Gå til innhold

Knøttets bryllupsdagbok <3


Knøttet

Anbefalte innlegg

Sambo begynte å snakke om Hawaii igår han. Er visst morsommere å planlegge bryllupsreise enn selve bryllupet. Men tror nok vi må vinne i lotto (som vi aldri spiller...) om vi skal få råd til noe sånt.

Jeg var like ved Paris i juni for noen år siden, og da var det over 30 grader der, så det kan være veldig varmt der også om sommeren, ville nok heller gått for en kystby om jeg var dere. Hva med Barcelona eller Lisboa f.eks? Kanskje litt mer luftig der? Var i Barcelona etter vi var ved Paris, var enda varmere der sånn temperaturmessig, men temperaturen virket lavere da det sikkert var litt trekk fra sjøen etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sambo begynte å snakke om Hawaii igår han. Er visst morsommere å planlegge bryllupsreise enn selve bryllupet. Men tror nok vi må vinne i lotto (som vi aldri spiller...) om vi skal få råd til noe sånt.

Jeg var like ved Paris i juni for noen år siden, og da var det over 30 grader der, så det kan være veldig varmt der også om sommeren, ville nok heller gått for en kystby om jeg var dere. Hva med Barcelona eller Lisboa f.eks? Kanskje litt mer luftig der? Var i Barcelona etter vi var ved Paris, var enda varmere der sånn temperaturmessig, men temperaturen virket lavere da det sikkert var litt trekk fra sjøen etc.

Mmmm, hawaii! høres herlig ut ;)

Vi også burde vinne i lotto får å få råd til bryllupsreise, samme hvor reisen går- i hvertfall nå ... Meen, vi spiller heller ikke , så da kan det bli vanskelig :ler:

Barcelona og Lisboa har jeg vært i, men det har ikke forloveden da. Herlige byer begge to, men tror Barcelona blir litt for varm ... Lisboa er jeg ikke sikker på, er jo en fordel som du sier, at det er ved sjøen.

Akkurat nå skulle jeg gjerne reist bort ... *drømme*

============================================

Praksisen er over, og jeg har hatt 3 hele fridager... allerede holder jeg på å kjede meg ihjel :( Men har vært hos et bemanningsbyrå nå da, og imorgen skal jeg på kassaopplæring på en matvarebutikk. Så, forhåpentligvis får jeg jobbe der litt framover, må jo ha noe å leve av!

Har søkt en jobb på en interiørbutikk også, håper selvsagt å komme på intervju ... Skal ringe og vise interesse snart, håper det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at det skjer noe, men jeg må vel skrive litt likevel ...

Imorgen skal vi forhåpentligvis se på ringer, og kjøpe om vi finner noen!

Og invitasjonene er ferdige- må bare finne ut hva vi skal skrive inni, og det blir forlovedens jobb- for han er mye, mye, mye flinkere med ord enn meg :)

Ellers så har jeg ikke hørt noe fra bemanningsbyrået etter kassaopplæringen igår, begynner å lure på om jeg gjorde noe forferdelig galt siden de ikke tar kontakt :(

Har lyst til å gjøre noe i helgen, være sosial med forloveden og venner ... Blir gal av å ikke gjøre noe :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags jobb er du på jakt etter da? Hvis du har lyst på butikkjobb tror jeg det beste er å ta med seg søknader og gå rundt i butikker og snakke med daglig leder etc. Jeg gikk en sånn runde en gang og fikk flere jobbtilbud etter den dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags jobb er du på jakt etter da? Hvis du har lyst på butikkjobb tror jeg det beste er å ta med seg søknader og gå rundt i butikker og snakke med daglig leder etc. Jeg gikk en sånn runde en gang og fikk flere jobbtilbud etter den dagen :)

Jeg er nesten ute etter hva som helst ... men helst butikk eller arkitektkontor. Har prøvd å gå flere runder i butikker med cv, men har aldri fått noen jobbtilbud :( Men så har jeg bare gått innom interiørbutikker da, mulig det er lettere på andre butikker... Søker iallfall alt jeg kan! :)

============================================

Idag har vi vært rundt i hele byen og sett på ringer! :-D

Utrolig mye forskjellig, og ble helt forvirra jeg ... Vi har valgt tre forskjellige ringer som det nå står mellom, men prisen er endel høyere på ett par av ringene, men det er verd det om vi bestemmer oss for de. Akkurat nå er jeg litt usikker, må se ringene igjen før vi bestemmer oss, men jeg har èn favoritt:

http://www.saintmaurice.dk/images/trauringe/sm14.jpg

nr.28 på den linken falt jeg helt for!

Det ser ut som en spennring, men er det ikke. Jeg vil helst ikke ha spennring, fordi det er sjanse for at diamanten faller ut... selv om det er liten sjanse vil jeg helst ikke ta den sjansen likevel.

Vi fant ut at vi liker ringer som er avrundet inni og utenpå, og vi vil begge ha hvitt gull. Min blir sannsynligvis i bredde 4, jeg kan ikke ha noe særlig tykkere, da ser det ut som jeg er på ringen og ikke omvendt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Septima

Kjempefine ringer :)

Vi kommer til å bruke forlovelsesringene våre, men ser ut som vi prøver å få satt inn en stein i min og gjør kjære sin litt bredere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempefine ringer :)

Vi kommer til å bruke forlovelsesringene våre, men ser ut som vi prøver å få satt inn en stein i min og gjør kjære sin litt bredere.

Takk :)

Forelsket meg helt i de selv jeg ... Gleeeeder meg så mye til vi skal ut og ta en ny runde, med de tre butikkene vi har eliminert de det ned til ... Styr å finne ringer ja, men så utrolig koselig og morsomt!

Her har vi ikke forlovelsesringer begge to, bare jeg som har det, så derfor velger vi nye ringer til giftering. Smart å sette inn stein i din da,og fint *eeelsker diamanter* ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Septima

Sikkert koselig å se på ringer sammen ja:) Kjære kjøpte ringer før han fridde, så han plukka ut våre alene. Vi gikk bare tilbake dagen etter og leverte for gravering og justering av størrelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert koselig å se på ringer sammen ja:) Kjære kjøpte ringer før han fridde, så han plukka ut våre alene. Vi gikk bare tilbake dagen etter og leverte for gravering og justering av størrelsene.

Det var kjempekoselig! Gleder meg til å ta en ny runde! :-D

Koselig at han fant ringene deres, likte veldig godt forlovelsesringen forloveden fant :)

=========================================

Neste mandag skal forloveden levere invitasjonene til trykk! :hoppe: Men først må vi finne ut hva vi skal skrive. Det blir forlovedens jobb å formulere det, han er mye flinkere til slikt enn meg :)

Og så blir det ny runde på gullsmeder, gleder meg! :hoppe: :hoppe:

Uff, må snart ut og se på korsetter igjen også ... Men vil helst dra med meg noen da... Og slør, og sko! :overrasket: Iiiiiik, hastverk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Septima

Hvor har du kjøpt kjolen din? Du har sikkert sagt noe om det før, men orker ikke lete bakover i boka :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synst det er så koselig at forloveden din er så engasjert, er ikke så vant med det, selv om han er veldig engasjert i andre eing rundt bryllupet enn invitasjoner, litt uvant at gutter er slik, men veldig stas=)

Invitasjonene var forøvrig veldig stilige og gjennomtenkte! Supert!

Snakk om bebylyst..jeg er bebylyst jeg..har en veninne som ligger å føder nå, og det hadde ikke gjort meg noen om det var meg kan du si..selv om jeg da sikkert hadde sett balt litt med fasongen og planleggingen til bryllupet. Tenk når bebyen kommer ut, og den er deres, som dere har laget og som dere må ta dere av..fantastisk!samtidig har vi det veldig fint slik vi har det nå også,men vi får se hva som skjer etter bryllupet, for det blir ikke noe før det..(hør på fornuftige jento... :sjenert: )

Jeg også har plutselig fått veldig lyst på nye ringer, vil ha diamant... :sjenert: tror vi må ta en tur i butikken for å se på..om ikke anet..

Ha en fin helg, og jeg krysser fingrene for at du får deg en jobb snart, (slik at vi kan diskutere bebymager etter bryllupet..) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du kjøpt kjolen din? Du har sikkert sagt noe om det før, men orker ikke lete bakover i boka :sjenert:

Hei :)

Kjolen min er ikke kjøpt, den er designet av meg og sydd av mamma :-D

Dvs, den er jo ikke ferdig enda da, men snart! :-D

Forstår godt du ikke orker lete laaangt tilbake i boka ja ;)

================================================

Jento:

Skal si til forloveden at du likte invitasjonene, det vil han virkelig like ;)

Ja, han er engasjert, og det er herlig :-D Skal finne ut hva vi skal skrive på invitasjonene på søndag, blir gøy :)

Baby ja ... herregudh, har ikke godt av å se masse nydelige småunger jeg :grine: Får bare mer lyst på unger, og det hjelper ikke at forloveden sier han også har lyst på, men må vente til vi gifter oss ... Hadde det bare vært så vel hadde jeg vært fornøyd ... men vi må selvsagt vente til vi har fast jobb *sukk*.

Kan du ikke sette inn ny diamant på ringen din da, istedetfor å kjøpe ny? Veldig morsomt å se på ringer... ny runde snart, gleder meg! :-D :hoppe: :hoppe:

Angående babyer så har jeg ei venninne som jeg vil gå gravid sammen med, det hadde vært så morsomt! Plaget mennene våre med rare lyster etter mat, klaging, massasje av føtter (det slipper min forlovede- haaaater at folk er borti føttene mine) og mye annet ... stakkars mannfolk! :ler:

En annen venninne av meg har en unge fra før, så i mitt første svangerskap skal jeg og den andre venninna være gravid sammen og i det andre skal jeg og denne venninna være gravid sammen ;)

Hadde iallfall vært utrolig morsomt, selv om det er usannsynlig :ler:

God helg! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Septima

Høres ut som meg og bestevenninna mi. Vi "planlegger" også å gå gravide samtidig. Det hadde vært morsomt, men er liksom ikke noe som går an å planlegge sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som meg og bestevenninna mi. Vi "planlegger" også å gå gravide samtidig. Det hadde vært morsomt, men er liksom ikke noe som går an å planlegge sånn...

Ja, det hadde vært sååå morsomt! :-D

========================

Idag har jeg prøvd korsetter ... mange fine der ute, men jeg har for små pupper! :grine: Alle korsetter har minst B i cupstørrelse, og det blir altfor stort på meg ... Men, skal ikke gi opp enda!

Vi har fått prøvetrkk på invitasjonene! :hoppe:

Trykkeriet vi bruker trykker som regel bilder, og hadde derfor ikke stort utvalg av papirtyper, men vi likte veldig godt de to de hadde så det gjorde ikke noe:)

Vanskelig å forklare, men det ene papiret er litt "standard" invitasjonspapir, med vannrett struktur, på den andre er det mer struktur i "dybden", litt bulkete papir, selv om selve papiret ikke er bulkete ... hehe, vanskelig å forklare ;) Jeg falt ihvertfall for sistnevnte, og forloveden klarte ikke å bestemme seg, så da går jeg for den jeg ville ha :hoppe: Skikkelig morsomt å se invitasjonene slik de kommer til å se ut! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Septima

Kjære vil gjerne sende ut invitasjonene 6 mnd før, for de aller fleste må jo bestille reise og overnatting. Har dere fortalt datoen på forhånd til gjestene, el får de ikke vite den før invitasjonen kommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vil gjerne sende ut invitasjonene 6 mnd før, for de aller fleste må jo bestille reise og overnatting. Har dere fortalt datoen på forhånd til gjestene, el får de ikke vite den før invitasjonen kommer?

Åj, så lenge før?! Skal gjestene reise langt da, eller?

Vi sender ut invitasjonene 3 måneder før, og vil ha svar ca 1 måned før. Jeg vet ikke om foreldrene mine har fortalt noen om datoen, selv har vi fortalt de nærmeste den når de har spurt. Gjestene på forloveden sin side reiser langt, men ingen har sagt noe om at de trenger mere tid, håper ikke det ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Septima

Litt både og, men er flere som skal reise ganske langt ja. Er litt utenfor "allfarvei" og har ikke veldig mange overnattingsmuligheter, så greit å få bestilt tidlig. Jeg synes også at det kanskje er litt vel tidlig, men vi fikk invititasjon fra broren min og dama i januar og de skal gifte seg i juli. Synes det var veldig greit, for da har vi bestilt overnatting allerede og får bestilt reise så snart billetter er lagt ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kanskje skynde meg og markedsført datoen hvis jeg var dere. Men de som forventer å bli invitert sjekker kanskje med dere før de bestiller seg ferie? Vi planla all ferien vår i jan/februar vi, så hadde jeg fått invitasjon fra deg kunne jeg ikke kommet, for da er jeg i det store utland ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er sant at man må være tidlig ute når man gifter seg i juni-august mnd. Vi har levert våres ut, men folkene har til 1 juni med å svare.

Veldig mange som planlegger sommerene i god tid, jeg har en tante med fam som ikke kan komme og hun har vist om det i et år, og forsatt 137 dager til vi gifter oss :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt både og, men er flere som skal reise ganske langt ja. Er litt utenfor "allfarvei" og har ikke veldig mange overnattingsmuligheter, så greit å få bestilt tidlig. Jeg synes også at det kanskje er litt vel tidlig, men vi fikk invititasjon fra broren min og dama i januar og de skal gifte seg i juli. Synes det var veldig greit, for da har vi bestilt overnatting allerede og får bestilt reise så snart billetter er lagt ut :)

Endel som skal reise langt hos oss også, hele slekta til forloveden. Men faren til forloveden skal kanskje leie en buss og kjøre alle oppover :-D

Det er ikke noe problem med hotell her da, har noen å velge mellom, og kanskje vi får rabatt på hotellet hvor vi skal holde bryllupet?

Håper det rekker å sende ut invitasjonene nå ... Tror nok hele min slekt sannsynligvis får kommet, verre med forloveden sin slekt. men det ordner seg!

Jeg ville kanskje skynde meg og markedsført datoen hvis jeg var dere. Men de som forventer å bli invitert sjekker kanskje med dere før de bestiller seg ferie? Vi planla all ferien vår i jan/februar vi, så hadde jeg fått invitasjon fra deg kunne jeg ikke kommet, for da er jeg i det store utland ;)

De som ikke vet datoen enda er de vi ikke har så mye kontakt med, og jeg har ikke så lyst til å kontakte de for bare det- det blir så rart. Teit, jeg vet men ... De fleste vet datoen nå da, og min slekt skal ikke reise noe langt- så det ordner seg nok for de. Får heller få forloveden til å publisere datoen for sin familie- de skal tross alt reise langt og bo på hotell.

er sant at man må være tidlig ute når man gifter seg i juni-august mnd. Vi har levert våres ut, men folkene har til 1 juni med å svare.

Veldig mange som planlegger sommerene i god tid, jeg har en tante med fam som ikke kan komme og hun har vist om det i et år, og forsatt 137 dager til vi gifter oss  :ler:

Så koselig med noen nye innom! :-D

Skulle nok kanskje væt tidligere ute, ja... men det er for sent nå. Men det ordner seg nok! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...