Gullet26 Skrevet 8. mars 2006 #8321 Skrevet 8. mars 2006 flott at du ble sent videre for jeg føler også at det erveldig enkelt for legene noen ganger å bare skrive ut i hytt og pine..stå på jente du er en fantastisk mor som står på ditt og ber om bedre svar
monja Skrevet 9. mars 2006 Forfatter #8322 Skrevet 9. mars 2006 Idag er han mye bedre. Ikke så surklete i brystet, men nyser store grønne busemenn (usj, for en detalj ) Sikkert typisk astmategn....... Gleder meg til å høre hva legen sier idag.
Malou Skrevet 9. mars 2006 #8328 Skrevet 9. mars 2006 Håper dere får snakke med noen som vet hva snakker om i dag! Malou
monja Skrevet 9. mars 2006 Forfatter #8329 Skrevet 9. mars 2006 Nå har vi vært til barnelegen. Kom innklokka halv 10 så det ble bare et kvarters venting. En kjempekoselig lege fra Iran og hun visste virkelig hva hun snakka om. Hadde kjempegodt tekke med barn (og foreldre ) Hun lyttet til hva vi hadde og si - en nogenlunde samstemt forklaring fra vår side denne gangen, men gubben valgte stort sett å ikke si noe. Hun lytta på smurfen og sa at han ikke hadde piping i brystet, bare en del slim - noe som kunne tyde på forkjølelse rett og slett Hun trodde ikke han hadde noen form for astma, men i og med at han hadde litt problemer med å puste ut mente hun at det var derfor legen i går mente han hadde astma. Vi fortalte jo om falsk krupp anfallene han har hatt (2 stk) og hun sa at ved falsk krupp var det gjerne problemer med innpust mens med astma/forkjølelse etc var det utpust. Hun trodde at han rett og slett var forkjøla for han har ingen tegn på astma, og hun sa også at barn som er det første året i barnehagen ofte er syke. Det mente legekjerringa vi var til i går var bare tull. Vi var inne hos henne sikkert en halv time og vi ble godt tatt vare på. Fikk svar på alt vi spurte om og hun forklarte og lekte med smurfen. Kjempeflink lege Konklusjonen: Han er rett og slett forkjøla, men vi skal prøve med litt astmamedisin for å løse opp slimet (jeg gikk med på det da), selv om det ikke er nødvendig. Hun sa at man bare brukte denne typen medisin ved forkjølelse for å korte ned hosteperioden. Noen valgte å bruke det, andre ikke.
Pepita Skrevet 9. mars 2006 #8330 Skrevet 9. mars 2006 Så bra at det gikk bra i dag og at dere møtte en god lege!
Gjest Markblomsten Skrevet 9. mars 2006 #8331 Skrevet 9. mars 2006 Så fint legebesøk dere hadde i dag da
monja Skrevet 9. mars 2006 Forfatter #8333 Skrevet 9. mars 2006 Nå har vi hatt ei venninne av meg her på middag. Hun jobber i samme firma som meg, så det var koselig. Mannen diska opp med hjemmelaget fiskegrateng etter hennes eget ønske. Jeg blør forresten litt hver dag nå. Har skikkelige menssmerter innimellom, men ikke skikkelig blødning. Har til dags dato ikke blødd friskt blod. Bare sånn brunt og bare litt på papiret, eller tre dråper ellers :klø: Nå skal vi se litt DVD før HC begynner.
Gjest Gjesta Skrevet 9. mars 2006 #8334 Skrevet 9. mars 2006 Du som er så flink til å ta kontakt med lege når det er noe - jeg syns du skal sjekke opp den derre syklusen din jeg. Kjedelig å gå sånn og ikke vite hva som er hva, er det ikke? :klø: Som sagt har jeg også hatt det sånn som du beskriver til tider, i tiden etter at jeg slutta på PP. Fikk alltid en sånn runde ei ukes tid før mensen...irriterende og slitsomt... Koselig med venninne-middag da!
monja Skrevet 9. mars 2006 Forfatter #8335 Skrevet 9. mars 2006 Men nå har jo ikke jeg gått på PP siden i 2003 jeg da. Og jeg skal kontakte legen ganske så snart. Jeg er flink til å fly til legen Hjelper jo at han er litt kjekk da
Fibonacci Skrevet 9. mars 2006 #8336 Skrevet 9. mars 2006 Godt med sånne flinke leger, dette her var jo gode nyheter! Håper medisinen hjelper på hosten hans! Det med at barnehagebarn er ofte syke kan i hvert fall vi skrive under på! Synes det er noe hele tida jeg. Ha en fin kveld!
monja Skrevet 9. mars 2006 Forfatter #8337 Skrevet 9. mars 2006 Jeg har vært på røvertokt i dagboka di, La Traviata Kyllinggryte. 2 kyllinger uten skinn 6 tomater 1,5 store løk 2 store røde paprikaer 2 bokser sjampignong 2 ts. paprikapulver Salt og pepper 4 dl grønnsaksbuljong (evt. litt av sjampignongkraften) 2 dl lettrømme Fres tomater, løk, paprika og sjampignong i en jerngryte, spe med buljong. Tilsett krydder, kok 10 min. uten lokk. Ha i kyllingen og lettrømmen og gi et oppkok. Server med ris (evt. pastaskruer) og salat.
Fibonacci Skrevet 9. mars 2006 #8338 Skrevet 9. mars 2006 Bon apétit monja! Det blir veldig mye mat ut av denne her forresten! Jeg halverte oppskriften sist jeg lagde den og det var nok middag for to dager her i huset (Brage var syk så han spiste ikke noe av den)!
monja Skrevet 9. mars 2006 Forfatter #8339 Skrevet 9. mars 2006 Får se om jeg prøver den i helga. Men så hr jeg gubben da, som ikke liker tomat og paprika. Ja ja, han får plukke ut. Nå tar jeg natta. Lang arbeidsdag i morgen.
Gjest Gjesta Skrevet 9. mars 2006 #8340 Skrevet 9. mars 2006 Jeg liker tomat og paprika! Altså...du som syns jeg ikke liker noen ting som helst!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå