Gå til innhold

Malama skal gifte seg med sin elskede!


Malama

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

HÆ?

Jeg fikk jo også endelig svar på mail fra dem, og der skrev de at de ikke har reservert rom for oss (enda vi skrev i mailen før påske at vi ville bo der, men spurte om når vi måtte sjekke ut (hvilket de sier avhenbger av pågangen nest dag, men at vi kan jo avtale en senre utsjekk) og om de da ikke har ledige rom, og ikke har reservert til oss (enda vi vel skrev at ja, vi ville bo der!) så sliter vi...

Min onkel sier dog at det skal være mulig å få rom på det hotellet vi "tilbyr rom på" fortsatt, men det er jo "førstemann til mølla" der også.

SPESIELT rart blir det jo når det kommer opp på nettsiden deres at de HAR ledige dobbeltrom (men derimot ikke dersom man skal ha inn en baby, kanskje det er der problemet ligger?)

Veldig rart. VEDLIG.

Eg sa jo ingenting om at me har baby då.. Så langt kom eg ikkje. Så det er vel det at dei ikkje har rom å tilby gjennom heile helga, tenkjer eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det rare er at når jeg går på hjemmesiden ders, og trykker på booking får jeg ikke noe problem med å bestille et dobbeltrom fra fredag til søndag i alle fall. Ei heller fredag til mandag... Å booke der er altså mulig, og da er det jo noe rart at man ikke kan få det på telefon?

Nå var jeg på lokalet på tirsdag, og de er en litt "lang gåavstand" til det hotellet da. Spørs jo helt hvor langt man har lyst å gå, på nattestid. Og DET igjen avhenger jo av ting som været, i tillegg til personlige preveranser. (og bla... sko...)

Evt skal det fortsatt være mulig på det hotellet min onkel skal kunne ordne, så det er jo opp til dere da.

forresten, om du fortsatt er online, planer i ettermiddag? Dersom småtten er bedre/i form til å tas ut så er du velkommen til å være med om du har lyst. (når jeg skal prøve kjolen min altså) Men selvsagt, jeg innser jo at det neppe er like spennende for deg som for meg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom jeg ikke har rotet meg til å bli ferdig på jobb har jeg bestemt at det blir kjoleprøving i morgen i stedet, mens min kjære skal en tur innom jobb (rydde pulten, sier han?)

Sånn siden butikken bare er åpent til fire i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, var ikkje innom her igjen før i kveld eg... :sjenert:

Men du; send meg ein sms om du ikkje høyrer noko frå meg når du har spurt om noko som du treng svar på, kan du? :) Det er veldig ofte at eg sitt innpå her, og så må eg plutselig springe for å ta min kjære son. Heilt underbart å vera mamma, men slitsomt å vera KG'ar samtidig.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tenkt å sende sms skjønner du, men så leste jeg i di dagbok om at du ikke var i form, og at du hadde planer, så da droppa jeg det :)

Og så ble det jo ikke til at jeg dro på kjoleprøving i går i det hele tatt, jeg gjør det i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg prøvd kjolen MIN!

Den er fortsatt for stor i overkroppen, men det visste jeg jo om. Den skal tas inn, og det sier dama på butikken ikke skal være noe problem, den er myyyye mindre for stor nå enn den var den jeg prøvde i butikken opprinnelig. Blir nok så fint så!

Prøvde med skoene som jeg hadde satt av der, og den er nesten passe lengde da, med underskjørt, så det blir nok bra. (de tar den jo evt opp en cm, det er heller ikke noe problem) Skoene kjøpte jeg med meg hjem, så jeg har gått litt med dem i dag (og valsa på gulvet alene, uten at min kjære tok hintet av den grunn...) og skal gå med dem litt etter litt slik at jeg forhgåpentligvis ikke får ødelagt ben før vi kommer til kirka den store dagen. De er gode å gå i (men merkelig nok litt vondt oppå ene foten ei stund i morges, men det ga seg. Ikke merka noe til det før, så jeg vet ikke hva det var) så det skal nok gå bra.

Undertøyet passet under, det synes ikke, og selv om det ikke akkurat er noe "push-up", så ga det nok støtte til at kjolen så penere ut enn uten i alle fall. Og det blir nok enda bedre når den er passe...

Gleder meg!

Vi begynner så smått å få svar på invitasjonene, men ender visst opp med å invitere stadig flere... (sånn litt halvveis avglemte stesøskenbarn som vi fikk spørmål om vi hadde glemt, og min fetters kjæreste som vi i første omgang utelot, men i ettertid kom til at budre inviteres... Men, som min kjære sier "vi har jo fått et par avbud også... så..." Vi har plass til alle, så det går nok greit.

Det er mye å ta stilling til nå fremover. Alt fra borddekning, bordplassering, vigselsdetaljer etc.

Jeg er i alle fall veldig glad for at vi gikk på det vigselskurset, selv om vi bare fikk med oss den ene gangen, det var veldig fint å få med seg den praktiske biten. Den samlivsdelen var... vel... er det absolutt alltid slik som den familieterapauten sa, at det er PROBLEMER i alle forhold, ikke bare UTFORDRINGER? Utfordringer har jo vi også, men jeg vil ikke kalle det problemer. Det er da ikke et PROBLEM at ingen av oss eier "husmorgener", men samtidig mistrives i rot, men en utfordring er det jo...

Men, vi fikk i oppgave å skrive opp to forventninger vi hadde til ekteskapet, på en lapp, og etterpå bytte lapp me vår kjære. Detaljene her utelater jeg, men selv om vi brukte litt forskjellige ord på det, så var det i alle fall de akkurat samme to tingene vi egentlig formulerte, så forventnigngene våre er ialle fall samkjørte...

Best likte jeg delen i kirka, der vi gikk gjennom vigselsritualet, det er mye å ta stilling til, mye som kan gjøres på ulike måter. Jeg tror vi har en relativt grei tanke om sånn ca hvordan det skal bli, så det blir nok fint. GLEDER MEG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Tida flyr avsted!

Planleggingen synes jeg ikke flyr like fort, så jeg tror vi får det travelt...

Men det meste begynner nå å ornde seg. Jeg ANER fortsatt ikke hvordan vi skal pynte bordene, og vi har ikke fått på plass noen toastmaster. (Han vi planla/planlegger å spørre har ikke svart om han kommer enda...) Men ellers begynner det meste av småting å falle på plass, så jeg håper det ordner seg. Det gjør vel det.

Svrfristen på invitasjonene er på fredag, og fortsatt har nesten ingen svart, bortsett fra de vi leverte personlig. De som har svart er stort sett de som ikke kommer (men noen få har svart at de kommer også da).

Det nærmer seg, tenk, bare litt over en måned, så jeg GIFT. KONE! Jeg er ikke lenger "frøken", jeg er "fru"... Det kribler i magen...

Planen for dagen inkluderer å finne ut av hvordan vi står i planleggingen, finne ut av hva som haster, og hva som kan delegeres, og... ja.... denslags... På tide å lete frem sjekklista, og se hvordan det står til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå nærmer det seg!

Under en måned igjen!

Noe begynner å falle på plass... og mye gjenstår.

Han vi hadde tenkt på som kandidat til toastmasterrollen kommer ikke, det gjør heller ikke den aktuelle kandidaten i den andre familien. Men jeg håper vi finner ei løsning. Vi har en mulig kandidat som ikke skal være gjest da, som vi kan leie inn. (han skal muligens leies inn til å stå i baren uansett) Ikke en helt ideel løsning, men... vi får se, vi har et par andre muligehter også, så det ordner seg vel.

Det er alt i alt ganske mange som ikke kommer, av ei gjesteliste på 114 personer er det 40 som har svart at de ikke kommer, og enda rundt 15 som ikke har svart, vi kommer antakelig til å bli rundt 70 gjester.

Jeg sliter litt med å finne lys (og servietter, har funnet noen som kan brukes, men ikke lys til dem, og ikke er serviettene egentlig helt som jeg ville heller) Men har fått tips om en butikk, skal dit på lørdag.

Men, det går jo fremover med en del ting. Vi begynner å få en oversikt over hvem som kommer, jeg har tatt mål av kjolen for å få den tilpasset, skal prøve den igjen 7. juni for å se at det ble rett. Har fått mamma til å være enig i at det ikke trenger være så mye sanger... Har fått på plass transport til den store dagen, vi har overnatning, det begynner å ordne seg med kaker, og gumora mi, som er kjempeflink til å pynte kaker, lager bryllupskaka, hun har sånt fireetasjesfat, så dette blir bra.

Under en måned igjen.

Tror vi får tenke bordplan og lage bordkort i helga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, morsomt at det nærmer seg nå! Er litt misunnelig, ble jo fridd til like etter deg, men over et år igjen til vårt bryllup ennå.

Håper de dere har mest lyst til å ha der kommer iallfall! Er det nære venner/slekt som ikke kan komme? 70 gjester hørtes iallfall veldig greit ut, vi har kommet til 80 gjester på vår foreløpige gjesteliste, og jeg syns det er litt for mange, men vanskelig å kutte ned også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de fleste av dem JEG vil ha der kommer i alle fall. Det er jo noen jeg gjerne skulle hatt der som ikke kommer, men de viktigste for meg kommer. (når vi ser borti fra hvor gjerne jeg skulle dansa med farfar i bryllupet mitt, hvor gjerne jeg skulle ønsket at mormor kunne se meg bli gift, hvor gjerne jeg skulle gitt morfar en klem på bryllupsdagen min. DE skulle jeg så gjerne hatt der, men det er ikke mulig. Men de hadde nok vært der om de levde ja!) Det er mest søskenbarn som jeg ikke har så mye med som ikke kommer. skulle gjerne hatt dem der, men det er ikke såååå viktig for meg.

For min kjære er det litt verre, det er 4 av hans tante/onkelpar som ikke kommer (en av dem visste vi da, de inviterte vi bare for syns skyld) og ene onkelen hans har ikke fått invitasjon engang (ingen har en adresse til ham, ikke så mye som en e-postadresse, så da er det ikke så lett å invitere ham. Han bor en halv verden unna oss, og kunne nok ikke kommet uansett da) Også kommer nok ikke bestemora hans heller, hun er såpass redusert (alzheimers) at hun nok ikke kan komme på festen, men kanskje i kirka.

Det var litt uventet mange som ikke kommer, mend et er jo ikke noe vi ikke kan gjøre noe med.

en annen irriterende detalj jeg ble klar over i dag er at den fotballkampen som skulle være dagn etter bryllupet, Aalesund-Vif, den er tv-kamp og spilles 23.6.07 klokken 19. Det er nok 5-10 av gjestene våre som har bilett til den kampen... Det er vel fare for et ekstra frafall pga dette, resten kommer nok, men det blir vel en del som sitter med mobiltelefon under bordet og følger kampen ja... får bare håpe Aafk ikke taper så VEDLIG mye, for da blir de vel sure...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

en annen irriterende detalj jeg ble klar over i dag er at den fotballkampen som skulle være dagn etter bryllupet, Aalesund-Vif, den er tv-kamp og spilles 23.6.07 klokken 19. Det er nok 5-10 av gjestene våre som har bilett til den kampen... Det er vel fare for et ekstra frafall pga dette, resten kommer nok, men det blir vel en del som sitter med mobiltelefon under bordet og følger kampen ja... får bare håpe Aafk ikke taper så VEDLIG mye, for da blir de vel sure...

Mener du at de drar på fotballkamp istedenfor å komme i bryllupet? :overrasket:

Vi ville nok ofret mye for å komme i bryllup vi hadde fått invitasjon til, skal kjøre over 300 mil for å komme oss i et bryllup i sommer og må bruke en uke ferie på det. Men folk er jo forskjellige. Regner nok med at noen tanter/onkler ikke kommer vi også, og inviterer ikke søskenbarn som vi ikke har mye kontakt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som er fotballsupportere selv kan vel gjøre et morsomt poeng ut av det? Gi toastmasteren i oppgave å oppdatere underveis, for eksempel? Så kan jo det bli sagt helt i begynnelsen av middagen, og så kan de slippe å trykke på mobiler under bordet? Jeg synes i hvert fall ikke at det gjør noe så lenge det er noe som dere selv også er opptatt av.

... ellers må jeg vel innrømme at samboeren min er en av dem som "tilfeldigvis" måtte ta seg en tur ut på do og wappe seg til oppdateringer da vi var bedt i bryllup under en viktig EM-kvalikkamp i fjor. Tror ingen merket noe, da.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at de drar på fotballkamp istedenfor å komme i bryllupet? :overrasket:

Er nok ikke mer enn en som kommer til å gå da, vil jeg tro. (VET ikke, men tror nok det ja) Han skulle uansett ikke komme, for han skulle være hjemme og passe barna, men kona hans skulle jo komme, men om han erpå kamp må hun vel passe dem selv, derved mister vi en gjest likevel... om de ikke finner en annen barnevaktløsning, jeg vet ikke...

De andre som har biletter får... selge dem eller noe? (Jeg mener, kampen har jo vært utsolgt siden den dagen bilettene ble lagt ut for salg, så de får nok lett solgt dem?)

Dere som er fotballsupportere selv kan vel gjøre et morsomt poeng ut av det? Gi toastmasteren i oppgave å oppdatere underveis, for eksempel? Så kan jo det bli sagt helt i begynnelsen av middagen, og så kan de slippe å trykke på mobiler under bordet? Jeg synes i hvert fall ikke at det gjør noe så lenge det er noe som dere selv også er opptatt av.

... ellers må jeg vel innrømme at samboeren min er en av dem som "tilfeldigvis" måtte ta seg en tur ut på do og wappe seg til oppdateringer da vi var bedt i bryllup under en viktig EM-kvalikkamp i fjor. Tror ingen merket noe, da.. ;)

Jo.... vi er fotballsupprtere selv, men ikke det laget.... Vi er BRANN-supportere vi.... Og følgelig ikke sånn egentlig innmari opptatt av denne kampen (og hadde ikke tenkt å gjøre noe poeng utav det denne dagen uansett... vært vagt inne på om vi burde få bandet til å spille Brann-sangen etter brudevalsen eller noe sånn, men min kjære synes ikke at fotball er noe man "blander inn på denne måten". Fotball er fotball (og derved ikke et spørsmål om liv og død, det er viktigere enn som så), men man trenger ikke "flashe" det utenfor stadion...)

vi kunne fått toastmaster til å oppdatere underveis, men helt ærlig, jeg tror noen hadde fulgt med selv likevel, for å se om de kanskje fikk vite noe FØR toastmaster gjorde det... (toastmaster ville jo ikke avbrutt midt i en tale for å opplyse om et resultat, må vite...)

Ok, jeg er kanskje negativ nå, men det var en fotballkamp på farmor sin 80-årsdag før i år, og da satt det vel 4-5 stykker med hver sin mobil og "konkurrerte" om hvem som fikk oppdateringen først. (Han som hadde sendt samboeren sin på kamp med direkteordre om å melde ham først, og juble etterpå vant over de som "bare" sjekket avisenes livoppdateringer...)

Vi får vel tenke på det, og finne en løsning.

Først må vi jo evt finne en toastmaster da... Det er jo en utfordring i seg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dere som er fotballsupportere selv kan vel gjøre et morsomt poeng ut av det? Gi toastmasteren i oppgave å oppdatere underveis, for eksempel? Så kan jo det bli sagt helt i begynnelsen av middagen, og så kan de slippe å trykke på mobiler under bordet? Jeg synes i hvert fall ikke at det gjør noe så lenge det er noe som dere selv også er opptatt av.

Det hørtes jo ut som en god ide syns jeg, selv for en som ikke er fotballinteresert. Blir sikkert litt show av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes jo ut som en god ide syns jeg, selv for en som ikke er fotballinteresert. Blir sikkert litt show av det!

Jepp, det blir nok det.

SÅ om vi ser bortifra at vi ikke øsnket et "fotballshow" på den dagen, så....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg skjønner godt at dere ikke heier på det laget, men når festen nå en gang skal holdes der? Kanskje toastmasteren til og med kan gjøre et poeng ut av det at du som er fra den byen har valgt å holde med en av fiendene?

Jeg har vært i bryllup hvor sånne ting har blitt gjort, og det har skapt veldig god stemning. Okeida, så får heller folk sjekke sine egne mobiler, men da kan de i hvert fall få slippe jubelen løs når toastmasteren sier resultatet?

Jeg har inntrykk av at dere er ganske opptatt av fotball, og jeg synes at en bryllupsfest skal gjenspeile de som feires, så jeg synes det hadde vært stilig med Brann-sangen jeg da.... :sjenert::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, fotball er jo gøy det, men det kan bli for mye... Håper de finner enn annen barnevaktløsning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...