, hvis du trener hardt. Finnes vel ikke noe verre enn å bli overtrent før noe sånt som dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen!

Hyggelig med flere "medlemmer" her! :-)

Tror det er litt opp til hver enkelt hva de spør deg om i første intervju-

situasjon. Jeg fikk ingen spørsmål, vi bare snakket rundt det jeg hadde skrevet i

egenerklæringen.

Tror det er lurt å begynne å teste de ulike øvelsene på nyeåret så man vet

hvor man ligger an. Spesielt løpetesten - få noen til å ta tiden på deg.

For min del kjente jeg at det var godt å få en ide om hvilket tempo man

bør holde på løpetesten for å kunne holde hele distansen

(for gjort å gå hardt ut og gå på en smell, hehe, spesielt siden begge kjønn løper

sammen - jeg satte naturlig opp tempo fordi guttene løp fortere enn meg

sist jeg var på opptak..).

Ikke glem dykkeøvelsen!! Den må man bestå - greit å øve teknikk der også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løpetesten er ganske grei egentlig med tempo, det vil være en politimann som hele tiden sekunderer deg og forteller hva du ligger an til, og om du skal holde tempo osv osv. veldig greit, skulle hørt mer på han politimannen i grunnen, var 1 kortside fra karakter 2... :P

Dere kan jo evt ringe PHS og spørre om de kan sende den tabellen de bruker for å sekundere meter-sekund-karakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trente ikke så mye, jeg hadde vel en grei kondis fra før. Har aldri vært fan av kondistrening, men jeg var vel på spinning 1 gang i uken. Spinning er jo en intens intervalltrening, så det er bra for kondisen. men du bør også prøve løpetesten. Jeg gjorde ikke det, hadde jeg gjort det hadde jeg sikkert fått bedre karakter.

Endret av speedbird
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, jeg hater folk som har god kondis fra før. Hehe. Urettferdig. Og jeg hater å jogge også.. Jogga i dag, og det er noe slit :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie81

Hehe, støtter deg der, jeg er heller ikke glad i å jogge!

Prøver å gjøre det en gang hver 14. dag bare for å holde

jogginga litt vedlike. Blir mest spinning og svømmin på meg, men

må nok trappe opp løpinga når det nærmer seg opptak....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løping er ikke så viktig så lenge beina dine virker, testen er laget for å teste om du er utholden og har bra maks oksygenopptak. Hvis dere har dårlig kondis bør dere heller trene den bedre med lysbetonte aktiviteter. Pass dere for belastningskader!

litt offtopic, men det er sinnsykt mange menn som aldri varmer opp på gymet der jeg trener.. og så går de rett på benken ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Gjest MikeDelta
litt offtopic, men det er sinnsykt mange menn som aldri varmer opp på gymet der jeg trener.. og så går de rett på benken ....

Hehe... er vel det vanlige det. Rett på benken - 10 sett der. Så videre til 10 sett med bicepsøvelser. Også til slutt 200 reps med crunches. Så rett i dusjen. 60% av gutters treningsprogram.

Endret av MikeDelta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvordan går det med treningen folkens? :) Har hørt at i år er opptaket som finner sted i Bodø, de bytter visst på hvert år? Uansett så skal jeg på opptak i Oslo (hvis jeg blir kalt inn da) og de har jo fra februar til mai. Nå har jeg søkt også militæret som en backup plan hvis jeg ikke kommer inn, og jo mer jeg tenker på det, jo mer gira blir jeg på det! Så tror ikke jeg blir altfor opprørt om jeg ikke kommer inn, kan godt tenke meg et år i forsvaret nå :) Men året deretter vil jeg inn selvfølgelig! Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Treningen går fint. Blir noen treningsfrie dager nå rundt jul,

mye som skjer (og treningssenter stengt noen dager), men

har godt av å koble av og la kroppen hvile.

Fra nyttår blir det trening for fullt igjen - for da kan plutselig

dagen for opptaksprøver komme :) Gleder meg!

GOD JUL !!! :nissevink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest MikeDelta

Tar et par uker treningsfri jeg og nå som det er jul. Starter opp igjen den 30. desember. Klarte 10 repitisjoner i benken forrige uke - fornøyd med den :)

Slapp av og ha en god jul. Så starter innspurten i januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeDelta

Takk! Betyr at jeg forhåpentligvis helt fin kommer til å klare karakter to på opptaket i benk.

Forøvrig lurer jeg skikkelig på hvor mange som har søkt på PHS i år. Har jo endel å si ang. sjansen for å komme inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere har hatt en fin jul! Treningsfri for meg og siden jeg er hjemme i Fredrikstad nå.. Blir på'n igjen 4 januar tenker jeg meg.

En venninne som var på intervju fortalte at det var få som søkte i år også, hun fikk ikke noe tall, men han politimannen hadde sagt han trodde det skulle være litt enkelt (nå er det jo relativt da men) å komme inn, siden de også åpner flere plasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...