Gå til innhold

Knøttets bryllupsdagbok <3


Knøttet

Anbefalte innlegg

Forlovelsesringen min er på høyre hånd, og slik jeg har forstått det så skal du ha gifteringen på høyre hånd, og flytte forlovelsesringen til venstre. Men hva som skjer hvis man velger å ha forlovelsesringen på venstre hånd vet jeg ikke ... Det er jo veldig individuelt hva man velger, og i Norge er det vel vanligst å ha ringen på høyre hånd?

Jeg er vant med at forlovelsesringen skal være på høyre hånd, og når man gifter seg er jeg vant med med to varianter:

Man flytter forlovelsesringen over på venstre og har gifteringen på høyre.

Men de fleste jeg kjenner har den amerikanske versjonen (bare på høyre hånd istedenfor venstre) med gifteringen utenpå/foran forlovelsesringen.

du får nok bare gjøre det som føles best! :) Jeg skal kjøre denne siste varianten :)

Endret av kathjuli07
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

No vart eg litt forvirra oppi hovudet mitt... :klø: du har faktisk to dagbøker... :sjenert: og det har ikkje eg oppdaga før no når eg klikka på feil link, synst plutseleg du hadde fått ufatteleg mange sider sidan eg besøkte deg sist, men sjønte då at du faktisk hadde to stk..så treig er eg :rodme: må innom å lese der og eg då ein dag eg har tida.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vant med at forlovelsesringen skal være på høyre hånd, og når man gifter seg er jeg vant med med to varianter:

Man flytter forlovelsesringen over på venstre og har gifteringen på høyre.

Men de fleste jeg kjenner har den amerikanske versjonen (bare på høyre hånd istedenfor venstre) med gifteringen utenpå/foran forlovelsesringen.

du får nok bare gjøre det som føles best!  :) Jeg skal kjøre denne siste varianten  :)

hei:)

Det er de to variantene du beskriver jeg også har hørt om/sett. Det er kanskje litt "norskere" å ha ringene utenpå hverandre, siden jeg har sett flere som har det ... eller så har jeg bare ikke lagt merke til de som flytter forlovelsesringen til en annen finger ...

No vart eg litt forvirra oppi hovudet mitt... :klø: du har faktisk to dagbøker... :sjenert: og det har ikkje eg oppdaga før no når eg klikka på feil link, synst plutseleg du hadde fått ufatteleg mange sider sidan eg besøkte deg sist, men sjønte då at du faktisk hadde to stk..så treig er eg :rodme: må innom å lese der og eg då ein dag eg har tida.

:klem:

Heisann:)

Hehe, lett å bli forvirra- er det stadig vekk jeg ;) Koselig at du vil stikke innom den andre dagboken også:)

God natt! :klem:

------------------------------------------------------------------------------

Snakket nettopp med forloveden, som er i Oslo på kurs med jobben. Savner han skikkelig ... han er så skjønn :hjerter:

Vi snakket om baby ... vi har begge veldig lyst på, etter bryllupet. Han mente at så lenge en av oss har fast inntekt går det bra med en liten én ... selv om han ikke får pappapermisjon hvis jeg ikke har jobb ... Håper vi kan få til det,rett etter bryllupet :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååå.. enda mer beibi-snakk....jeg har og lyst på.. *drømme* Kommer definitvt til å prøve etter bryllupet. Men tror jeg må vente to tre mnd etter for å få det til å passe med eksamenstid og sånn.. Og sambo må få litt tid til seg til å få jobb på og etter endte studier.

*sukk* har egentlig lyst på med en gang..... :babysmokk::babysmokk::babysmokk::babysmokk: 3-4 vil jeg ha til slutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååå.. enda mer beibi-snakk....jeg har og lyst på.. *drømme* Kommer definitvt til å prøve etter bryllupet. Men tror jeg må vente to tre mnd etter for å få det til å passe med eksamenstid og sånn.. Og sambo må få litt tid til seg til å få jobb på og etter endte studier.

*sukk* har egentlig lyst på med en gang..... :babysmokk:  :babysmokk:  :babysmokk:  :babysmokk: 3-4 vil jeg ha til slutt!

Det blir aldri for mye babysnakk! :-D

Jeg vil også ha nå, med en eneste gang!! Men det er litt vanskelig siden forloveden er bortreist :ler:

Jeg vil ha tre ... men forloveden vil ha to... vi får se hva vi synes etter å ha fått én ;)

------------------------------------------------------------------------------

Liten oppdatering bare:)

Spurte forloveden igår om han vil bli med meg på bryllupsmesse, og det ville han! Hadde nesten forventet et nei jeg, for slike ting er jo ikke såå interessant for mannfolk. Det er vel ikke uvanlig å ha med forloveden på slike ting? Det blir vel ikke bare kvinner og han? :ler: Gleder meg! Må bare finne ut hvor jeg får kjøpt billetter ... :sjenert:

Endret av Teria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering bare:)

Spurte forloveden igår om han vil bli med meg på bryllupsmesse, og det ville han! Hadde nesten forventet et nei jeg, for slike ting er jo ikke såå interessant for mannfolk. Det er vel ikke uvanlig å ha med forloveden på slike ting? Det blir vel ikke bare kvinner og han? :ler: Gleder meg! Må bare finne ut hvor jeg får kjøpt billetter ... :sjenert:

tror ikke det er uvanlig.. jeg tror det bare er en myte at mannfolk ikke interesserer seg for slike ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjekt at de skal prøva etter bryllupet, då blir vi ein fin liten gjeng. Ordnar seg alltids med jobb på ein eller anna måte. Eg kunne tenke med 2 barn, men synst kanskje det er litt lite å gå gravid berre to gonger, så blir nok tre på oss og. Men eg vil ha nokre år imellom dei, kanskje 3 år, slik at dei er litt sjølvstendige når den neste kjem. gledar meg i lag med dykk,håpar tida går fort framover.

Endret av jento
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke det er uvanlig..  jeg tror det bare er en myte at mannfolk ikke interesserer seg for slike ting.

Tror, og håper du har rett! :-D

Så kjekt at de skal prøva etter bryllupet, då blir vi ein fin liten gjeng. Ordnar seg alltids med jobb på ein eller anna måte. Eg kunne tenke med 2 barn, men synst kanskje det er litt lite å gå gravid berre to gonger, så blir nok tre på oss og. Men eg vil ha nokre år imellom dei, kanskje 3 år, slik at dei er litt sjølvstendige når den neste kjem. gledar meg i lag med dykk,håpar tida går fort framover.

Det bruker iallfall å ordne seg med jobb og slikt- håper det gjør det denne gangen også! Jeg blir nok litt skuffet hvis vi ikke kan begynne å prøve etter bryllupet likevel ... Vil ha baby!!!

Sikkert smart å ha noen år mellom hver baby:) Åh, gleder meg slik til å bli gravid!! *drømme* ;)

---------------------------------------------------------------------------------

Bare en rask oppdatering, fordi vi har svigers og mine foreldre på besøk:)

Vi har kjøpt stoff til brudekjolen!!! :hoppe:

Selve "skjørtet" blir i et kremfarget, glatt stoff. Overdelen blir i et litt hvitere stoff med blomsterdetaljer. Blomsterdetaljene er såpass svake at de ikke synes så veldig bra, men de synes nok liksom:) Det kommer til å bli kjempebra! :hoppe: Skal sy på noen perler eller noe, sannsynligvis. vi får se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI OG HOPP :)

bare innom å sjekker litt og må si det skjer mye her :ler:

utrolig flott ring!!! vi valgte å bruke forlovelses ringene vi da, tok tekst og dato uten på. så står forlovelsen inni :ler: vi skrev teksten "best etter"+ dato :ler: kunne jo ikke gå ut på dato før vi hadde giftet oss :ler:

tror det er mange menn også på slike show, dere får det nok kjempe gøy!

krysser fingrene for ny jobb!!!

en god varm :klem: og ha en flott uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI OG HOPP  :)

bare innom å sjekker litt og må si det skjer mye her  :ler:

utrolig flott ring!!! vi valgte å bruke forlovelses ringene vi da, tok tekst og dato uten på. så står forlovelsen inni :ler:  vi skrev teksten "best etter"+ dato  :ler: kunne jo ikke gå ut på dato før vi hadde giftet oss :ler:

tror det er mange menn også på slike show, dere får det nok kjempe gøy!

krysser fingrene for ny jobb!!! 

en god varm  :klem:  og ha en flott uke!

Heia! :vinke:

Ja, nå skjer det faktisk noe her!! :hoppe:

Hehe, morsomt med "best etter" dato ;) Lurer på hva vi skal velge, har ikke engang snakket om det enda ...

Sjekket om vi kunne kjøpe billetter til bryllupsmesse igår, men det er for tidlig, så jeg skal gå tilbake når det ikke er så lenge til! Gleder meg! :-D

Ha en fortsatt fin kveld, og en fin, ny uke! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj her skjer det jammen ting. Har vært en stund siden jeg var innom, men ting går i ett for tiden. Sorry altså, men jeg tenker på deg ;)

Deilig å få kjøpt stoff da. Tror den kjolen din blir HELT nydelig!!! Håper vi får se bilder...;)

Og her var det jammen kommet baby snakke og... Kjempe gøy!! Håper det klaffer fort for dere. Er så utrolig kipt når det tar tid!!

Jeg fikk forlovelsesring som jeg satte på høyre hånd, og når gifteringen kom satte jeg forlovelsesringen over på venstre. Så fikk jeg alliansering til morgengave og den satte jeg på venstre hånd sammen med forlovelsesringen. Og i ettertid ser jeg at det er veldig mange som gjør det samme. Har alliansering og sånn ring som du og jeg har.

I kveld er det fotball og pizza. Snakkes!!

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj her skjer det jammen ting. Har vært en stund siden jeg var innom, men ting går i ett for tiden. Sorry altså, men jeg tenker på deg ;)

Deilig å få kjøpt stoff da. Tror den kjolen din blir HELT nydelig!!! Håper vi får se bilder...;)

Og her var det jammen kommet baby snakke og... Kjempe gøy!! Håper det klaffer fort for dere. Er så utrolig kipt når det tar tid!!

Jeg fikk forlovelsesring som jeg satte på høyre hånd, og når gifteringen kom satte jeg forlovelsesringen over på venstre. Så fikk jeg alliansering til morgengave og den satte jeg på venstre hånd sammen med forlovelsesringen. Og i ettertid ser jeg at det er veldig mange som gjør det samme. Har alliansering og sånn ring som du og jeg har.

I kveld er det fotball og pizza. Snakkes!!

:vinke:

Det går litt i rykk og napp her, noen ganger skjer det nesten ingenting, andre ganger skjer det myyye ;)

Går bra at du har vært litt fraværende vet du, bare koselig at du titter innom nå! :-D

Er helt urolig babysyk om dagen, og det er forferdelig å tenke på at jeg må vente i minst 9 måneder til før vi kan begynne å prøve!!! :sur:

Håper bare vi kan bli gravide jeg ... har ingen grunn til å tro noe annet, men liksom "tenk om!!!" ... går nok bra likevel :)

Er slik du gjorde det jeg tror jeg kommer til å gjøre det:) Men det blir veldig rart å ha forlovelsesringen på venstre hånd! Den passer liksom ikke like bra der som på høyre hånden ... :sjenert::ler:

Her blir det pizza, og brownies med is! :hoppe: (har svigers på besøk)

Kos deg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uæææh! Nå er det 9 måneder og 13 dager til vi gifter oss, så nå må jeg for all del ikke bli gravid- da må mamma sy kjolen dobbelt så stor som hun tenkte ;)

*passe ekstra godt på at plasteret sitter på* ;)

Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, vi vil ikkje ha nokon fødsel på bryllupsdagen.. :ler: men sånn ca 9 månader etterpå kan den gjerne komme.. ;) Har tenkt tanken om at det er jo ikkje alle som får til å bli gravide eg og...ein kan jo aldri vite, får krysse fingrane og håpe at det ikkje er oss. Må vere veldig trist og frustrerande når ein så gjerne vil..

Gledar meg til å sjå kjolen din, heilt sikker på at den blir veldig fin

Mandagsklem til deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi vil ikkje ha nokon fødsel på bryllupsdagen..  :ler: men sånn ca 9 månader etterpå kan den gjerne komme.. ;) Har tenkt tanken om at det er jo ikkje alle som får til å bli gravide eg og...ein kan jo aldri vite, får krysse fingrane og håpe at det ikkje er oss. Må vere veldig trist og frustrerande når ein så gjerne vil..

Gledar meg til å sjå kjolen din, heilt sikker på at den blir veldig fin

Mandagsklem til deg :klem:

Hihi, litt kjipt om vannet går idet man står ovenfor presten ... :hoho:

Ni måneder etterpå er perfekt timing! Skal vel litt til å få til, men svigers greide det med forloveden min , så jeg håper vi er like heldige! ;)

Det er vel mer og mer av barnløshet nå for tida ... håper virkerlig det ikke påvirker oss :tristbla:

Jaaa, gøy med kjolen! :hoppe: Mamma har ikke begynt å sy enda, det blir nok litt senere. Men det er så gøy når det går framover med arbeidet! :-D

Stor mandagsklem til deg også! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sendt inn ringen min til justering, siden den er litt for stor. Jeg får den ikke igjen før om 10 dager, som er altfor lenge!! :grine::grine:

Jeg savner ringen min, det er noe som maaaaangleeeer!! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjedleg å gå utan ring ja, heilt merkeleg, følest heilt nakent..

eg tørr aldri å ta av meg min, men ein må jo det når ein skal ordne på den. ha ein fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedleg å gå utan ring ja, heilt merkeleg, følest heilt nakent..

eg tørr aldri å ta av meg min, men ein må jo det når ein skal ordne på den. ha ein fin dag

Veldig kjedelig ... Det føles helt merkelig, nakent og det er definitivt noe som mangler :tristbla: Jeg skal aldri ta den av igjen, etter at jeg får den igjen!! (utenom ved husarbeid og slikt da ... )

Ha en super dag du også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he... jeg leste et sted at vi kvinner ønsker oss mye heller 40 tommer LCD skjermer enn diamanter, men har en snikende følelse at det er litt feil :ler: Jeg må også ha ringen på meg HELE tiden, føler meg naken uten...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...