Gå til innhold

Monjas lille røde

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei og god bedring.

Håper jammen du er på bedringens vei nå. Og at du slipper kyssesyke. :pls:

Du får ta vare på deg selv. :klem:

Koselig at du er innom dagboken min.

Legger svar til deg her og jeg så slipper du "å gå så langt" siden du ikke er i form :hoho:

Ja jeg og både tror og håper vi får en fantastisk dag, føler at vi har valgt det som passer oss og vår lommebok.

Når det gjelder svigermor så skal vi antakelig dit (vestlandet) til uken.

Da får jeg og min sambo snakket litt med henne, litt lettere enn over msn eller telefon.

Jeg vil gjerne at hun får være med å gjøre ting som hun har lyst til å være med på, men det må være ting som faktisk vi har planlagt skal være en del av dagen vår enten det være seg noe med maten eller dekor eller alkoholen.

Ikke at hun dukker opp med en hel haug og sier dette må dere ha med og slik må dere jo gjøre.

For da blir det så mange ekstra utgifter som vi gjerne vil unngå.

Ha en forhåpentligvis god helg, håper du føler deg bedre

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nå har smurfen gått uten bleie både dag og natt siden i går morges. Før det kun på dagen. Og alt uten uhell. Var spent på natt til i dag, men det ble ikke noen tissing i senga i natt nei. Flinke gutten min :sjarmor:

Endret av monja
Skrevet

Smurfens andre bleiefrie natt og også denne uten uhell. Han er så flink atte *kry*

Nå er smurfen og mannen dratt til byen mens jeg er igjen hjemme og sløver.

Skrevet

På mandag begynte jeg å få vondt i halsen, så på tirsdag oppsøkte jeg legen min. Han mente jeg hadde fått en streptokokkinfeksjon da mandlene var hovne og fulle av hvitt puss, og jeg lå oppunder 39 i feber hele tiden. Jeg fikk antibiotika mot det. Etter noen dager var jeg bare blitt verre - feber opp mot 40, større mandler, hoste og nedsatt allmenntilsatnd, så i går fikk jeg penicilin mot det istedet.

Idag er feberen nede på i underkant av 39 igjen, mandlene har blitt litt mindre, men det har blitt mye mer puss på de. Allmenntilstanden er stigende, matlysten er der og til tross for relativt høy feber føler jeg meg ganske OK. Er dette et tegn på at infeksjonen er på retur? Jeg er en smule desperat for å bli frisk for vi reiser på ferie på lørdag.

Hvor lenge varer en sånn halsbetennelse egentlig?

Skrevet

vet ikke, men god bedring i hvertfall!!

- ps..moro med innsyn i din verden... :hallo:

Skrevet
vet ikke, men god bedring i hvertfall!!

- ps..moro med innsyn i din verden... :hallo:

Ja, jeg lurte litt på hvem du var, men jeg kobla da til slutt :ler:

Skrevet (endret)

Smågodt fikk jeg lyst på :sikle:

Jeg må jo være på bedringens vei :ler:

Endret av monja
Skrevet

God bedring, snuppa! Håper du blir frisk og at ferien ikke blir helt ødelagt. Også smurfen da...så flink til å sove uten bleie!

:kyss:

Skrevet

Stakkars monja :troest: , håper virkelig du unngår kyssesyken...ikke festlig den nei. Hadde den for mange år siden og man får jo beskjed om at " det er ikke lov-det er ikke lov.det er ikke lov" osv... og må ta hensyn til den flere mnd etter selve "utbruddet".

Håper det ikke går utover planlagt ferie om en uke :) kjipe greier i så tilfelle..

Morsomt med minsten da, som er blitt en så dreven liten pjokk....

De utvikler seg då fort atte ;)

Ha en fortsatt fin helg, som du kan da...og jeg sender deg alle mine "bli frisk" tanker..

:klem:

Skrevet

God bedring. Håper du bare blir bedre og bedre slik at ferien ikke blir ødelagt.

Skrevet

Utrolig kjipt hvis ferien deres blir ødelagt.....så XXXXXXX for at det ikke skjer!

Skrevet

Idag våkna jeg så og si feberfri :juhu: 37.8 er ikke mye feber å snakke om. Nesten så jeg lurer på om jeg skal våge meg ut en tur. Mannen og smurfen skal til svigerfar på hytta så jeg vurderer å slå meg med dit.

Smurfen har hatt sin 3. bleiefri og tørre natt, og han våkna klokka 7. Lykkelig da han sto opp, men det gikk over gitt. Endte med at han slengte potta hen nettopp hadde tisset på vegg i mellom og mannen slengte han på rommet. Nå går mannen og vasker og knurrer, mens smurfen sitter på rommet sitt og roper på mamma og sutrer. O' salige søndagsfred. Jeg ligger her og prøver å overse dem begge *vilikkevilikkevilikke*

Skrevet

Så bra at tempen er på vei ned! Håper du blir bra igjen til ferien! :klem:

Så flink smurfen er som sover uten bleie da! :klappe:

Skrevet

Ja, jeg er kjempestolt av han. Vi kan vel så og si erklære han bleiefri snart. Utfordringen nå er å få han til å faktisk gå på do. Vi kan jo ikke dra med oss potta overalt heller.

Skrevet

Heisann...

Håper du blir frisk nå til ferien ja...

Egentlig var det litt "morro" å lese om sykdomshistorien din - den har vært nesten identisk med Bananmannens historie - han ble syk samme dag som deg, og nå føler han seg "ganske grei" i dag og nesten feberfri...

(han hentet seg noen non stop nå, så da er han tydeligvis bedre - har ikke vært mye annet enn vann og appelsinjuice han har fått i seg disse dagene, altså) ;-)

Han har ikke vært hos legen og fått noe for plagene da, men har fulgt ca samme forløp som deg alikevell...

Men nå håper jeg virkelig at dere begge blir friske, altså....

(og det ser helt rart ut å ligge under dyna og fryse med 30 grader både ute og inne, ja) ;-)

God bedring (og forhåpentligvis god tur)

Skrevet

Så rart, Chiquita. Jeg er ganske sikker på at sykdomsforløpet mitt ville ha utviklet seg likt selv uten medisiner. Det sies jo at antibiotika forkorter sykdomsforløpet med snause 12 - 72 timer og siden de 3 første dagene ikke fungerte for min del hadde nok plagene vært de samme uansett. Men formen er stadig stigende og det er deilig. Håper Bananmannen snart er tilbake i god form og.

Idag er det overskyet - neste litt deilig :sjenert:

Tipper det blir regn utover dagen jeg, så jeg tenkte jeg skulle lure meg ut på morgenkvisten for å vaske over vinduene.

Formen er god, eller enda bedre enn i går iallefall, og mannen kjente heller ikke smerter i halsen idag :hoppe:

Så er det bare å krysse fingre for at Torstein ikke er nestemann.

Skrevet

Du er syk og greier, æsj, så kjipt.. Godt å lese at du er på bedringens vei, og jeg skal krysse fingrene for at du ikke har kyssesyke! Hvor drar dere på ferie hen da?

Skrevet

Jeg er på bedringens vei, så kyssesyke er det neppe. Ser lyst på det nå, for til helga skal jeg bli frisk ja.

Vi skal til Danmark på ferie i ei uke, og ellers skal vi ta en svingom innom folk vi kjenner på turen oppover og nedover, så det blir ca 2 1/2 uke på veien for oss.

Skrevet

Å, så gøy! :) Godt å komme seg vekk litt, og fint å pleie kontakten med folk man kanskje ikke ser så ofte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...