Gå til innhold

Monjas lille røde

Fremhevede innlegg

Skrevet

I morgen er det meldt fint vær :hoppe:

Og fra mandag til onsdag er det meldt opp mot 20 pluss :juhu:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ungene sover :juhu:

Akkurat i kveld er vi tobarnsforeldre. Nevøen vår på 4 år er her og skal sove over. La han på samme rom som smurfen og begge sovna før klokka 21 :)

I morgen skal vi ut mot havet på øya vi bor og da skal vi kose oss med et vennepar som har to jenter på 4 og snart 3 år. Det ligger an til grilling av pølse, lek i fjæra og masse kos.

Skrevet

Har spist meg kvalm på Ahlgrens Bilar :spy:

Skrevet

Selv om det ikke alltid ser slik ut, følger jeg med her! ;)

Ahlgrens bilar, i alle varianter, er i mine øyne det reneste brekkmiddelet, så jeg har stor forståelse for at du ikke føler deg helt bra.

Håper været tillater utflukten i morgen og at dere får en fin tur!"

:klem:

Skrevet

Her begynte dagen klokka kvart over 6. Da kom størstemann opp og klarte ikke å sove mer (han bruker å ligge sammen med mamma'n sin og det ble det jo ikke anledning til her). Heldigvis vekte han ikke Torstein før klokka var litt over 7 *puh*

Vi har tenkt i ovnen og spist vafler. Og det høljer ned :kjempesinna: Vi som skal ha utedag idag.

Skrevet

Jeg må bare spørre; har du gått ned 20 kg? Hva er oppskriften?

Skrevet
Jeg må bare spørre; har du gått ned 20 kg? Hva er oppskriften?

Jeg har gått ned 20 kg ja. På ca 18 mnd. Oppskriften? Jeg vet ikke egentlig. Jeg er ikke spesielt sunn, men det går mye i knekkebrød, rugsprø, light smøreost og vann. Men jeg spiser godteri altså - mye. Dessuten er jeg ikke flink nok til å røre meg utenom jobb (på jobb går jeg hele dagen). Jeg tror det er mer flaks jeg ;)

Skrevet

Vi har hatt en fin dag. Dro til en campingplass på øya her vi bor fordi et vennepar av oss hadde kjørt ut vogna si der i pinsa. På denne campingen er det laget en "trollskog". Dessverre var smurfen litt ute av form så han ville først ikke inn i skogen, men etter å ha blitt lovet å sitte i vogna gikk det da greit. Det er så stilig der inne. Selv om det ikke er så stort er det mer enn spennende nok for ungene. Vi hadde med smurfen, nevøen vår på 4 og vennepar med unger på 4 og 2 1/2 år.

Smurfen sovna etterhvert i vogna :overrasket: Trodde det kom av frisklufta, men da vi kom hjem var han kokende varm. Målte feber og han hadde 39,5 *sukk* Fikk seg en rumperakett, en Kuli juice og et par pølser i brød og nå virker han litt kvikkere.

Skrevet

Takk, Madden :sjenert:

Smurfen i seng - sovna momentant. Han skulle dessuten sove i skuvsenga i natt. Ikke i storsenga som vanlig :ler: Målte temp på 37,7 i kveld :juhu:

Skrevet

20 kg ned er jo KJEMPEBRA monja! Ikke bare flaks det tror jeg ;)

Skrevet (endret)
20 kg ned er jo KJEMPEBRA monja! Ikke bare flaks det tror jeg ;)

:ler: Neida, det føles kanskje sånn bare? Jeg er så dårlig på å ta skryt atte :sjenert:

Men jeg er jo rimelig stolt av meg selv da *kry*

Endret av monja
Skrevet

Du er utrolig flink!!

Skrevet (endret)

Nå har Torstein fått den lett gjenkjennelige falsk krupp hosten :tristbla: Så jeg skal sende gubben på soverommet hans i natt. Storsenga står jo tom og venter på han. Han har fått Bricanyl - vi har ikke mer Efedrin :sur: - så forhåpentligvis utvikler det seg ikke noe særlig. Han ligger dessuten med hodeputen under madrassen, med vinduet på vidt gap og har rikelig med tilgang på frisk luft.

Fikk seg en romperakett i 23 tiden for da kom han opp og ville ha vann. Helt skjelven stakkars :troest:

Endret av monja
Skrevet

Både smurfen og mannen sover enda :hakeslepp:

Det ble ikke noe kruppanfall i natt. Han hoster stygt men har sovet rolig hele natta :juhu: Antakeligvis lykkes vi hver gang med å stoppe det i og med at vi gir han Bricanyl eller Efedrin "før stormen".

Skrevet

Jeg sov til halv 9 jeg, og for første gang på x antall uker tror jeg det må bli våkna jeg uten hodepine.

Ute skinner sola fra skyfri himmel så det er ikke så verst idag. Jeg har satt på den første av dagens 4 maskiner med klær og de skal rett ut på snora. Elsker sånne dager :hjerte:

Skrevet

Mannen driver og rydder på kjøkkenet. Svigermor har meldt sin ankomst. Lurer på om jeg skal gå i dusjen en tur for så å komme meg ut å klippe plena? Det trengs.

Har hengt ut 3 maskiner med klær alt og det lukter så deilig av klær som har hengt ute. Må rydde litt i kleskap i kveld tror jeg.

Smurfen er i god form, men han hoster en del da. Ellers er det tull og kos som vanlig. Litt varm er han, men har ikke målt feber. Mannen fortalte at de måtte opp litt før 6 imorges, for da annonserte smurfen at han måtte tisse *kry*

Skrevet

Kan du sende over litt sol og varme, her regner vi bort :sur:

Flinke smurfen som sier han vil tisse! Har han slutta med bleie?

Ha en fin dag :klem:

Skrevet

:vinke:

Ser smurfen ikke er i storform, håper han blir bedre snart da...ikke morsomt med falsk krupp. Onkelbarna til kjæresten har det også, så har hørt hvordan det kan være....skumle saker det..

Alltid godt å få gjort litt husarbeid, og klær som henger ute...det er en spesiell god lukt det blir av dem...det nærmer seg sommer da ja ;)

Skrevet
Kan du sende over litt sol og varme, her regner vi bort :sur:

Flinke smurfen som sier han vil tisse! Har han slutta med bleie?

Ha en fin dag :klem:

Han har ikke slutta med bleie, men han går lengre og lengre perioder uten. Og han har begynt å si fra når han må tisse. Så han er blitt veldig flink, men vi skal ikke sette inn "støtet" før til sommeren. Hvordan er det hos dere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...