Gå til innhold

Knøttets bryllupsdagbok <3


Knøttet

Anbefalte innlegg

Er det vanskelig å få jobb siden du har tatt det butikkurset? Meldte meg arbeidsledig rett etter studiet jeg, men syns jeg fikk veldig lite hjelp fra Aetat. Heldigvis ordnet det seg av seg selv ganske kjapt!

Men de ordner vel noe eget for dere om dere forklarer situasjonen? Er sikkert flere enn dere som har/har hatt problemer med å møte opp tre kvelder midt i uka, regner med det er mange som gifter seg i en kirke de ikke bor i nærheten av!

:vinke:

Jaa, det er veldig vanskelig å få seg jobb innen min bransje, og spesielt om man ikke har butikkerfaring fra før!

Jeg tror jeg har vært veldig heldig med Aetat... de har alltid prøvd å hjelpe meg :) Men får se hvordan det går framover nå da...

Vil tro vi ikke er alene om å bo langt unna kirka, ja... Om de gidder å ordne noe eget vet jeg ikke, men de kunne iallfall lagt kveldene til fredag, siden man må ta fire-fem dager fri når det er på torsdag! Ihvertfall skal vi prøve å få til ihvertfall èn kurskveld da :)

:vinke:

Datt innom her jeg ;)

Velkommen skal du være! Koselig med besøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lenge siden jeg har vært her nå, det er travelt for tida!

Denne uken har venninna mi og kjæresten slått opp og blitt sammen igjen, vi har hatt 3.årsdag,vært barnevakt, hatt besøk, vært på fest og på bryllupsmesse idag:)

Vi har nettopp kommet hjem fra bryllupsshowet, som var veldig bra! Veldig artig å se på ringer, kaker, bryllupsoppdekning og mye mere! Veldig gøy å endelig se litt på ringer, og finne ut sånn ca hva vi vil ha:) Skal gå en runde eller fem snart da, så snart vi har tid begge to. Bryllupsshowet var også veldig bra, Finn Schøll var morsom, og det var veldig mye fint av undertøy og kjoler! Modellene var veeeldig tynne da, så jeg kommer nok ikke til å se like bra ut i klærne ... Enkelte av modellene var for tynne også, fikk lyst til å ta med ei av de hjem å lage mat til henne :overrasket:

Jeg fikk en av rosene Finn kastet på slutten av showet, litt morsomt ;)

Forloveden har nå designet invitasjonene våre, og jeg skal legge de ut så snart jeg får mulighet:) De ble kjempefine, originale og unike, så det blir moro når vi får trykt de! :-D Nå må vi bare skrive en liste over hvem vi skal be, så vi får se hvor mange det blir ...

Tror vi dropper å dra til Firenze eller Venezia på bryllupsreise, pga forloveden ikke tåler høye temperaturer (han blir helt slått ut, stakkar. Og det kan vi ikke ha noe av på bryllupsreisen! :sjarmor: )og fordi det er dyre land å dra til og leve i. Mamma foreslo Amsterdam, Brussel, Praha, Wien og Berlin, så det blir nok en av de. Kjekt at mamma har vært mye ute og reist og dermed kan anbefale oss steder :) Forloveden har fått fri uka etter bryllupet, så da blir det bryllupsreise! :-D Vi skal bestille iløpet av uka *gleeede seg!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Septima
Vi har nettopp kommet hjem fra bryllupsshowet, som var veldig bra! Veldig artig å se på ringer, kaker, bryllupsoppdekning og mye mere! Veldig gøy å endelig se litt på ringer, og finne ut sånn ca hva vi vil ha:) Skal gå en runde eller fem snart da, så snart vi har tid begge to. Bryllupsshowet var også veldig bra, Finn Schøll var morsom, og det var veldig mye fint av undertøy og kjoler! Modellene var veeeldig tynne da, så jeg kommer nok ikke til å se like bra ut i klærne ...  Enkelte av modellene var for tynne også, fikk lyst til å ta med ei av de hjem å lage mat til henne  :overrasket:

Jeg fikk en av rosene Finn kastet på slutten av showet, litt morsomt  ;)

Jeg likte også å gå rundt å se på de forskjellige som hadde stand...Kjære sa han fikk litt å tenke på etter å ha sett forskjellige klær, pratet med fotograf, borddekking ++ :) Kanskje han også forstår at vi må begynne på ordentlig nå ;)

Likte også Finn Schøll som konferansier. Liker han ikke på tv, så ble positivt overrasket der. Modellene var jo syltynne! Jeg er ikke spesielt stor selv, men de der skulle nok hatt litt mat ja...Så jo ikke bedre ut når kjolene var for store heller da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørest ut som en travel uke. Kjekt med brudemesse, fikk du noen flere ideer? Er så stas med bryllup, er så mye fint å velge i. Stas med bryllupsreise og en forlovede som er litt mer aktiv i planleggingen, artig at han har designet innbydelsene, det kunne aldri skjedd her i huset..(men han er god som gull likevel altså..) Gleder meg til å se innbydelsene deres!

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte også å gå rundt å se på de forskjellige som hadde stand...Kjære sa han fikk litt å tenke på etter å ha sett forskjellige klær, pratet med fotograf, borddekking ++ :) Kanskje han også forstår at vi må begynne på ordentlig nå ;)

Likte også Finn Schøll som konferansier. Liker han ikke på tv, så ble positivt overrasket der. Modellene var jo syltynne! Jeg er ikke spesielt stor selv, men de der skulle nok hatt litt mat ja...Så jo ikke bedre ut når kjolene var for store heller da!

Fikk tenkt mer etter messa ja, og begynt mer på ordentlig. Tror forloveden syntes det også :) Må iallfall begynne å skynde oss litt nå!

Modellene var altfor tynne, spesielt noen av de... Så du la merke til at enkelte ikke fylte opp kjolene sine engang? Det la forloveden og jeg merke til også ...

Det er jo ikke så vanskelig å finne småe nok kjoler eller litt mer normale (i tykkelse) modeller da ...

Hørest ut som en travel uke. Kjekt med brudemesse, fikk du noen flere ideer? Er så stas med bryllup, er så mye fint å velge i. Stas med bryllupsreise og en forlovede som er litt mer aktiv i planleggingen, artig at han har designet innbydelsene, det kunne aldri skjedd her i huset..(men han er god som gull likevel altså..) Gleder meg til å se innbydelsene deres!

Ha en fin dag!

Veldig kjekt med bryllupsmesse! Fikk litt ideer, men mest om at jeg må begynne å skynde meg å finne sko, undertøy, ringer og mer!

Skal mase litt på han for å få han til å legge ut invitasjonene, vil vise dere! :-D

Hehe, han er utdannet innen design da så det er nok en av grunnene til at han designet våre invitasjoner :)

Ha en flott helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da skulle det vel bare mangle at han ikkje skulle designe innbydelsene, men du har vel et ord med i laget eller?

God helg til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, da skulle det vel bare mangle at han ikkje skulle designe innbydelsene, men du har vel et ord med i laget eller?

God helg til deg!

:Nikke: Jada, jeg har mye å si jeg! Han laget de helt uten å snakke med meg, og så viste meg de når han var ferdig med skissa. Jeg likte de veeldig godt, de var veldig typisk han, og veldig fine! Gleder meg til å legge ut! *mase på forloveden*

Fortsatt god helg! ;):klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei! :vinke:

Tenkte jeg skulle stikke innom og se hvor langt du har kommet, siden vi begge skal gifte oss i sommer i samme by. Jeg var på bryllupsshowet forrige helg jeg også, sammen med min kommende svigermor. Og i dag har vi hatt besøk av han som skal være bryllupsfotograf, som er en god venn av min kjære, og begynt å planlegge litt. Gleder meg til å se invitiasjonene deres, vi driver og lager dem i disse tider vi også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei! :vinke:

Tenkte jeg skulle stikke innom og se hvor langt du har kommet, siden vi begge skal gifte oss i sommer i samme by. Jeg var på bryllupsshowet forrige helg jeg også, sammen med min kommende svigermor. Og i dag har vi hatt besøk av han som skal være bryllupsfotograf, som er en god venn av min kjære, og begynt å planlegge litt. Gleder meg til å se invitiasjonene deres, vi driver og lager dem i disse tider vi også.

:vinke:

Koselig med nye fjes i dagboka! :-D

Er redd jeg ikke er kommet så fryktelig langt, i hvertfall i forhold til andre her inne;) Men, det går jo framover da, og vi gleder oss bare mer og mer! :-D

Ser ut til at vi er mange som var på den brylllupsmessen, og det vistes jo også, det var ganske mange folk der!

Skal mase på forloveden om å få lagt ut invitasjonene snart, skissa er jo ferdig nå så:)

=================================================

Idag prøvde jeg korsett ... og det var noe av det mest grusomme jeg har sett! Jeg ble bulkete, så feit og fæl ut og fikk nesten lyst til å avlyse hele greia :tristbla: Dessuten var ehm, "bh-delen" veldig rar, gikk langt oppover og var altfor store... Tror jeg må prøve noen flere, gjerne med stiverere stoff, slik at det holder ting inne ... Lurer litt på om jeg må på en brudebutikk for å prøve et ordentlig korsett, men der er det jo så dyrt! :forvirret: Håper det holder å kikke på undertøysbutikker istedet...

Tida flyr, og nå er det virkelig på tide å begynne å se på sko!! :overrasket:

Men jeg har jo ikke fargen på kjolen min her, så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre... Må vel få mamma til å sende et tøystykke av kjolen, slik at jeg kan ta med meg og finne sko som passer :)

Imorgen skal jeg og venninna trene, jeg låner treningskortet til venninna si venninne (hysj, ikke si det til noen! :sjenert: ) Vurderer å begynne å trene, men har ikke råd ... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fant et "korsett" på h&m til 150kr som var veldig flott, og holdt ting på plass. Men de hadde det bare i sort - så da var det jo ikke aktuelt uansett, også tror jeg det gikk for langt opp bak.

Kjolen min er todelt, så da kan jeg jo ta med overdelen for å prøve på butikker, og det er jo en fordel.

Men jeg synes også jeg får puppene oppunder haka! :ler:

Endret av marsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fant et "korsett" på h&m til 150kr som var veldig flott, og holdt ting på plass. Men de hadde det bare i sort - så da var det jo ikke aktuelt uansett, også tror jeg det gikk for langt opp bak.

Kjolen min er todelt, så da kan jeg jo ta med overdelen for å prøve på butikker, og det er jo en fordel.

Men jeg synes også jeg får puppene oppunder haka!  :ler:

Hm, da ser det ut til at jeg må stikke innom H&M også da, i tillegg til spesialbutikkene, må jo ha korsett selv om det første jeg prøvde var helt grusomt! ;)

Min overdel er også en egen del, så i teorien kan jeg ta den av og prøve den med korsett i butikken. Men, den er ikke ferdig enda, pluss at den er hjemme hos foreldrene mine, så det blir en liten smule vanskelig :ler:

==================================================

Mye som har skjedd den siste uka. Farmoren til forloveden døde, så vi har vært i begravelse på hjemstedet hans. Og når vi først var der ble vi fra torsdag til søndag. Koselig med en tur bort, miljøforandring og alt det der, selv om det var en trist anledning.

Vi har skrevet gjestelista, men har bedt altfor mye folk i forhold til planen og lokalet. Men, det ordner seg. Det er langt å dra så alle kommer nok ikke, dessuten har hotellet vi har lokalet i andre lokaler vi kan leie dersom det blir krise.

Jeg er litt inspirert av de andre gifteklare her, så her er to av mine lister ;)

Bryllup:

Forlover brud: Venninne K. OK

Forlover brudgom: Venn S OK

Toastmaster: venn av familien, L. OK

pappa følger brud opp kirkegulvet: OK

Brudepiker: V og T. OK

Fotograf: Pappaen til bruden (flink amatørfotograf!)

Fotograf under sminking og håroppsett: Venninna Å (også veldig flink til å ta bilder!)

Kjole: under produksjon

Brudepikekjoler: ikke ferdig

Dress: vet ikke, spør brudgom :ler:

Sko, brud: nope

Slør: nope

Sminke og frisør: bestilt OK

Lokaler: Seilet Hotell OK

Gjesteliste: OK men for mange som er bedt ...

Brudesuite: bestilt og ordnet :-D OK

Kirke: kl. 15:00 30.06.07 OK

skyss fra kirke: Ikke bestemt oss enda ... bil eller hest( gå?

Velkomstdrink: Blue Nun, gold edition. må høre med baren om de kan ordne...

Forrett: Kremet løksuppe

Hovedrett: ?

Dessert: ? (lyst på sjokolademousse!)

Drikke til mat: Vin, hvitvin og mineralvann til evt. barn

Drikke til kaffematen (?): Baileys, cognaq og mineralvann til evt. barn

Bryllupskake: Marsipan! :-D

Kaker "etterpå" : vet ikke helt hva vi vil ha ... Forhåpentligvis kan kjentfolk bake noen kaker ... vi får se.

Bryllupsreise: ikke bestemt enda ... vi får se om vi tar den senere :(

Noe jeg har glemt da? Det er sikkert mye ... ;)

Snakket med en av vennene til forloveden, de har tenkt å lage utdrikningslag for han! :-D Siden forloveren til forloveden (innviklet! hehe) bor i Ungarn for tiden er det litt vanskelig for han å lage utdrikningslag, og jeg var derfor redd for at han ikke fikk utdrikkningslag.

Så, den neste listen:

Gjesteliste

brudens side:

Mor

Far

Tante M

Onkel E

Søskenb. K

+ S

Tante Å

Onkel L

søskenb. Å

søskenb. O

+ S

søskenb. T

+ F

søskenb. S

Venninne Å

+ R (mor til Å)

Venninne K

+ R (følge til K)

Venninne E

Venninne C

Venninne M

+ E (følge)

Bestemor

Farmor

Farfar

Venn av familien G og L

+ S (barn av G og L)

+ H (barn av G og L)

Venn M

Venn av familien T

+ L (sønn av T)

Venninne M

Venninne K

+ J

Brudgommens side:

Mor

Far

Søster

+ O (følge)

Onkel W

Tante S-H

Søskenb. S

Søskenb. B

Søskenb. V

+ følge

Søskenb. Ø

+ følge

Tante K

O (barn av K)

M (barn av K)

Onkel O

søskenb. A

Onkel Ø

søskenb. T

+ K (følge)

søskenb. K

Onkel A

Tante N

søskenb. A

søskenb. M

Venn S

+ følge?

Venn H

Venn PM

+ A (følge)

venn J

venn E

venn S

Venn K

+ K (følge)

Venn T

Venn E

= Over 70 stk. i et lokale hvor det er plass til 50! :tristbla::overrasket:

Vi vurderer å ikke la folk ha med seg følge, men dette blir jo uansett urettferdig for noen ... Vi får se hva vi gjør, men det ordner seg! :-D

Endret av Teria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skjer det mye ser jeg.. Jeg må også kjøpe korsett et eller annet sted.. men jeg begynner å lure på om jeg egentlig trenger det.. har ikke så mye som må løftes opp og bare litt som må holdes inn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen!

Gleder meg fortsatt til å se innbydelsene, fortsatt veldig fasinert av at det er mannen som lager disse, veldig "uvant", men veldig flott selfølgelig. Du er heldig!

Korsett ja, lurer på om jeg må ha det?Kjolen min er veldig "stiv"rindt livet, så lurer på om det er innbygd korsett om dere skjønner. Men kan se for meg at jeg blir litt klumpete jeg også, uff, fæle greier..

Vi og har bedt for mange folk..har bare ballet på seg..går fint liksom, men vil gjerne at det fortsatt skal være personlig, og at vi skal kjenne alle som er der..

:forvirret:

Trist med bestemor til forloveden, alltid like trist når en som står en nær går bort. Fin liste ut har, synst det var mange OK`er, det er bra.

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her skjer det mye ser jeg.. Jeg må også kjøpe korsett et eller annet sted.. men jeg begynner å lure på om jeg egentlig trenger det.. har ikke så mye som må løftes opp og bare litt som må holdes inn...

Hei :)

Har ikke fått sett mere på korsetter ... litt treg, ja ;)

Heldig om du ikke trenger det da!

Selv føler jeg at jeg har litt å holde inn, og litt å løfte opp... dessuten forestiller jeg meg at jeg blir seende slankere og rettere i ryggen ut av korsett ... Men da må jeg finne det rettet korsettet da, noe det forrige absolutt ikke var ... :ler:

Halloen!

Gleder meg fortsatt til å se innbydelsene, fortsatt veldig fasinert av at det er mannen som lager disse, veldig "uvant", men veldig flott selfølgelig. Du er heldig!

Korsett ja, lurer på om jeg må ha det?Kjolen min er veldig "stiv"rindt livet, så lurer på om det er innbygd korsett om dere skjønner. Men kan se for meg at jeg blir litt klumpete jeg også, uff, fæle greier..

Vi og har bedt for mange folk..har bare ballet på seg..går fint liksom, men vil gjerne at det fortsatt skal være personlig, og at vi skal kjenne alle som er der..

:forvirret:

Trist med bestemor til forloveden, alltid like trist når en som står en nær går bort. Fin liste ut har, synst det var mange OK`er, det er bra.

Ha en fin dag!

:vinke:

Forloveden jobber for harde livet med å gjøre ferdige innbydelsene nå ... han sier de skal bli ferdig til imorgen, men jeg har mine tvil ... ;) Blir ihvertfall snart!

Stilig med innebygd korsett i kjolen, og praktisk! Jeg jakter fortsatt på det perfekte korsettet, men nå har jeg ikke sett på så mange da ... :sjenert:

For tida er vi mest opptatt med å finne ut hva vi skal skrive inni ringene ... vil ha noe originalt, men det er jammen ikke lett!

Så det er ikke bare vi som har bedt formange gjeste, nei ... Kjipe greier det der, men det ordner seg! Det gjør det alltid :)

Fikk ringt lokalene våre, og de sa det skulle gå bra selv om nesten alle gjestene kommer, så det er jo veldig betryggende! :-D Men nå har vi ikke så god råd heller da, og hver gjest koster jo litt da ... Meeen, ordner seg! :-D

Ha en fin kveld! :klem:

============================================

Huff, jeg er elendig til å oppdatere! Har hatt besøk av ei venninne i forrige uke, var kjempekoselig! Synd hun bor så langt unna ... Jobbet i helga, så sliten og vondt i nakken nå.

Veeeldig lyst på baby for tida *sukk* meeen, ingen jobb og ikke fast jobb og få timer på forloveden er det jo ikke så smart å planlegge sånt. Greit nok å vente til vi er gift, men altså ... tenk om situasjonen ikke har forandret seg etter at vi er gift??! Jeg vil ikke vente så lenge med barn ... og er redd jobbsituasjonen min/vår ikke endrer seg, så vi ikke får muligheten :( Ja, vet jeg er veldig negativ nå- men altså ... *sukk*. Hadde jeg visst at vi kunne begynne å prøve rett etter bryllupet hadde alt vært helt greit...

Jeg har funnet et par sko! Vet ikke om de passer til kjolestoffet da, for mamma sendte det etter at jeg fant skoene. Men de var kjempefine, og akkurat slik jeg vil ha de! :-D

Slør har jeg enda ikke fått sett på ... jeg er såå treiiig! :overrasket:

:trene: slik så jeg ut for ei stund tilbake, trente pump med ei venninne (måtte bare bruke smileyen, så søt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn ble invitasjonene! :-D

Forloveden ba meg legge ved det han skrev som en slags "forklaring" :

Tanker om design:

renhet og minimalisme.

sirklene symboliserer ringene -et symbiotisk liv i endeløs troskap.

rødfargen i sirklene og kontraststripen, symboliserer lidenskap og

kjærlighet.

skal trykkes på tykt papir med relativt grov struktur som en kontrast

til de rene og minimalistiske flatene.

I tillegg vil jeg si at de åpnes på midten, mellom de to ringene :)

Innbydelsen

Endret av jolie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

et forslag til bryllupsreise: Paris :) Utrolig romantisk by, som absolutt lever opp til ryktet sitt. Ellers er det jo lurt å holde seg til kystbyer, der er det jo ofte litt kjøligere luft.... Nå husker jeg ikke i farten når dere skal reise bort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for positive tilbakemeldinger på invitasjonene! Veldig artig at dere liker de :)

Chica:

Nei, jeg tror ikke det er noen spesiell grunn til at forloveden har brukt ö istedet for ø, men skal spørre han, for sikkerhetsskyld ;)

et forslag til bryllupsreise: Paris :) Utrolig romantisk by, som absolutt lever opp til ryktet sitt. Ellers er det jo lurt å holde seg til kystbyer, der er det jo ofte litt kjøligere luft.... Nå husker jeg ikke i farten når dere skal reise bort?

Mhmm, har vært i Paris- virkelig herlig by! Merkelig at vi ikke har tenkt på det, egentlig! :forvirret:

Vi ønsker å reise bort to dager etter bryllupet, men ser ut til at det blir vanskelig i forhold til penger og ferie ... Vi aner ikke om vi engang har jobb til sommeren ... :(

Hvis det ikke blir nå, får vi ta det senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for positive tilbakemeldinger på invitasjonene! Veldig artig at dere liker de :)

Chica:

Nei, jeg tror ikke det er noen spesiell grunn til at forloveden har brukt ö istedet for ø, men skal spørre han, for sikkerhetsskyld ;)

et forslag til bryllupsreise: Paris :) Utrolig romantisk by, som absolutt lever opp til ryktet sitt. Ellers er det jo lurt å holde seg til kystbyer, der er det jo ofte litt kjøligere luft.... Nå husker jeg ikke i farten når dere skal reise bort?

Mhmm, har vært i Paris- virkelig herlig by! Merkelig at vi ikke har tenkt på det, egentlig! :forvirret:

Vi ønsker å reise bort to dager etter bryllupet, men ser ut til at det blir vanskelig i forhold til penger og ferie ... Vi aner ikke om vi engang har jobb til sommeren ... :(

Hvis det ikke blir nå, får vi ta det senere :)

Endret av Teria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...