tomatsuppe Skrevet 15. februar 2008 #301 Skrevet 15. februar 2008 Jeg har akkurat meldt meg! Har tenkt på det i flere år nå, men ikke karret meg til å gjøre det. Vet ikke helt om jeg tør, men nå må jeg! :S *skrekkblandet fryd*
Gjest imli Skrevet 15. februar 2008 #303 Skrevet 15. februar 2008 Jeg får vel ikke lov siden jeg går på medisiner? :klø: Nå er jeg gravid så da får jeg ikke lov uansett, men noen som vet hvordan det er ift medisiner?
Malama Skrevet 15. februar 2008 #304 Skrevet 15. februar 2008 Det spørs hvilke medisiner. Ta kontakt med dem og spør, det er det enkleste.
Ambivalent Skrevet 15. oktober 2008 #305 Skrevet 15. oktober 2008 Da drar jeg opp den tråden her bare for å fortelle at jeg har meldt meg som blodgiver! Endelig, kan man si. Har tenkt på det i ganske lang tid... Blir spennende, håper jeg kan gi!
Miel Skrevet 16. oktober 2008 #306 Skrevet 16. oktober 2008 Supert! Selv har jeg karantene for tiden, men gleder meg til å kunne gi igjen på nyåret. Da skal jeg få kjæresten min til å melde seg også...
Gjest Frk. Grønn Skrevet 22. oktober 2008 #307 Skrevet 22. oktober 2008 Skal avgårde og gi blod i dag, jeg
Ambivalent Skrevet 13. november 2008 #308 Skrevet 13. november 2008 Tok ikke mange ukene før jeg fikk respons. Skal avgårde til undersøkelse på sykehuset i dag, noen som kan fortelle litt hva den går ut på? Er det kun blodprøver og slikt?
Miel Skrevet 13. november 2008 #309 Skrevet 13. november 2008 Tok ikke mange ukene før jeg fikk respons. Skal avgårde til undersøkelse på sykehuset i dag, noen som kan fortelle litt hva den går ut på? Er det kun blodprøver og slikt? Du må fylle ut et skjema (som også fylles ut hver gang du skal gi blod), deretter er det et lite intervju med gjennomgang av skjemaet og info om hvordan alt foregår. Det blir også tatt blodprøver til blodtyping og smittetester.
Ambivalent Skrevet 1. desember 2008 #310 Skrevet 1. desember 2008 Takk Miel. Jeg måtte faktisk flytte timen til i dag, men kom akkurat tilbake fra medisinsk kontroll. Var ikke noe farlig, selv om jeg var stressa og nervøs på forhånd. Skjemaet ble gjennomgått, blodtrykk målt, og det ble tatt fire blodprøver. Så fikk jeg beskjed om at jeg blir innkalt etter nyttår! Hvis alt er i orden. Jeg gleder meg, det var så koselig der inne på blodbanken, ikke noe skummelt i det hele tatt.
Gjest Epileptiker Skrevet 2. desember 2008 #311 Skrevet 2. desember 2008 Skulle veldig gjerne gitt blod, men kan ikke siden jeg bruker medikamenter. Hvis jeg noen gang blir kvitt dem så skal jeg begynne å gi:D
Gjest Epileptiker Skrevet 2. desember 2008 #312 Skrevet 2. desember 2008 Jeg får vel ikke lov siden jeg går på medisiner? :klø: Nå er jeg gravid så da får jeg ikke lov uansett, men noen som vet hvordan det er ift medisiner? Nei, da får du ikke lov desverre
Fantomina Skrevet 2. desember 2008 #313 Skrevet 2. desember 2008 (endret) . Endret 29. oktober 2015 av Fantomina
tomatsuppe Skrevet 2. desember 2008 #314 Skrevet 2. desember 2008 Jeg trodde diane ble regnet som p-piller jeg... Har byttet fra yasminelle til Diane siden forrige blodgiving. Jeg sa ikke fra om det da jeg ga blod i forrige uke, for jeg tenkte det ble det samme...
KnockedUp Skrevet 2. desember 2008 #315 Skrevet 2. desember 2008 Hmm... jeg kan visst ikke gi da jeg har vært innom narkotika i min tidligere ungdom... Var veldig klar for å registrere meg nå. Noen som skjønner hvorfor denne regelen er der, det ser jo ikke ut til at alkoholbruk har noe å si? Narkotika er jo helt forskjellige stoffer som kun har til felles at myndighetene har bestemt at de skal stå på narkotikalisten.. Det er jo heller ikke sånn at alle stoffene som står der er sterkere enn alkohol på noen måte. I mitt tilfelle har det aldri vært snakk om sprøyter, kun sporadisk festbruk.
Gjest StoreSky Skrevet 2. desember 2008 #317 Skrevet 2. desember 2008 Får ikke gitt lengere fordi jeg hadde et kraftig allergisk sjokk i september. Dumt. Men keep on dere som kan!
Gjest j18 Skrevet 2. desember 2008 #318 Skrevet 2. desember 2008 Er det sånn at det er viktig(ere) å gi blod når man har rhesus minus blod? Jeg gikk på Diane, men slutta for 1-2 måneder siden. Kan jeg gi blod da?
Miel Skrevet 3. desember 2008 #319 Skrevet 3. desember 2008 Er det sånn at det er viktig(ere) å gi blod når man har rhesus minus blod? Alle blodtyper er like viktige.
tomatsuppe Skrevet 3. desember 2008 #320 Skrevet 3. desember 2008 jeg har 0 rhesus minus, og blir kalt inn 4 ganger i året fordi jeg er universalblodgiver. Tror andre blodtyper blir kalt inn 2-3 ganger i året. De vil jo i utgangspunktet ha alle typer blod, og gi folk riktig type blod, men rhesus minus er mer anvendelig i nødstilfeller, tror jeg...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå