Gå til innhold

Monjas lille røde

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ida er også med i Eliasklubben. Hun er så stolt over den sekken, bruker den til dagmamma. Vi fikk ikke jojo eller refleksbånd, men vi fikk en eliasbok i sekken da, som vi har lest ganske så mange ganger.

Lurer på om vi får noe mer med tiden?? :klø:

Jeg går også på Bricanyl akkurat nå, og fikk slike barndomsminner når jeg smakte på den første ganger. Den smaker akkurat likedan som for 20 år siden (jeg hadde mye bronkitt som barn). Nam nam synes den er kjempegod jeg :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er vi hjemme.

Eller, vi har vært det en stund da.

Spiste lasagne til middag hos venninne B. Smurfen og T fikk lekt masse og vi fikk skravla masse. Da vi kom hjem var det Bricanyl og rett i seng for smurfeliten. Skal være hjemme med han i morgen og. Bedre med en dag for mye enn en dag for lite.

Nå slapper vi av på sofan - med frustrerte fruer :hoppe:

Gjest gjest1
Skrevet

Håper smurfen din er bedre i dag da og at dere får en koselig dag sammen hjemme.

:kose:

Skrevet

Smurfen er verre. Fortsatt ikke feber, men hoster hele tiden, snørrer og surkler og piper når han puster. Skal bestille time til fastlegen vår når de åpner klokka halv 9.

Forøvrig begynte vi dagen klokka halv 7 idag :Gjesp:

Skrevet

godt det ikke bare er meg som begynner dagen 06.30 :Gjesp:

håper formen til smurfen blir bedre,unger har en tendens til å bli litt verre når de begynner med medisin før det går nedover igjen,slitsomt stakkar å hoste så fælt

Skrevet

Han får vel alt som går i barnehagen og tenker jeg. Typisk at det skal bli sånn. Det er jo ikke mer enn en mnd siden sist han var på penicilinkur stakkars. Men jeg synes uansett at det er greit å sjekke om det er virus eller bakterie jeg da. Vil jo ikke at han skal høres ut som en 90 år gammel gubbe som har røykt hele livet :sjenert:

Skrevet

nei det skjønner jeg..greit å ta en crp :klem:

Skrevet

Fått time klokka 10.20 - men såklart har fastlegen vår fri idag :sur:

Skrevet

Jeg er så sint og så lei meg at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. Alt er bare dritt :grine:

Da vi kom inn til legen lytta hun på Smurfen og sa at den ene lungen hans nesten var helt tett :overrasket: Jeg har jo hørt at han er tett idag, men hadde jo ikke tenkt at det var så ille. Så kom det igjen da......helt sikkert ASTMA. Alle sier det, men det er vel en gang sånn at det ikke kan påvises på barn under tre år?

Hun spurte litt om hvordan smurfen hadde vært, om han hadde hosta mye på natta - jaaaadaaaa, sier mannen, nei, sier jeg (han hoster aldri på natta bortsett fra når han er syk). Han piper aldri i pusten, har aldri natt eller morgenhoste, er alltid med på det som skjer, trenger ikke pustepauser for å "ta seg inn", men ja, han har gått på penicilin i desember og februar - noe hun mente var aaaaalt for ofte, selv for et barnehagebarn. Jeg fortalte at han hadde blitt frisk hver gang og at det hver gang hadde vært snørr med i bildet (det er det nå også). I tillegg sa jeg at vi hadde prøvd sånn babyhaler (inhalasjon med spray) ved en anledning før (da legen på helsestasjonen mente han hadde astma, bare 6 mnd gammel) uten at det ble bedre. Etter en penicilinkur ble han bra den gangen og. Men neida. astma var fortsatt konklusjonen. Og det som gjorde meg så innmari :frustrert: var at gubben satt og sa det motsatte av det jeg gjorde. Han framstilte gutten som den sjuklingen *dåne*

Har jeg virkelig vært en så dårlig og uoppmerksom mor den siste tiden at jeg ikke har sett at barnet mitt er sykt? Har han virkelig hatt mer eller mindre kronisk hoste den siste tiden ? Det hele endte med at vi begynte å krangle der på legekontoret og det gjorde selvsagt legen utilpass. I tillegg krevde jeg rekvisisjon hos barnepoliklinikk, og det skulle jeg få. Men da jeg satte spørsmålstegn ved kompetansen til legen ringte hun rett på barnepol. og fikk time til barnelegen i morgen klokka 09.15. Hun sa på telefonen at hun ikke orka å krangle med foreldrene om det. Så i morgen får vi en skikkelig utredning på det håper jeg.

Det hele endte med at jeg ble sint på gubben og legen ble sint på meg. Jeg labba ut derfra med gubben på slep og ingen resepter på noe som helst. Dritforbanna fordi hun ikke tok crp eller titta i halsen hans. Forbanna fordi hun mente det ikke hørtes ut som bronkitt eller lungebetennelse, men astma. At hun ikke ville sende oss på røntgen for å utelukke lungebetennelse likevel (hun sa det til å begynne med at hun ville det). I tillegg slengte hun etter meg at hadde det vært hennes barn hadde hun begynt behandlingen umiddelbart.

Og nå er jeg til mamma og pappa. Angrer så fælt for at jeg var så kvass. Ser på lille smurfen min som hveser når han puster og vet at jeg ikke kan hjelpe han fordi jeg takka nei til medisiner. Samvittigheten skyller over meg og jeg bare :grine: Og det gjorde jeg og når mannen ringte og spurte hvordan det var med lillegull. Han ringte i tillegg tilbake og sa at han hadde ringt legen vi var til, fortalt hvordan jeg følte det, og nå har hun sendt resept til apoteket. Så får vi se hvordan det funker da.

Det jeg undres over er hvorfor det alltid er astma? Hvorfor skal de alltid skrive ut astmamedisiner? Er man snørrete og har feber når man har astma? Får man hovne mandler av det? Smurfen har jo alltid hatt en av delene i tillegg til pustingen.

Huff, dette ble langt og sytete, men det gjorde godt å få det ut.

I tillegg begynte hun å si at han har eksem, men det er nok mest trolig en reaksjon på MMR vaksina mente barnelegen på helsestasjonen,

Fy fader, for en dag :tristbla:

Skrevet

*klemmeklemmeklemmeklemme*

Skrevet

Tusen takk for klemmer kosejenter :klem:

Gjest Gjesta
Skrevet

Du fortjener noen klemmer nå, monja, skjønner at dagen din ikke har vært helt optimal! :kose:

Gjest Markblomsten
Skrevet

Har hatt en liten tøff dag du ser jeg :klem:

Hvordan går det med smurfen? Og hvordan går det med deg?

Skrevet

:klem:

Huffameg, for en dag! Håper dere får noen flere svar i morgen, og at smurfen kommer seg for dette hørtes ikke godt ut! :troest:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...