Gå til innhold

GI BLOD!


Arielle

Anbefalte innlegg

Nå har jeg vært til intervju så nå har jeg fått dommen:

DE VIL IKKE HA BLODET MITT  :sur:

Grunnen til det er at jeg er en del plaget med syre så jeg bruker Nexium 1-2 ganger i uken, derfor kan jeg ikke gi blod.

Hadde jeg bare brukt det et par-tre ganger i året så hadde de godtatt det.

Jeg som egentlig er redd for å gi blod er nå veldig skuffet og lei meg fordi jeg ikke kan gi, det er litt rart, men jeg var så innstilt på at jeg ville gi blod nå.

Men jeg fikk beskjed om at hvis jeg slutter å bruke Nexium så ofte så kan jeg kontakte de igjen, men det spørs om det går  :icon_frown:

De som får blod er veldig syke - derfor er det så viktig at det ikke er noe i det tilførte blodet som kan skade dem mer. Leit at du føler du ikke får gjort en viktig ting for andre, men siden du nå bruker medisiner som er vurdert å kunne være skadelige for de som skal få blod - så er det aller viktigst at du ikke gir.

Men du kan jo forsøke å påvirke andre til å bli blodgivere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skulle gjerne ønske jeg kunne gi blod, men kan ikke fordi jeg har hatt kreft. Rakk akkurat å melde meg som blodgiver før jeg fikk diagnosen, men fikk aldri gitt blod.

Bra at så mange gjør en så viktig jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si takk til dere som gir blod.. Jeg har nemlig måttet få flere ganger. Har en blodsykdom som krever litt refill av og til :P

Kan på grunn av det selvfølgelig ikke bli blodgiver selv, men vit at vi er MANGE som setter stor pris på det dere gjør!!! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk. Grønn
Vil bare si takk til dere som gir blod.. Jeg har nemlig måttet få flere ganger. Har en blodsykdom som krever litt refill av og til :P

Kan på grunn av det selvfølgelig ikke bli blodgiver selv, men vit at vi er MANGE som setter stor pris på det dere gjør!!! =)

Så kjekt å høre at det blir verdsatt! :klem:

Skal gi blod for første gang om 1,5 uke og er veldig spent :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å høre at det blir verdsatt!  :klem:

Skal gi blod for første gang om 1,5 uke og er veldig spent  :sjenert:

Husk at du redder liv ved å gi blod. Blod kan ikke fremstilles kjemisk. Hadde ingen gitt blod hadde mange mennesker dødd.

Håper alle som er friske nok til det melder seg som blodgivere. Det er ikke vondt, er mye verre å klemme på ei kvise eller rive neglebånd.

Redd liv - Gi blod!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si takk til dere som gir blod.. Jeg har nemlig måttet få flere ganger. Har en blodsykdom som krever litt refill av og til :P

Kan på grunn av det selvfølgelig ikke bli blodgiver selv, men vit at vi er MANGE som setter stor pris på det dere gjør!!! =)

Hyggelig å høre fra noen "på den andre siden" også. :icon_smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Frk. Grønn

Har det noe å si om man er litt forkjølet når man skal gi blod?

Dvs: litt sår i halsen, varierende tett/rennende nese

Endret av StineMa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sur: Jeg er allergisk mot enkelte medikamenter så de vil ikke ha blodet mitt. :sur:

Men alle dere som gir blod burde også registrere dere som beinmargsdonorer! Veldig viktig sak det og! :tommel:

Endret av Lamadama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det noe å si om man er litt forkjølet når man skal gi blod?

Dvs: litt sår i halsen, varierende tett/rennende nese

Ja, det har det. Du skal ha vært HELT frisk i to uker før du gir blod. Ikke det minste lille snev av infeksjon. Du kan heller ikke ha åpne sår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at det blir litt fokus på dette:) Jeg har gitt siden jeg var 18, men har ikke fått gjort det siste året på grunn av kraftig jernmangel, bruk av migrenetabletter, operasjon av visdomstenner og så videre. Man skal jo tross alt være frisk som en fisk i flere uker før blodgivning! Bra at de har såpass strenge regler synes jeg.

Gleder meg til å gi blod igjen til sommeren :) Og de damene som jobber der jeg gir er bare SUPERKOSELIGE da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk. Grønn
Ja, det har det. Du skal ha vært HELT frisk i to uker før du gir blod. Ikke det minste lille snev av infeksjon. Du kan heller ikke ha åpne sår.

Takk for svar, Virvel! Jeg svarte på en påminnelsesmail i dag, og da skrev jeg at jeg var forkjølet osv. Rakk ikke å ringe før stengetid, men får ringe mandag morgen, siden det er mandag jeg skal gi, bare for å være sikker på at de har fått det med seg :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Frk. Grønn

I dag har jeg gitt blod for første gang! Litt stolt av meg selv nå :ler:

Noen andre her inne som har gjort denne gode gjerningen i det siste? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg gitt blod for første gang! Litt stolt av meg selv nå  :ler:

Noen andre her inne som har gjort denne gode gjerningen i det siste?  :)

Jeg ga lille julaften :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_fjellfiol_*

Jeg har meldte meg i høst og sendte inn alle skjemaene som jeg fikk tilsendt, men siden har jeg ikke hørt noe mer fra de :forvirret:

Og så jeg som har blodtype o- også!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Virvel

Hvis det har gått mer enn tre måneder bør du ringe og mase litt, synes jeg. De "glemte" meg også da jeg først registrerte meg. (Utrolig nok, de er jo alltid så gira på å verve nye!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg meldte meg i november. Fikk telefon fra de i går for å avtale tid for blodprøver. Så dere får nok telefon snart. Hvis dere er utålmodige, ta en telefon til de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg meldte meg i november. Fikk telefon fra de i går for å avtale tid for blodprøver. Så dere får nok telefon snart. Hvis dere er utålmodige, ta en telefon til de.

Samme her, meldte meg i november og fikk tlf i går! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...