Gå til innhold

Opptak til politi 07

Gjest Marie81

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tror helt ærlig at jeg kommer til å stryke på løpetesten.

Hvilke lokaler bruker dere for å få testet?

Drev og regnet på det igår, og for å få beste poengsum må man altså legge seg 31 ganger på ryggen og 31 ganger på magen... I løpet av de ti min. Og 26 ganger hver for å stå i det hele tatt.. I tillegg skal man altså løpe minimum 1101 m. Off..

:grine:

Marie81: Stillestående lengde illustreres ganske godt med den brosjyren. Du må finne en stilling du har balanse i, samtidig som du føler du får maks uttelling på hoppet. Tren utfall, spensthopp og stående tåhev frem til opptaket. Det hjelper. Men teknikken er ikke så grei.. Illustrasjonen i heftet (Det nye med bilder) er egentlig ganske bra. I alle fall når det gjelder startposisjon. Man skal helst rette seg litt mer ut underveis før man "knekker" igjen, men det er ikke så lett..

Idag var jeg skikkelig umotivert på trening. Iallfall når jeg begynte med løping og omtrent ikke klarte å holde ut på 13 km/t i 10 min. Vet hva jeg skal gjøre de neste ukene ja.... Svømme, løpe, svømme, løpe..... osv osv osv osv.. Ja, dere skjønner nok poenget...

*Irritert på meg selv*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror helt ærlig at jeg kommer til å stryke på løpetesten.

Hvilke lokaler bruker dere for å få testet?

Drev og regnet på det igår, og for å få beste poengsum må man altså legge seg 31 ganger på ryggen og 31 ganger på magen... I løpet av de ti min. Og 26 ganger hver for å stå i det hele tatt.. I tillegg skal man altså løpe minimum 1101 m. Off..

:grine:

Idag var jeg skikkelig umotivert på trening. Iallfall når jeg begynte med løping og omtrent ikke klarte å holde ut på 13 km/t i 10 min. Vet hva jeg skal gjøre de neste ukene ja.... Svømme, løpe, svømme, løpe..... osv osv osv osv.. Ja, dere skjønner nok poenget...

*Irritert på meg selv*

Heng i! Intervalltrening har bevist effekt på øking av kondisjonen.

Da jeg tok løpetesten fant gjorde jeg det bedre enn jeg hadde forventet. Vi løp inne i en gymsal, og det var en politimann som stod å sekunderte meg, og kun meg.. fulgte etter meg av og til, ropte kom igjen, fortere, holdt tempo osv... 10min går utrolig fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie81

Takk for tips Vihi! Blir intens trening mot spenst fremover. Jobbet litt med det i dag - hoppet i trapp samt prøvde på lengdehopp + styrke bein (utfall, knebøy osv). Har fått tak i den nye utgaven av de fysiske testene - bra bilder ja! Etterligner så godt jeg kan :ler:

Skal investere i nye løpesko i morgen tenkte jeg. Kjente det godt i beina i dag når jeg trente mye spenst. Skal prøve løpetesten neste helg og da er det greit med gode sko :)

Gruer meg ikke så veldig til den - er som speedbird sier - er bare 10 minutter og det går faktisk ganske fort.

Har svømt i dag også, crawlen gikk kjempebra i dag ! :) Blir svømming to ganger i uka fremover tenker jeg.

Snart bare tre uker igjen nå !! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeDelta
Idag var jeg skikkelig umotivert på trening. Iallfall når jeg begynte med løping og omtrent ikke klarte å holde ut på 13 km/t i 10 min.

Klarer du å løpe 13 km/t i ti minutter vil jeg ikke påstå at du ligger dårlig an til løpetesten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Marie81
Er det de samme bildene som er på sidene til PHS? Nå vil jeg ha med meg det nye heftet også :)

Jeg kommer ikke inn på den som ligger på internett så vet ikke om det er det samme (men er vel sansynelig). Du kan jo evt. stikke innnom nærmeste politikammer/stasjon - de har sikkert det nye heftet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det forrige heftet var bare med tegninger. Det nye er med fotografier.

Tenkte jeg skulle kjøpe meg nye sko selv, men har holdt på siden nyttår nå. Får f. meg ikke tak i de jeg vil ha. Først hadde de ikke flere igjen i min størrelse, og nå driver Asics og bytter modeller, og ny levering forventes uke 13. Jeg klikker av sånt. Tenk å gå 3 mnd uten å få tak i skoen du skal ha. Han sa han skulle prøve å fremskynde det litt, så håper han får det til...

Ellers blir det styrke idag, og svømming imorgen og onsdag..

Fisøren min ble nesten rød i ansiktet da jeg sa jeg svømte. Fikk med meg en shampo for å unngå "grønt" hår, med streng instruks om å bruke den minst en gang i uka..

He he, er ikke så greit.. Men vil helst unngå å ha klorvannhår til opptaket... :)

MikeDelta: "Omtrent ikke klarer å holde ut" betyr noe i nærheten av at jeg sliter noe helt forferdelig og stopper for å hive etter pusten minst 4 ganger underveis. Jada.. Så sånn er det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeDelta
MikeDelta: "Omtrent ikke klarer å holde ut" betyr noe i nærheten av at jeg sliter noe helt forferdelig og stopper for å hive etter pusten minst 4 ganger underveis. Jada.. Så sånn er det..

Okay - lett å legge forskjellige ting i ordene. Men du klarer det, bare å stå på! Kjør litt intervalltrening, og bare gi på ekstra fra gang til gang. Framgang kommer ganske raskt :)

http://www.dagbladet.no/sport/2007/02/12/490711.html

Den fant jeg veldig nyttig! Som han sier, man kan spare 5-10 sekunder om man lærer seg å snu under vannet slikt.. Skal jeg teste neste gang jeg svømmer icon_wink.gif Ser litt vanskelig ut men hehe

Jepp - skal teste det der i morgen. Ser litt vanskelig ut, men kanskje med litt øvelse :)

Testa hopping i dag. 2,36m - mon tro om jeg klarer å komme meg opp til 2,48 innen 8. mars?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra hoppa!!! jeeses jeg får ikke rumpa så langt avgårde... pluss at 10min på 13km/t er sinnsykt fort ...jeg tar 10min på 10,5 og syntes det er sån akkurat passe ...

Har lenge lurt på om lokalet vi skal løpe i virkelig er så lite??? det er jo ikke en halv gymsal nesten engang?? Jeg tester i en sal på Spenst.. stoler ikke på at jeg virkelig har løpt langt nok, dog vi målte opp..

Fortsatt ingen svar til tønsberg, mulig ingen her kommer inn heh

snuing i vann er genialt... må testes....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie81
Så bra hoppa!!! jeeses jeg får ikke rumpa så langt avgårde... pluss at 10min på 13km/t er sinnsykt fort ...jeg tar 10min på 10,5 og syntes det er sån akkurat passe ...

Har lenge lurt på om lokalet vi skal løpe i virkelig er så lite??? det er jo ikke en halv gymsal nesten engang?? Jeg tester i en sal på Spenst.. stoler ikke på at jeg virkelig har løpt langt nok, dog vi målte opp..

Fortsatt ingen svar til tønsberg, mulig ingen her kommer inn heh

snuing i vann er genialt... må testes....

15+15+7+7 meter er ikke sååå lite, virket ikke sånn sist jeg løp på PHS ihvertfall :)

Er sikkert senere opptaksprøver i Tønsberg, så brevet kommer nok etterhvert. De fleste her skal jo prøve seg i Oslo.

Skal prøve snuing på onsdag - teorien er grei nok, men i praksis :ler: Blir spennende å prøve !! Ga opp i fjor, ble bare tull så droppet det på opptaksprøven. Men ble motivert av videoen til å prøve igjen nå - sekunder å vinne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra hoppet MikeDelta!

Skal prøve meg på snuingen på svømming på fredag selv, hehe. Spent. Ser veldig greit ut når han gjør det, men ser for meg at det er litt vanskelig i praksis ja. Han sa jo selv at det kan være vanskelig for nybegynnere.

Reverence, tror ikke du trenger å få panikk enda, innkallelser ble sendt ut så sent som i slutten av februar i fjor. Kjente en som fikk rundt 25 februar og hadde da opptak i slutten av april. Så kanskje du bare får senere opptak, din heldiggris ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var hos legen, så målte han høyde vekt. Man må kle av seg slik at han kan se etter abnormaliteter. Typisk legeundersøkelse. I tillegg spurte han om medisiner eller narkotika man brukte/har brukt. Vi leverte urinprøven til han som han testet. Eller rettere sagt, jeg testet selv men foran han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det står på brevet at jeg må ha med urinprøve som er tatt på morgenen? Skal jeg virkelig ta med meg et glass med min egen urin i, kan jeg ikke bare ta den hos legen? Må jo være mye lurere også, ellers kunne jeg jo tatt noen andre sin urin om jeg hadde hatt noe å skjule, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, greit å være forberedt.. Blir sikkert som den testen hos fastlegen. Eller; en av testene hos fastlegen... Følte at jeg omrent bodde der den dagen... :)

Men må ærlig innrømme at jeg ikke akkurat gleder meg til å bære den urinprøven rundt i bagen en hel dag.. :) He he.

Prøvde snuingen idag, på svømmingen altså. Syns det gikk ganske greit. Brukte noen forsøk på å få de til men.. Syns egentlig det vanskeligste var å vite når du skulle gå under vann for å forberede deg på å snu. Beregne avstanden altså, ikke for liten avstand, ikke for stor.. Men det er vel en treningssak. Svømme en del fremover, så går det vel bra tilslutt..

Men speedbird, du som har gjort dette før, hvor mange personer er tilstede ved intervjuet andre dag, dersom man mot formodning skulle komme seg dit..?

Endret av Vihi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det med urinprøven tenkte jeg på også. Lett å lure seg inn med falsk test, og lett å sabotere for andre.. Men man tok jo også en test hos fastlegen som ble analysert.. Blodprøve er ikke så lett å lure seg unna..

Men det er et eller annet med at morgenurin er mer konsentrert eller lignende.. Faren min er lege, han driver og slenger noen sånne ting ut innimellom. Er ikke alltid jeg hører like godt etter, he he, men de ville visst helst ha urinprøve fra morgenurinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...