Gå til innhold

Malama skal gifte seg med sin elskede!


Malama

Anbefalte innlegg

Gjest -eline-

Høres ut som du har mer enn nok å gjøre det neste året ja :) Mye som skal planlegges, men det meste er jo bare kosen :-D

Har tenkt litt på det med forlover selv jeg, vi er et stykke unna bryllupsplaner, men har jo snakket litt sånn om hva vi kunne tenkt oss... :sjenert: Har heller ikke noen klar kandidat til forloverrollen, de venninene jeg har ville nok fallt av stolen fordi de nok ikke anser oss for å være så nære (det er vi jo ikke heller... :sjenert: ), har ei kusine som er 3 år yngre enn meg, men vi er så forskjellige at det ville vært merkelig. Så har jeg ei søster som er 10 år yngre enn meg, så det er vel en viss mulighet at jeg velger henne, men da må jeg i hvertfall vente med giftemål til hun er 18 :ler: Jeg trenger heldigvis ikke å velge noe nå...

Det blir nok noen drømmer om bryllupet framover, det må du nok bare regne med. Er sikker på at dere finner ut av alt etterhvert, og når dere ikke er så oppsatte på en bestemt dato så har dere jo litt større frihet når det gjelder kirka og.

Ha en fin helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for dine tanker :)

Ja, det blir nok mange drømmer om bryllup. Det er rart... jeg mener, joda, jeg har jo alltid tenkt at jeg skulle gifte meg, og lenge visst at jeg hadde funnet den rette mannen. Men jeg har ikke gått og tenkt på dette... og nå er det nesten alt jeg tenker på... Alt endret seg på et lite øyeblikk, når det gikk opp for meg hva som skjedde, der han sto på kne forran meg...

Vi skal nok finne ut av det med kirka ja. Må ta kontakt med den aktuelle kirken (når vi har bestem oss for hvilken, han ser ikke bort fra at den jeg "har sett for meg at det skulle være" (altså der jeg er døpt) er den mest aktuelle, sa han i går før han sovna fra hele bryllupspraten min... (ja, altså, han kom hjem fra jobb klokka ti, og jeg som hadde vært våken sdien halv fem syntes det var leggetid da, så vi krabba til sengs, men så ville jeg ligge og prate... hodet fullt av tanker jo.... og han var trøtt, så det var begrensa hvor mange meninger han ahdde før han fastslo at dette kunne vi snakke om i helga...)) og forhøre oss litt.

Også må jeg lære meg å stave kirke rett på første forsøk, i 90% av tilfellene skriver jeg krike....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin helg blir det nok i alle fall.

Skal prøve å la være å prate hull i hodet på min forlovede... Og muligens venne meg til å omtale ham som min forlovede...

Og finne en perm som jeg skal bruke til alle listene mine :)

Og muligens lage noen lister. Men jeg tenkte å skrive ut en del lister fra pc'n da (klippe, lime og redigere litt) og har ikke printer hjemme, så kanskje jeg bare LAGER dem på pc'n, og skriver ut på jobb på mandag... (jaaada, stjele LITT blekk og papir, bare noen få sider...)

Kose oss, skal vi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"småjuksa" litt og skrev ut et par tre "huslelister" nå jeg, om jeg tar med meg hjem, så kan vi titte ogdrømme og begynne så smått å planlegge.

Så kan jeg lage en perm og begynne å putte mine egne lister (som blir et sammensurie av disse jeg har skrevet ut og mine egne tanker tenker jeg) inni der etterhvert. Elektroniske lister er bra (og ja, jeg skal ha det her i dagboka etterhvert tenker jeg) men jeg må ha papirlister også, som jeg kan tegne på, stryke ut, hake av, og tegne hjerter på, og "rablerier" når jeg sitter og tenker/snakker i telefon etc

Jeg er jo "listoman" og har allerde laget en liste over alle listene jeg kan lage, og har hittil kommet på:

*Huskeliste (dvs, en revidert utgave av det jeg har skrevet ut)

*Hvem gjør hva-liste (må vel delegere NOE etterhvert...)

*Budsjett (ikke egentlig en liste da, men...)

*Gjesteliste (og oppfølging av denne med hvilke invitasjoner som er laget/skrevet, hvem som har svart, og hvem som ikke kommer...)

*Kakeliste (sunnmørsbryllup. Mange kaker. Og noen må lage dem ("alle" melder seg jo frivillig om de bes pent i alle fall). Må ha egen liste)

*Ønskeliste (godt at vi skal flytte før vi gifter oss, så kanskje vi kan få et hus da, med skap i, sånn at vi kan begynne å samle på servise og sånn, for det gjør vi ikke pr. i dag. Men jeg har lyst. Har bare ikke plass)

*handleliste (blir nok mange av dem da...)

*Telefonliste (alle steder vi har avtaler som må bekreftes/sjekkes etc)

Smågal? Jeg? Jammen.... jeg skal jo gifte meg. Må vel få lov til å være smågal da? Det er tross alt "bare" et år (dersom det blir neste år, slik jeg håper) det er snakk om. Og mye å ordne og kose seg med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Septima

Det er lov å være smågal når man skal gifte seg ja. Vi skal ikke gifte oss før om 2 år, og vi tenker, prater og planlegger mye allerede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man BLIR jo smågal av å planlegge bryllup. Så mange småting (og store ting) å bestemme, finne ut av, plnlegge, og kose seg med :)

Har ikke komemt lenger enn å begynne å planlegge planlegginga enda jeg da, men jeg svever omkring på min rosa sky og gleder meg vilt til å ta fatt på det hele.

Skal jo helst ikke skremme min forlovede så mye at han angrer på hele greia, men han satte igang dette he. Han fridde. Jeg svarte ja. Så da planlegger jeg brylup.

Og vi håper å få det til neste sommer, så da er det jo bare å gå igang. Vi må bestemme oss for hvilken krike vi fortrinnsvis ønsker, kontakte denne og høre med datoer hva som er mulig, og ta det hele derfra.

Og denne helga her er viet tanker, planlegging, drømmer og alt det der. Jeg prøver så godt jeg kan å få tak i noen av min forovedes meninger også, jeg antar jo at han har noen gjemt langt der inne... Og dette skal jo være VÅR dag, ikke bare MIN, så det er greit å finne ut av hva de er...

Det er kjempekoselig å være nyforlova :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

SÅ HERLIGE NYHETER, MALAMA!!! :hjerter:

Gratulerer så mye med forlovelsen og den forestående bryllupsplanlegginga - og ikke minst BRYLLUPET!

Du har en herlig tid foran deg - nyt hvert sekund!

:hjerte: :hjerte: :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :)

Ja, her nytes den deilige følelsen, gleden, kriblinga i magen når jeg ser på min elskede og tenker at... vi skal faktsik gifte oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har vi begynt den innledende planleggingen i alle fall, og jeg storkoser meg.

Vi vurderer sammensettinger av gjestelisten, sånn helt i grove trekk.

Vi kan komme frem til 105 mennesker (pluss oss selv da)

Eller 14.

Eller 42.

Eller 42 til middag og 63 til kaffe.

14 er ikke et aktuelt alternativ da altså. Det er bare foreldre, søsken og besteforeldre, pluss et par samboere til noen av disse. Vi skal ha et stort bryllup. Så det blir flere enn som så. Det er de 105 eller den løsningen med 63 av dem som kaffegjester som er mest aktuelle, og det er drøyt 30.000 i forskjell på prisen, utfra våre HEEEEEELT grove overslag så langt.

Min kjære smiler og sier "itte noe knussel", men justerer seg til at han er "50/50" om hva han tenker om dette. Vet ikke jeg. Det var jo SABLA mange med 105 gjester da. Og flere av disse anser jeg som "unødvendige" i den forstand at de er gift uten at jeg ble invitert, så da kan de jo ikke forvente at jeg skal invitere dem heller...

I min familie finnes det en "naturlig" deling av søskenbarna som gjør at ingen vil bli fornærmet om vi utelater rundt 16 av disse "potensielle kaffegjestene". Men selvsagt, om vi inviterer halvparten av mine søskenbarn og alle hans... det blir jo litt rart. Og i hans familie finnes ikke denne naturlige delingen. (der finnes dog en annen deling… vi kan si at vi ikke inviterer barn (definert som mindreårige eller under konfirmasjonsalder) og derved kutte rundt 25 av søskenbarna våre, fordelt over de to familiene (men langt flest fra hans slekt da) Men, vi kan ikke kutte ALLE i den aldersgruppen, min forlovedes søstre vil være 15 og 17 neste sommer. Og må selvsagt få komme uansett. Men, de stiller jo i en annen kategori enn søskenbarna. De er inkludert i de 14 obligatoriske.

Mange ting å tenke på.

Budsjettene mine er heeeeeeeeeeeeeelt på grovnivå enda, men halver altså på drøyt 110.000 med "alle gjestene" og altså rundt 30.000 mindre om vi inviterer masse gjester til fest, ikke middag. Det er mange potensielle feilkilder her, antakelig blir det dyrere enn det jeg har regna ut, jeg har nok glemt en del...

Og jeg er slett ikke sikker på hva vi skal gjøre med den gjestelista...

Jeg vil gjerne ha et stort bryllup, og det vil min forlovede også. Vi vil dog gjerne ikke blakke oss helt. Vi er i en boligkjøpsprosess også, og har vært vant til å tenke at alt vi klarte å spare av penger skulle gå inn i potten "vi trenger det til å kjøpe hus". Nå har vi spart slik ganske lenge da, og har en god del penger på konto, men de er altså planlagt brukt til bolig. Og penger kan jo erfaringsmessig bare brukes en gang...

Å gifte seg er dyrt.

(og antakelig langt dyrere enn mine budsjetter. Dette er også budsjetter der jeg ikke regner med de dyreste løsningene, og inkluderer ikke bryllupsreisen)

Dette er slett ikke et budsjett som legger føringer for hvordan vårt bryllup skal bli, men bare arbeidsredskaper for å få oss til å tenke på hva vi ønsker og se om det i det hele tatt er mulig... Vi kommer nok til å endre på mange, mange ting underveis...

Men kanskje vi begynner i feil ende. Vi burde kanskje heller bestemme oss for kirke og finne en dato... Da kan vi også undersøke litt lokaler (tror jeg må bruke min familie litt til det der... altså, siden de BOR i Ålesund, så kan vel de foreta en "vurdering av potensielle lokaler" (de vet jo om en del lokaler også) og gi oss en rapport, slik at vi slipper å titte på så MANGE når den tid kommer at vi tar en tur oppover for å bl.a. ordne dette.

Det er litt ekstra med det å arrangere et bryllup 35 mil unna. Vi hadde opprinnelig slett ikke tenkt oss dit oppover før på lenge. Neste planlagte reise er faktisk i påska. (til jul SKAL vi østover) Men det er mulig det må legges inn en reise eller to til som rett og slett handler om organisering...

Men kjempekoselig er det i alle fall å sitte sik og tenke og planlegge, og av og til knipe meg selv i armen og huske at det IKKE er en fantasiplanlegging, men faktisk ekte greier.

Vi SKAL gifte oss :)

Edit: Bare rette opp noen stavefeil.

Endret av Malama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag og nye muligheter.

I natt drømte jeg atter en gang om bryllupsplanlegging. Denne gangen prøvde jeg å forklare på jobb at jeg måtte ha ferie en uke før og to uker etter, og det måtte være disse tre ukene, for jeg skal jo gifte meg på den lørdagen (som var 1. juli. Det er ikke en lørdag neste år, men det er å så). De visste visst ikke at jeg skulle gifte meg den dagen, og det ble stort ståhei. Men jeg hadde ikke satt meg opp på ferielista, så jeg kunne ikke bare ta fri… Hmm, jeg trodde jeg hadde satt meg opp sa jeg, men der er jo den muligheten at side jeg bare hadde jobb ut april... (ja, i år satte jeg meg ikke opp på ferielista før fristen pga at jeg bare hadde jobb ut april. fikk forlenget etter fristen for ferie, og endte derfor opp med sommerferie fra 14. august. Og forlengelsen var akkurat ett år, så jeg har bare jobb ut april neste år også jeg. Men jeg skal sørge for å få ferie en uke før og to eller tre uker etter bryllupet. en uke før til å være på Sunnmøre og organisere det siste, øvelse i kirka, pynting av lokale og disse andre tinga som bare må gjøres på stedet.) Underveis i praten på jobb kom det frem at jeg ikke hadde muligheten til all denne ferien, for vi var allerede kommet så langt at 1. juli var førstkommende lørdag. Ja faktisk var det fredag, så den store dagen var i morgen.

Og da fikk jeg det travelt, for jeg måtte ha tak i klær til ham. Kjolen min var i boks, men ikke hans klær... Og mange andre ting. Det var jo så travelt, for jeg hadde bare hatt en uke på meg til å planlegge hele greia, og hadde ikke rukket alt enda...

Heldigvis har jeg litt mer enn en uke å planlegge dette på. Jeg har ca et år. Og det bør vel holde...

Men nå er "halvtimen" min over for denne gang, så jeg tusler inn på soverommet igjen.

Denne rolige halvtimen jeg får om morgenen i helgene, siden han ber om å få sove en halvtime lenger når jeg står opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica

Morsomt å lese om planleggingen deres. Antall gjester har sikkert en del å si når dere skal bestemme lokaler, så det er ikke så dumt å tenke på det allerede.

Drømmer du bryllup hver natt? Sånn er jeg og, er det noe som opptar meg mye drømmer jeg om det. Du kan jo gjette hvor mange flyskifter jeg ikke har rukket i drømmene mine, i tillegg til alle gangene jeg har glemt passet hjem, dratt til flyplassen uten billett eller bagasje etc ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo bare drømt om bryllup to ganger tror jeg. Og jeg har jo sovet 4 netter, så bare annenhver natt...

Men ja, jeg drømmer mye om det som opptar meg, og jeg er ganske så enspora nå om dagen, så bryllup opptar mok mye av drømmene mine. Og mye av tankene mine på dagitd.

Skjønner hvordan du har detm edm drømmer om manglende biletter og baggasje, som du skjønner er det mangelfull planlegging og for mye å gjøre på kort tid, muligheten for at jeg har glemt noe viktig etc som opptar meg om dagene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest med sko

:hjerte: Gratulerer med forlovelse, Malama! :hjerte:

Skrive lister er lurt. (Jeg elsker å skrive lister) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lister er kjempelurt.

Vi har altså mest lyst å gifte oss neste sommer. Da begynnr det å bli på tide å få reservert dato. Min mor mente at den krike jeg har lyst på kan vi antakelig glemme i juni/juli. Jeg håper nå at det ikke stemmer da. Jeg skjønner at vi ikke kan velge helt fritt, men...

Vel, nå har jeg i alle fall sendt en e-post til menigheten der jeg spør om hva som er mulig å få til neste sommer, så får vi se. De har ikke kontortid annet enn tirsdag-fredag 10-14 så der er langt enkerle å sende en e-post enn å forsøke å få ringt dem, hvilket jeg måtte gjort fra jobb.

Så nå er den sendt, snøballen er satt igang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vips har jeg kommet på en ekstra gjest som ikke kan utelates, men hører hjemme i denne "obligatoriske" gruppen.

Jeg klarer faktisk ikke kommepå nanvet hennes dam det er litt flaut, men det ordner seg nok (min forlovede vet det nok også) Det er hans farfars "kjæreste". (De bor hver for seg, på samme lille øy, disse to gamle menneskene, men de har vært et par i mange, mange år. Farfaren hans har vært enkemann i over 20 år) Jeg talte 4 besteforeldre jeg. Men vi kan jo ikke utelate denne kvinnen likevel. Hun er en koselig dame, virkelig! Faktsik sov vi i huset hennes den andre gangen jeg traff familien hans. (dvs, den helga vi var i både 70-årsdag og barnedåp den første sommeren vi var sammen, for 5 år siden)

Jepp, da er vi oppe på max på 106 gjester. Så mange blir det ikke, jeg kutter antakelig en god de v mine søskenbarn, som jeg ikke har noe kontakt med. Flere av disse er gift uten at jeg ble invitert, så det bør ikke såre noen det akkurat.

Det eneste er det at det ikke finnes en naturlig måte å "kutte" i hans familie. Og jeg har ikke noe som helst mot å be alle jeg altså (om det går økonomisk...) Men om vi ber bare NOEN av mine søskenbarn fra min side, og ALLE fra hans, vil da mødrene til de av mine søskenbarn som ikke er der føle seg "snytt"? Mamma sa så pent at jeg har hennes "velsignelse" til å kutte slik jeg anser naturlig, hun mener det er helt rett, og sa at "ingen trenger da å få vite at alle hans kommer". Noe jeg ikke protesterte på der og da, men etterpå kom jeg p åat jo... for mødrne (og fedrene) til de som ikke blir invitert skal jo være der likevel...

Den enest måten å kutte i hans søskenbarn på vil ntakelig være å sette en aldersgrense. Si at vi ikke ber barn f.eks. Hvilket jeg hr lite lyst til.

Jeg har 5 søskenbarn under 18 år som jeg hadde tenkt å be selv om jeg kutter (og to til som jeg hadde glemt, vips, max er nå 108 gjester...) Han har rundt 20 søskenbarn under 18 år han.

Og vi KAN IKKE kutte disse. En ting er jeg nemlig helt klar på, hans søstre (som vil være 15 og 17 år gamle) skal ha noen på sin egen alder der.

En gang, for rundt 15 år siden, var mine foreldre bedt i bryllup til en fetter av meg. (En av dem jeg har tenkt å droppe) Fordi dette var midt i ferien, og vi VAR på ferie i det området, endte det opp med at jeg og min bror også ble invitert (følgelig måtte de invitere et svensk vennepar av hennes mor, som de aldri hadde truffet for at det skulle bli like mange fra hver side...) Jeg og min bror var dessverre de ENESTE abrna tilstede, alle andre var voksne og det var gruelig kjedelig.

Et år tidligere var vi i min tantes bryllup, der var vi alle søskenbarna og hadde det stråååålende festlig.

En ting er sikkert, mine to kommende svigerinner skal ikke oppleve vårt bryllup, som de har gledet seg til i alle fall de siste 2-3 årene, som en kjedlig opplevelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På fredag skrev jeg ut fra nettet en sånn der huskeliste for bryllupsplanlegging, og den har jeg lest og kost meg med siden (ja, jeg skrev ut tre ulike, men det var denne ene jeg likte best)

I dag har jeg sittet med penn og ført på kommentarer, spørsmål, ekstra punkter, flyttet på ting (det er da ALTFOR sent å begynne å tenke på talen 1-2 uker før den store dagen. Talen skal være FERDIG en uke før den store dagen, minst. Jeg kan da ikke risikere å sitte oppe siste natta og skrive den! Jeg trenger tid til en sånn krevende oppgave (ja, dersom det er meninga jeg skal skrive tale?). Kan godt finpusse på den de siste to ukene) og den begynner å se langt mer ut som noe som er MITT!

På tide å finne en perm som jeg kan ha alle mine planleggingsnotater i etter hvert.

Vel, enn så lenge har jeg bare denne lista fra nettet samt en skriveblokk med tanker, regnestykker og en foreløpig opplisting av potensielle gjester, som mangler minst 3 av dem, fordi jeg hadde glemt to av mine søskenbarn (en onkel som har "to kull" og jeg glemte de yngste...) samt denne "kjæresten" til min forlovedes farfar. Så jeg klarer meg uten en perm. Men jeg har LYST på en perm. Samle papirene og tankene. Jeg tror nok det vil bli ganske mange tanker etter hvert. Og lister. Masse lister. Jeg elsker lister. Og man TRENGER da lister når man skal arrangere bryllup, ikke sant?

Nå skulle jeg bare helst ha fått ringen min igjen fra gravering, så jeg kan få ha den på fingeren som et synlig bevis. Noe som kan minne meg på at det er sant. At denne fantastiske mannen som jeg elsker har bedt meg om å gifte meg med ham. Jeg krysser fingrene for at de er raske, sånn at vi kan få dem neste uke, og ikke måtte vente så mye lenger.

Men nå er det nok leggetid for meg. Tid for litt "skjønnhetssøvn".

Forøvrig har jeg et prosjekt som jeg må sette i gang med snart. Jeg har et år på å arrangere bryllup. Da har jeg vel også et år på å få "perfekt hud". Jeg har nemlig meget "uren" hud, kviser i ansiktet. Og selv om jeg dekker det greit nok med sminke i hverdagen, så har jeg lenge tenkt at jeg burde GJØRE noe med dette, for det går ikke over av seg selv. (jeg håpet liksom det. Det dukket opp da jeg sluttet med p-piller for et drøyt år siden. Jeg tenkte det ville gå over når hormonene normaliserte seg, men det ser ikke sånn ut) Og det vil jeg gjerne ha orden på før den store dagen. Det burde vel la seg gjøre? Jeg har i det minste motivasjon til å gjennomføre noe nå. (Jeg begynner fra tid til annen med "renseprogrammer", men jeg slutter like fort som jeg begynner, det er så mye styr med det... Men nå har jeg motivasjon, så kanskje... kanskje…)

Nå tusler jeg til sengs, renser ansiktet før jeg krabber under dyna, og håper den kommende uken byr på mang gledelige nyheter.

Aller helst disse: At vi får muligheten til å kjøpe det huset vi venter på (men det er det sikkert noen med lang ansenitet i Bob som tar før oss...) At vi får tilbake ringene våre (Dem FÅR vi før eller siden, men det kan vel ta litt tid) og at jeg får svar fra kirka om at det er mulig å finne en dato for vår vielse der neste sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Flink jente, renset ansiktet både i går kveld og i morges. (bare for å komme på at jeg har kvisete skuldre og rygg også da... Må få orden på det også... jeg vil være pen denne dagen...)

En ting jeg har tenkt litt på.

Jeg har kuttet teoretisk i mine søskenbarn for å lage en gjesteliste. Og endt opp med dem jeg har kontakt med. De bor der vi skal ha vielsen. Men min forlovedes søskenbarn bor spredt over landet. Og selv om vi kutter ut noen av dem, som han ikke har noe kontakt med, så blir det nok noen som må komme tilreisende likevel om de skal være tilstede.

Tilreisende kaffegester er vel ikke så lurt. Da gidder de jo ikke komme? Og vi vil ikke sette dem i en slik situajson.

Så da er det vel mye som tyder på at vi ikke går for kaffegjester? Noe som tyder på at vi muligens pr. i dag ligger ann til å ende opp med rundt 90 gjester til middag.

Ikke noe lite bryllup dette nei.

Men, det er jo sånn som jeg sa til mamma. Enten blir det et LITE bryllup. Eller så blir det et stort. Og vi vil ikke ha et pittelite bryllup. Noen mellomting finnes ikke som er lett å få til med våre familier, så da blir det stort. Og det er vel egentlig det vi har lyst til.

Så da blir det nok stort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teoretisk sett er det meninga at man skal være i stand til å jobbe, selv om man er forlova, ikke sant?

Teoretisk sett kunne tenke hele, sammenhengende tanker uten at det kommer inn en tanke som avbryter det hele, enten om gjester, budsjett, kjole, pynt, kirka (hvorfor har egentlig sentralborddama fri på mandager? Jeg skjønner at prestene har det fordi de jobber om søndagen, men det gjør jo ikke hun?) været (altså, ikke været i dag, men været DEN dagen) og sånn, ikke sant?

Denne evnen, denne evnen til konsentrasjon, logikk, fornuft eller arbeid har jeg visst mistet...

Og ettersom det er halvannen måned til jeg skal ha ferie, så må jeg altså sitte på jobb og reelt forsøke å jobbe... Men hodet mitt glir ut på alt annet...

Skal vi ha "brudebarn"? Piker, eller gutter også? Jeg tenkte i mitt hode at våre to yngste søskenbarn var to piker som vil være 6 og 3 år gamle (er tre for ungt? Det er en litt sjenert pike også...) men det er jo feil. Mitt yngste søskenbarn ER en pike som er 5 nå, og følgelig vil bli 6 til neste sommer. Men hans yngste søskenbarn er en gutt som er baby nå. Vil være under to år, og følgelig vel for ung?

Men bli søsken til brudebarn misunnelige? Eller andre søskenbarn? Min yngste kusine har 2 eldre søstre. Som vil være 12 og 9 eller noe sånn.

Kanskje vi ikke skal ha "brudebarn". Eller?

Og tankene kretser mye omkring dette med forlover.

Og det generelle med å arrangere bryllup. Ogå gjøre det "på avstand"...

Men jeg må jobbe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GLEDELIG SVAR FRA KIRKA!

Bare to datoer er opptatt nest sommer!

Den ene eri mai, og det er før vi hadde tenkt oss uansett. Den andre er 7/7, og den forventa jeg uansett skulle være opptatt. Og for meg er ikke det en dato som egentlig frister.

Så følglig, vi har fritt valg i datoer for vielse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra vi er to om dette her, for min kjære minnet meg på en ting...

Vi må være litt forsiktige med datoer i juni.

Ettersom hans søster skal konfirmeres i juni 07.

Vi må for all del unngå kollisjon, og helst få et par uker mellom også tenker jeg.

Noe sier meg at jeg ikke er så veldig opplagt til å gå i konfirmasjon siste helga før bryllupet, vi tenkte å ha ferie siste uka vi, tilbringe den på sunnøre og ordne med alle tusen detaljene som må ordnes der...

Og for gjestene, noen av dem bor langt unna og må reise, dumt om de ei helg må reise østover og helga etter til sunnmøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...