Gå til innhold

Malama skal gifte seg med sin elskede!

Malama

Anbefalte innlegg

Jeg er litt misunnelig på dere som skal ut og se på kjoler... Jeg er jo liksom ferdig med sånt, men det var jo så moro å kikke... Tror jeg må sørge for å være med (for å hjelpe, selvsagt) mange av vennene mine når de skal se etter kjoler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er jeg tilbake fra kjolejakt.

Og for en OPPLEVELSE.

Å komme inn i en butikk full av brudekjoler og vite at JEG skulle prøve dem! Helt absurd.

Så gikk vi i gang, og dama holdt fre kjole etter kjole, og jeg måtte jo bare si "den er jo fin, og den er jo fin" og bare sa nei til en i denne runden, jeg ville ikke ha en kjole med sort på.

Deretter begynte jeg prøve, en etter en, føler at jeg prøvde halve butikken.

Mange av kjolene var for store, men vi fikk jo set hvordan det ville bli.

Først syntes både Linn3c og jeg at det ble litt BART med stroppeløs. Jeg som hadde trodd det var det jeg ville ha ombestemte meg, stropper måtte jeg ha. Vel, så fikk jeg på slør, og da skjedde det noe inni meg.... åååååhhhhhhhh. Jeg kom med åpent sinn, visste ikke hva jeg skulle ha, men jeg er ganske overbevist om at jeg skal ha slør... Men, da var plutselig ikke stroppene SÅÅÅ viktig lenger.

Det var vel tre kjoler vi hengte bort etter denne prøverunden, en som var laget for "silikonpupper", jeg fikk knyttneven inni omtrent, og den var med spiler og ikke muligå sy inn så den ville passe. En som dama i butikken mente hadde altfor mørk pynt for meg, og en som dama (og Linn3c) syntes var fin, men som jeg rett og slett ikke likte. Av med den.

Vel, vi klarte å begrense det ned til tre kjoler som jeg fikk med meg "nanv og nummer" på, så jeg kunne titte på dem på nettet og huske dem igjen, når jeg leter videre.

Et par begrensninger på akkurat det. Kjolene finnes ikke på nettsidene til leverandørene :(

Jeg klarte å finne den ene, på en meget utenlandsk side som jeg ikke skjønner språket på, men der ser den slett ikke så bra ut, for der er den hvit, og jeg prøvde den nesten gyllen, og det ble helt annerledes.

Så jeg som skulle legge linker her så dere fikk se fikk ikke helt til det da...

Jeg leter og leter etter om det er mulig å finne da, men enn så lenge har jeg ikke lykkes i det

Men det er i alle fall to fra Venus Bridal (de heter 9020 og 9199 dersom noen mot formodning finner dem) og en fra EddyK (86413)

Greit å ha det skrvet ned her, i tilfelle jeg roter bort lappen...

Brudekjoleshopping var i alle fall KJEMPEGØY!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var der forresten i nesten 2 timer, og jeg syntes i alle fall tida gikk kjempefort. (Linn3c syntes kanskje ikke det?) Vel, det å se seg selv i brudekjole (og slør!) var en helt bær opplevelse, fantastsik.

Og min elskede mente at jeg glødet når vi dro hjem, han satt og såååå sånn på meg at jeg lurte på hva det var.. jo , han likt gløden min. Og det bare av å PRØVE kjole? Da blir det nok spesielt når vi kommer til den store dagen...

Og litt på siden av dette tema, da det kom til å bli bryllupssnakk på jobb i dag (ettersom jeg hadde fortalt ei på jobb at jeg skulle på kjolejakt etter jobb) utbrøt tilslutt sjefen min "men du er da ikke gift?" Nei, svarte jeg "Jeg skal gifte meg til sommeren". Og DET hadde hun ikke fått med seg. Hadde samme opplevele en dag for te påar uker siden, at en annen kollega ble helt overrask over at jeg skulle gifte meg. Hun var i permisjon da jeg ble forlova da, så det var ikke like sjokkerende.

Men jeg HAR ikke vært "hemmelig" med datoen, fra vi bestemte den har jeg fortalt dt til de som har spurt. Så jeg trodde snart alle på jobb visste at jge skulle gifte meg til sommeren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Absolutt ikkje gule blomar, nei. Men EddyK-kjolen var jo heller ikkje kvit..

Men det gjekk fort, ja. Kjempefort! Og du var alldeles nydeleg! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det å planlegge dagen.

Belle Amie på sotra, åpent til sju, og Cleopatra på Danmarksplass til seks. Min elskede på stadion "til han er ferdig", og kan godt hentes og/ eller hjelpes der etter min kjolejakt (han blir der antakelig til etter butikkene har stengt)

Jeg håper å komme meg ut herfra tidelig, men kan slite med å rekke 14:35 toget, for jeg har ikke egentlig lov å gå fra jobb før 14:30, og det tar meg ti minutter å gå til stasjonen. Jeg kan enten sniiike meg ut tidligere, eller ta 15:05, da er jeg på stasjonen i Arna 15:15, og således i Åsane ca 15:30 (dersom jeg ikke kjører feil, husker veien etc) Vel, litt senere ettersom det er krøkete langft oppi "huttiheita" i Åsane da.

Hvor lang tid tar det å komme seg til Sotra? Til Danmarksplass vet jeg, dit er jeg vant til å reise...

Eller er denne "meg hente bilen, hente Linn3c og dra til butikk" en tungvindt løsning?

Jeg må vel forsøke å få ringt til butikken(e) i løpet av dagen, så snart jeg har funnet ut sånn ca NÅR vi evt kan være der (for det hjelper lite om de har ledig tid klokken to, når jeg er på jobb, da må jeg i så fall be om avspassering, og det er en fordel å gjøre litt mer enn et par timer på forveien da...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den var ikke hvit, EddyK kjolen, den var i en annen farge. Mørkere, og med "gull" på det ytterste laget. Kjempefin farge, selv om jeg i utgangspunktet ikke trodde jeg ville likt den, nettopp pga fargen

slike overraskelser får man seg underveis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt å lese om brudekjoletittingen :) Den ene kjolen er nok mye penere uten de gule blomstene! Synes begge var fine, jeg (om jeg ser bort fra gule blomster, da. Det ble litt feil for meg...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de gule blomstene ble veldig feil, det var ikke slik på den jeg prøvde, den var så godt som "ensfarget" og rett og slett nydelig. Ltt sånn "uskyldig". (selv om jeg selv mener at jeg ikke er en "uskyldig brud" etter 5 års samboerskap da...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det å planlegge dagen.

Belle Amie på sotra, åpent til sju, og Cleopatra på Danmarksplass til seks. Min elskede på stadion "til han er ferdig", og kan godt hentes og/ eller hjelpes der etter min kjolejakt (han blir der antakelig til etter butikkene har stengt)

Jeg håper å komme meg ut herfra tidelig, men kan slite med å rekke 14:35 toget, for jeg har ikke egentlig lov å gå fra jobb før 14:30, og det tar meg ti minutter å gå til stasjonen. Jeg kan enten sniiike meg ut tidligere, eller ta 15:05, da er jeg på stasjonen i Arna 15:15, og således i Åsane ca 15:30 (dersom jeg ikke kjører feil, husker veien etc) Vel, litt senere ettersom det er krøkete langft oppi "huttiheita" i Åsane da.

Hvor lang tid tar det å komme seg til Sotra? Til Danmarksplass vet jeg, dit er jeg vant til å reise...

Eller er denne "meg hente bilen, hente Linn3c og dra til butikk" en tungvindt løsning?

Jeg må vel forsøke å få ringt til butikken(e) i løpet av dagen, så snart jeg har funnet ut sånn ca NÅR vi evt kan være der (for det hjelper lite om de har ledig tid klokken to, når jeg er på jobb, da må jeg i så fall be om avspassering, og det er en fordel å gjøre litt mer enn et par timer på forveien da...)

Eg må overlevere bilen til min kjære, sånn at han har den til ein kunde. Så om du kunne ha plukka meg opp i sentrum eller deromkring, hadde det vore alletiders! :) Så slepp du å kjøra feil oppi "huttaheiti" også ;)

Butikken er rett over og så under Sotra-brua, tek ikkje allverdas tid ut dit. Maks ti min frå sentrum, trur eg.

Nei, den var ikke hvit, EddyK kjolen, den var i en annen farge. Mørkere, og med "gull" på det ytterste laget. Kjempefin farge, selv om jeg i utgangspunktet ikke trodde jeg ville likt den, nettopp pga fargen

slike overraskelser får man seg underveis...

Ja, kjolen var nydeleg. :Nikke:

Ja, de gule blomstene ble veldig feil, det var ikke slik på den jeg prøvde, den var så godt som "ensfarget" og rett og slett nydelig. Ltt sånn "uskyldig". (selv om jeg selv mener at jeg ikke er en "uskyldig brud" etter 5 års samboerskap da...)

Rett og slett heilt himmelsk! :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Belle Amie var dei forresten ikkje like flinke og behjelpelige som på Kikki. Eg fekk prøva tre kjolar, og dett var dett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ehh, jammen, hvordan i all verden vet jeg hvilke tre kjoler jeg vil prøve da? får jeg i det minste lov å se og ta på dem, sånn at jeg kan vurdere hvilke tre det skal være, eller?

for altså, slik hjelp som vi fikk på Kikki i går er slik jeg mener det "må være", for jeg kan da ikke forventes å komme inn og VITE hvilke kjoler jeg skal prøve?

Jeg kan selvsagt plukke deg opp hvor det måtte være jeg. Jeg kan bare veien til Sotra om Danmarksplass, for jeg er vant til å bo slik til at vi kjørte den veien (altså tok av i krysset på danmarksplass) men vi finner helt sikkert veien andre plasser fra også, det står vel skilt :)

Huff, klokka flyr avsted, dagen går så fort, og jeg får ingeting gjort. Og jeg VIL gå kjempetidelig. Må vel kontakte Belle Amie og spørre når/om det passer da.

De hr sånn "kontaktskjema" på nettsiden sin, besvarer de det fort tro? (så mye enklere med skriftlige ting enn å ringe, siden jeg er på jobb, og ikke liker sånne "private telefoner" fra jobb. Men gjør jo det når jeg må da)

Jeg får vel bare forsøke, og se hva som skjer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker du forresten den buketten jeg fortalte deg om Linn3c? Som Netten hadde?

Man ser den litt i profilbildet hennes, også har hun lagt ut en link til bilde av den sånn ca slik som hennes var.

Egentlig heeeeeelt annet enn hva jeg ser for meg en brudebukett skal være, men likevel så knakende fint på bildene av henne... Men det er jo avhengig av kjolevalget da, så jeg skal nå først finne kjole...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur det er best å ringe til Belle Amie..

Har ikkje tid å sjå på bukett no, skal gjera det seinare. Må springe til fysio.

Snakkast! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er sikkert det. Men jeg har allerede sendt avgårde det kontaktskjema jeg da, og der skrev jeg inn telefonnummer i tillegg til mailadresse, og det kom svar om at de "snart ville kontakte meg" når jeg hdde sendt det, så jeg gir dem litt tid før jeg ringer. for nå ser jeg at klokka er blitt så mye at jeg fortjener LUSNJPAUSE!

Og deretter må jeg sprengjobbe dersom jeg skal komme meg herfra tidelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha forklart en kollega at kjoleshopping er viktigere enn overtid, og deretter forklart en annen kolega at "kjolejakt" handler om brudekjole, for JA tenk, jeg skal gifte meg til sommeren... så tusler jeg nå avsted fra jobb.

Ettersom vi fikk time klokka fem, så trengte jeg ikke løpe fra jobb halv tre, men å ha fått gjrt halvparten av det jeg hadde planlagt... nei, det har jeg vel ikke klart.

Men kjolejakt er prioritert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å lese om kjoleprøving! Begge kjolene var fine, men likte den med stropper best jeg. (Kan være at det var den gule kanten som lurte meg, regner med kjolen er mye finere uten gult ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...