Gå til innhold

Malama skal gifte seg med sin elskede!


Malama

Anbefalte innlegg

Det er jo det da, at jeg har ikke såååå mye hofter etc til å holde den oppe heller da...

At vekta forandrer seg tenker jeg ikke så mye på, min vekt har holdt seg meget stabil +/-2 kilo (som stort sett kommer og går med mensen/potetgullinntaket mitt og lett lar seg justere) de siste 5 årene. Så akkurat det bekymrer meg lite. Bunaden som ble sydd for 12 år siden er ikke justert i det hele tatt, og passer fint enda (vel og merke sitter den "bedre" nå enn da jeg var 15, men det skulle jo også bare mangle...) Men det med at snøring er lett å tilpasse "dagsformen" er jo noe av det som gjør at jeg synesd et ser lurt ut.

I tillegg til at jeg synes det ser stilig ut da.

Det jeg ser etter er altså en stroppeløs kjole med snøring, "A-form" og slep (gjerne et som ikke skaper trøbbel for meg når jeg skal danse hele natta da :) ) som sitter pent på min formløse kropp. Og ikke er av en slik type at det er et stort problem at jeg skal frakte den tvers over landet (med andre ord, enten lett å få ut krøllene, eller slik at den ikke krøller. Det er ikke fristende å stå og stryyyyyyyyke i mange timer)

Kravstor? Jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men jeg gleder meg til kjolejakt altså.

Litt usikker på når vi skal gjøre dette her... litt "engstelig" siden min hjelper, som har lovet å være ærlig om hva som ikke kler meg, tross alt har en liten krabat i magen som snart vil ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg endte opp med stroppeløs kjole, selv om jeg aldri hadde trodd jeg skulle velge det. Når man har stroppeløs kjole er det spesielt viktig at den sitter perfekt, så da ville jeg dratt innom en syerske en mnd før bryllupet for å forsikre meg om at alt er som det skal. Jeg kommer til å prøve kjolen, med undertøy, sko, underskjørt og hele pakka ca 1 mnd før, og da merker jeg fort om jeg må "dra opp" kjolen.

Foreløpig er toppen for trang, så det blir spennende om den til slutt blir perfekt, eller om den må justeres.

lykke til med kjolejakt, det er veldig mye fint der ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så lite tid til å sikle på jobb, jeg burde jo JOBBE. Men om vi får nettet til å virke hjemme i kveld, så blir det massiv sikling i helga, tenker jeg.

HVOR på nett pleier man sikle? Gå via nettisdene til butikkene i nærheten, eller sånne steder som den amerikanske nettbutikken jeg linket til tideligere i ednne dagboka? (for de merkene de har der er jo nesten aldri de samme som jeg kan finne på butikker i Norge, utfra de jeg har sjekka sålangt (bare rett og slett fordi jeg syntes det var så lett å søke på den siden heller enn hjemmesiden til merkene, og derfor tenkte jeg å søke dem opp der, men de var ikke der)

Helt hjelpesløs på dette tema jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjolesikling

Satt og titta litt, og disse er jo ikke så dumme, eller?

De to nederste tror jeg er de samme... og jeg vt np ikke helt hva jeg synes om dette "tofargede" opplegget, men det står den finnes ensfargret slik jeg ser det.

Vel, dette er jo bare litt sånn nett-sikling da, slett ikke sikkert jeg ender opp med noe slikt heller....

Men litt sikling må jo være lov...

http://www.sinceritybridal.com/eu_en/colle...php?id=447&disc

http://www.sinceritybridal.com/eu_en/colle...hp?id=665&disc=

http://www.sinceritybridal.com/eu_en/colle...hp?id=441&disc=

http://www.sinceritybridal.com/eu_en/colle...hp?id=399&disc=

Edit: Hadde limt en feil link.

Endret av Malama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Likte den første best jeg, men det kan ha med det du sier, at de med to farger kanskje hadde vært finere om alt hadde vært i samme farge.

Når har du tenkt å begynne å prøve kjoler? Har dere bestemt dere for hva slags mat dere skal ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er med den første er at den ikke har avtagbart slep, slik flere av de andre jeg liker har (jeg liker faktisk mange av sinceritykjolene, men er sterkt usikker på om jeg vil like dette med to farger) og det virker så praktsik... slep i kirka, men danse uten å måtte holde det oppe...

Det er vel ikke satt en dag for kjoletitting, må finne ut når det passer for Linn3c da. Vi burde vel snart begynne, før vi vet ordet av det kommer småttingen hennes tittende ut, og da passer det vel ikke...

Maten har vi ikke tenkt på enda, utover at jeg skal LIKE den. Noe som utelukker de fleste forretter, da jeg ikke spiser sjømat. Men vi finner nok noe :)

Huset vi leier har kokk som "følger med", så vi må ta en prat med ham om hva vi skal servere, men han ordner stort sett det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke noe problem å ikke ha sjømat til forrett, masse godt man kan ha av kjøtt og/eller grønnsaker. Det første som falt meg inn er blomkålsuppe faktisk. (Kan ha med at jeg har hatt skikkelig lyst på hjemmelaget blomkålsuppe de siste dagene...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, nei, FY, jeg sa at jeg skulle LIKE maten...

(og her kommer min vanskelige smak inn, jeg er svært kresen, og vanskelig. Jeg er en av disse "liker ikke" personene som enkelte på KG aldri vil invitere til middag, aldri vil ta hensyn til, aldri vil respektere, og aller helst vil tvangsfore til jeg spyr)

Jeg spiser altså ikke skaldyr, eller det meste annet av sjømat (spiser noe, men ikke noe som egner seg som forrett, men alle som kjenner meg ville besvime om de fikk sjømat i mitt bryllup uansett, så det er det ingen som forventer) Blomkål er blant de grønnskene jeg heller ikke akkurat spiser om jeg kan slippe (her kommer også asparges, brokkoli, rosenkål og kålrot også, og helst sikkert mange jeg ikke kommer på også. Ja, også papirka og sopp)

Da jeg laga 3 retters middag, altså me forrett, til min elskede på bursdagens hans et år laga jeg en "mini-pastasalat", der jeg brukte makarioni, finskåret salat, mini-tomater og små biter av bokseskinke. (i hans var det også agurk og paprika i småååbiter) men det er jo ikke akkurat en vanlig forrett da. Det blir vel kanskje spekeskinke, dersom det passer med det vi skal ha til hovedrett da, men hovedretten er altså ikke bestemt.

Men vi skal nok finne noe, helt klart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pastasalat er jo kjempegodt! Hva med pastasalat med spekeskinke i?

Litt vanskelig å foreslå andre ting her, men du som vet hva du liker finner sikkert noe.

Vi kommer til å gå for tapasbuffet vi da, så finner forhåpentligvis alle noe de liker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: Postet frustrasjonsinnlegg i feil dagbok.

Men du har helt rett, vi finner nok noe jeg liker. Helt sikkert. Jeg har bare ikke begyntå planlegge menyen end.

Tida går så rasende fort.

Og jeg snakka med mamma før helga, og vi kom inn på dette med forlover. Og akkurat der og da mens jeg snakka med henne kom vi begge på ei anna kusine av meg som egntlig kanskje objektivt sett er et mer naturlig valg, vi er ca like gamle (mens hun jeg vurderer er 8 år yngre enn meg) og vi vokste opp som naboer.

Det har bare aldri falt meg inn å tenke på henne før akkurat nå. For d jeg tenkte kusine, så var det denne ene, yngre jenta jeg tenkte på. Det var så naturlig, det mest naturlige. Jeg tenkte ikke på at der var flere. Hun forventer nok helt sikkert ikke å være min forlover, men slik spenningene er i familien for tiden så er det ikke utenkelig at i alle fall noen i hennes familie forventer at hun er mer naturlig enn hun jeg tenker på...

Vel, det vil jeg ikke tenke mer på.

Det er vanskelig nok å velge forlover. Det er et luksusproblem, men luksusproblemer er av og til vanskelige de også...

Endret av Malama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er klar eg. Ventar berre på at du skal sei ifrå når det passar for deg, eg. For meg passar det heile neste veke. Denne veka er det gjerne litt vanskeleg sidan eg har veslesystra mi her. Men bror min har sagt at han skal ta henne med litt rundtomkring på ettermiddag, sidan eg ikkje orkar så masse. Så eg får nok nokre kveldar "fri" også. ;)

Det er berre å sei ifrå når det passar, så skal eg stilla. :) Eventuelt kan me jo avtala det på laurdag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke i dag, for da skal jeg på kamp, og ikke på lørdag, for da skal jeg til deg.

Også er det del 2 av det fotokurset, enten i morgen eller neste tirsdag.

Også ikke mellom 9 og 14.30 på ukedagene, for da er jeg på jobb (vel, jeg kan prøve å be om en fridag da, selvsagt, fortrinnvis neste uke, ettersom det er høstferie og mange som er borte denne uka) Ellers skal jeg få det til å passe jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fotogreiene er i morgen.

så da er det ikke i dag (kamp), ikke i morgen (foto) og ikke lørdagskvelden i alle fall for da skal jeg til deg. (men lørdagskvelden er de stengt uansett da :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, fant ut at eg skulle heller ta brudekjolesnakket over i denne boka. Når du har to dagbøker, må me då klara å bruka denne til det ho er til.. ;)

Min kjole :)

Brudekjolar på E-bay - når du finn kjolen din, og finn ut at den er ALTFOR dyr, kan det vera eit tips å sjå på E-bay... ;)

Stor fare for at jeg også ender opp med noe helt annet enn jeg opprinnelig tenker meg...

Jeg bare synes avtagbart slep virker genialt: Slep i kirka og under fotograferingen, men ikke slep når jeg danser :)

Synes snøring bak virker lurt: Da innbiller jeg meg at den er lettere å "tilpasse" selv, også ser det stilig ut.

Det er det som er så kjekt med brudekjole-leiting. Ein prøver 1000 kjolar av dei ein likar i utgangspunktet, og så kanskje èin som ein ikkje i utgangspunktet ser så flott ut, men det er DEN som er den RETTE. :)

Det med slep er jo også heilt individuelt kva ein syns. Dei aller fleste kjolane som har slep, har også ei hempe som ein kan hekta på håndleddet og *vips* så er slepet vekk. Berre for å vera litt vanskeleg; så er det visst vanleg at alle gjestene skal sjå brura i HEILE brurestasen, før ho tek av noko. Dvs, at du må ha eventuelle slep og slør på heilt til kaffigjestene er komne. Men dansinga skjer jo som regel etter kaffien, så det er jo ikkje eit vidare stort problem..

Og snøring, ja det syns eg også er heilt genialt. Då treng du ikkje den same heilt tilpassinga av kjolen, samt sveltekur om kjolen er LITT for liten... ;)

Endret av Linn3c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

du har rett, det er denne dagboka vi skal ha kjolesnakket i.

Kjolen din er fin, kjempefin.

Det fine med slikt er at det er så MANGE som er fine, selv om vi ikke alle vil ha det samme, så er der fine til alle. Du VILLE ha emer, jeg vil IKKE det. Og du fant en nydelig kjole med. Og jeg satser på å finne en fin uten :)

slippe sveltekur hørtes lurt ut, jeg vil IKKE ha noen sveltekur. Jeg har aldri i mitt liv hatt noen sånn "kur", og jeg vil ikke at oppkjøringa til bryllupet ska være en slik, en negativ ting.

(i mitt tilfelle er det vel like gjerne snakk om å kunne stramme litt ekstra, så den sitter skikkeig fast og ikke detter av da, særlig ettersom jeg sikkert stresser villt, spiser minimalt og "forsvinner" de siste ukene. Eller trøstespiser potetgull fordi jeg ikke får i meg vanlig mat fordi jeg har så mye å gjøre, og derfor treng å snøre den slappere.

Mm, jeg er så redd for at kjolen ikke skal sitte godt på min kropp, ettersom jeg liksom ikke har så mye kropp, så å kunne snøre den sammen hørtes lur ut.

SÆRLIG dersom man kan kjøpe den på e-bay, eller andre plasser på nett/brukt som du nevner muligheten for, for nemlig, da står det jo ikke en syerske klar til å tilpasse den...

Snøring høres altså lurt ut.

Men er ikke et ufravikelig krav det heller da altså, om jeg faller for en annen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt drømte jeg om bryllup.

Og ikke en rosa og koselig drøm nei, et mareritt.

Det var bryllupsdagenvår. Jeg var hjemme hos mamma og pappa. Min forlovede var ikke der (men det er jo greit nok, han skulle møte oss senere) Pappa var ikke kommet hjem, og jeg stressa litt med dette, men mamma sa at jeg skulle bare gå inn og lage mat, så kom han nok. Hun, og den kusine jeg har tenkt på som forlover, gikk rundt huset og kom inn hoveddøra, men jeg var inne alene et par minutter, og tenkte "en brud skal ikke være alene på bryllupsdagen" som jeg har lest på KG (for da kommer visst de underjordiske og røver henne) Jeg kom til at det var på tide å spørre om kanskje denne kusinen ville være forloveren min, for jeg trengte noen til å være sammen med meg.

Vel, så plutselig slo deg meg som lyn fra klar himmel: JEG HAR IKKE FRISØRTIME! Hadde ikke rota meg til å bestille det. Mamma sendte meg ned på rommet mitt (pikerommet mitt fra barndommen, det fungerer i dag som bod, men var ikke det i drømmen) for å skifte på meg, jeg måtte ha ei skorte som lett kunne tas av uten å måtte over hodet når håret var laget til, så ringte hun til frisøren for å ordne en time.

Det HASTER ropte jeg da jeg titta på klokka, den var ett. Vi har vielse klokken tre, og skulle jo etter planen ha fotografering før kirken... Vel, det måtte vi utsette til etter vielsen, men det var neppe noe stort problem, for vi hadde jo ikke kommet så langt som til å avtale tid med fotografen enda...

Mens jeg knappa på meg ei av pappas skjorter, for jeg fant ingen av mine, tenkte jeg "andre bruder har en timeplan for dagen og alt er planlagt. Jeg får bare håpe at jeg kommer meg til kirka i tide, og ikke må avlyse bryllupet.. Så får vi se om vi kan ordne noe for gjestene mens vi tar bilder, og forhåpentligvis er dt mat å få etterhvert... huff, bryllupet mitt blirbare kaos..."

På dette tidspunktet (etter at mamma hadde vært litt lite fornøyd med mitt valg av skjorte da) våkna jeg, og var egentlig letta over å våkne...

Jeg skal DEFINITIVT sørge for å ha en frisørtime. Jeg skal ha avtale med fotografen. Jeg skal sørge for at pappa ikke er på jobb denne dagen. Jeg skal ha ordnet forlover før to timer før vielsen.

Det er da enda 8,5 måneder til viselen, jeg skal da vel rekke å få ferdig dette?

Men det er på tide å begynne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Uffda! Har kun hatt en bryllupsdrøm jeg, og det var når vi var på ferie i sommer. Drømte at jeg skulle kjøpe brudekjole i Spania, og så husket jeg ikke noen ord på spansk... Sambo drømte samme natten at han og kameraten som vi var på ferie med skulle kjøpe brudekjole til meg sammen... Lo godt når vi våknet dagen etter :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...