Gå til innhold

Knøttets bryllupsdagbok <3


Knøttet

Anbefalte innlegg

Har du litt Italia-dilla du også, siden dere vil dit på bryllupsreise?

Jeg har aldri vært der selv, men det er veldig høyt oppe på topp 10-drømmedestinasjoner-lista mi. God mat, god vin, masse kultur og historie og vakker natur. * drømme, drømme*  :)

italia er bare fantastisk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Har vært innom dagboken din et par ganger, bare ikke lagt igjen noe spor..det er såå moro å planlegge bryllup, blir koselig å følge deg. Jeg skal også gifte meg neste sommer og svever nok på den samme rosa sken som du.hehe.

Hei hei :vinke:

Koselig du stikker innom :)

Planlegging er gøy, ja! Blir mer og mer gøy jo nærmere det er ... :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mhm-mmm :Nikke: Har alltid hatt lyst til å dra til Italia, men har ikke blitt slik at vi har dratt dit enda. Dessuten synes jeg det høres ut som et passende sted å ha bryllupsreise :)

Naturen får du nok ikke sett så mye av når du er på bryllupsreise, ser vel mest av innsiden på rommet da? ;) Neida, skal såklart ut også, imellom slagene! :ler:

I :hjerte: Italy

hihi.. selv om jeg aldri har vært der.. Men er enig med deg i at det høres ut som et fabelaktig sted å ha bryllupsreise, og det er jo derfor vi skal dit.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte: Italy

hihi.. selv om jeg aldri har vært der.. Men er enig med deg i at det høres ut som et fabelaktig sted å ha bryllupsreise, og det er jo derfor vi skal dit.. :)

Italia er jo et av de landene man bare mååå innom før eller senere;)

Veldig lyst å dra til italia på bryllupsreise vi også, men vi får se, har ikke nok planlagt enda ... men ordner seg! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke teria :klem: Blodprøve er ikkje gøy, men diverre ein nødvendigheit av og til..

Skal du på shopping i Bergen eller kva? Mannen min var i Bergen for to helger sidan, og det var første gang på veldig lenge eg fekk mulegheit til verkeleg å sakne han..vi har godt av det av og til..blir desto betre å sjå kvarande igjen!

Koseleg med jula saman, er noko spesielt med jula..familietid.vi skal ikkje feire jul saman før vi evt. får felles barn, både han og eg vil vere heime, så då er det greitt, Feirar nyttårsafta ilag då,er nå ein start det..Den gangen det blir første jula med felles barn, skal vi vere hos mamma og pappa, det trur eg at eg har bestemt.. :sjenert::ler:

Eg veit du får deg jobb snart, blir så bra, berre vent å sjå!

Endret av jento
Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff... fikk skikkelig lyst til å reise til italia på bryllupsreise selv... men det passer ikke helt inn i budsjett eller planer...

tror dere hadde fått det fantastisk i venezia og firenze :hjerter_rundt:

Endret av marsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flinke teria :klem: Blodprøve er ikkje gøy, men diverre ein nødvendigheit av og til..

Skal du på shopping i Bergen eller kva? Mannen min var i Bergen for to helger sidan, og det var første gang på veldig lenge eg fekk mulegheit til verkeleg å sakne han..vi har godt av det av og til..blir desto betre å sjå kvarande igjen!

Koseleg med jula saman, er noko spesielt med jula..familietid.vi skal ikkje feire jul saman før vi evt. får felles barn, både han og eg vil vere heime, så då er det greitt, Feirar nyttårsafta ilag då,er nå ein start det..Den gangen det blir første jula med felles barn, skal vi vere hos mamma og pappa, det trur eg at eg har bestemt.. :sjenert:  :ler: 

Eg veit du får deg jobb snart, blir så bra, berre vent å sjå!

Hei:)

Nei, blodprøve er fææælt ... men det går nå iallfall, før taklet jeg det ikke så jeg er fornøyd nå. Iallfall hvis jeg ikke må ta de så ofte ...

Var skikkelig shoppetur til bergen, selv om jeg ikke hadde penger til det :sjenert: Ble bare noen gensre og sånt da.. Storkoste meg, trengte å komme bort litt!

Det er sant det, man trenger å savne forloveden avogtil ... var kjempefint å se han igjen imorgen :)

Håper du har rett ... har vært innom en haug arkitektkontor idag, så forhåpentligvis trenger noen meg snart, før jeg blir klin kokos :ler:

Ha en fin mandag! :klem:

huff... fikk skikkelig lyst til å reise til italia på bryllupsreise selv... men det passer ikke helt inn i budsjett eller planer...

tror dere hadde fått det fantastisk i venezia og firenze

Er ikke sikkert vi har råd heller ... men skal prøve så godt vi kan da:) Kanskje dere kan begynne å spare da, eller ønske dere penger til jul/bursdag slik at dere får råd? :)

-----------------------------------------------------------------------------------

Til helga skal vi til foreldrene mine, slik at mamma får begynt å ta mål av meg og begynne med kjolen! :hoppe:

På tide å begynne å prøve kjoler også nå, kanskje ... hm, må snart grabbe tak i forloveren min og prøve kjoler nå ;)

Nå skal jeg snart kose meg med fotbad, ansiktsmaske og varm kakao (dessverre uten krem :( ) Men jeg må bare skrive ferdig i dagbøkene her først:)

Endret av Teria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra at du er ute og selger deg selv, der er jo slik de aller fleste får jobb. Krysser fremdeles fingrene for deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra at du er ute og selger deg selv, der er jo slik de aller fleste får jobb. Krysser fremdeles fingrene for deg.  :)

Takk:)

Håper det hjelper ... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å ta mål til kjolen!dvs. aldri kjekt å ta mål av seg,men dette må vere den beste anledningen i løpet av livet..skal du prøve kjolar hos forhandlar slik at du ser korleis du vil ha din sydd? Eg har ikkje prøvd kjolar heller enda, må komme med avstad snart..dagane flyr og eg må reise eit stykke, så då blir det litt meir tiltak å komme seg avstad.

Fotbad, snsiktsmasasje og kakao høyrtest koslig ut. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å ta mål til kjolen!dvs. aldri kjekt å ta mål av seg,men dette må vere den beste anledningen i løpet av livet..skal du prøve kjolar hos forhandlar slik at du ser korleis du vil ha din sydd? Eg har ikkje prøvd kjolar heller enda, må komme med avstad snart..dagane flyr og eg må reise eit stykke, så då blir det litt meir tiltak å komme seg avstad.

Fotbad, snsiktsmasasje og kakao høyrtest koslig ut. :klem:

Jaa, gleder meg! På tide at vi får tatt mål slik at mamma får begynt å sy snart ;)

Jeg har lyst til å prøve kjoler før min er ferdig ja, det er bare det at jeg er så treg ... og så vil jeg jo ha med meg forloveren også, og hun har ikke alltid så god tid ... siden hun har en datter og er alenemor. Men blir vel snart:)

Ha en fortsatt fin dag :):klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg i hjembyen min, hos foreldrene mine, det er derfor det er ganske lite som skjer i dagbøkene mine for tida. Savner forloveden, men han kommer hit imorgen, gleder meg!

Mamma har drevet å sett på mønster til skjørtet mitt nå, har funnet et par vi kan bruke som hun skal sy etter :-D :hoppe:

Lurer på om jeg burde holde meg borte fra ibux/paracet og alkohol jeg, pga leververdiene mine... Legen min har ikke sagt noe om det, men det er jo logisk at jeg bør holde meg unna,eller? :sjenert:

Tror jeg skal ringe legen min på mandag og høre jeg, forhåpentligvis tar hun telefoner uten at jeg må bestille time og styre, siden jeg skal dit om 4-6 uker ... Men det er for lenge å vente på svar om jeg må holde meg unna ibux/paracet og alkohol liksom ...

Litt pms-ete idag ... skikkelig lyst på sukker, spiste sjokolade isted ... Enda litt mer følsom enn vanlig også ... men men :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du høye leververdier? ALAT'en min har lenge vært høy, og jeg har fått beskjed om å unngå å ta smertestillende og alkohol. Faktisk står det på mange medisiner at de bør unngås om man har leverproblemer, så kan heller ikke ta f.eks Imodium.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du høye leververdier? ALAT'en min har lenge vært høy, og jeg har fått beskjed om å unngå å ta smertestillende og alkohol. Faktisk står det på mange medisiner at de bør unngås om man har leverproblemer, så kan heller ikke ta f.eks Imodium.

Jepp, hadde visst det ... de har visst blitt enda høyere enn første gang jeg sjekket også ... :overrasket:

Alat er ?

Huff, er litt i villrede nå ... *sukk* Må få snakket med legen min!

Vet ikke om jeg greier meg helt uten smertestillende ... har ikke hodepine så ofte, men fææle menssmerter ... :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om at om jeg virkelig ikke MÅTTE ta smertestillende så burde jeg holde meg unna.

Mine verdier hopper litt opp og ned hver gang jeg sjekker syns jeg. Hvorfor ble dine verdier sjekket? Formen min har vært helt grei hele tiden, men en blodprøve for å sjekke noe annet avdekket høye leververdier og jeg har tatt blodprøver hver andre - fjerde uke siden dette for å følge med... Hadde jeg ikke tatt den første prøven ville jeg jo drukket alkohol som vanlig nå og sikkert ikke merket noe ser jeg for meg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om at om jeg virkelig ikke MÅTTE ta smertestillende så burde jeg holde meg unna.

Mine verdier hopper litt opp og ned hver gang jeg sjekker syns jeg. Hvorfor ble dine verdier sjekket? Formen min har vært helt grei hele tiden, men en blodprøve for å sjekke noe annet avdekket høye leververdier og jeg har tatt blodprøver hver andre - fjerde uke siden dette for å følge med... Hadde jeg ikke tatt den første prøven ville jeg jo drukket alkohol som vanlig nå og sikkert ikke merket noe ser jeg for meg :sjenert:

Legen min sjekket verdiene mine fordi det var så mye rart som plaget meg, aner ikke grunnen til at hun sjekket akkurat leververdiene mine, men ...

Jeg hadde høye leververdier tidligere også, for noen år siden, men da var det pga jeg hadde hatt kyssesyken ... Nå mente hun det kom av p-plasteret jeg gikk på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fortsatt bortreist, men jeg klarer ikke å holde meg unna internettet for å oppdatere litt her ... :sjenert:

Mamma har nå tatt mål, og driver og syr overdelen! :hoppe:

Hun har bare sydd den midlertidig sammen for at jeg skal prøve den, og se hvordan den blir, men det ser veldig bra ut! :-D

Hun holder på å klippe til skjørtet/kjolen også nå, spennende!

Men nå må jeg legge meg, og så går batteriet på pc-en ut snart ...

Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

:hoppe: så kjekt at kjolen byrjar ta form!!

Paracet og høge leververdiar er vel ikkje så god blanding, så hold deg unna så lenge du kan.Kan du ikkje bruke flytende ibux?påverkar det levra,når det smør det utanpå der du har vondt??

Kose deg heime hos mamsen, det er alltid like kjekt!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

:hoppe: så kjekt at kjolen byrjar ta form!!

Paracet og høge leververdiar er vel ikkje så god blanding, så hold deg unna så lenge du kan.Kan du ikkje bruke flytende ibux?påverkar det levra,når det smør det utanpå der du har vondt??

Kose deg heime hos mamsen, det er alltid like kjekt!

:klem:

Hei!

Prøvde på meg skjørtet også idag, kjempestilig! Dvs, mamma har bare tråklet det sammen da, ikke sydd det ordentlig sammen, men man får et bilde av hvordan det blir :)

Tror nok ikke den ibux på tube påvirker leveren ...

Kos deg videre! :klem:

----------------------------------------------------------------------------

Liste!!! :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Bare en liten liste, men dog;)

Jeg vil ha noe blått, noe lånt, noe nytt og noe gammelt til bryllupet. (tradisjoner er gøy!)

- Smykke som jeg får låne av mamma blir noe lånt...

- muligens en blå øredobb i ene øret, siden jeg har to hull i høyre øre:)

- noe gammelt, f.eks låne et armbånd eller lignende fra besteforeldre?

- noe nytt, det er egentlig ikke så vanskelig, men har ikke tenkt på noe enda ...

Hva har man egentlig under brudekjolen?

Jeg vil selvfølgelig (?) ha korsett (som holder magen min inne), fin truse, strømpeholdere ??? strømpebukse- men hva slags?

Hva mer?

Vi har tenkt litt på menyen, og har funnet ut at løksuppe er fint til forrett :)

Ellers har vi tenkt oss ut og se på kirken imorgen, siden forloveden aldri har vært inni den før:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liste!!! :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Bare en liten liste, men dog;)

Jeg vil ha noe blått, noe lånt, noe nytt og noe gammelt til bryllupet. (tradisjoner er gøy!)

- Smykke som jeg får låne av mamma blir noe lånt...

- muligens en blå øredobb i ene øret, siden jeg har to hull i høyre øre:)

- noe gammelt, f.eks låne et armbånd eller lignende fra besteforeldre?

- noe nytt, det er egentlig ikke så vanskelig, men har ikke tenkt på noe enda ...

Hva har man egentlig under brudekjolen?

Jeg vil selvfølgelig (?) ha korsett (som holder magen min inne), fin truse, strømpeholdere ??? strømpebukse- men hva slags?

Hva mer?

Vi har tenkt litt på menyen, og har funnet ut at løksuppe er fint til forrett :)

Ellers har vi tenkt oss ut og se på kirken imorgen, siden forloveden aldri har vært inni den før:)

Tradisjoner er alltid gøy, har tenkt på den der eg og, har noko nytt, og det er vel det eneste foreløbig.. :sjenert:

hmm :klø:

Noe blått - må bli noe blått på strømpebandet trur eg..er dette forresten noko som forloveren kjøper?

Noe lånt- ??smykke??

Noe gammelt- forlovelsesringen??

Løksuppe høyrest godt ut, kan ikkje huga eg har smakt det, men eg elskar jo løk, så då må n¨løksuppe vere godt!? Et rå løk på skiva og elles der det i følge samboeren ikke passer inn. :sikle: Alt som er sterk smak på..

Når det gjeld kva du har under kjolen, så må det bli truse, korsett m/bh (er vel kanskje naturleg at det er bh i korsettet...liten erfaring på området..) er fint å ha, skvise feittet saman..(mitt altså.. :sjenert: ), så er det vel vanleg med anten strømpebukse eller strømpeholdere, har høyrt at strømpeholdere kan vere noko tungvint å ha, må i allefall ha trusa utanpå (holdarane), om du skjønnar, elles må du ta av alle holdarane berre du nett skal på toalettet..d kan bli kjedelig i løpet av dagen/kvelden..trur kanskje er satsar på kvit strømpebukse, ser for meg at eg kjem til å streve ein heil del med desse holdarane.. :sjenert:

Ser du for deg korleis de skal pynte kyrkje no eller, sidan du har vore å sett på den??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...