Gå til innhold

Monjas lille røde

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå er vi akkurat kommet hjem fra besøk hos svigerfar og kona hans. Det var koselig, men svigerfar stakkars er jo så ødelagt i ryggen for tiden. Fått seg en skikkelig kink og er ikke til noe særlig. Han er sykmeldt fra jobben ut måneden så jeg håper han blir bedre etter det.

Greit å få hvilt seg litt.

Mannen var forresten og fikk pekt ut hva han kunne hugge av skog i dag. Tror nok det blir nok ved til 4 - 6 favn. Altså noen år med fyring. Vi bruker ca 1 favn +/- hver sesong. Jeg har nå lyst til å bestille en tømmerbil med ved jeg da. Da får du både bil og henger fullastet med bjørk til rundt 20 000 kroner. Men det kommer i stranger så det er jo en del jobb med saging og klyving. Uansett blir ikke det før til neste år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er da noe å se fram til framover nå. Endelig er det lysere om kvelden, dagene er lenger..... det er en deilig følelse. Hadde bare økonomien vært bedre akkurat nå hadde det vært perfekt :sur: Men det kommer seg sikkert.

I mars er det kanskje ikke så mye å rope hurra for nå, men om ikke lenge er det April. Vårmåneden :hjerte:

Men man kan jo glede seg til vårjevndøgn i morgen (er det ikke i morgen da? :klø: ) - og at vi er halvveis til St.Hans. Det er vel bortimot det eneste det er å glede seg over i mars og da.

Men i April:

2. april: Datteren til venninne L har bursdag (4 år)

6. april: Venninne M og venninne AK har bursdag

13 - 17. april: Påskeferie

19. april: Jeg og mannen har 10 års jubileum :hjerter_rundt:

23. april: Datteren til venninne M har bursdag (3 år)

24. april - 14. mai: Ferie :sjarmor:

5. mai: Venn E har bursdag

7. mai: mannen har bursdag - 37 år

11. mai: sønnen til venninne S har bursdag (1 år)

16. mai: Kverula har bursdag

17. mai: fri

25. mai: fri

5. juni: fri/mamma har bursdag

12. juni: venninne L har bursdag

26. juni - 9. juli: ferie

1. juli: Lillebror har bursdag

27. juli: sønnen til venninne B har bursdag (2 år)

3. august: Venninne G har bursdag

8. august: venninne L har termin

10. august: jeg har bursdag - 29 år :tristbla:

12. august: Kverula har termin

16 - 19. august: Martna (party party :sjarmor: )

26. august: Venninne A har bursdag

29. august: Kusine LB har bursdag

30. august: 3 års bryllupsdag :hjerte:

9. september: Torstein snuppen 2 år.

Det var et lite utdrag :ler:

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg tenkte da du starta lista - JØSS så mye som skjer i april da - men så så jeg jo etterhvert at det helt fram til september! ;)

Har du forresten ikke ferie i sommer?

Gjest Gjesta
Skrevet

Du, sånne ligamentsmerter, har man det langt ut i svangerskapet eller? Hadde et par stikkinger nede i magen nå som ikke var så gode, men heller ikke veldig smertefullt altså, og tenkte kanskje at du kunne si når/hvor/hvordan du opplevde det?

Skrevet

her er året planlagt ja.. :ler: ikke værst!!!hatt en fin helg??? :klem:

Skrevet

Haaper helgen var fin!

Men du - hvor skal dere gjoere av saa mye ved?!

:klem:

Skrevet

Du har ligamentsmerter hele tiden, Kverula. Livmora vokser jo hele tiden så det er jo ganske naturlig at det strekker litt her og der hele tiden. Det er ikke spesielt godt nei :tristbla: Hos meg kjente det nesten som om noen stakk en kniv inn i magen (eller mest i lyskeområdet egentlig). Det kom ofte når jeg vridde meg, eller retta meg ut fort. Au au au.....

Den foreløpige ferien jeg skal ha i sommer er i juni/juli. Jeg bruker ikke å ha så mye fri på sommeren, og i år er intet unntak. Det er nemlig på sommeren vi tjener best :sjarmor: Da bruker jeg å gå som ferievikar.

Men det hender jeg tar noen dager fri - om vi har noen som kan fylle inn. Heldigvis er det ganske fritt til oss.

Den lista mi er bare sommeren i grove trekk. Det er jo ett og annet å se fram til.

Har hatt en fin helg, og en fin mandag. Var deilig å komme på jobb igjen. Jeg har dessuten tilbrakt en del tid sammen med A idag. Vi har snakket masse masse. Og på lørdag blir han kanskje med på festen som jeg og venninne M skal ha. Hadde vært kos.

Nuh er det middag - så skal gubben ut å hugge ned noen trær som skal bli ved. Og jeg skal kose med smurfen min :hjerte:

Skrevet

Trodde det var 26. mars man stilte klokken jeg... :sjenert: Eller er jeg helt på tryne nå!? :klø:

Anyway, det skjer nå i slutten av mars og det er jo utrolig deilig å tenke på at de lyse tidene virkelig er i anmars! :Nikke: Synes det er så godt at det begynner å bli lyst mye tidligere nå jeg, blir faktisk mer våken av det - merker at jeg ikke har behov for å sove like lenge som jeg har ellers om vinteren. Akkurat som om jeg må sove like lenge som det er mørkt ute, og litt til gjerne! :lol:

God middag!

:klem:

Gjest Gjesta
Skrevet

Vårjevndøgn i dag ja - og stilling av klokka natt til søndag! :Nikke:

Takk for litt input på dette med ligamentsmerter, snuppa! :klem:

Skrevet

Det er deilig med vår. Jeg trenger heller ikke å sove like lenge som før nå som det er lysere ute. Det går faktisk som en drøm å stå opp klokka 04.30 nå for tiden. Føles som om kroppen er fylt med energi. Herlig!

Gleder meg til mai morgener etter at løvet har kommet på trærne. Tenk å våkne på morgenen med sol, bris som rasler med bladene og fuglekvitter :hjerter:

Skrevet

I ettermiddag tok mannen ned noen trær bak garasjen vår. De trua med å velte over den, så det var like greit å bli kvitt dem. Nå skal de kappes opp til ved de og. Gubben sager ned og kapper - jeg klyver. Grei måte å få ut frustrasjon på :ler:

Vi dro og på besøk til venninne L (som er gravid) og familien hennes. Smurfen fikk lekt litt med datteren deres og nå la han seg sliten og fornøyd.

Skrevet

Nå ses vi ikke før til helga kjære dere :grine:

Fra i morgn blir vi uten nett.

Hilsen Telenor :sur:

Skal prøve å komme innom fra andre maskiner, men kan ikke love noe. Hvordan skal dette gå?

OG KVERULA!!!!!

Om TeddyToria føder denne uka har deu det med å sende sms, OK?

Vi ses :vinke:

Gjest Gjesta
Skrevet

UTEN NETT??!!! *dåne*

Jeg lover å sende sms! :Nikke: Og håper du får en annen maskin å surfe rundt på innimellom...

Er det bredbåndet som kommer nå da, mon tro? ;)

HA EN GOD UKE, VENNEN! :klem:

Skrevet
:grine: uten nett helt frem til helga.....fyda jaja nyt dagene og håper sola skinner hos deg også =)
Skrevet

Næh, blir du borte for oss!??

:grine:

Dumme, dumme Telenor... :sur:

Håper du har noen fine dager nå uten nett da - OG at jeg har født innen du kommer tilbake! :sjarmor:

Skrevet

Gleder meg til mai morgener etter at løvet har kommet på trærne. Tenk å våkne på morgenen med sol, bris som rasler med bladene og fuglekvitter :hjerter:

:hjerte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...