Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Å gi blod er en fin måte å hjelpe andre på, men hjelpe meg- jeg håper for all del at dette i fremtiden ikke blir en samfunnsplikt..

Jeg har totalt angst mot alt innbefattet helsevesenet og må "dopes". For ikke å snakke om at jeg gruer meg i uker/dager når jeg har en avtale, selv om det kun er f.eks. henting av resept...

Men for all del - stå på dere som tør :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg og registrert meg som blodgiver:)

Skrevet

Jeg meldte meg som blodgiver med en gang da jeg ble 18, men det viste seg at jeg må vente 1 1/2 år før jeg kan gi blod av ulike årsaker.

Gjest Gjest
Skrevet
Nå har jeg og registrert meg som blodgiver:)

Så fint, jeg blir glad av å lese sånt. :)

Jeg meldte meg som blodgiver med en gang da jeg ble 18, men det viste seg at jeg må vente 1 1/2 år før jeg kan gi blod av ulike årsaker.

Da er du i gang. :)
Skrevet

Meldte meg som blodgiver i går :-D

Det tar vel en stund før jeg faktisk får gitt blod (må testes for div. først), men så er jeg i alle fall i gang! Flott tråd!

Gjest Virvel
Skrevet
Nå har jeg og registrert meg som blodgiver:)

Meldte meg som blodgiver i går  :-D 

Velkommen i gjengen. :-D

Gjest Cerise
Skrevet
Jeg gir også blod. Er også registrert som beinmargsdonor, men oddsen er vel ganske høye for at jeg noen gang skal trenge å donere.

Men jeg lurte på en ting. På det skjemaet man krysser av på ved hver tapping, på fremsiden der, står det et spørsmål om man har hatt sex med en mann som har hatt sex med andre menn. Har dere spurt alle deres tidligere seksualpartnere/ONS osv om de noen gang har hatt sex med menn? Eller om de har blitt testet for gulsott?? Jeg har nemlig ikke spurt mine partnere om de har blitt testet for gulsott, og mange har vel hatt mange flere partnere enn jeg!

Dere som gir blod, hva er konsekvensene av at man ikke har spurt tidligere partnere om dette? For jeg har ikke spurt tidligere partnere om dette...

Gjest StoreSky
Skrevet

Har også meldt meg som blodgiver -fikk mail idag :)

Gjest Cerise
Skrevet

Har meldt meg og samboer som blodgiver i dag, på www.giblod.no :) fin tråd, takk for påminnelse. har tenkt på å gjøre dette lenge, men nå fikk jeg det sparket bak som jeg tydeligvis trengte:)

Gjest gjest 0
Skrevet

Så utrolig bra at denne tråden får folk til å registere seg!! :hoppe:

Skrevet

Velkommen i gjengen alle sammen! :-D

I neste uke er det tappetid for min del. :)

Skrevet

Så flott at så mange melder seg som blodgivere :hoppe:

Det trengs! :)

  • 4 måneder senere...
Skrevet

Trekker opp denne tråden igjen jeg:) Som dere ser rett ovenfor meldte jeg meg som blodgiver i sommer, og i dag har jeg vært på samtale og prøvetaking :hoppe: så nå gjenstår det bare å se om de vil ha blodet mitt! :ler:

Skrevet
Trekker opp denne tråden igjen jeg:) Som dere ser rett ovenfor meldte jeg meg som blodgiver i sommer, og i dag har jeg vært på samtale og prøvetaking :hoppe: så nå gjenstår det bare å se om de vil ha blodet mitt! :ler:

Så FINT!! Jeg blir glad for hver ny blodgiver :)
  • 1 måned senere...
Skrevet

Tenkte egentlig jeg skulle starte en slik Gi Bod tråd, men det var jo heldigvis i boks..

Så da slenger eg meg på he og oppfordrer alle som har mulighet til det om å gjøre det..

Samtidig er det fint å sette seg opp i beinmargsregistret og som organdonor, om det skulle gå så ille..

Dere er med å redder liv og selv om vi liker oss selv best levende er det jo kjekt å vite at man kan kunne gjøre nytte etter at man har tatt på se tre dressen!

kekker

Gjest Frk. Grønn
Skrevet

Meldte meg som blodgiver i sommer, ble tatt inn til prøvetaking for 1,5 måned siden, så innen 1,5 måned til bør jeg ha fått svar på om de vil ha blodet mitt. Håper det :)

Har også gått med donorkort i lommeboka i ca. 5 år :)

Skrevet

Hmm.. jeg veier desverre for lite til å kunne bli blodgiver. Kanskje jeg skal vise denne tråden til mannen min!

Husker ikke hvem som skrev det lenger, men jeg er også vokst opp med gi blod håndklær, sekker og paraplyer. Pappa fikk til og med gullnål fordi han hadde gitt så mange ganger.

Hvorfor kan ikke vi som veier under 50 kg gi blod?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...