Gå til innhold

Monjas lille røde

Fremhevede innlegg

Skrevet

:overrasket:

Du er rar!

:ler:

Henger aldri ut klesvask og sengetøy i fint vær - pga pollen. Men noen er jo så heldige og er ikke allergisk.

Glemmer ikke noe sambo sa i fjor. Det var før han hadde flytta inn her. Han måtte bare skynde seg hjem og sette på en klesvask og henge ut, for det var så fin tørk ute.

Jize!! :ler:

Senere oppdaga jeg at han hadde det fra mora si, da hun sa akkurat det samme en dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:ler:

Så kjedelig med allergi. Glad vi ikke har det her i heimen. Eller, jeg har et snev av bjørkepollenallergi, men det har aldri stoppa meg fra å henge ut vasken :ler:

Skrevet

Tror jeg må kjøpe meg 220 cm dyne. Men hvor mange ligger med dyna helt oppunder ørene når det er 25 grader i skyggen? :ler:

Skrevet

Æsj, feber på over 39 enda.....og når jeg puster nå høres det ut som om jeg har røykt i 60 år. Piper og surkler. Hosten er gått fra tørrhoste til slimhoste og. Håper det betyr bedring.

Skrevet

Fikk lurt meg til svar på CRP som ble tatt i går (de har egentlig ikke lov til å gi ut svaret uten legens samtykke). Den var på 39, men den tipper jeg ikke stemmer helt med utgangspunktet i og med at jeg hadde gått en og en halv dag på antiboitika. Forhåpentligvis er den på tur ned.

Skrevet

Nå har jeg fått i meg et par biter pizza, to paracet, en del vann og fått meg en dusj. Snille mannen skifta på senga mens jeg dusja *rørt*

Gode gode mannen min :hjerte:

Skrevet
:hallo:

Hva skal du studere til høsten? Det høres hektisk ut med både studier og jobb, men det klarer du sikkert fin.

Jeg skal studere ledelse og organisasjonsvitenskap jeg....gruer meg skikkelig, føler nå at det ligger en del over hodet på meg...men må jo hvis jeg en dag skal fullføre drømmen min...starte mitt eget:)

Tror jeg må kjøpe meg 220 cm dyne. Men hvor mange ligger med dyna helt oppunder ørene når det er 25 grader i skyggen? :ler:

Jeg ligger i 220 jeg og det er bare så deilig det :ler: er jeg skrudd....tja....men stolt av det :ler:

Æsj, feber på over 39 enda.....og når jeg puster nå høres det ut som om jeg har røykt i 60 år. Piper og surkler. Hosten er gått fra tørrhoste til slimhoste og. Håper det betyr bedring.

Høres ut som det går riktig vei ja:)

Fortsatt god bedring :)

Skrevet

Smurfen har gått uten bleie i hele dag. Og det helt uten uhell. Til og med i barnehagen *kry* Og i kveld forlangte han å legge seg uten bleie og. Spent på hvordan det går.

Skrevet
Smurfen har gått uten bleie i hele dag. Og det helt uten uhell. Til og med i barnehagen *kry* Og i kveld forlangte han å legge seg uten bleie og. Spent på hvordan det går.

Flink Smurf!

God bedring! :klem:

Skrevet

I natt trodde jeg at jeg skulle dø. Våkna i natt av at jeg frøs så voldsomt, målte tempen og den lå like under 41. Ble jo redd da, og klarte ikke å slappe av. Spesielt ikke siden jeg har normaltemp på litt over 36 og da blir jo nesten 41 fryktelig høy feber. Mannen henta en halv liter vann til to paracet til meg og etter en stund sovna jeg. Våkna i morges av at jeg frøs og var våt. Dyna mi var helt gjennomtrekt med svette så den skal jeg vaske idag, men tempen var nede i 37,22. Kanskje det var vendepunktet i natt sånn at jeg er på bedringens vei? Mandlene mine er om mulig mer hovne enn tidligere - på en side, på den andre siden er den nesten OK - men så leste jeg at behandling med antibiotika forkortet sykdomsforløpet med kun 12 - 72 timer så jeg får nok min tilmålte uke tipper jeg :sur: Jeg vil bli frisk nå.

Har fått legetime klokka 15.10.

Skrevet

Smurfen sov hele natta gjennom - uten bleie, og uten uhell :juhu:

Skrevet

Mannen kommer hjem og henter meg før jeg skal til legen :hjerte: Snille gode mannen min.

Skrevet
Uffda. *trøster Monja*

Takk :klem:

Tempen kryper sakte opp mot 39 igjen. Jeg er så lei :tristbla:

Skrevet

:troest:

God bedring da monja....stakkar....

Morsomt å høre om smurfen da, virkelig bra gjort av han :)

:klem:

Skrevet

For et par timer siden kanskje målte jeg tempen til 39,9. Så tok jeg to paracet og masse vann og sov en dupp. Når jeg våkner er den nede på "bare" 39,7 - jeeeeej :sur:

Skrevet

Uffe! God bedring, vennen min.

:kys_2:

Skrevet

Tusen takk for det, jenter :klem:

Var til legen idag. Det var en vikar for fastlegen min som har fri hver fredag. Han titta på mandlene mine, og uffa seg litt da, for den på høyresiden touchet drøvelen :ler: Var det rart jeg hørtes ut som en dansk en :ler: Kjente og klemte på halsen min og begynte å bable om kyssesyken :dåne: Men han mente jeg var litt gammel til å få kyssesyken, dessuten har jeg jo hatt den før, så da kunne vi nesten utelukke den sa han.

Han lurte på hvorfor jeg hadde fått antibiotika og ikke penicilin da jag var hos legen, men det kunne jo ikke jeg svare på. Det er sikkert at det er en streptokokk infeksjon og den kunne være immun mot medisinen jeg hedde fått, men de er sjelden motstandsdyktige mot penicilin. Så jeg skulle prøve det og om den ikke fungerte over halga, så er det nok kyssesyken, og jeg må inn å ta prøver *sukk*

Det kommer til å ødelegge ferien vår det :grine:

Etter legebesøket dro vi innom mamma og pappa en tur. Jeg tok den første pillen der og etter bare to timer hadde faktisk mandelen gått tilbake sånn at det er et ganske stort glipp mellom den og drøvelen. Da vi kom hjem i 7 tiden hadde jeg igjen 40 i feber, slengte innpå 2 Panodil Zapp (legen anbefalte det framfor paracet) og to timer etterpå våkner jeg søkkvåt av svette. Tempen er på 38 så det er jo nesten ikke feber det :juhu: Antar at den går opp igjen før jeg legger meg, men jeg føler meg mye bedre. Har spist litt og drukket masse, tatt en dusj og stakkars gubben måtte skifte på senga igjen :sjenert:

Nå håper jeg virkelig at alt er på tilbaketur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...