Gå til innhold

Malama skal gifte seg med sin elskede!


Malama

Anbefalte innlegg

Hva med å stryke Kreta fra listen og heller dra dit om noen år med deres søte små barn?

To av årets ferieturer for oss er turer som vanskelig lar seg gjennomføre med små barn, så de passer vi på å ta i år, så kan vi spare charterturene til det blir barn. (Vel, begge turene ville vel latt seg gjennomføre med små barn, men greit å slippe eviglange flyturer og bilturer med barn ser jeg for meg, da er det sikkert greiere og plaske i barnebassenget på et resort en eller annen plass)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sikkert ingen dum tanke, men vi kan jo for alt vi vet få MANGE sjangser til å reise barnløst da...

Men sjangsen er vel sånnsett større for at vi, når barna kommer, prioriterer å reise til hans og mine foreldre, for at barn/besteforeldre skal få møtes... Han har ikke er faring med NOE annen ferie enn å reise til familie, jeg er oppvokst rundt familien, men vant til hytteferier i Norge.

så dette er vår aller første sånne "sydenferie", og sjangsen er sånnsett stor for at det kan blir LENGE til neste gang... (Eller, kanskje jeg klarer å overtale ham til ei uke i alle fall, om ikke hvert år så noen år i alle fall... hvem vet... men egentlig så er ikke denne typen ferie noe som står høyt på prioriteringslitene våre. Nettopp derfor er det altså slik at UANSETT hvor vi drar på bryllupsreise, så blir det veldig spesielt, men siden det kanskje er den eneste sånne turen på en liten evighet, så kan vi jo spanderes på oss noe skikkelig...

Og av de alternativene jeg ramsa opp, så er vel Malta det som det er aller minst sjangs for at vi tar "med et par unger på slep" i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mm.

Vi heller fortsatt mot Malta, men er veldig usikker på hotellvalg da (dvs, økonomien spiller vel litt inn, ettersom vi ønsker å være der i 2 uker)

Også hadde jeg sikkert blitt like lykkelig på Kreta. Eller Frankrike. Eller Italia. Eller Maldivene. Eller Spania. Eller Kristiansand for den saks skyld... Vi har jo rett og slett aldri vært på ferie sammen, alene, før. Så det i seg selv er en ny opplevelse for oss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme hvor dere drar, vil dere ha det helt fantastisk! Bare man tar vare på hverandre, bruker god tid og ikke stresser vil alt bli fantastisk! :hjerter:

Men, jeg må legge til at Italia er utrolig romantisk og italienere veldig hyggelige :) Har også vært på Malta, og har bare hyggelige minner der fra :humpe::hjerter_rundt:

:ler: he he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er enig i at dere helt sikkert kommer til å få det fantastisk uansett hvor dere velger å reise. Alt ser sikkert bare roooosa ut uansett. ;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tur er bestilt, til Malta i to uker.

Gleder meg!

Innbydelsene som skulle i posten ble postlagt i helga, og forhåpentligvis dumper de ned i postkasser omkring i landet i dag (men hvem stoler på posten i disse tider med påskekort og selvangivelser?) Til de som skal til sunnmøre regner jeg uansett med at de kommer tidlgist i morgen, men de fleste som skal dit leverer vi personlig i løpet av påskeferien.

Vi har jo fått et svar da, den aller første ble jo levert på lørdag, til Linn3c og familien, og de vil jo komme, så sant de får ordnet overnatning (hva ble det til, skal vi sette dere opp på den lista vi har, eller ble det det hotellet som er nærmere? (Der vurderer vi også å ta bryllupsnatta, bare de svarer på når vi må ut neste dag... vi bør nesten få ha sen utsjekk, vi kommer jo så sent...))

Vi har fått et avbud også, det fikk vi allerede i vinter, men det er noen som ikke har fått innbydelse i posten da. Vi har laget en som vi skal levere i påska, sånn "vi vet dere ikke kan komme, men ville nå invitere formelt likevel".

Håper at vi slipper mange spørsmål fra våre søskenbarn om de kan ha med sine barn (vi har skrevet i følgebrevet at vi beklager, men grensa måtte gå ved våre søskenbarn. Med unntak av de barna som er så små at de trenger sin mor for mat da, de får være med selv om de ikke er invitert) Vi kan ikke begynne å godta "noen", for kan en, så kan en annen, og dette gjelder ca 30 unger totalt sett i de to familiene. Hadde det vært bare noen få... men det er det altså ikke.

Vel, jeg har ei "krysseliste" til å merke av alle som svarer, og min forlovede har fått en kopi av den (og begge la igjen sin sånne liste hjemme id ag, men jeg hadde den på mail på jobb, så jeg sendte den til ham på jobb, og skrev ut en her) for fom i dag kan vi forvente folk som svarer, teoretisk sett. (NOEN svarer jo med en gang, sånn som Linn3c: Kom, og se, kom og se, vi har fått, kom og se, du kan åpne, å, så fin, den BLE håndskrevet ja, ja vi kommer vi... Vil dere være med og gå en tur?" :ler:

Ja, nå begynner det å bli virkelig.

Jeg bestilte flybiletter i går.... i mitt nye navn (som jeg ikke heter enda), som fru... Det var litt rart, men mest spennende.

Vi skal gifte oss!

Og på neste tirsdag skal vi i krika også, skal dere dit, Floja Felíz?

Og jeg skal på blomsterbutikken og finne ut hvordan buketten min skal se ut... (oi, jeg burde vel bestemme meg.... jeg har bare noen vage ideer jeg... veldig vage...) og vi skal på lokalet og se litt.

Jepp, nå begynner det å nærme seg. Det er virkelig. Om 81 dager (ifølge kalenderen min) gifter vi oss! :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner det virkelig å skje ting her, morsomt :) Kjekt med invitasjoner som er ute og bryllupsreise som er bestilt :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det BØR begynne å skje noe, det nærmer seg jo med stormskritt!

Jeg har en vag ide om hvordan kanskje serviettene kan være også, det stjal jeg rått fra noe jeg kom over i dagboka til Floja Felíz da... Så kanskje der er håp om at jeg kan finne ut hvordan bordet skal se ut etterhvert også...

Ja, det bør vel la seg ordne, om ikke så lenge. for om 3 måneder er vi godt igang med bryllupsreisen, det er bare 11,5 uke igjen, og mye å ordne på den tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No måtte eg sjekke om me var invitert med barn... :ler: For han er sikkert ikkje avhengig av meg for å få mat på den tida, men det er godt å ha han med seg når me skal så langt avgarde. :)

Me ringte det hotellet du snakka om, men fekk beskjed om å ringa igjen 10. april for det var ikkje ope... :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Stengt? (det forklarer jo hvorfor jeg ikke får svar på mail da, men..?) du mente da det hotellet som var i nærheten? På det hotellet vi kan ordne overnatning må det gå via oss (eller, via min onkel egentlig) men det andre hotellet, er de STENGT i påska? Snåle greier!

DERE er invitert med barn da, småtten er selvsagt invitert (og dessunte under den "aldersgrensa" vi anser som å være "avhengig av mamman sin" likevel, vi regner sånnsett unger under året som "baby som bare følger med") Men, det er alle ungene til søskenbarna våre, flere av dem i skolealder, som vi måtte sette en grense for... Dere er invitert alle tre, med navn, sant? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Greit å ha hotellet i gangavstand ifrå festlokalet, sidan me har tenkt å fly opp. :)

Kan alternativt sikkert låne bilen vår, som sikkert er i "omløp", men jeg har slett ikke tenkt å KJØRE i brudekjole (sitte på er greit nok, ikke kjøre) og jeg tror det er litt "lang gåavstand" for oss, ser ikke for meg å vandre borover gata midt på natta i brudekjole med slep...

Men, det er jo ikke lenger enn at for dere er det jo sånnsett en akeptabel gåavstand, mener jeg (må ærlig innrømme at jeg ikke husker heeelt hvor langt innover den veien det lokalet er, og er noe usikker på hva du regner som "gåavstand", men det er helt mulig å gå, så lenge man er i "gangbar stand" :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DA skal alle invitasjonene være ferdige.

Vi måtte skrive om en, ettersom mamma ringte og sa at det var slutt mellommin fetter og hans samboer. Da skal vi jo ikke invitere henne...

Også måtte vi lage en til, da vi i en samtale over oppvasken kom på at min kjære har et søskenbarn til, som var med på de tidlige listene, men rett og slett var falt ut av den siste lista. En telefon til hans mor avklarte hennes etternavn og sist kjente adresse, og et søk på telefonkatalogen antydet at hun fortsatt bor der, så da sender vi en dit også. (ikke sååå lett med disse søskenbarna som bor sammen med sine mødre, der mødrene ikke er en del av familien, men søskenbarna er jo det likevel... )

Men nå skal alt være pakket sine konvolutter og klart.

Så da får jeg vel pakke sammen klær til påskeferien, så snart jeg har pakket inn bursdagsgaven til min bror, og laga kort.

Så jeg får vel komme meg av pc'n i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fekk ENDELEG kontakt med hotellet i dag, for å få beskjed om at det var ingen ledige dobbeltrom den helga... *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

HÆ?

Jeg fikk jo også endelig svar på mail fra dem, og der skrev de at de ikke har reservert rom for oss (enda vi skrev i mailen før påske at vi ville bo der, men spurte om når vi måtte sjekke ut (hvilket de sier avhenbger av pågangen nest dag, men at vi kan jo avtale en senre utsjekk) og om de da ikke har ledige rom, og ikke har reservert til oss (enda vi vel skrev at ja, vi ville bo der!) så sliter vi...

Min onkel sier dog at det skal være mulig å få rom på det hotellet vi "tilbyr rom på" fortsatt, men det er jo "førstemann til mølla" der også.

SPESIELT rart blir det jo når det kommer opp på nettsiden deres at de HAR ledige dobbeltrom (men derimot ikke dersom man skal ha inn en baby, kanskje det er der problemet ligger?)

Veldig rart. VEDLIG.

Endret av Malama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå fikk i alle fall jeg reservert et dobbeltrom for oss den natta (vi skal jo bare ha ei natt da, ikke hel helga...) så da hadde de i alle fall rom...

I dag skal jeg forresten, dersom jeg kommer meg ut fra jobb i tide, avsted og prøve kjolen min, med sløret mitt, og undertøyet jeg kjøpte på påskeferie (spent på om det passer under kjolen) og skoene som står på butikken (som jeg skal ha med hjem og "bruke som tøfler" som en eller annen sa i påska. Slik at de er gode å gå innen den store dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...