monja Skrevet 28. mai 2007 Forfatter #12301 Skrevet 28. mai 2007 I ettermiddag har vi vært på legevakta. Plutselig steg tempen til smurfen opp til 41 og han lå bare på sofan og rullet øynene opp i hodet. Det var skikkelig ekkelt. Ringte legevakta etter å ha gitt han en Paracet supp. Heldigvis ble han litt bedre etterhvert og i bilen til byen sovna han. Vi dro innom mamma og pappa mens vi venta på å dra på sykehuset. Hadde time klokka 16.45 og det gikk veldig bra. Tatt CRP = 119. Turnuslegen som undersøkte han har ikke funnet noe i ører, hals eller på lunger, men likevel ble han sendt opp til en røntgen thorax. Gikk kjempebra og smurfen kunne gå derfra med en nøkkelring og tegnekritt i premie Fikk med febernedsettende, og skal ringe fastlegen i morgen for resept på Efedrin. Fikk resept på en 10 dagers Ery-Max kur. La seg med 40 i feber i kveld, og han frøys skikkelig. Stakkars, tennene klapret og han ble helt blå på leppene Fikk gitt han en Panodil supp og gnidd varmen inn i han igjen. La han og han sovna momentant. Det er vondt å se barnet sitt sånn
Cilla Skrevet 28. mai 2007 #12302 Skrevet 28. mai 2007 Stakkars lillegutt Ikke noe særlig gøy å se barnet sitt slik nei
monja Skrevet 29. mai 2007 Forfatter #12303 Skrevet 29. mai 2007 Formen er betydelig bedre nå fra morgenen av. Han kom opp tidlig og skulle tisse på potta. Og siden han ikke skulle legge seg igjen tyder det på at han ikke har alt for mye feber iallefall. Men sur og grinete ja....best å liste seg stille forbi Jeg er hjemme med han idag, men mannen har valgt å være hjemme sammen med oss fra morgenen av. Han er på aktiv sykmelding, så det er ikke noe problem. Skal sende han innom legekontoret og på apoteket før han drar på jobb igjen. Det er en halvtimes tid hver vei så jeg vil ikke ha med smurfen. Derfor ble det gubben sin jobb. Ellers tror jeg det kan bli en varm dag til tross for skyer. Det var 14 grader klokka 7.
Fibonacci Skrevet 29. mai 2007 #12304 Skrevet 29. mai 2007 (endret) Stakkars smurfen, ønsker ham god bedring! Brage går på potte han også. Han har sagt fra noen ganger at han har måttet tisse, og gjort det. Men som oftest går det i bleia, og han har ikke bæsja på potta ennå. Er nok en stund igjen til han kan gå uten, men til sommeren blir det lettere å prøve Endret 29. mai 2007 av La Traviata
Havfrua Skrevet 29. mai 2007 #12305 Skrevet 29. mai 2007 Wow - så flink du er som har gått ned hele 20 kg!! Håper smurfen din blir fort frisk igjen da, skjønner at det ikke er noe ålreit å se barna sine så syke.
monja Skrevet 29. mai 2007 Forfatter #12306 Skrevet 29. mai 2007 Jeg har lagt smurfen og kanskje kanskje sovner han. Han påstår hardnakket at han ikke er trøtt, men jeg kjøper ikke den gitt
monja Skrevet 29. mai 2007 Forfatter #12307 Skrevet 29. mai 2007 Vurdrer fram og tilbake om jeg skal søke om lån til campingvogn.
LaraCroft Skrevet 29. mai 2007 #12308 Skrevet 29. mai 2007 Oi for noen forferdelige dager du må ha som mor, og se lillegutten sin så syk....unner deg ikke det. Stakkar lille gutten, håper virkelig det bedrer seg om ikke lenge. Campingvogn ja, husker min barndom jeg, da kjørte vi hver ferie rundt i vogna. Det var kos det.Sverige rundt... Hehe.. man får skikkelig lyst til å investere i slike ting når sommeren kommer med stormskritt...
monja Skrevet 29. mai 2007 Forfatter #12309 Skrevet 29. mai 2007 Nei, det er ikke godt å være mamma når ungene er syke. Men jeg håper det går fort over nå. Så på medisinflaska hans at den var skrevet ut mot lungebetennelse, men jeg håper jo virkelig ikke at det er det (det ve vi vel ikke før vi får svar på røntgenbildene og det er jo gjerne når man har blitt frisk). Han klager ikke over vondt noe sted, ikke når han hoster heller. Han har fått 2 doser nå da, så jeg håper det medfører snarlig bedring. 4 doser om dagen i 10 dager. Han sov iallefall til klokka var litt over 14. Og da var tempen opp i 39,6 igjen. Fikk gitt han en rumperakett, men siden han ikke var spesielt samarbeidsvillig kom den ut tre ganger før den endelig kom på plass. Så det ble litt hyl og skrik. Nå koser han seg med Disney kanalen, cola og vann utblandet og Mr.Freeze. Får ikke i han mat, så væske er viktig iallefall. Har meldt fra til arbeidsgiver om at jeg har sykt barn i morgen og. På torsdag bytter jeg og mannen sånn at han får ta resten av uka. Det er rart hvordan gamle sommerminner får kjøpelysten etter campingvogn til å blomstre ja. Men det blir nok ikke noe kjøp før etter sommeren. Tidligst. Har litt annet småstæsj som skal utbetales først. Men jeg husker godt mine barndoms somre i campingvogn, på kryss og tvers i Sverige og Danmark. Det var tider det. Dessverre har jo drivstoffprisen bidratt til at campingferie har blitt en kostbar måte å feriere på.
monja Skrevet 30. mai 2007 Forfatter #12310 Skrevet 30. mai 2007 God morgen! En herlig morgen. Sola skinner fra skyfri himmel, fuglene synger, smurfen sover og mannen har dratt på jobb. Idag har jeg planer i heimen (i prioritert rekkefølge) - få orden på kjøkkenet. - sortere søppel (altså papir og papp og sånt) - rydde og shine stua - rydde og shine rommet til smurfen - rydde og shine soverommet vårt - øh, nei, det kan mannen ta Nesten så jeg er litt sur for at jeg ikke har klær jeg kan henge ut til tørk i det nydelige været, men jeg tok unna alt i går. Nå er det ikke en fille som trenger vask. Ja ja....det kommer andre dager
monja Skrevet 30. mai 2007 Forfatter #12311 Skrevet 30. mai 2007 Idag har jeg planer i heimen (i prioritert rekkefølge) - få orden på kjøkkenet - holder på - sortere søppel (altså papir og papp og sånt) - rydde og shine stua - holder på - rydde og shine rommet til smurfen - det får mannen ta - rydde og shine soverommet vårt - øh, nei, det kan mannen ta Ellers har jeg vasket dyna til smurfen og hengt den ut, tatt ut av oppvaskmaskina og satt på en ny, fått til 4 poser med matavfall og undrholdt en gørsur smurf. Tvunget i han medisin har jeg og gjort to ganger idag.
-TeddyToria- Skrevet 30. mai 2007 #12312 Skrevet 30. mai 2007 (endret) Æsj, så småskummelt med slike kruppanfall...håper de huter seg langt vekk GRATULERER SÅÅÅ MYE MED 20 kg NEEED!!! Det er kjempebra, Manja - du skal være stolt av deg selv!! Endret 30. mai 2007 av -TeddyToria-
LaraCroft Skrevet 31. mai 2007 #12313 Skrevet 31. mai 2007 Ja, flink er du som får gjort med en syk smurf hjemme da...får håpe denne feberen snart går ned...ikke morsomt det nei... Greit med bytting da med mannen, greit når slike ting lar seg ordne... Ja, det er ikke bare drivstoff som gjør ferier dyre...får håpe det bedrer seg litt...godt vi har investert i ny bil, diesel....litt rimeligere hvertfall... Men vi kan ikke la slike ting sette en stopper for ferie...det er viktig med kos og avslapning sammen med familie...lykke til med campingvognkjøp da, når den tid kommer
Dråpe Skrevet 1. juni 2007 #12315 Skrevet 1. juni 2007 Herlighet, så FLINK du har vært med 20 kg ned, monja - det er jo bare imponerende!!! *jegvilogså* Send over noen vektnedgangsvibber da!!! Håper smurfen din blir fort frisk, må være så vondt når han er så syk... GOD HELG!
monja Skrevet 2. juni 2007 Forfatter #12316 Skrevet 2. juni 2007 Tusen takk for skryt alle sammen Jeg fikk komplimenter for at vekta har gått ned idag og. Mamma sa at det vistes kjempegodt, og når mamma sier det er det verdt å ta til seg, for hun sier ikke noe hun ikke mener. Hun er dønn ærlig og ikke redd for å si fra heller. Så komplimenter fra henne gjør meg ekstra stolt *kry* Fikk pakke fra Ellos i går - masse nye sommertopper. Selv om det er mange kilo igjen å ta av synes jeg det er godt å kjøpe klær til en forandring. Har kjøpt en del nye bukser og i vår. Mangler bare å finne en jakke jeg liker. Til og med på jobb har de måttet bestille en ny uniform til meg - noen hakk mindre enn den jeg hadde I går bestilte jeg meg dessuten ny bærbar Egentlig har jeg ikke råd til det nå, men jeg bare måtte. Den jeg har nå er straks 3 år gammel og liten på kapasitet (40 GB harddisk og 256 MB ram) og tastaturet er slitent. A og u funker nesten ikke lenger. Slitsomt. Så nå venter jeg på en ny HP maskin med 120 GB harddisk og 1024 MB ram :juhu: Vi har vært i byen idag. Gikk med en del penger der og. Måtte ha propan til den nye grillen og grillmat til i morgen. Svigerfar og kona kommer og spiser hos oss. Gleder meg allerede. Skal brenne av grillen i dag. Jeg er fortsatt skeptisk til propan, men det er mest fordi jeg ser for meg at den kommer til å eksplodere Og så fikk smurfen en del nye sommerklær. 2 shortser, 2 t-skjorter, 1 badeshorts og en caps. Så nå kan sommeren bare komme
monja Skrevet 2. juni 2007 Forfatter #12317 Skrevet 2. juni 2007 Lørdag om to uker er vi i Oslo :juhu:
monja Skrevet 2. juni 2007 Forfatter #12318 Skrevet 2. juni 2007 Nå har vi brent av grillen. Gikk da fint det = ingen eksplosjoner så langt Ja, og vi har testkjørt gassgrillen. Ja, vi har ikke akkurat hatt grillfest, men to ostepølser ble det da Så nå sitter smurfen på trappa ute og koser seg med pølse og Biola.
monja Skrevet 2. juni 2007 Forfatter #12319 Skrevet 2. juni 2007 (endret) I kveld skal mannen på bursdag. Jeg skal kose meg med de 3 - 4 første episodene av "Brothers and Sisters" Endret 2. juni 2007 av monja
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå