Gå til innhold

Knøttets bryllupsdagbok <3


Knøttet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lite snø igjen nå da, var 6 grader i sekstiden imorges :forvirret:

Ikke noe snø igjen nå :grine:

Det var moro så lenge det varte! Men håper snøen kommer tilbake snart da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen snø her heller, men nå har eg pynta juletreet, så har nå litt julestemning. Ønsker deg ei god jul og eit fantastisk godt nytt år, tenk, snart er vi inne i året vi skal bli fru..

Stor juleklem :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Stor jule :klem: til deg også, Jento!! :-D

Og godt nytt år!!!

Vi har hatt en kjempekoselig jul, både hos mine foreldre og svigers :) Veldig koselig å reise bort litt, miljøforandring og andre ting å gjøre + å se slekta da, selvfølgelig ;) Litt overrasket over at jeg ikke så ett eneste kjent fjes i hjembyen på nyttårsaften, men de fleste har vel gjort som meg: stukket av så fort de kunne til en større by ;)

Fortsatt ikke noe snø her, men har håpet opp fortsatt siden det sluddet her en dag... men først må det bli kaldere!

Når jeg var hjemme prøvde mamma på meg brudekjolen igjen, dvs den er langt ifra ferdig, men jeg begynner å se for meg hvordan den blir :-D Den blir så fin! Umulig å forklare egentlig, men kan jo prøve ... Skjørtet er sydd sammen av stoffstykker, slik at det blir "folder" (heter det det?) i det, det blir liggende veldig fint iallfall! Under skal jeg ha sånn underskjørtstoff- ala strutteskjørtstoff, men bare fra litt oppå lårene og ned, slik at skjørtet får litt liv og blir litt større. Toppen er ikke så mye å beskrive, den blir slik jeg har beskrevet før. Mamma var ikke helt sikker på hvordan hun skulle få til "ermene", men det ser ut til å ordne seg, det så iallfall kjempefint ut! :-D

Har begynt å tenke på slør ... Tror jeg vil ha et som går litt nedover ryggen, men ikke så veldig langt ned, kanskje til midjen ? Vet ikke helt hvor jeg får kjøpt slør, har vel på brudesalonger, men tenker å se på utvalget på bryllupsmessa senere i Januar :)

Lurer på om vi ber for mange personer i forhold til hvor mange vi får plass til i lokalet, så vi skal lage en endelig liste over gjestene og se hvor mange det blir. Jeg har ingen jeg føler jeg kan velge bort, så håper det ikke blir så altfor mange! Men uansett så kommer jo ikke alle da ... alltid noen som faller fra, spesielt fra forloveden sin slekt, som må reise med fly eller minst 8 timer med buss/bil, så det ordner seg :) Håper såklart flest mulig kommer da, misforstå meg rett ;)

Men nå er det på tide å finne senga ... natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år ja!

Kjolen din hørtest veldig fin ut, gleder meg til å se den ferdig!?! Så kjekt med fin julefeiring hos svigers og hos mamma, alltid stas å vere på besøk til de. Fekk de pratet litt bryllup også eller?

Jeg og mangler slør og fikk et tips fra Kathjuli, ho hadde kjøpt på e-bay til 400 kr. Har sett litt der jeg og, og kommer til å handle et der. I butikk koster de jo 4-5 ganger mer..og det synst jeg er litt mye. Begge venninene mine som giftet seg for to år siden, har ikke fått selt sløret sitt, fordi de som kjøpte kjolene dies ville ha et annet slør. Da vil jeg heller sitte igjen ed et slør til 400 kr, enn et til 2000. Men meg om det. Et tips til deg vertfall. Jeg skal ha slør som går like langt som kjolen.

Når det gjelder hvor mange gjester som kommer sa en vennine til meg at hun hadde snakket med en profesjonell bryllupsplanlegger. Hun hadde sagt at i ALLE bryllup blir det 10 % frafall på gjestelisten. Enten dei sa dei ikke kom eller at folk vart sjuke o.l. på bryllupsdagen, eller at det skjer noe annet som gjør at de ikkje kan komme. Venninen hadde fått beskjed om at hun så og så kunne budsjettere med 10 % mindre gjester. Hun bryllupsplanleggeren hadde aldri opplevd at det ikkje stemte..men men, ikke vet jeg, tørr ikke helt stole på det da.

Jepp, så vet du vertfall det.

God helg til deg!

Klem J.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år til deg snupp! Ser du også skal på bryllupsmesse i januar, regner med det er den i trondheim..gleder meg sååå mye. Håper virkelig samboeren min blir litt inspirert, har litt lyst å sparke ham i rumpa noen ganger.. Han husker ikke de avgjørelsene han har vært med på å ta og viser generelt en holdning om at alt ordner seg.. Men det gjør jo ikke det av seg selv!! huff, jeg blir litt gal..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt nytt år til deg snupp! Ser du også skal på bryllupsmesse i januar, regner med det er den i trondheim..gleder meg sååå mye. Håper virkelig samboeren min blir litt inspirert, har litt lyst å sparke ham i rumpa noen ganger.. Han husker ikke de avgjørelsene han har vært med på å ta og viser generelt en holdning om at alt ordner seg.. Men det gjør jo ikke det av seg selv!! huff, jeg blir litt gal..

Godt nyttår ja! :-D

Hehe, gutter er vel ofte ikke fullt så engasjert for bryllupsplanlegging som vi er ... Min har ikke planlagt noe særlig han heller, og vi må virkelig begynne å designe innbydelsene snart!

Du får gi han et spark i rumpa da, slik at han forstår at han må engasjere seg mer ;) Forstår godt du blir litt gal ... det er jo nok av styr og stress (selv om det er kjempemorsomt også!) fra før ... Men det ordner seg! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Septima

Jeg skal også på bryllupsmessa i Trondheim. Både forloveren og forloveden min skal være med :) Det blir bra :)

Vi tenker å dele planleggingen litt i mellom oss, slik at vi har ansvar for forskjellige ting. Men at selve avgjørelsen skal gå innom den andre også...Har dere gjort noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også på bryllupsmessa i Trondheim. Både forloveren og forloveden min skal være med :) Det blir bra :)

Vi tenker å dele planleggingen litt i mellom oss, slik at vi har ansvar for forskjellige ting. Men at selve avgjørelsen skal gå innom den andre også...Har dere gjort noe sånt?

Jaaa, gleder meg! :-D Hm, kanskje jeg også skulle tatt med forloveren min? Blir dyrt da, hvis jeg skal betale ... hm.

Smart måte å gjøre det på med planleggingen! Vi har ikke avgjort så mye enda, altså bare det viktigste: lokalet, datoen, gjestelista og slikt. Mangler mange småting enda, og håper forloveden blir litt mer aktiv... Men det er jo først nå det virkelig begynner å nærme seg, så da blir det nok mer planlegging framover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forloveren min fikk billetten i julegave :)

Smart! Litt sent å gjøre det for meg, da ;)

poffe nå, pirbadet neste! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

poffe nå, pirbadet neste! :-D

Jeg har også vært på pirbadet i dag. Svømte 1000 meter og koste meg i boblebad og dampbad. delig kjærestedag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært på pirbadet i dag. Svømte 1000 meter og koste meg i boblebad og dampbad. delig kjærestedag!

Herlig sted, sant?! :-D

Var ikke så flink som du som faktisk svømte langt jeg da ... vi holdt oss mest i velværebassenget, dampbadstua og boblebadet ;) Deilig med en slik dag med kjæresten iblant ja! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har vi begynt å småplanlegge bryllupsreisen! Dvs, idag skulle forloveden avklare om han kan få ferie uken etter bryllupet (han må, må, må få det!) og så skal vi bestille reise så fort vi kan :-D Vi Tenker å dra to dager etter bryllupet, og være borte i ca 5 dager. Skulle gjerne vært lengre, men forloveden skal på motorsykkeltur til USA med faren sin, og da må han ta ut ferie til den turen også.

Vi vet ikke hvor vi vil enda, det er ikke så veldig lurt å ta turen til et sted hvor det er veldig varmt- forloveden tåler varme ganske dårlig, og det er jo kjedelig på en bryllupsreise, selv om vi bare kommer til å være på rommet hele tida uansett ;)

Forloveden sin farmor begynner å bli gammel og dårlig, og nå har hun gitt alle barnebarna en sum penger. Hun kommer nok til å leve lenge enda, men hun tenker framover. Utrolig snilt av henne ... Forloveden tenkte vi skulle bruke pengene til ringer, siden det er noe vi skal bruke resten av livet, og da minner det oss om farmoren hans. Eventuelt bruker vi litt av pengene til bryllupsreise også.

Spennende på praksisjobben, men jeg føler at jeg kan lite om produktene siden det er så utrolig mye forskjellig ... Hadde en kunde idag som var frekk mot meg, iallfall slik jeg tolket det da ... :sur: Men det går vel bedre framover, det tar jo tid å lære seg alt også... Det er iallfall spennende, og så får jeg butikkerfaring, og da har jeg mulighet for å få en annen butikkjobb senere:)

Ikveld blir det hjemmelaget italiensk pizza og tv-kveld på tv2! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryllupsreiseplanlegging høres gøy ut!

Studerer du siden du har praksis? *nysgjerrig*

Kjempegøy all planlegging som har med bryllupet å gjøre! :-D Nå venter vi bare på svar fra sjefen til forloveden ... så skal vi finne ut hvor vi skal, og bestille! :-D

Studerer ikke nei, var ferdig med skolen i sommer. Nå har jeg gått butikkurs gjennom Nav (tidligere Aetat), og det inneholder 6 uker praktis i butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bare innom med en liten  :vinke: HEI!!! *drømmer om bryllupsreise.....sukk* vil ha ferie!!!  :)

:vinke:

Du er ikke alene om det ... håper vi snart får svar fra sjefen til forloveden ... :-D

===================================================

Idag fikk vi bekreftelsespapirene fra kirka! :hoppe: :hoppe:

Ser ut til at vi må betale 1700,- for hele greia fordi ingen av oss har adresse på hjemstedet mitt ... Akkurat nå angrer jeg på at jeg nettopp meldte flytting til folkeregisteret ... Jaja, det er ikke sååå dyrt da :)

De setter visst opp tre kvelder i vår hvor alle som skal gifte seg i 2007 skal komme ... noe som blir litt vanskelig for oss siden de har satt av dager midt i uka, og forloveden jobber. Jeg vil ikke dra dit alene heller, det blir bare rart... og så er det veldig langt å reise for én kveld, siden kveldene er så langt fra hverandre i tida :(

Men nå er det jobb ... *sukk*

Endret av Teria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studerer ikke nei, var ferdig med skolen i sommer. Nå har jeg gått butikkurs gjennom Nav (tidligere Aetat), og det inneholder 6 uker praktis i butikk.

Er det vanskelig å få jobb siden du har tatt det butikkurset? Meldte meg arbeidsledig rett etter studiet jeg, men syns jeg fikk veldig lite hjelp fra Aetat. Heldigvis ordnet det seg av seg selv ganske kjapt!

De setter visst opp tre kvelder i vår hvor alle som skal gifte seg i 2007 skal komme ... noe som blir litt vanskelig for oss siden de har satt av dager midt i uka, og forloveden jobber. Jeg vil ikke dra dit alene heller, det blir bare rart... og så er det veldig langt å reise for én kveld, siden kveldene er så langt fra hverandre i tida :(

Men de ordner vel noe eget for dere om dere forklarer situasjonen? Er sikkert flere enn dere som har/har hatt problemer med å møte opp tre kvelder midt i uka, regner med det er mange som gifter seg i en kirke de ikke bor i nærheten av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...