Gå til innhold

Malama skal gifte seg med sin elskede!


Malama

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, de hadde ledig tid til uka, men jeg får ringe tilbake, for jeg måtte jo vite når det passet. Ikke onsdag, om jeg husker rett :)

Det der ordner seg, helt sikkert!

Synd at de ikke hadde tid i dag ja, jeg burde jo ringt tidligere, i går, ettersom vi ble enige om det på torsdag, men jeg tenkte ikke på det før i morges. Ikke sikkert det hadde vært ledig om jeg ringte i går heller da, men, vi skal nok finne en tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner dette å bli rett irriterende!

Jeg prøvde en kjempenydelig kjole.

Jeg fikk med meg nummeret på den hjem.

et er ginnis G096

Og ikke pokker m det eksisterer bilde av denne på nett, alle bildeserier jeg finner begynner på 097!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAr nok ikke helt bestemt meg nei, jeg skal nok innom et par plasser til.

For de selger jo ulike kjoler på de ulike butikkene, og det er så mange butikker velge mellom

Men det frustrerer meg storlig at jeg aldri kan finne bilde av en kjole jeg liker.

Her ga den hjelpsomme dama meg navn og nummer på kjolen så jeg skulle kunne gå hjem og se den på produsentesn side, forklarte meg hvor jeg fant link til den (det visst jeg jo da) også ER DEN DER IKKE :( Og ingen annen plass heller.

Og jeg ville vise mamma'n min den fine kjolen. Og det er ikke mulig

Så jeg viste henne en sm lignet litt, og sa hva hun måtte se bort ifra, men hun hang seg opp i ANDRE detaljer enn de som lignet, og uttalte stadig "dette er jo en nydelig kjole" og jeg haded lyst å hyle: JA, MEN DEN JEG PRPØVDE VAR FINERE, OG ANNERLEDES!

OG det er pinn umulig å finne bilde av den :(

Hvorfor finner ejg bare kjoler som ikke finnes på nett?

Og ettersom bridesave.com er borte er mitt største kjolegaller borte også :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, jeg var i godt humør da jeg gikk fra butikken altså, kjempegodt.

Kom hjem, snakka med mamma, fant ikke blide, ble småirritert. Så døde både mobilen min og fasttelefonen ca samtidig. Jeg fikk henta min kjære, svidd ostesmørbrødene som skulle erstatte middagen jeg ikke får, jeg er enda sulten, trøtt, har vondt i hodet og finner ikke kjolen. Jeg er sur. Jeg vil bar legge meg... Og det er vel litt tidelig.

Musiker-mannen som vi hadde fått tips om som er kjempeflink er dessutn opptatt på vår dato, så han kan ikke spille i bryllupet vårt heller :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm, har ingen gode råd jeg... Finner alle kjolene jeg liker på Rembo Styling sine sider jeg. Men liker 2006 modellen mye bedre enn 07-modellene, så forhåpentligvis blir det lettere å finne en brukt kjole da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner kjoler jeg liker, på nett, men de finnes ikke i butikkene. Jeg finner kjoler i butikkene jeg liker, men de finnes ikke på nett.

Jeg finner på nett noen av de kjolene jeg PRØVER, men somrgel ikke de jeg liker (og i alle fall ikke i rett farge, og å se en kjole i rødt gir ikke det rette inntryykket...)

Jaja, fin var den, men jeg begyner allerede å glemme detaljene... Men jeg vet at jeg likte den.

Nå skal jeg finne frem til min kjære, og prøve å slappe av litt.

En ting er fint med kjoleprøving, jeg blir liksom så forelska i ham, min tilkommende altså. Jeg ser ham jo for meg ved siden av meg når jeg prøver kjole, gleder meg til den store dagen, og lengter etter å legge armene rundt ham :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delvis.

Han er nok ikke like engasjert som meg, og han får ikke vite noe om kjolen, ettersom han ikke klarer å bestemme seg for om han vil elle rikke vil se den før den store dagen.

Han hadde ansvaret for å få kontakt emd musikermannen, men når hn var opptatt, så falt jo det litt ut, og vi må prøve å finne en annen.

Han finner ikke dette like aloppslukened som jeg gjør, pluss at han HAR for mang ting å gjøre på som tar for mye tid som det er (han prøver å slutte emd div sånne "utenomting" og har nok ikke så mye overskudd til dete heller.

Men han er en de av planleggingen, og vi skal ordne dette sammen.

Men akkurat nå vil jeg bare legge meg, og helst me e god, varm forlovede til å holde rundt meg. Jeg fryser.

Jeg er ikke i form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frosten kom nok heller som en følge av at fomren ikke var på topp.

Jeg fryser bestandig når jeg er trøtt, og nå har jeg hatt vekking på SENEST 06:15 (og noen dager så tidelig som 05:00) i 12 dager i strekk, og skal ha den på 6 i morgen også. Har ikke kommet meg tidelig i seng spesielt mange av disse kveldene, heller tvert imot, og sover ikke sammenhengende en eneste natt. Jeg er trøtt og utslitt.

Jeg er ikke blitt syk, men jeg er ikke i toppslag. Jeg er utslitt, men ikke syk. I går kveld følte jeg meg litt uttafor, men jeg har sovet og føler meg litt bedre, hodepina er borte, jeg har fått mat, og bortsett fra iskalde tær (på tide å snart gi opp denne prosessen med å øve bena på høye heler, og innse at jeg trenger varmere sko (og altså, de gode, varme skoa mine er ikke høye) Jeg har jo høyhelede støvletter da, men de er bare varmere oppover leggen, like kalde nede med tærne som disse "sommerskoene", så det hjelper egentlig lite.) så har jeg fått varmen i meg.

Jeg kjenner at det ligger noe "på lur" i bakhodet, men håper det gir seg.

Nei, det var nok ikke det at jeg sto så lenge i den fine kjolen. Heller kanskje det at jeg ikke finner bilde av den! Og muligens tankene jeg fikk da jeg sto med den siste gangen... så gjerne jeg skulle ønske at mormor kunne få sett meg stå brud. Så gjerne jeg skulle ha dansa med farfar i bryllupet mitt.

Farfar var en flink og aktiv danser, som alltid danset med "alle". en litt spesiell teknikk med et "halvsteg" som gjorde at man måtte venne seg litt til å danse med ham, men han var kjempeflink. Jeg skulle så gjerne dansa med ham i bryllupet mitt.

Og som jeg sa til Linn3c i går, en av de aller siste gangene jeg snakket med mormor, så snakka vi om nettopp mitt bryllup. Som hun sa det, "jeg burde gi min far den gleden å føre meg opp kirkegulvet". Hun ønsket å se meg gift. Hun visste meget godt at jeg hadde funnet den rette mannen, og hun sa at hun kunne se det på meg, at jeg hadde funnet en god en, og at vi hadde det bra. Men så var det da den tgelefonsamtalen, da hun lå på sykehuset en av de siste gangene. Hun skulle nok gjerne sett meg gift. "Sikkert etablert". I stedet døde hun rett før hun kunne fått visst det. Bare en drøy måned før jeg ble forlova. en måpned før vi kjøpte hus. Så rett før hun kunne fått visst at "Det ordner seg". Det er sårt å tenke på.

Mamma gikk på grava til mormor, og fortalte at vi var blitt forlova. Men det blir aldri det samme som at jeg kunne fått fortelle henne det, og sett smilet hennes, og jeg kan nesten høre henne si "Å, så kjekt å høre, nå ble jeg glad" mens hun kniper hånda mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På det litt mer praktsike plan: siden den flinke musikermannen vi hadde fått tips om dessverre var opptatt på vår store dag, har jeg nå sendt mail til en annen musiker-mann, som hadde annonse i Nytt-i-Uka, ei gratis-avis som deles ut i Åleby'n. Mamma tipsa meg om annonsa, for jeg ser jo ikke den da, ettersom jeg ikke bor i Åleby'n, og følgelig ikke får den avisa i postkassa mi hver onsdag. Spurte om han er ledig denne dagen.

Så får vi vel bare vente og se hva han svarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi igang! (med dette "oi, nå skjer det masse på en gang, opplegget")

Jeg snakka med mamma på telefonen nå nettopp, om noe litt annet. Men vi kom nå inn på at hun lurte på å komme nedover og se på kjole sammen med meg (alle der oppe lurer på når hun skal dra) Det ene ledet til det andre (Hva koster en flybillett da?") og vips, så har jeg bestilt flytur for mamma'n min, 17-24.november. Det ble ei hel uke, rett og slett fordi det var de rimligste bilettene vi kunne oppdrive.

Så nenvte jeg det med forlover, og at... jeg egentlig hadde tenkt meg oppover på kjolejakt, for å ha med meg min mamma og min forlover. Vel, det sier du ETTERPÅ sier mamma, og var ikke helt fornøyd, men det var jo bare en tanke, og egentlig vil jeg helst finne kjole her fordi det er her jeg har sett på kjoler og sett de jeg liker, og sånn...

Veeeeel, slår det meg, hun jeg hade tiltenkt rollen som forlover, men ikke spurt enda, har hun mulighet til litt ferie i november to? Kanskje ikke hele uka, men litt? Hmm... hvordan finner man ut av dette?

Lukker kontordøra, ringer min kusine, spør... "hei, det var en ting jeg lurte på... kunne du tenke deg å være min forlover?"

Jeg hadde jo lyst til å spørre henne personlig, direkte egentlig, men det er ikke så lett med avstanden, så det måtte bli en telefon.

Hun satte i et lite hyl.

Jeg kan krysse av en ting på lista, jeg har forlover.

Hun skulle spørre sjefen sin når han kommer på jobb senere i dag, om det var mulig at hun kunne ha noe ferie i november for å dra til Bergen og titte på brudekjole med meg. Hun hadde i alle fall lyst.

Og mamma kommer i alle fall.

Min elskede får nok overdose av min familie, for min bror har varslet at han og hans samboer kommer på besøk til oss helga 11-12. november. Jeg må huske å høre med ham litt nærmere om når de kommer, og når de drar, om de skal ha noe fri (hun går på skole, så det er vel ikke så lett med "feriedager og avspassering" for henne) eller om de kommer fredagskvelden, nesten natt, og retunrerer søndag formiddag.

I alle fall, min kusine ville GJERNE være min forlover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:klem: Da har du forlover i orden, og sikkert snart kjole også!

Syns det er vanskelig å bestemme seg for forlover jeg, men trenger heldigvis ikke å bestemme meg med det første. Regner kanskje med at folk begynner å spørre etterhvert hvem jeg skal ha da :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes jo som jeg skrev om først i denne dagboka, at det ikke sånnsett var så lett jeg heller.

Men så snart jeg "kom på" at min kusine var aktuell, så kom egentlig den tanken til å gro seg fast inni hodet mitt, og jeg kom til det punkt at jeg nå "anså henne som min forlover", uten å ha nevnt det for henne, og det syntes jeg var dumt, så da tok jeg den telefonen.

Hun ble overraska, og hadde ikke ventet det, men ble veldig glad og ville gjerne det. Vi har jo "vokst opp sammen" som jeg sa, og jeg syntes derfor hun var den det var mest naturlig for meg å ha til den oppgaven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det jo ganske greit :) Jeg har flere som er aktuelle, men tenker litt på det praktiske også, litt upraktisk med en forlover som bor i Sør-Europa. I tillegg til at for kjæresten hennes er det sikkert ikke så gøy å komme i bryllup når hun kanskje blir en del opptatt med å hjelpe meg med diverse. Må isåfall få "spleiset" han med noen som ikke er redd for å prate engelsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og derved var det ordnet, også min forlover kommer sammen med mamma på Bergenstur om en knapp måned :) (de DRAR om en måned, og da har de vært her i en uke)

Tipper vi skal kose oss da ja :)

Endret av Malama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...