Gjest Gjesta Skrevet 7. mars 2006 #8261 Skrevet 7. mars 2006 Heh, jeg ser at du er i dagboka di nå... :klø: Er du ikke på jobb... :klø:
monja Skrevet 7. mars 2006 Forfatter #8262 Skrevet 7. mars 2006 Det stoppet på 10 cm snø i går, men det er meldt mer idag så vi får vel kanskje vår del i og. Føreløpig minner det kanskje mest om at nord og sør har bytta vinter i år. Heldigvis er det ikke lenge til våren. Idag er jeg hjemme med sykt barn. Han er kanskje ikke så syk at han trenger å være hjemme akkurat nå, men i natt/morges var det falsk krupp og full pakke. Nå renner snørret, men det er ikke noe feber eller noenting. Ja, ja.....vi skal vel kose oss hjemme vi.
monja Skrevet 7. mars 2006 Forfatter #8263 Skrevet 7. mars 2006 (endret) Ser på God Morgen, Norge. De snakker om at keisersnitt er trendy nå for tiden. Og hvor mye bedre det er for babyen å bli født vagnalt - de er våkne, tar kontakt, suger og puster lettere enn en KS baby. Derfor mener jeg at det er det beste å føde vaginalt med mindre det er en medisinsk/psykisk grunn til noe annet. Endret 7. mars 2006 av monja
Gullet26 Skrevet 7. mars 2006 #8264 Skrevet 7. mars 2006 JA DET KAN JEG TENKE MEG....JEG SYNS DET VAR FLOTT Å FØDE VAGINALT *KNEGG* men seriøst syns det var greit jeg hadde en lang fødsel 48 timer fra veen starta til hun var ute og ikke no smertestillende,jeg hadde det de kaller for en tøff fødsel ble litt problemer Anell ville ikke ut lå å pressa i 3 timer før de fant ut at all intravenøsen hadde gått feil og under huden i steden for i blodet,var hoven arm ja...men jeg syns ikke det var så ille sååå hmmm -> liten tøffing jeg
Gjest Gjesta Skrevet 7. mars 2006 #8265 Skrevet 7. mars 2006 Sykt barn ja, jeg lurte på hvorfor du var her nå, skjønner du! Ang keisersnitt så syns jeg faktisk at det bør være en medisinsk grunn til det jeg da. Mulig jeg er sær, men jeg syns det er merkelig når gravide sier at de "orker ikke føde, så de mååå få keisersnitt, assa". Jeg skjønner at fødselsangst er alvorlig, og det bør tas på alvor, men jeg mener likevel ikke at det er grunn til å få keisersnitt "fordi man har angst". Da må det ligge noe medisinsk bak, som sagt. Vaginal fødsel er jo en naturlig prosess som kroppen forbereder seg på i 9 mnd. Vi er skapt til å føde, og de fleste gjør det jo uten alvorlige komplikasjoner. Ha en god hjemmedag da!
monja Skrevet 7. mars 2006 Forfatter #8266 Skrevet 7. mars 2006 Det høres ut som en skikkelig tøff fødsel, Gullet. Selv varte min fødsel i 6 timer og jeg synes det var bare flott. Ikke annen smertestillende enn akupunktur og en halv sprøyte petidin - jeg sov mellom riene. Intenst men flott. Og ikke særlig vondt egentlig.
monja Skrevet 7. mars 2006 Forfatter #8267 Skrevet 7. mars 2006 Vi er definitivt skapt til å føde, Kverula. Og de aller aller fleste klarer det selv om de ikke tror de gjør det. Det er noe med å overstyre hjernen og la kroppen ta kontroll. Mitt beste tips tl dere som skal føde: Følg kroppen, for kroppen vet akkurat hva den skal gjøre. Jobb ikke imot, men jobb med kroppens signaler.
monja Skrevet 7. mars 2006 Forfatter #8268 Skrevet 7. mars 2006 Lurer på om oppvaskmaskina noen gang blir ferdig jeg - for smurfen driver og skrur den av og på hele tiden..... GAH!!!!!
Murf Skrevet 7. mars 2006 #8269 Skrevet 7. mars 2006 Innom og sier hei, og ble sjarmert i senk av oppvaskfeen Lurer på om oppvaskmaskina noen gang blir ferdig jeg - for smurfen driver og skrur den av og på hele tiden..... GAH!!!!! ←
Gjest Gjesta Skrevet 7. mars 2006 #8270 Skrevet 7. mars 2006 Vi er definitivt skapt til å føde, Kverula. Og de aller aller fleste klarer det selv om de ikke tror de gjør det. Det er noe med å overstyre hjernen og la kroppen ta kontroll. Mitt beste tips tl dere som skal føde: Følg kroppen, for kroppen vet akkurat hva den skal gjøre. Jobb ikke imot, men jobb med kroppens signaler. ← Akkurat det samme sier min kloke mor!
meta Skrevet 7. mars 2006 #8271 Skrevet 7. mars 2006 Stakkars Torstein da.. Hjemme med sykt barn jeg også. Milla Sofie har spydd i sengen i natt. Har feber og er helt kake i dag. Sovnet faktisk på fanget foran tv inntullet i teppe nå nettopp. Får håpe småttisene våre kommer seg fort da
Holly Hobbie Skrevet 7. mars 2006 #8272 Skrevet 7. mars 2006 Det høres ut som en skikkelig tøff fødsel, Gullet. Selv varte min fødsel i 6 timer og jeg synes det var bare flott. Ikke annen smertestillende enn akupunktur og en halv sprøyte petidin - jeg sov mellom riene. Intenst men flott. Og ikke særlig vondt egentlig. ← *Haaper jeg engang faar en droemmefoedsel ala Monjas* God bedring til lille smurf. Virker som det er noe som gaar....synes "alle" er syke for tiden, jeg.
monja Skrevet 7. mars 2006 Forfatter #8273 Skrevet 7. mars 2006 Vet ikke helt om han er så syk at han må være hjemme fra bhg idag, men det er like greit synes jeg. Nå ligger han og han har allerede fått den velkjente krupphosten hører jeg. Selv etter bare en liten halvtime på ryggen. Lurer på om jeg skal gi han litt Bricanyl jeg :klø:
monja Skrevet 7. mars 2006 Forfatter #8274 Skrevet 7. mars 2006 Og forøvrig....ikke noe mens, ikke noe brun gugge og ikke noe menssmerter idag :klø:
monja Skrevet 7. mars 2006 Forfatter #8276 Skrevet 7. mars 2006 Godt at det ikke er bare meg som :klø: Vurderer å bestille time til legen min snart jeg.
Gjest Gjesta Skrevet 7. mars 2006 #8277 Skrevet 7. mars 2006 Syns du gjorde klokt i å la Torstein være hjemme fra barnehagen jeg - er han ikke helt frisk har han det best hjemme! Har du tatt noen tester de siste dagene eller? El eller gravi?
monja Skrevet 7. mars 2006 Forfatter #8279 Skrevet 7. mars 2006 Har ikke tatt tester av hverken det ene eller det andre slaget i det siste. Kommer uansett til å vente til den dagen mensen skal komme - ca den 17. mars. Men det er så mye merkelig som skjer akkurat nå at jeg vurderer å bestille meg time til legen. Hva synes dere? Burde jeg fått ting sjekka? :klø: Er du sjokoman, Kverris? Om sjokomilkshake er godis? :klø: Jeg vil si.....hm.....ja Smurfen sover godt nå. Ikke så mye hoste etter at han snudde seg fra ryggen til siden. Men jeg sjekker jo han hver 10. minutt og når han er sånn. Huff, det er mange bekymringer Jeg har vært ute og måkt snø da Naboen brøyta veien forbi huset vårt så han tok brøytekanten med traktoren Så tok jeg resten - i t-skjorte Nydelig godt vær ute.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå