Gå til innhold

GI BLOD!


Arielle

Anbefalte innlegg

Med tanke på gårdsdagens hendelser, er det kanskje påtide å gi denne tråden et nytt skubb? Det tar litt tid å bli registrert som blodgiver og videre godkjent, så nye blodgivere kan neppe hjelpe til situasjonen slik den er akkurat nå. Men med flere registrerte, og aktive blodgivere kan det hende man er et skritt nærmere fra å få blodmangel ved et senere tidspunkt det er behov!

Jeg meldte meg opp i går. Jeg har 0-.

Selv om det ikke hjelper for hendelsene på fredag, så hjelper jeg til med å fylle opp lagrene igjen, og er klar ved en evt ny krise.

Leste de hadde fått enormt mange nye givere siden helgen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror dere jeg kan gi? Har virkelig lyst til å gjøre det!

Hvorfor ringer du ikke bare og spør? Da slipper du jo også å møte opp forgjeves... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er i Oslo, så kan du nok ikke gi. Der er det ikke lenge siden de endret regler til at ingen med piercing i slimhinnene, uansett hvor gammel den er, får gi. Har selv en i nesa og kan ikke gi igjen før jeg ev. tar den ut.

Trist - men jeg ser i grunnen fornuften i det. Ved å systematisk utelukke de gruppene som har en større sjanse for å ha infisert blod, gjør de blodoverføring langt tryggere, og ikke minst mer effektivt.

Ellers er dte bare å ringe dem i morgen og spørre, så slipper du en eventuell bomtur. De pleier å være veldig hjelpsomme og blide på telefonen :)

Jeg skal gi på Ahus. Håper ikke de er like strenge der.

Noen som vet? :)

Tenkte jeg skulle sende en mail, så får jeg se hva de svarer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Nektet å gi blod

Hei!

Dette blir vel min eneste post her inne :)

Man kan IKKE bli blodgiver om man bruker ritalin :(

Så vet dere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sendt inn skjema om å bli blodgiver 3 ganger nå. Sto man skulle bli kontaktet senest innen 3 uker. De har aldri ringt eller sendt meg epost. Jeg gidder ikke mer.

Er det rart det mangler blod når de ikke gidder å kontakte de som ønsker å gi. Alvorlig talt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fekk beskjed om at eg ikkje burde gje når me prøvde å få barn, var gravid, eller amma. Så da utgår det for min del inntil vidare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg meldt meg igjen etter gravuditets-/ammekarantene og flytting. Fikk i samme slengen mannen til å registrere seg. Så da håper vi på innkallelse over sommeren :jepp:

Her i Stavanger kan man forresten velge seg et Mummi-krus når man har gitt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sendt inn skjema om å bli blodgiver 3 ganger nå. Sto man skulle bli kontaktet senest innen 3 uker. De har aldri ringt eller sendt meg epost. Jeg gidder ikke mer.

Er det rart det mangler blod når de ikke gidder å kontakte de som ønsker å gi. Alvorlig talt.

Jeg sendte inn skjema i fjor sommer og ble kontakter bare et par uker senere, så for min del stemte det bra. Dessverre dukket det opp noe som gjorde at jeg ble satt i karantene så jeg kunne ikke gi likevel. Nå er jeg nettopp "friskmeldt" fra karantenen og kan forhåpentligvis gi igjen, i ny by denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sendt inn skjema om å bli blodgiver 3 ganger nå. Sto man skulle bli kontaktet senest innen 3 uker. De har aldri ringt eller sendt meg epost. Jeg gidder ikke mer.

Er det rart det mangler blod når de ikke gidder å kontakte de som ønsker å gi. Alvorlig talt.

Jeg ble kontakter etter 2-3 måneder når jeg registrerte meg. Antagelig pga stor pågang av nye givere?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på medisiner som gjør at jeg ikke kan gi blod, men hadde jeg ikke gått på medisiner ville jeg meldt meg som blodgiver. Jeg har selv fått blodoverføring og vet hvor viktig den blodoverføringen min var...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...