Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Kan tenke meg at mange av de hissigste her ikke har barn selv. ;) Det er faktiskt

ganske vesentlig.

Spørsmålet mitt til deg var hvorfor du mener amming så lenge er det beste for barnet, når de fleste mødre stopper mange år før barnet fyller 6?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Spørsmålet mitt til deg var hvorfor du mener amming så lenge er det beste for barnet, når de fleste mødre stopper mange år før barnet fyller 6?

Nå har ikke jeg ammet noen til de er seks, barnet mitt er foreløbig tre år.

Utenom de helsemessige årsakene, blandt annet styrkelse av imunforsvaret, tror jeg det er en grunn til at barn selvavennes ved tre til fem års alder,(som regel) og ikke ved ett års alder.

Jeg tror den nærheten er meget sunt for barnet, og at den bidrar til styrket trygghet senere i livet.

Endret av kkristin
Gjest Gjesten
Skrevet

I alle fall Jens, Evelina og Piper har barn selv...

Skrevet
I alle fall Jens, Evelina og Piper har barn selv...

Og jeg!

Mener du KKristin at barn som ikke ammer eller slutter å amme tidlig blir mindre trygge?

Gjest Gjesta
Skrevet
Kan tenke meg at mange av de hissigste her ikke har barn selv. ;) Det er faktiskt

ganske vesentlig.

hehe du bruker de skytsene du har ser jeg.....

Gjest Gjest
Skrevet

Kan jeg få vite hvorfor dere er så sinte på kkristin??

Jeg skjønner at dere har andre meninger, men er dette virkelig noe å hisse seg sånn opp over?

Hadde kkristin sett ned på de som ikke gjør ting på hennes måte så hadde jeg skjønt det, men jeg kan ikke se at kkristin har vært overlegen i tonen mot de som er kritiske til utvidet amming. Ihvertfall ikke verre en det enkelte her har vært mot henne....

Mener dere kanskje at det burde blitt forbudt å amme en treåring? Har dere virkelig så mye imot det?

Gjest Gjest
Skrevet
Kan jeg få vite hvorfor dere er så sinte på kkristin??

Jeg skjønner at dere har andre meninger, men er dette virkelig noe å hisse seg sånn opp over?

Hadde kkristin sett ned på de som ikke gjør ting på hennes måte så hadde jeg skjønt det, men jeg kan ikke se at kkristin har vært overlegen i tonen mot de som er kritiske til utvidet amming. Ihvertfall ikke verre en det enkelte her har vært mot henne....

Mener dere kanskje at det burde blitt forbudt å amme en treåring? Har dere virkelig så mye imot det?

Når man er på et diskusjonsforum, så må man regne med at det kommer folk som ikke nødvendigvis har samme synspunkt som en selv.

Jeg ser ikke noe sted at noen ser ned på langtidsammere, men det er mange som ønsker en forklaring på hvorfor man ammer ungene til de blir opp til 6 år gamle.

Personlig så synes jeg det virker som om disse mødrene gjør det mer for sin egen enn for barnet sin del. Om folk oppfatter meg som nedlatende fordi jeg ikke hopper opp og ned og koser og klemmer når jeg hører om en mor som ammer sin 6 år gamle sønn, so be it.

Gjest Gjest
Skrevet
Nå har ikke jeg ammet noen til de er seks, barnet mitt er foreløbig tre år.

Utenom de helsemessige årsakene, blandt annet styrkelse av imunforsvaret, tror jeg det er en grunn til at barn selvavennes ved tre til fem års alder,(som regel) og ikke ved ett års alder.

Jeg tror den nærheten er meget sunt for barnet, og at den bidrar til styrket trygghet senere i livet.

Hvilke helsemessige årsaker ser du ved å gi barnet morsmelk etter at det er i stand til å spise vanlig, fast føde?

Gjest Gjest
Skrevet

ganske vesentlig.

Hehe, du tar fram kanonene ser jeg.

Vel, jeg har 4 barn selv og jeg sitter alikevel :overrasket: når jeg ser innlegg fra folk som ammer barn opp til skolealder.

Om du bare var ute etter en bekreftelse på dine meninger, så burde du nok kanskje ha funnet et mer egnet forum.

Gjest Mayamor
Skrevet

Personlig synes jeg at babyen går over til barn rundt 12-18 mnd et sted...

Da synes jeg barnet er for stort for pupp.

Hva hver og en i denne verden gjør i sitt hjem - har ikke jeg noe med, men:

Hadde nok flirt godt dersom jeg et barn på 3-6 år bli ammet ja.

Litt diskre - med flirt absolutt... ;)

Nå lever vi i Vesten med god tilgang på hygieniske forhold til å oppbevare/skaffe mat og drikke.

I min verden er det mye som gir trygghet for et barn - annet enn pupp.

Mayamor

Gjest Mayamor
Skrevet

Kom med ett til å tenke på en episode med "Frustrerte fruer" hvor et barn på 5 år fikk pupp... :ler:

Mayamor

Skrevet
Kom med ett til å tenke på en episode med "Frustrerte fruer" hvor et barn på 5 år fikk pupp...  :ler:

Mayamor

Og den morsomme måten den gutten ble avvent på... :ler:

Gjest Gjest
Skrevet
Og den morsomme måten den gutten ble avvent på... :ler:

Fortell da...

Skrevet

Hun lyse, som jeg nå ikke husker hva heter, ga han et glass med sjokolademelk. Han ville IKKE ha pupp etter det! :legrine:

Gjest Mayamor
Skrevet
Hun lyse, som jeg nå ikke husker hva heter, ga  han et glass med sjokolademelk. Han ville IKKE ha pupp etter det! :legrine:

Jepp det var det jeg tenkte på... :ler:

Gjest Mayamor
Skrevet

Kom bare til å tenke på at grunnen til at denne moren i "Frustrerte fruer" valgte å amme var at DA kunne forbrenningen gå på høygir og hun slapp å tenke på hva hun puttet i munnen... :legrine:

Mayamor

Skrevet

Jeg synes dere latterliggjør og hetser kkristin og hennes valg. Hun tvinger ikke barnet sitt til å die, slik enkelte klart å vri det til her inne. Det er ikke skadelig å amme barn lenger enn gjennomsnittet. Tviler på at hun står i vinduet og roper : "Nå må du komme hjem å få pupp!!!" At noen kan bli så opprørte fordi noen velger annerledes, blir ihvertfall jeg :overrasket: over. Skjerp dere!

Gjest Gjesten
Skrevet
Jeg synes dere latterliggjør og hetser kkristin og hennes valg. Hun tvinger ikke barnet sitt til å die, slik enkelte klart å vri det til her inne. Det er ikke skadelig å amme barn lenger enn gjennomsnittet. Tviler på at hun står i vinduet og roper : "Nå må du komme hjem å få pupp!!!" At noen kan bli så opprørte fordi noen velger annerledes, blir ihvertfall jeg  :overrasket: over. Skjerp dere!

Nei, ho rope kanskje ikkje ut vinduet, men ho gjer det offentlig, det har ho skrive, og dermed kunne ho strengt tatt like gjerne ha ropt. Kva ho enn finn på på privaten får vere opp til ho, men eg vil faktisk ha meg fråbedt å måtte sjå amming av store barn når eg er ute.

Skrevet

Så lenge hun sier at hun gjøre det offentlig er det det samme for meg hvordan hun gjør det. Om hun roper inn barnet eller ikke er irrelevant.

Skrevet
Kva ho enn finn på på privaten får vere opp til ho, men eg vil faktisk ha meg fråbedt å måtte sjå amming av store barn når eg er ute.

Ha deg frabedt? Jeg ser mye rart ute i Oslos gater som jeg helst vil slippe å se, men jeg kan da ikke kreve at folk skal rette seg etter det. Ikke mye toleranse å spore her, nei...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...