Gå til innhold

Malama skal gifte seg med sin elskede!


Malama

Anbefalte innlegg

Gjennomtenkt og stilfullt, ja. Men er det noen som legger merke til om invitasjonen en fikk måneder før den store dagen, matcher blomstene på bordene? :klø:

*banner i kjerka og FLYr videre* ;)

For å si det sånn: JEG legger merke til det. Og ja, mange andre. Mamma har (i likhet med meg) en samøing av denne slags ting. Vi bladde gjennom permen hennes (jeg ahr det bar i en pakkpasse jeg... eller en plastpose er det vel blitt etter noen flyttinger) der har hun invitasjonen først, bordkortene til henne og pappa pent limt på baksida av forsida av sangheftet...

Nå er det ikke derfor da, at jeg vil ha det i samme stil.

Dette handler ikke så mye om perfeksjonisme, men det handler om bryllupt mitt. Den ENE gangen jg skal gifte meg.

so what om jeg ikke laga sosakjøtt til middag som planen var i dag, vi spiste, dte ble bra nok. So what om jeg nok må handle mer melk selv om vi egentlig handla for hele uka i går, jeg kjøpte for lite, men vi handla da i det minst det meste av det vi trenger. Litt er bedre enn ikke noe, og jeg får en ny sjangs nest uke.

Bryllupet er EN gang.

Og jeg vet at det ikke blir "perfekt". Noe går sikkert "galt". Men det er bryllupet mitt!

Også har det seg nå engang slik, da da tillater jeg meg å planlegge, kose meg (ja, for selv om jeg sliter med dette, så LIKER jeg å lage dette, ellers hadde jeg jo bare kjøpt invitasjoner...) og styre på. for dette... dette er et stort prosjekt, som jeg tar med babysteps, jeg får de tikke "perfekt", men ejg gjør så godt jegkan, for dette gjelder bryllupet mitt.

Og da så.

Ikke utenkelig at det kanskje kan komme et bilde etterhvert, Chica, men da må jeg jo først bestemme meg for hvordan det skal se ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Linn3c: Ja, jeg har vært på panduro et par ganger, plukket med meg et par stempler og noe greier sist jeg var der. Jeg har jo en god del også da, siden jeg scrapper (vel, i teoreien gjør jeg i alle fall det, jeg bare, ehh... har ikke gjort det på en stund...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok til å satse på invitasjon, bordkort og takkekort i samme stil vi også, men om de macher blomstene er nok ikke sikkert... Tror ikke jeg har blomsterpynten planlagt når jeg skal lage invitasjonene. Det verste er jo at det er billigere å handle ferdig trykte invitasjoner enn å lage selv. Men jeg og har lyst til å lage selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, de kommer nok ikke til å matche blomsterpynten egentlig, men om man har spesielle farger i tankene, så er det jo litt greit. Om man kommer til å dekke hele bordet i rødt og svart, så er et muligens dumt med rosa bordkort ;)

Men vi går vel for mer tradisjonelle farger vi da, så dette er ikke noe sptort problem.

Og ja, det er nok rimligere å kjøpe, men jeg har, i likhet emd deg, lyst til dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er mange av oss som har en eller to farger som går igjennom som en tråd i bryllupet, det har i hvertfall jeg :) Synes det er gøy å gi et lite hint i innbydelsen på hvilke farge vi skal ha :) Men, vi er alle forskjellige så man må jo bare gjøre det man vil selv!!!

:klem: kath

P.S Godt nyttår forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ikke lett dette med farger og sånn. Jeg har ikke helt bestemt meg for farger på invitasjonene enda, men så noe "gråmelert" sist vi var på binders som jeg muligens ser for meg. Sammen med noe rødt.

Grått er "diskret" og passer sammen med det meste. Vil neppe kræsje, uansett hva annet vi ender opp med. Og rødt, fordi det er "kjærlighet", samt at jeg tror jeg tenker røde roser i buketten min. (mørkerøde, ikke i retning rosa eller orange, "julerøde" eller litt mørkere, ser jeg for meg i mitt indre, men jeg aner ikke)

Det eneste er at det ikke akkurat passer med gullstempel på grått da? (og ja, jeg hadde tenkt å stemple med gullfarget stempelpute, et stempel med ringer som jeg hr kjøpt bl.a.

så jeg har nok ikke bestemt meg enda, men det er på tide å komme igang, i alle fall kjøpe inn noe som jeg kan eksperimentere med, lage noen forslag, så får vi se hva som blir fint.

I det minste har jeg fått på plass et par ting da:

*sløret mitt kom. Mindre perler enn jeg hadde sett for meg, så de synes ikke så godt, men egentlig passer det kansje bra, for det er mange SMÅÅÅÅ perler på kjolen også...

*bestilt frisørtime og prøvetime. Dvs, avtalt at jeg skal "brudepyntes" og være ferdig til ca klokka 12 (meget usikkert tidspunkt enda, vi må avklare dette med fotografen, og da må vi først velge fotograf så vi kan snakke med vedkommende) og at jeg akal ha prøvetime uka i forkant, men ettersom jeg ikke vet HVEM som skal pynte meg enda (jeg har aldri vært hos den frisøren så jeg har ikke noe forhold til noen av dem, og de hadde ikke satt opp ferielistene sine enda, så de visste ikke hvem som var der) har jeg ikke fått vite detaljer om NÅR denne prøvetimen er heller, men det ordner seg etterhvert.

*bestilt brudebukett. Dvs, bestilt TID til at de skal lage den. Jeg skal ta kontakt en gang vi er der oppe i april/mai (hørtes ut som påskeferien spørr du meg... vi planlegger en litt utvidet påskeferie om mulig, for å få ordnet litt sånne praktiske ting som det der og å få sett på lokalet og sånn) sånn at vi kan finne ut HVORDAN den skal se ut. Jeg har jo mine tanker, men skal titte på masse bilder og sånn og forberede meg.

Joda, det skal nok bli bryllup til sommeren. Gleder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dei har satsa stort på kort og scrapping på Panduro no, og då spesielt til bryllup, såg eg då eg kjøpte dåpsting. Berre eit tips.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en tur på panduro i går, med dette i minne, og jo, der var masse fint.

Jeg begynner å få et klart bilde av hvordan invitasjonene skal se ut nå, og har laget et utkast til hvordan de skal se ut. Skal muligens bytte kartong, pga at jeg ikke har klart å få på det rene om den fra binders er syrefri. Det betyr ikke noe for invitasjonene, men det betyr mye for takkekortene....

I alle fall, jeg tror nok jeg vet sånn ca hvordan de blir seende ut, skal se om jeg får tid til å lage et endelig utkast en av de nærmeste dagene.

Og gjett hva? Det er på tide.

:hjerte: I DAG ER DET 5 MÅNEDER TIL VI GIFTER OSS! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, kanskje etterhvert. Vi får se.

Je er litt usikker, da jeg synes at de som får dem ikke skal ha sett dem FØR de får dem, og derfor er jeg litt tivilende til å legge dem ut enda i alle fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kom det første avbudet.

Eller som min kjære sa det da han la på telefonen: "Bryllupet vårt blir rimligere enn vi hadde trodd..." ;) 6 gjester mindre. Synd det, men de er på ferie, og kan dessverre ikke komme.

Sender man likevel innbydelse, når avbudet kommer før innbydelsene er levert? Det virekr jo litt dumt, når vi vet de ikke kommer, men samtidig dumt å ikke sende den? Vet ikke jeg. Vi finner vel ut av det.

Et par utkast senere er jeg nesten sikker på hvordan innbydelsene skal se ut i alle fall, bare ikke sikker på hvilket papir jeg skal bruke. (pga dette med syrefri kartong) Men det er snart på tide å ta en avgjøresle (håper på svar på en mail om evt kan avklare om den er syrefri eller ei) og komme igang, for det er mange, mange invitasjoner å lage. Ca 55 tror jeg vi talte oss frem til at det blir, da kommer hjemmeboene barn på foreldrenes invitajson, bortsett fra hans søstre som får hver sin.

Minner meg på at jeg må få min kjære til å ta opp med sin mor om vi burde invitere hennes kjærestes to barn... (to tenåringsjenter. Vi har forsåvidt bare hilst på den kjapt en gang, og jeg er ikke sikker på om disse bør inviteres (inkluderes i familien, etc) eller ei. Vi kommer i alle fall til å invitere deres far.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er det tid for å gå igang med masseproduskon av innbydelsene. Jeg har fått svar fra Binders om at kartongen skal være syrefri, så i dag drar vi for å kjøpe inn, og så er det bare å gå igang. (Det er enda en del avgjørelser å ta om "innsida", men forsida er klar, så jeg kan lage kortene i alle fall.)

Og ellers har vi:

*Sendt mail til lokalet og bedt om oversikt over alternativer til menyen (samt noen praktiske spørsmål)

*Sendt mail med forespørsel om pris og om de er ledige til to fotografer

Da står det på programmet:

*Be hans forlover fylle ut forlovererklæring og sende til oss (eller ta med om han kommer til byen på besøk snart)

*Fylle ut vår del av papirarbeidet (erklæring fra brudefolkene pluss navneendringskjema, det er vel det?)

*Ta en tur og prøve litt altenativer av klær til brudgommen, så han kan finne ut av hva han skal ha på seg.

Ellers er det noe som sier meg at jeg burde tenke på undertøy til meg selv også, som ikke synes gjennom kjolen, men gir ønsket effekt? (jeg trenger vel ikke så veldig sånn "hold in", men kanskje gjerne litt "push up"... pluss at det gjerne skal være litt kledelig under der da, når han tar av meg kjolen på natta?

Også er det å finne ut av hvor vi skal dra på bryllupsreise, få bekreftet på jobb at vi FÅR ferie da, og bestille reisen? (Jeg har satt meg opp på ferielista jeg, dog med den bisetning at "det gjelder selvsagt bare dersom jeg har jobb her på det tidspunktet")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så puster jeg lettet ut, vi får fotograf også.

Min kjære "somla" med å bestemme seg for hvem han likte best av de to han hadde funnet nettsidene til, og da han kontakta dem var den ene opptatt, og den andre hadde ledig tid mellom to andre oppdrag men da fikk vi ikke velge hvor vi skulle være, pga knapp tid måtte det bli en helt annen plass enn jeg hadde tenkt meg.

Men så vred jeg hodet mitt og kom på en til, som jeg ialle fall har "gode assosiasjoner om", og vi fant nettsida, den virka lovende, om enn lite oppdatert. (juletilbud...) Men en mail senere har vi fått bekreftet at de har flere ledige fotografer som kan ta brudebilder den dagen, og de har bedre utstilling i butikken, dessverreikke fått oppdatert hjemmesida, men vi er hjertlig velkommen til å stikke innom for en titt. (vel, det kan vi ikke gjør før til påske vi da) Vi kommer til å bestille fotografering derfra, og da får jeg det nok som jeg vil :) (med fotografering i borgundgavlen dersom det er fint vær i alle fall)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, vi har ikke fått svar på mailen vi sendte til lokalet (og folka som mamma har vært i kontakt med angående reservasjonen) så min kjære skal ringe til dette mennesket nå i dag. (Ja, det er mamma som ordna reservasjonen, hvilket kanskje er litt rart, men hun påtok seg å finne alternative lokaler, ettersom hun bor der oppe, så da ordna hun det, men vi overtar selvsagt herfra)

For dette er jo noe vi må finne ut av. Også har han lovet meg å kunne bli med på Cleopatra og se litt på utvalget av herreklær (om han ender opp med noe derfra er slett ikke sikkert selvsagt, men han kan nå ialle fall TITTE (og det er der jeg fant kjolen min, så uten at han får se den kan de jo finne frem noe som står i stil til kjolen da :) )

Så da er det å rase igang med alle invitasjonene som er det som står på programmet nå egentlig. Også oppdaga jeg da jeg stakk innom tilbords i går at serviset vi ønsker oss var på tilbud. Vi har ikke laga ønskeliste enda, men føler at jeg burde tipse noen om dette, særlig min tante som begynte å spørre etter ønskeliste i juni...

Så var det det med ønskeliste da... Jeg fant til min glede ut at man kan gjøre dette på nettet (da mener jeg registrering hos glassmagasinet eller tilbords) Jeg er usikker på hvordan vi skal gjøre det da. tilbords har FLERE butikker der gjestene bor (og ellers i landet også, ikke alle gjestene bor i møre og romsdal) men glassmagasinet har butikk i ulsteinvik (og han har en del familie i det området) tilbords har serviset på tilbud da...

Å legge ønskeliste begge steder, da kan vi jo like godt la være å legge noen ønskeliste i det hele tatt, ettersom vi da likevel risikerer å måtte bytte masse. Å legge det bare på den ene "hindrer" dem i å handle på den andre (tenker tilgjengelighet)

Så FINNER jeg ikke Carina på nettsiden til tilbords (eller noe annet hardangerbestikk for den del) enda det ER på tilbords jeg pleier kjøpe dette (vel, noen ganger på glassmagasinet også, men der jeg stort sett kjøper det er en tilbordsbutikk) og da heller jeg mot glassmagasinet, men jeg ANER ikke hva jeg finner på nettsiden til glassmagasinet, for jeg må registrere meg der for å få se noe i det hele tatt ser det ut som?

Hmm, hva gjør man da, tro?

Jobbe litt, og tenke på dette i ettermiddag kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt hittil verste bryllupsmareritt hadde jeg i morges.

Det var den store dagen, og vi skulle sette opp bordene (jada, med meg allerede i brudekjole...) Dt viste seg fort at det ble ikke plass til alle gjestene vi har tenkt å ha, så bare "de voksne" skulle spise middag, og "vi barna" skulle komme til kakene. Og ja, jeg og min kjære ble regnet i denne kategorien, vi skulle altså ikke være tilstede i vår egen bryllupsmiddag.

Jeg dro mamma ut derfra før det var ferdig, jeg trengte henne til andre ting, som å hjelpe meg og ringe søskenbarna våre for å si at de kunne komme nå, ordne håret mitt, og få til frisyren under sløret. Ja, også måtte vi bestille bryllupskake til umiddelbar levering. Og vi spredde ønskelista mellom tantene, jeg beklaget at den ikke var blitt ferdig før (men den VAR ikke mer ferdig enn den vi laget i går kveld, som BARE inneholder middagsservise, for resten må vi visst i en butikk for å legge inn) Og sy gardiner til lokalet.

Ja, og vi måtte pynte bordene til så mange flere gjester, og jeg sa til pappa at vi måtte begrense antallet taler, for vi hadde bare kakene å ta det på. Mamma hadde bedt gjestene komme klokka ti, og jeg var på gråten, de kunne jo komme litt før det da, klokka ti begynner musikken! (ja, musikerene vi har bestilt spiller etter planen fra klokka ti, det stemmer i alle fall) så da ringte hun igjen, og sakte men sikkert begynte de å komme strømmende til. I hverdagsklær, men jeg gråt av glede da de kom, og kasta meg om halsen på en fetter av meg (en som er i den gruppen gjester som jeg ikke egnetlig vet om vi skal invitere eller ei, men det er nettopp ham jeg kanskje vil ha med av dem, og da må jeg jo be resten også...) og beklaget veldig at det var blitt sånn, men alle sa at det ikke gjorde noe.

Tilslutt var jeg såååå fortvila, jeg gråt over alt som ikke var som det skulle, og var så lei meg for at det var ikke slik bryllupsdagen min skulle vært, jeg ville jo aldri få en ny sjangse, dette var den ene gangen, og alt var blitt å feil, jeg ønsket vi kunne begynne på nytt, og få det bedre....

Da våkna jeg av vekkerklokka, fortvila. Og så LETTA da jeg innså at dette var en drøm, og jeg HAR en sjangse til, jeg kan gjøre det bedre. Krøp inntil min kjære og fortalte hva jeg hadde drømt, og han beroliga meg med at vi SKAL få det til bedre, og vi skal som et minimum selv være tilstede i vår egen bryllupsmiddag.

(også tenker jeg at vi skal ha dekket bordene før jeg kommer i brudekjolen, og gjestene skal være invitert (skriftlig) med tidspunkt for oppmøte, slik at vi ikke får sånne svar som jeg fikk i drømmen: Min bror var på kino, og svarte derfor ikke på telefonen, vi fikk prøve igjen senere...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, du kan le du, og det klarer kanskje jeg også etterhvert... men den fortvila følelsen sitter litt igjen i magen min enda.

Ja, så ille blir det selvsagt ikke, men jeg føler at vi begynner å få det litt travelt etterhvert... At det er mange ting vi burde ta tak i, det er bare 4 og en halv måned igjen, og ti tusen ting som ikke er ordnet.

Det første jeg bør få på plass er en skikkelig huskeliste, og få den på pc'n (og inn her) så jeg kan ha den tilgjengelig og krysse av. Jeg har ei delvis liste på papir, dvs jeg har tre lister som jeg kombinerer, og "ørten" lister på postitlapper etc.

Også må jeg nok purre litt på min kjære. Satt meg ned med permen i går, og hver ting jeg spurte ham om han ahdde fått svar på eller tatt kontakt med, så var det "nei". Bortsett fra en ting, han har gitt beskjed om at han forventer å få ferie fra en uke før bryllupet til tre uker etterpå. (jeg har også satt opp på ferielista at jeg ønsker dette, men har ikke sagt til sjefen at jeg forventer det jeg da. (jeg HAR ikke jobb i juni uansett, så jeg satte opp en "om jeg fortsatt jobber her...")

Vi må finne ut av hva vi vil med bryllupsreisen også, vi snakka om det i forrige uke, men ingen beslutning ble tatt. Han er litt opphengt i Frankrike nå, ikke fordi han så gjerne vil det, men fordi han har oppfatta at jeg gjerne vil det. (JA, men jeg vil mange andre ting også jeg da, så hvorfor er det dette han har hengt seg opp i, det har jeg knapt nevnt (men jeg har jo sagt det i noen år da, at jeg vil til Frankrike en gang. (men jeg vil gjerne til Egypt en gang også. Og Italia. (men jeg har hatt lyst til Frankrike fordi jeg har lært fransk på skolen. Nå husker jeg nok ikke så mye av det lenger da...)

Men, jeg kan nok gjenta dette i det evidenlige... Det som står på planen nå er:

Lage invitasjonene

(og ferdigstille gjetelista så jeg vet hvor mange og hvilke navn det skal stå i dem..)

Klær til ham (alt, tror han må ha nye sko også)

Og undertøy og sko til meg. (sko "haster" snart, de skal man gå med for å ikke få gnagsår, ikke sant?)

Fotograf (vi har dette nesten i boks da, har valgt fotograf, som HAR ledig tid, men visstnok ikke bestilt da)

Og bryllupsreisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømte ei natt at jeg våknet på bryllupsdagen og fant ut at det var på tide og pynte lokalet og finne ut hvordan vi skulle ha det. Mamma mente jeg heller burde dra til frisøren og få ordnet meg, men jeg kunne ikke skjønne at jeg ikke kunne gå sånn som jeg gikk. (kosedress og skittent tjafsete hår)

Så du er ikke alene om å drømme, og jeg har jo over et år lengre enn deg igjen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... det er rart hvordan hodet ordner dette av og til Jeg hr jo hatt slike drømmer siden vi ble forlova, men dette var den der jeg var absolutt mest fortvila. Kanskje fordi jeg delvis også rett og slett våkna og var/er litt redd for at vi har det travelt fremover..

Men JEG hadde i det minste på meg brudekjolen da jeg ville pynte lokalet i morges da. (men håret, det skulle mamma ordne etter at hun hadde spist middag, og jeg var redd hun ikke ville får det pent, fro jeg hadde prøvd selv og det var VANSKELIG (faktum er at jeg ikke skal ha håret vanskelig satt opp da altså, og skulle ha det likt i drømmen som jeg SKAL ha det...)

Det var dog ikke MIN kjole jeg hadde på meg, den var annerledes enn den jeg har valgt meg. Det tenkte jeg dog ikke over før jeg våkna.

Jeg har aldri hatt så lang tid som det du har nå jeg, men jeg antar jeg hadde vært like "stressa" da, så jeg skjønner deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...