Gå til innhold

Malama skal gifte seg med sin elskede!


Malama

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

En ting er fint med kjoleprøving, jeg blir liksom så forelska i ham, min tilkommende altså. Jeg ser ham jo for meg ved siden av meg når jeg prøver kjole, gleder meg til den store dagen, og lengter etter å legge armene rundt ham  :hjerter_rundt:

Hihi, slik har jeg det også når jeg driver og styrer med planene våre. Da blir det plutselig så virkelig på en måte. :)

Vi tenker omtrent det samme som dere ift pynting i kirka; hvis noen andre absolutt vil spleise så ok, men ellers blir det veldig enkelt.

Gleder meg til å følge deg videre, og gratulerer med forlover! Så moro at hun ble så glad også da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minnet meg på at jeg skulle sende en sms til min forlover det.

Sånn, da er det gjort.

Ja, det er spennende å planlegge bryllup, og det setter meg i et romantsik humør. Det er jo tross alt en meget romantisk sak dette her, det å gifte seg med den man elsker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og tilbakemeldinga fra henne bekrefter at jeg tok rett valg. Hun er den "Stolteste forloveren jeg kunne fått", og "det betyr så mye for henne at jeg valgte henne".

Ja, det bekrefter jo at jeg valgte helt rett!

Jeg kan jo umulig få en bedre forlover enn det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da har jeg sendt mail til Kikki, Primadonna, Cleopatra, Belle Amie og Molina. (Den siste har je ikke vært hos før, men de fører ifølge nettsiden Sincerity, og etter å ha studert kartet fant jeg ut at Isdalsø ikke er lenger unna enn at det er verd et besøk)

Jeg vet det er en butikk til som Linn3c har snakka om, i sentrum, som vi burde besøke, så jeg må prøve å finne ut hvilken det er.

Planen er en rundtur fredag/lørdag (og du ER velkommen til å være med Linn3c, men jeg sliter kanskje litt med å ha plass til Småtten i bilen, min bil er ikke beregnet på babyer (men han er også kjempevelkommen altså!)) Og så skal vi kose oss med bryllupsplanlegging hele uka, jeg, min mor og min forlover. Hun gleder seg veldig, mamma kommer (morfar er ikke bra, så jeg var usikker på om hun ville komme, men hun kommer, og gleder seg til dette (men er glad vi tar den store turen tidelig i uka, i tilfelle en hurtigere enn planlagt retur) og jeg tror dette skal bli koselig.

Ettersom jeg sliter med å makke meg til å ordne ting på dagtid, og generelt ikke liker å ringe, og i alle fall ikke om dette fra jobb, så sendte jeg mail til alle sammen. Da kan jeg vurdere svarene, og sy sammen en reiserute før jeg bekrefter, synes det er lettere enn å ringe en og en.

Jeg begynner å glemme detaljene av hvordn de ulike kjolene ser ut, så dette skal bli bra. Og alle de stedene der det er lov (altså ikke Belle Amie) skal jeg få min forlover, eller mamma (eller Linn3c om hun blir med) til å ta bilde av meg, slik at vi husker hvordan de ulike ser ut når vi kommer hjem full av inntrykk.

Dette skal bli spennende.

Nå må jeg huske å be mamma ta med brudekrona si, så vi kan prøve den sammen med de kjolene der den kan passe, for å se om det er noe jeg vil bruke.

Dette skal nok bi bra det :)

Min elskede sier ifra om at det er på tide å avslutte for kvelden, så da får jeg vel hellr gjøre det. Rydde av bordet, heng opp klesvasken, og ta kveldsstellet. Trøtt og slitn er vi begge to, så det skal bli godt å komme seg i seng helst ikke så lenge etter ti.

Så kan jeg håpe på svar fra butikkene i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da begynenr å det å dra seg til

Vi skal på Belle Amie på mandags ettermiddag.

Vi skal på Kikki klokka 12 og Cleopatra klokka 13 (dette tror jeg kan bli noe travelt da, men vi skal bare prøve om igjen tre kjoler hos kikki tror jeg (de tre jeg likte best sist gang) og ettersom jeg ble mer sikkerpå hva jeg faktsik likte etterhvert, så tror jeg ikke egentlig at det er noen av disse som er KJOLEN, men ettersom jeg faktsik ikke HUSKER hvordan de ser ut, så er jeg usikker....)

Jeg skal avtale med molina også og primadonna, har delvis avtale med dem, men ikke avtalt NÅR, det kan jeg stort sett tilpasse selv (de har det ikke travelt, med andre ord)

Også VET jeg inni meg at det var en plass til som Linn3c har snakka om, en plass i sentrum som vi ikke har vært enda.

Jeg må lete opp navnet på den, og se om vi ikke kommer oss dit også etterhvert...

Men nå må jeg gå og rekke toget hjem, vaske litt klær og gjøre klart til besøket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var det ja.

Jeg tror det begynner bli litt mye på en dag, med mindre vi tar det FØR Kikki da, siden det er i sentrum, men erfaringsmessig bruker jeg t par timer på en ny butikk, og det kan bli vel mye stress.

Jeg henter dem på flyplassen litt over åtte, og tar dem med hjem hit, hvor de får frokost. Vi drar da til byen til litt før tolv, og raser videre til Cleopatra til litt etter ett antakelig. Synes det er knapt med tid, og skulle gjerne hatt 11 på kikki, men det var 12 hun hadde tid. (vi kommer uansett til å komme litt tidelig om mulig...)

Det litt tid å kjøre drfra til isdalsø. Igjen, jeg bruker fort et par timer på en ny butikk, og de var opptatt fra 17 til 18, så vi burde gjerne vært der allerede klokka tre, men jeg vet ikke om vi kommer oss så tidelig fra Cleopatra (jeg slet jo veldig med å ta av meg kjolen der...)

Vi burde fått i oss mat på et vis inni dette her, lenge fra frokost til dett her, så det er mulig vi drar hjem etter cleopatra, og spiser? Men da kommer vi oss ikke til molina på fredag, i stedet tar vi da primadonna på kvelden. Men klarer vi virkelig bare to butikker på en fridag (og en på kvelden mens min kjære er kommet hjem?)

Synes vi må klare bedre enn som så. Jeg har jo nybakte boller i fryseren, vi kan muligens ha med oss det som "proviant"? Spise på veien fra cleo til Molina, og ankomme der i tre-halvfire-tida? Etter det er det tid for å dra hjem og spise middag, og SÅ kan vi ta primadonna på kvelden?

Så kontakter jeg altelier V og hører når det er mulig å få komme tid, en gang neste uke kanskje? Eller lørdag.

Hmm, så vanskelig dette skulle bli da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plan:

Hente på Fleslang 08:10

Kjøre til Arna og servere frokost

Være hos Kikki litt før 12

Videre til cleopatra ca klokka 13

Sier vi planlegger Molina ca klokken 15

På vei dit eller mellom disse to på et vis i alle fall: Boller. Vi trenger MAT!

Deretter TRENGER vi middag, 3 butikker siden frokost og bare boller i mellomtida... Så tar vi Primadonna etter middagen?

Men om jeg bruker to timer på molina (slik jeg har pleid å gjøre på nye butikker) så er vi ikke ferdig før fem, hjemme halv seks, middag til seks, og da rekker vi ikke Primadonna før sju, men de stener ikke før åtte, så det går vel bra.

En slitsom dag blir det da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må dere gjøre alt på en dag da, skal de ikke være der ei uke?

Og - det hadde sikkert vært koselig og skvist inn en cafetur om dere fikk til det? Tar kanskje litt lengre tid enn å spise boller i bilen, men er det "jentetur" så er det jentetur ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi MÅ selvsagt ikke gjøre alt på en dag, de skal være her ei uke, det stemmer det.

Jeg vil likevel gjerne se flest mulig av kjolene på en dag rett og slett for å sammenligne, men en av favoritten får vi ikke se før mandag likeve da.

Mamma sa at hun gjerne ville ta mest mulig tidelig, i tilfelle hun skal/må/vil hjem tidligere enn planalgt, morfar ligger på sykehuset (ikke kritisk, men langvarig) og hun ville gjerne ha "alt" på fredag, så kunne vi ha "fri" på lørdag.

Kafetur er forsåvidt en god ide, gitt at de har noe mamma kan spise da, det begrenser seg omtrent til boller uten noe på, og absolutt røykfrihet, helst parfymefritt også...

Dette er jo min mor, som får astma av blomster, parfyme, røyk og shampo, som får kraftige magesmerter og diare av mat som har sett noe som lignet på krydder (og på dårlige dager også av ost og syltetøy) Kaker kan hun jo spise da (så lenge det kke er krydderkake eller noe sånn) men jeg er usikker på kjøpeboller (da de somrege er med kardemomme, som jeg er usikker på) Derfor er det rett og slett muligens enklere med boller. Dersom været mot formodning er bra, så kan vi jo spise de ute, men det er vått og kaldt i Bergen, så sånnsett tilbyr jeg dem kanskje boller i bilen...

Ikke helt typsik jentetur kanskje, men jeg er ingen kafejente, og min mor er ingen kafe-kvinne (min kusine.. ja, hun er kansjke det da...)

Men jeg har skrevet ned telefonnumrene til alle brudebutikkene, og dette blir min kusines første forloveroppgave: Ta vare på den, og dersom vi ser at dette ikke går: En av dem (eller meg om mulig selvsagt) ringer og gir beskjed om at vi ikke kommer, men gjerne tar det en annen dag, eller at vi kommer senere om det er mulig)

Jeg innser at dette blir en TRAVEL dag, og skjønner godt at Linn3c med en baby ikke orker å være med...

Det er mest de to "låste" timene mine, 12 og 13 som er problemet slik jeg ser det da, kanskje jeg ringer Cleopatra i morgen og sier at det dessverre ikke går, om vi kan komme lørdag (eller en dag neste uke) så får vi goood tid til matpause før Molina klokka tre, og primadonna tar vi altså etter middag (har svart ca 19, da rekker vi å spise middag og det er jo like her i nærheten)

Jeg får snakke litt med de to i morgen (det er for sent å kontakte Cleopatra i dag uansett)

Nå skal jeg ta opp boller fra fryseren, ta oppvasken, og krabbe til sngs, jeg er trøtt. Og det er tidelig opp i morgen, levere min kjære til 07:20 toget og hente de som lader 08:10 på Flesland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jeg gjøre.

Nå er jeg våken og klar for en ny dag.

Vel... nesten.

Sov dårlig i natt, lå våken i over halvannen time, fra ca tre til nesten kvart på fem, tror jeg stressa litt med at 4 butikker blir mye på en dag, frister å droppe Cleopatra i dag, selv om de har en av mine favoritt-kjoler (det er ginniskjolen på cleopatra og Sinceritykjolen på Belle Amie som er mine to favoriotter slik jeg husker dem i alle fall)

Jeg skal snakke med mine to besøkende, når jeg henter dem, men det er ikke før om halvannen time. Nå spiser jeg bolle til "før-frokost" (frokost skal jeg servere når jeg har hentet dem, jeg orker ikke mye mat nå, og de orker ikke mye mat før de drar (de har nok allerede dratt hjemmefra) og etterpå skal jeg rydde litt før jeg kjøre min kjære til stasjonen til toget som går 07:20, og deretter til flyplassen.

Gjstetoalettet er "selvsagt" ødelagt, og delen vi trenger måtte bestilles, så det er litt demontert i dag, men vi kan skru det sånn delvis sammen da, så det kan brukes, i påvente av delen (som er skruen som holder lokket til sisterna fast, men man river vel ikke av det sånn normalt sett, om man er forsiktig)

Så litt smårydding for meg, og litt toalett-montering for min kjære, og vips er nok klokka så mye at vi må dra.

En lang dag ligger forran oss, jeg kommer til å være "skutt" i kveld etter så lite søvn i natt. Min forlover er "heldigvis" av den typen som blir trøtt etter barnetv omtrent (ok, litt mer nå som hun er voksen, men tidelig i alle fall) og mamma krabber sikkert også til seng relativt tidelig, så skal vi sove godt i natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig med besøk! Håper dere får det kjempefint.

-og det med din mors allergier er jo kjempetrasig! Hun kan jo omtrent ikke gå ut da?

Jeg og min mor skal til Bergen i helgen og treffe min tante, og hun har noe av det samme problemet, men så lenge hun får velge type mat og de kan justere litt på rettene går det nok bra å få til et par koselige restaurantbesøk.

Stor helge- :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi delte opp programmet litt, for det ble for travelt, vi tok to butikker (kikki og molina) på fredag og ti på lørdag (cleopatra og primadonna) så skal vi på Belle Amie i dag (dersom jeg finner veien, Linn3c styrte sist, og jeg husker bare at vi kjørte en plass der jeg slett ikke syntes det så ut som om vi skulle. Men jeg har skrevet ut veibeskrivelse, og vi beregner god tid)

Kjoletitting TAR jo rett og slett bare lang tid... Vi har kost oss med det hittil, på kikki fikk de den samme følelsen som jeg fikk første gangen, "OI, brudekjole!" (det var jo første plassen jeg også var) Vi glemte kamera da, så vi skal tilbake på tirsdag.

På Molina fikk mamma litt trøbbel, for dama som hjalp oss var OVERparfymert, så hun måtte innhalere to ganger, og bare gå ut, for hun klarte ikke være der.

Litt dumt, men på Cleopatra på lørdag fikk de se en av mine favoritter, og de var HELT enige om at de synes DET er kjolen. (jeg har nå enda tilgode å vise dem den andre favoritten min da, den skal vi se i dag)

Det er når det da, at når jeg hadde på meg den kjolen på Cleopatra, så fikk jeg tilbake de samme tankene som sist jeg hadde den på (bare enda litt sterkere med mamma tilstede), det at mormor skulle ha vært her!

Vi har nå i alle fall en avtale i dag, og egentlig en i morgen også (bare for å ta bilder) På Belle Amie er det jo ikke lov å ta bilder, så i dag skal vi bare titte...

Vel, det som la en alvorlig demper på humøret hos oss alle, og gjør at jeg ikke vet om de blir her hele uka som planlagt er at morfar hadde et hjerteinfarkt i går natt. Vi krysser fingrene, og jeg er foprberedt på å kjøre dem på flyplassen før om nødvendig. (Det blir VANSKELIG å ikke bli med dem!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten kunne min kjære informere om at han hadde valgt forlover i går da.

Egentlig hadde han bestemt seg for en stund siden, men siden han ikke hadde fått snakket med ham enda, så ville han ikke si noe, før han visste om han ville svare ja.

Så da er det også i boks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så har vi (jeg) valgt kjole.

Det ble Ginnis-kjolen som er umulig å finne bilde av.

Det sto mellom den og sinceritykjolen (3091 mener jeg den heter, det er bilde av den med rødt, men jeg mente i helt hvitt da)

Men, vi prøvde begge igjen, og jeg er forsatt usikker på om det er "for mye" slepet på sinceritykjolen, og når jeg er usikker på den, og slett ikke usikker på noe ved ginniskjolen, ja da valgte jeg den.

skal tilbake i dag (om jeg kommer meg fra jobb, må dit allerede klokka tre, de stenger tidelig i dag) og prøve litt forskjellige slør etc.

Mamma og min forlover er her enda, selv om vi har vært meget usikker på akkurat det da, og morfar er bedre (slett ikke bra, SLETT ikke, men bedre. Vi teller alle timer mot fredag klokka 8, når de skal dra hjem (og jeg har såååååååå lyst å være med...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjolen er bestilt!

Og jeg har kjøpt smykket også, det var bare ett på butikken som passet så flott, og det var ikke så skummelt dyrt heller.

Så nå skal jeg få min elskede til å skjønne at jeg ønsker meg helt enkle perleøredobber til jul... (eller, mamma snakka på at hun kanskje har noen hjemme som jeg kan bruke, og hun har jo ikke hull i ørene, så da kan jeg arve dem)

Tror jeg har bestemt meg for sånn ca hvordan slør jeg vil ha også (bare ikke helt hvor jeg skal kjøpe det, vet dessverre ikke hva det i butikken koster (har sendt mail da) Det i butikken er for langt, men det har ikke kant, så det kan bare klippes av sa de.

Jeg vil nemlig ha et enkelt slør, ivory-farget for det er kjolen, med perler på (ja, småååå perler på kjolen, jeg har altså kjøpt perlesmykke, og det blir fint med perler på sløret da) som er ca i livlengde når jeg fester det høyt oppe på hodet.

Gleder meg!

I dag er det eksakt 7 måneder til den store dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...